Kaverilla on tuollainen 2.3 16v kone jonka sylintereissä on aivan jäätävät kulumat ja naarmut, lohkolla ei siis tee tuollaisenaan yhtään mitään
Minulla taas olisi todella hyvä 2.3 8v alakerta, osaako kukaan heittää lonkalta voiko 8v lohkoa käyttää 16v kannen ja mäntien kanssa?
Eri numerollahan nuo lohkot ovat (102.983 ja 102.985) mutta sylinterin halkaisija ja iskunpituus vaikuttaa samalta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eiköhän toi ole sama..jakopään kopan siirrät toisesta niin jakopää on sitten siinä.
Jokatapauksessa kannattaa kokeilla koska toi on erikoinen moottori muutenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Eipä siellä tartte olla kuin jossakin apulaitteiden kiinnitys raudan pultti kierre toisessa paikassa tai valmiissa valu paikassa.
Toisekseen männät kai on erilaiset...veivit....onkos tästä faktaa jollakin?
ainakin volvon 16 venttiilisissä oli eroja samanlitraisissa mutta ahdettujen koneiden akselit oli erinumerolla..lohkotkin.
Nimittäin muistan kun yksi mies rakensi sierraan volvon 16venttiilisen ja otti ahdettuna kauheita hevos määriä niin kertoi että piti metsästää tietyn numeroinen lohko kaikkien seasta ja kampi akseli eli on siellä samojen moottoreiden keskenkin eroja.
Toisekseen onko se pelkkä lohko erinumero vai numeroiko tehdas sen puoli moottorina jolloin tietyt osat on jo kasattuna sinne?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Männät on kyllä erilaiset moniventtiili koneessa ja ehkä kangetkin mutta ne kyllä käy vaihtaa, raaka lohkojen erot nyt pääasiassa kiinnostaisi!
Kai se on jumpattava molemmat alakerrat irti koreista ja alettava tekemään tutkimustyötä...
Viimeksi muokannut Jube, Ti 03.03.2015 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tossa muuten näkyy hyvin miksi 2.0 on parempi turbottaa kuin 2.3...on muuten sylinterin välikannas pikkasen eri paksuinen 2l koneessa joten pahvi kestää paremmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Tossa muuten näkyy hyvin miksi 2.0 on parempi turbottaa kuin 2.3...on muuten sylinterin välikannas pikkasen eri paksuinen 2l koneessa joten pahvi kestää paremmin.
Itseasiassa nuo lohkotkin taitaa olla molemmat 8v lohkoja, toinen vaan 2.0 ja toinen 2.3
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
laiska kirjoitti:Jos 8v on vanhempi kuin 88 niin pitäis passata suoraan. Tai sopii se uudempiinkin lohkoihin.
Runkolaakerit kapeemmat uudemmissa moottoreissa.
-85 on tuo mun lohko, onko ihan faktatietoa että sopii?
Meinaan kun tässä arvon että tarjoanko kaverille jotain noista 16v osista, tulishan siitä ihan hyvä kone jäärata-autoon jos lohko passaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90