Paljon mielipiteitä herättäneet takavalot saivat lääkettä. Itse asiassa rakastuin tähän porkkana "luukkiin", sivuvilkut myös oranssit. Myös crominen merkki palasi perään. Hyvin muuttu koko auton ilme kerta potkasulla. Iphone takaa laadun..
Kohtalotovereita? Tyhjäkäynti huojuu kylmänä, välillä jopa sammuu, kun kierokset tippuu niin alhaisiksi. Tyhjäkäynti on melko hyvä, kun moottori on lämmin. Tyhjäkäyntimoottorin toimivuuden testasin ja toimii, tyhjäkäyntimoottorin päässä olevan liittimen irroitin, niin tyhjäkäynti oli mitä mahtavin, vastaavasti liittimen laitto takaisin, palasi tyhjäkäynnin epätasaisuus. Myös kaasuläpänasentotunnistimen irroitus auttoi tyhjäkäynnin parantumiseen, tosin hieman korkeammat kierokset. Virranjakajan kannen/pyörijän uusin, muttei auttanut. Yj- releen tinasin jo viime kesänä. Imuvuotojakaan en löytänyt. Kenelläkään muulla samanlaista, ei viitsisi lähteä joka paikkaa uusimaan kokeilumielessä.
taateli kirjoitti:ite alottasin silti siittä yyjii releestä uushan on jottain 70e luokkaa
En usko, että yj-releessä vika, ilman sitä ei auto edes toimi. Ennemmin lähtisin veikkaamaan kaasuläpänasentotunnistinta tai lämpötila-anturia, esim. Tyhjäkäynti paranee koneen lämmetessään, eli voisko auton luulevan olevan lämmin vaikka juuri käynistetty. Käynyt sekin mielessä, että voisko vaan olla ajamattomuudesta syy, kun syksystä asti ei ole kuin pieniä ajoja tehty.
En tiiä kuin tarkka tämmäne vanha auto on mut voi olla vanha bensaki syynä ku nyky bensa ei säily ku 2kk hyvänä ja 4kk pääst ei välttämättä ees syty enää
taateli kirjoitti:En tiiä kuin tarkka tämmäne vanha auto on mut voi olla vanha bensaki syynä ku nyky bensa ei säily ku 2kk hyvänä ja 4kk pääst ei välttämättä ees syty enää
Ei voi tietää, kyllähän se ostaessa jo kävi hieman huonosti tyhjäkäyntiä, mutta virranjakajan pintojen hionta tuntui auttavan ainakin joksikin aikaa, virranjakajan siis uusin hetki sitten, muttei se auttanut tällä kertaa. Vinkkejä vaan tulemaan jos jollakulla samanmoista ollu, en mä vielä tressiä jaksa ottaa aiheesta.
Palataanpas vielä tyhjäkäynti propleeman pariin. Lämpötila-anturin mittasin ja näyttää oikeita arvoja. Samoin tyhjäkäynti moottorin toimivuuden testasin ja toimi, no mutta nyt päästäänkin jännän äärelle, nimittäin luin netistä, että tyhjäkäyntimoottori voi kulua ns. tyhjäkäynti alueelta. Voiko tämä pitää paikkaansa vai onko aivan paska puhetta?
Mulla tollasta oiretta koneen vaihdon jälkeen, loppujen lopuks ei lähteny edes käymään. Muistaakseni tyhjäkäyntimoottorin asennon vaihto, vaiko koko paskan vaihto auttoi ja auto toimis normaalisti.
Hyvää tekemisen meininkiä. Täytyy arvostaa sitä että osaat tehdä hommia, ja ilmeisen huolellisesti Vieläpä ihan hyvällä maulla, kestää katsella ilman myötähäpeää. Karmeaa katsella sellaista projetkia missä auto räpelletään piloille. ps. porkkanalookki on just hyvä.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Luulen kyllä että sulla nuo käyntihäiriöt johtuu siitä kun et ajele autolla paljoa, itellä ainaki jos on jonkin aikaa aina välissä seisonnassa niin saattaa aina käyä vähän aikaa huonommin.
EeKi kirjoitti:Mulla tollasta oiretta koneen vaihdon jälkeen, loppujen lopuks ei lähteny edes käymään. Muistaakseni tyhjäkäyntimoottorin asennon vaihto, vaiko koko paskan vaihto auttoi ja auto toimis normaalisti.
Meinaatko että koko tyhjäkäyntimoottori ylösalaisin, eihän tuota muihin asentoihin pysty kääntämään. Joku kuulemma ebaystä tyhjäkäyntimoottorin ostanut hintaan 40e, muttei satu minun silmään, ei ois paha investointi tuohon hintaan.
mesew123 kirjoitti:Luulen kyllä että sulla nuo käyntihäiriöt johtuu siitä kun et ajele autolla paljoa, itellä ainaki jos on jonkin aikaa aina välissä seisonnassa niin saattaa aina käyä vähän aikaa huonommin.
Voi olla, olihan tää propleema jo ostaessa, en sitten tiedä minkälaista ajoa edellinen omistaja tehnyt.
Häksä kirjoitti:Hyvää tekemisen meininkiä. Täytyy arvostaa sitä että osaat tehdä hommia, ja ilmeisen huolellisesti Vieläpä ihan hyvällä maulla, kestää katsella ilman myötähäpeää. Karmeaa katsella sellaista projetkia missä auto räpelletään piloille. ps. porkkanalookki on just hyvä.
