W202 paukkuu ja pätkii
W202 paukkuu ja pätkii
Morjens. Foorumi on meikäläiselle ihan uus juttu, mutta kokeillaan kuinka käydään. Eli autona on w202 koppainen c280 bensa ja automaatti. Tänään alkas oireilemaan erikoisella tavalla - kiihdyttäessä esim taajamassa ja maantiellä alkaa autosta kuulua klapinaa niin kauan kuin on veto päällä. Klapina kuuluu luultavimmin vaihdelaatikon ja perämurikan väliltä. Kardaania tutkittiin ja se pääsee pyörimään about muutaman sentin molempiin suuntiin, lieneekö normaalia
? Eli tosiaan paikalla ei oireile oikein kuinkaan, paitsi veto päällä alkaa kuulua ihmeellistä klopinaa niinkuin joku hakkais pohjaa jollain kättä pidemmällä
Kiitos ja anteeksi etukäteen, hyvät neuvot olisi tarpeen! Voisiko esim vioittunut ristinivel tai tukilaaker tms pitää moista mekkalaa 
Viimeksi muokannut mjaakko, Pe 29.09.2017 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 M104 ikuisuusprojekti -88
BMW merkkisiä henkilökuljettimia muutama
BMW merkkisiä henkilökuljettimia muutama
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Tutkihan sitä ristiniveltä mutta tukilaakerin kumikin voi olla täysin rikki...entäs rätit kardaanin päissä.
Toi välys kardaanilla on normaalia...ei se välyksetön voi ollakaan mutta jos jossakin linjastossa on väljää tai edellä mainituissa paikoissa pyörii se enemmän
Toi välys kardaanilla on normaalia...ei se välyksetön voi ollakaan mutta jos jossakin linjastossa on väljää tai edellä mainituissa paikoissa pyörii se enemmän
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Muutama sentti kuulostaa sille että perän keskitappi on syöny ittellensä pyöreän reiän soikeaksi? Se selittäisi tuon kardaanin vapaaliikkeenkin. Minusta kyllä tosiaan kuulostaa paljolle tuo muutama sentti eikä ainakaan omissa lankuissa missään ole tuollaisia välyksiä.
Äänen ilmenemistapakin sopii tuohon väljään keskitappiin. Jonkun aikaa kun ajelet ni alkaa ääntämään aina. On hiljaa vain moottorijarrutuksissa. Sit kun vielä ajelee menee se tapinpää ison ja pienen vetopyörän väliin ja siinä vaiheessa kuuluu sitämyöten isot äänet et ei jää huomiotta
Äänen ilmenemistapakin sopii tuohon väljään keskitappiin. Jonkun aikaa kun ajelet ni alkaa ääntämään aina. On hiljaa vain moottorijarrutuksissa. Sit kun vielä ajelee menee se tapinpää ison ja pienen vetopyörän väliin ja siinä vaiheessa kuuluu sitämyöten isot äänet et ei jää huomiotta
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Oletko katsonut myös pakoputken kiinikkeet, että ovat ehjät. Joskus nekin ääntelevät tuolla lailla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Tasauspyörästön keskitapin irtoamiselle ääni minultakin.
Naputtaa vetopäällä pinion rattaan päähän.

Naputtaa vetopäällä pinion rattaan päähän.

Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Samantapaiset klapinat meikkiksen tenavassakin. Outoa on vaan että jos lämpötila on plussan puolella niin ei ääntä.
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
wolf kirjoitti:Samantapaiset klapinat meikkiksen tenavassakin. Outoa on vaan että jos lämpötila on plussan puolella niin ei ääntä.
Jos kardaani liikkuu perälaipan kohdala sentin tai yli ni edelä Mika.T:n kuva kertoo mahdollisen syyn.
Perät ei kestä sitä että rengasta pyörittää vaikka liukkallakin silleet et toinen pyörii tuhatta ja sataa ja toinen ei yhtään
-
Malagutisti
- Sisäänajossa

- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 25.12.2012 17:44
- Paikkakunta: Kurikka/Vaasa
Re: w202 klapisee kiihdyttäessä?
Pahoittelut vanhan aiheen bumbbailusta mutta ajattelin kirjoitella pienen tilannepäivityksen tästäkin niin on sitten tulevaisuudessa apua muillekin:
Perästä todellakin oli keskitapin sokka katkennut ja akseli oli sitten syöny kivan reiän. Samalla kardaani kometin kautta ja uusi tukilaakeri ja ristikko.
Kolinat loppui ja tilalle käyntihäiriöitä, putkeenlyömistä jne. (kuulostaa muuten kabiiniin todella mekaaniselta pamaukselta kun tää värkki ampuu putkeen)
-Tulpat vaihdeltu oikeisiin
-Puolanjohdot korjattu
-IMM ja lambda vaihdettu
Ei lähteny vieläkään rokittamaan, nyt on loppukin johtosarja pöydällä ja korjataan nyt sitten koko paska alusta loppuun, aika kamalassa kunnossa
.
Jos joku tietää mistä löytää noita ei purettavia johtosarjan liittimiä niin saa vinkata! Suuttimet lienee bosch EV1? Niihin löytyy liittimet kohtuu helposti, mutta mitenkäs muut anturien liittimet? Näyttävät jonkinverran Junior Power Timer:eilta mutta en tiedä sitten.
Oliko foorumilla joku jolta voi kysellä apuja ECM:n korjaukseen? Rohkenen epäillä että ainakin sytkän FET:it voinevat olla finaalissa.
Vielä vähän edittiä: Suunnitelma siis johtosarjan korjauksen jälkeen käyttää starin päässä ja vikakoodit pois + katsoa jos sieltä saisi apua mikäli käyntiongelmat eivät hellitä.
Perästä todellakin oli keskitapin sokka katkennut ja akseli oli sitten syöny kivan reiän. Samalla kardaani kometin kautta ja uusi tukilaakeri ja ristikko.
Kolinat loppui ja tilalle käyntihäiriöitä, putkeenlyömistä jne. (kuulostaa muuten kabiiniin todella mekaaniselta pamaukselta kun tää värkki ampuu putkeen)
-Tulpat vaihdeltu oikeisiin
-Puolanjohdot korjattu
-IMM ja lambda vaihdettu
Ei lähteny vieläkään rokittamaan, nyt on loppukin johtosarja pöydällä ja korjataan nyt sitten koko paska alusta loppuun, aika kamalassa kunnossa
Jos joku tietää mistä löytää noita ei purettavia johtosarjan liittimiä niin saa vinkata! Suuttimet lienee bosch EV1? Niihin löytyy liittimet kohtuu helposti, mutta mitenkäs muut anturien liittimet? Näyttävät jonkinverran Junior Power Timer:eilta mutta en tiedä sitten.
Oliko foorumilla joku jolta voi kysellä apuja ECM:n korjaukseen? Rohkenen epäillä että ainakin sytkän FET:it voinevat olla finaalissa.
Vielä vähän edittiä: Suunnitelma siis johtosarjan korjauksen jälkeen käyttää starin päässä ja vikakoodit pois + katsoa jos sieltä saisi apua mikäli käyntiongelmat eivät hellitä.
-e46




