w220 ajovalojenpesuri ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jankata
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w220 ajovalojenpesuri ei toimi

Viesti Kirjoittaja jankata »

Osaisiko joku kertoa mistä lähteä paikallistaa vikaa kun valojen pesulaite ei toimi. Moottori testattu suoraan 12v ja toimii ok ja vesi tulee lampuille niin kuin pitää, mutta ajovalokytkimen vieressä olevaa nappulaa painamalla ei tapahdu mitään. Moottorille tuleva johto mitattu yleismittarilla ja johtoon tulee jatkuva 8,9volttia, mistäköhän tämä johtunee. Sulake on tietääkseni joku elektroninen sulake joka ei sano minulle yhtään mitään, onko vaihdettavissa ja missä sijaitsee? Kiitos etukäteen kaikista vastauksista.
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: w220 ajovalojenpesuri ei toimi

Viesti Kirjoittaja pforsell »

jankata kirjoitti:Osaisiko joku kertoa mistä lähteä paikallistaa vikaa kun valojen pesulaite ei toimi. Moottori testattu suoraan 12v ja toimii ok ja vesi tulee lampuille niin kuin pitää, mutta ajovalokytkimen vieressä olevaa nappulaa painamalla ei tapahdu mitään. Moottorille tuleva johto mitattu yleismittarilla ja johtoon tulee jatkuva 8,9volttia, mistäköhän tämä johtunee. Sulake on tietääkseni joku elektroninen sulake joka ei sano minulle yhtään mitään, onko vaihdettavissa ja missä sijaitsee? Kiitos etukäteen kaikista vastauksista.
Mulla oli samantapainen vika. Napista kun painoi, niin pesurit tulivat ulos kuopistaan mutta pisaraakaan ei vettä lentänyt. Pumpun tuottama paine riitti maagisesti juuri ja juuri työntämään pesurit ulos eikä mitään muuta. Vaihdoin pumpun ja alkoi pelittämään normaalisti. Febin pumppu maksoi jotain 30 e. Muistelisin, että samanlaiset 8-9 V sain kuormittamattomasta johdosta mitattua itsekin joten taitaa olla normaalia. Sitten kun kuorma on välissä eikä nappia paineta, on johdossa kuitenkin 0 V.

Kaipaamasi elektroninen sulake lienee etu-SAMissa. Huonolla säkällä menee SAM vaihtoon.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: w220 ajovalojenpesuri ei toimi

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

jankata kirjoitti:Osaisiko joku kertoa mistä lähteä paikallistaa vikaa kun valojen pesulaite ei toimi. Moottori testattu suoraan 12v ja toimii ok ja vesi tulee lampuille niin kuin pitää, mutta ajovalokytkimen vieressä olevaa nappulaa painamalla ei tapahdu mitään. Moottorille tuleva johto mitattu yleismittarilla ja johtoon tulee jatkuva 8,9volttia, mistäköhän tämä johtunee. Sulake on tietääkseni joku elektroninen sulake joka ei sano minulle yhtään mitään, onko vaihdettavissa ja missä sijaitsee? Kiitos etukäteen kaikista vastauksista.
Tyhmä kysymys mutta oletko kokeillut valokytkintä eri asennossa?
E: Näkyy toimivan molemmissa asennoissa.
W220 S320
Vastaa Viestiin