Viis siitä toimiiko tyhjäkäynti, kunhan auto on matala. No ei laisinkaan, mutta! Hetken mietittyä lauantai aamuna, löysin itseni bilteman tiskiltä kaarimankeli kourassa. Lauantai päivän touhutessa, mercedes tuli tallista ulos tämän korkuisena.. Kaarista rullasin vain "pokkaukset" eli en tuonut kaarta yhtään ulospäin. Edestä kun kääntää renkaat niin kaaren ja renkaan väliin jää pari kolme milliä, ei kuitenkaan osu, eikä ole tarkoitus niitä ruosteeseen saadakaan. Pohjaanlyöntikumit pitää vielä laittaa, kun ajokausi alkaa. Reipas 3kk vielä korttiin, ei ihan toivoton Pahoittelen auton pölyisyyttä..
Jussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Hehe, tarkkaa puuhaa, kyllähän siinä saa olla varovainen
Jussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Ja kevyellä kuormalla voi hyvin kestääkin ajella. Itteki joutunu joskus ruuvaamaan nostetta alustaan, kun lähtötilanne ilman kuormaa oli jo ihan ok, niin kuormattuna joka hel....in pihaliuskaan otti kiinni.. Ostarien parkkipaikoista puhumattakaan. Kas kun ei jääny keinumaan kynnykselle. Toinen mikä tossa tuli vastaan oli just jousen joustaminen, se kun on napakampi auton ollessa korkeammalla ja löysempi auton ollessa alempana.
Mutta itte sanoisin että rohkeesti sen verran alas kun kuski haluaa, saa sitä sitten nostettua jos se on mahoton - ja arkiajo kertoo kyllä tarttek nostaa
Jussi L. kirjoitti:Auton pölyisyys lähes häiritsi kuvissa Aika iisisti pitää ajella kyl noinki matalalla autolla näillä meidän hyväkuntoisilla suomen maanteillä
Ja kevyellä kuormalla voi hyvin kestääkin ajella. Itteki joutunu joskus ruuvaamaan nostetta alustaan, kun lähtötilanne ilman kuormaa oli jo ihan ok, niin kuormattuna joka hel....in pihaliuskaan otti kiinni.. Ostarien parkkipaikoista puhumattakaan. Kas kun ei jääny keinumaan kynnykselle. Toinen mikä tossa tuli vastaan oli just jousen joustaminen, se kun on napakampi auton ollessa korkeammalla ja löysempi auton ollessa alempana.
Mutta itte sanoisin että rohkeesti sen verran alas kun kuski haluaa, saa sitä sitten nostettua jos se on mahoton - ja arkiajo kertoo kyllä tarttek nostaa
Tiedossa kyllä miten tämmöisellä matalalla autolla ajetaan, veljen auton pohjaan raapimista kuultu jo tarpeeksi, aina voi kiertää vaikkapa kaupan takapihan kautta, jossa ei ole kynnystä tai sitten sinne ei ajeta.. Ps. Kylän lihavimmat jätetään suosiolla tien poskeen
Innoistuin parempia kuvia ottamaan, joten samakos ne tännekin on julkaista. Ulkonäkö alkaa olemaan aika lailla valmis, kultasta tähteä keula vailla. Sisusta vielä pahasti keskeneräinen, joten sen ehostamista keväällä luvassa, mm. hifin parantelua. 11.6 täytän vuosia ja yritän sille päivälle inssin saada, 13.6 Kuopiossa Kalis car show, joten jää arvoitukseksi tulenko sinne mersulla vielä pääsemään.
onhan se kieltämättä paremman näkönen tuollainen auto madallettuna, kun korkeilla vietereillä. itsellä ei vaan hermot kestäny tollasella ajella. mulla oli saman koppasessa joskus -40mm sarja ja sekin oli jo ärsyttävän matala. kaikki hidasteet ja rotvallit ja kaikki, puhumattakaan "mökkiteistä" oli raastavaa ajettavaa. pakoputki aina rutussa yms. enää en kyllä käyttöautoa noin linttaan laskis. mutta mutta, makuasia. jos jaksaa tollasella ajella, niin hyvähän se vaan on.
onhan se kieltämättä paremman näkönen tuollainen auto madallettuna, kun korkeilla vietereillä. itsellä ei vaan hermot kestäny tollasella ajella. mulla oli saman koppasessa joskus -40mm sarja ja sekin oli jo ärsyttävän matala. kaikki hidasteet ja rotvallit ja kaikki, puhumattakaan "mökkiteistä" oli raastavaa ajettavaa. pakoputki aina rutussa yms. enää en kyllä käyttöautoa noin linttaan laskis. mutta mutta, makuasia. jos jaksaa tollasella ajella, niin hyvähän se vaan on.
Kiitoksia! Saa nähä mihin tällä pääsee, kuullu juttua, että porukka nostanu sitä pakoputkea ylemmäks, kuitenkin maavara yllättävän paljon 17" vanteilla, pohjapanssari sinne ainakin on kehiteltävä ennen ajokautta
Pirun hyvää jälkeä tossa maalauksessa varsinkin ottaen huomioon että ekaa kertaa ruiskulla! Itsellä olisi edessä konepellin uudelleen maalaus samallaisella yksikerrosvärillä. Kuinka pääsit tuohon tulokseen talliolosuhteissa Käytitkö halpaa vai ihan kunnollista maaliruiskua?