elikkä mersu (w201 koppanen diesel) on ruvennu vikiseen, mistäkähän johtus? ääni tulee vapaa tuulettimen tienoilta, tai jostakin siitä läheltä tyhjäkäynnillä se ei vikise koko ajan, vaan kuuluu harvakseltaan semmonen vik vik...... auttakee, ei oo kiva kun koko kylä tietää kuka on tulossa
Samoihin aiheisiin mennään eli mutsil on W201 2.0L dieseli ja olen huomannu et ku ajaessa (vaihde päällä) painaa kaasuu ni kuluu sellanen vinkuna(ihan ku turbon ääni) mut jos ei oo vaihdetta silmässä ja painelee kaasuu ni ei kuulu mitään oli auto liikentees tai paikkallaan.
Mistäköhän mahtais johtua?? muuten auto kyl toimii moitteettomasti.
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
enduroman87 kirjoitti:elikkä mersu (w201 koppanen diesel) on ruvennu vikiseen, mistäkähän johtus? ääni tulee vapaa tuulettimen tienoilta, tai jostakin siitä läheltä tyhjäkäynnillä se ei vikise koko ajan, vaan kuuluu harvakseltaan semmonen vik vik...... auttakee, ei oo kiva kun koko kylä tietää kuka on tulossa
Mulla oli 190 sama vika vaihdoin vesipumpun ääni lakkasi
enduroman87 kirjoitti:...w201 koppanen diesel on ruvennu vikiseen...
...ääni tulee vapaa tuulettimen tienoilta...
Minulla oli kuvaukseen sopiva vikinä 190D 2.5:ssä. Lähde oli nokan laakeri. Jos tämä on syynä, kannattaa vaihto suorittaa ennemmin kuin myöhemmin. Omassani se tuli lopullisesti tiensä päähän parissa tuhannessa vikinän alkamisen jälkeen. Sitten syttyi mittaristoon monta eriväristä valoa ja ja jäin maantien varteen. Nöyryyttävää oli.
Hihnankiristimen KEINUN, ei kiristinpyörän,laakeri on hajalla, ja keinu kierossa.
Hihna joutuu luistamaan kierossa olevaa kiristinrullaa vastaan ja vikisee.
hihnapyörät ja niiden laakerit ym systeemit on kunnossa!
voiskohan toi vikinä johtua tosta tuulettimesta mikä lähtee pyörimään?
ja pääsi unohtumaan sillonkun noi vikinät alko niin yleensä se vikisi vaan kosteella säällä
ota tuulettimen siivet pois ja käynnistä. jos ääni loppu,vika viskotuulettimessa.jos ei hiljene ota remmi pois ,silloin tod.näk. hiljenee joten vika remmin kiristinlaakerissa tai vesipumpussa