w124 tomaatin turbiinin korjaus
w124 tomaatin turbiinin korjaus
Noniin alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä mersumiehen elämä. Ostin tommosen vm.94 w124 e320 mersun 5-lovisella automaattilaatikolla ja äsken pamahti todenäköisesti turbiini. Kun laittaa P:lle niin kuuluu laatikosta semmosta kolinaa kuin peltiä hakkaisi ja D päällä auto liikkuu pintakaasulla eteenpäin mutta hetikun painaa enempi kaasua niin mittariin tulee vauhtia ja ASD valo palaa mutta mitään ei tapahdu. Ennen tätä kuulu pamahdus, jonka kohdistin perään mutta jos perä olisi leikannut niin autohan ei liikkuisi mihinkään päin, ja ettei liian hyvää mersua ostettu niin peräkin ujelsi ennen tapahtumaa.
Jarrua vasten kun D on päällä niin perästä kuuluu semmosta pientä kolinaa, ettei menny samaan laskuun perä ja laatikko..
Tietääkö joku hyvää korjaajaa uudeltamaalta, ja osaako kukaan heittää lonkalta vähän millaseen laskuun pitäs varautua ?
Jarrua vasten kun D on päällä niin perästä kuuluu semmosta pientä kolinaa, ettei menny samaan laskuun perä ja laatikko..
Tietääkö joku hyvää korjaajaa uudeltamaalta, ja osaako kukaan heittää lonkalta vähän millaseen laskuun pitäs varautua ?
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Ettei kuitenkin olis toinen vetari pamahtanut. Liikuttaa se toimiva lukkoperä autoa ryömimällä yhdelläkin vetarilla...
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Jep..eli kokeile heiluttaa vetaria säteittäin...siellä se on vika.
eli kuitenkin kysymykseesi niin turbiinia ei voi korjata koska se on hitsattu yhteen ja muutenkin se ei hajoa koska on simppeli laitos sisältä mutta jos laakeri menee niin kuuluu säksätys joka muuttuu nopeuden mukaan mutta moottorin kierrosten mukana...auto kuitenkin liikkuu normaalisti.
eli kuitenkin kysymykseesi niin turbiinia ei voi korjata koska se on hitsattu yhteen ja muutenkin se ei hajoa koska on simppeli laitos sisältä mutta jos laakeri menee niin kuuluu säksätys joka muuttuu nopeuden mukaan mutta moottorin kierrosten mukana...auto kuitenkin liikkuu normaalisti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Turbin voi korjautta tuolla Repcon
kyllä niitä hajoaa lähinnä kuluvat loppuun,
vetoakseli menee usein suoja kumoin kohdalta katki,
tilapäis korjauksena käy halkastu putki minkä väliin molemat päät siteen hitsaa kiinni
kyllä niitä hajoaa lähinnä kuluvat loppuun,
vetoakseli menee usein suoja kumoin kohdalta katki,
tilapäis korjauksena käy halkastu putki minkä väliin molemat päät siteen hitsaa kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus

Joo vasen vetarihan siellä oli katki

Veikkaan että se vetari vaan pyörii siellä mikä kaikuu sinne eteen joka tekee sen kolkotuksen.. Voi helvetti, nythän päästiin halvalla kun tuon kehtaa vielä itte vaihtaa ! Kiitti vinkistä

Viimeksi muokannut vilsua, To 19.02.2015 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Mutta eiköhän noita ehjiä turbiineja ole paljon ettei kyllä kannata paljon korjailla..uudemmissa kaiketi taas eri juttu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Halvasta en tiedä mutta hyvä ettet ehtinyt alkaa laatikkoa ja turbiinia irrottamaanvilsua kirjoitti:![]()
Joo vasen vetarihan siellä oli katki
Veikkaan että se vetari vaan pyörii siellä mikä kaikuu sinne eteen joka tekee sen kolkotuksen.. Voi helvetti, nythän päästiin halvalla kun tuon kehtaa vielä itte vaihtaa ! Kiitti vinkistä

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Onko noita vetareita montaa erillaista ? 100mm ja 110mm on tarjolla, tänään käyn mittaamassa. Asd vetari tottakai mutta onko niitä erillaisia eri malleissa tai vuosimalleissa ? Esim onko vapari 200d käytetty samoja vetareita jos vain asd perä ja laipan halkaisija täsmää ?
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
pituudet on samoja mutta pitää olla lankun ja se asd...pikkukone farkuissa on 100mm asd vetaria ja isommissa taas 110 millistä.
sitten tenavan asd vetarit taas liian lyhyviä.
Kannattaa silti verrata pituutta ostaessa ettei tule vahinkoa.
Sitten farkuissa on kaiketi paksummat vetarit kuin sedaneissa...ihan varma en ole sitten tästä.
ja sehän katkeaa ohuimmasta kohdin eli suojakumi pois osto tilanteessa ja sitten hinta sen mukaan...klemmareilla sitten kummet takaisin.
Itse hankin molemmat kerralla ja oli yllätys kun saksasta ostettu forumilaisen kautta oli kumin alla kuin uusi akseli
sitten tenavan asd vetarit taas liian lyhyviä.
Kannattaa silti verrata pituutta ostaessa ettei tule vahinkoa.
Sitten farkuissa on kaiketi paksummat vetarit kuin sedaneissa...ihan varma en ole sitten tästä.
ja sehän katkeaa ohuimmasta kohdin eli suojakumi pois osto tilanteessa ja sitten hinta sen mukaan...klemmareilla sitten kummet takaisin.
Itse hankin molemmat kerralla ja oli yllätys kun saksasta ostettu forumilaisen kautta oli kumin alla kuin uusi akseli
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Ja 201 akseli on samanpituinen, kuin 124 asd
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Tenavan vakio vai asd?nykki kirjoitti:Ja 201 akseli on samanpituinen, kuin 124 asd
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 tomaatin turbiinin korjaus
Vakio, ei vaan oo kauheesti tarjolla tenavan 110mm keppejäatlas kirjoitti:Tenavan vakio vai asd?nykki kirjoitti:Ja 201 akseli on samanpituinen, kuin 124 asd
