Stna
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Stna
Ongelma otsikossa.
.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 16.10.2014 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Kunhan kyselen mutta onko sähköinen lukko?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
On sähköinen.
W210 E420 -96 siis...
.
W210 E420 -96 siis...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Jos lukko menee vaihtoon oli Suomen maassa jossakin paja joka myi korjattuja lukkoja ..saksastakin tieten saa..koodata vain se autoon.
Eikös se v8-väykky pitänyt mennä purkuun..muistelen?
Eikös se v8-väykky pitänyt mennä purkuun..muistelen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Menee se vaihtoon kunhan saan tuohon tallille sen ajettua, voi olla että haen sen koura-autolla kyllä.atlas kirjoitti:Jos lukko menee vaihtoon oli Suomen maassa jossakin paja joka myi korjattuja lukkoja ..saksastakin tieten saa..koodata vain se autoon.
Eikös se v8-väykky pitänyt mennä purkuun..muistelen?
Piti mennä purkuun mutta innostuin yhtenä heikkona hetkenä rakentelemaan sen kuntoon....ja katsastamaankin, siitä se on ollut lainassa....nyt se olis kyllä lähtökuopissa ja tilalle etsitään joku järkevä käyttis, eli Fiatti.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Virtalukko on vielä helppo korjattava mutta sähköinen rattilukko on siitä metka peli että sen kiinnityspultit saa irti vasta sitten kun lukko on auki.
Testerillä voi löytyä jokin lukon toimintaan vaikuttava vika (virta tai kommunikaatio puuttuu). Mutta jos auto lähtee käyntiin eli ajonesto on OK, saattaa olla niinkin että rattilukon moottori on rikki ja sitten menee saha- ja porahommiksi. Rattilukon saa irti kun rattipylväs on irti ja penkissä. Jos lukon rikkoo, moottoria ei saa korjattua ja sitten pitää virta- ja rattilukko vaihtaa parina ja parittaa vielä ECU:lle sopivaksi.
Testerillä voi löytyä jokin lukon toimintaan vaikuttava vika (virta tai kommunikaatio puuttuu). Mutta jos auto lähtee käyntiin eli ajonesto on OK, saattaa olla niinkin että rattilukon moottori on rikki ja sitten menee saha- ja porahommiksi. Rattilukon saa irti kun rattipylväs on irti ja penkissä. Jos lukon rikkoo, moottoria ei saa korjattua ja sitten pitää virta- ja rattilukko vaihtaa parina ja parittaa vielä ECU:lle sopivaksi.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Jep, huomasin tuon pulttijutun melko nopeasti äheltäessä....fuck.jysi kirjoitti:Virtalukko on vielä helppo korjattava mutta sähköinen rattilukko on siitä metka peli että sen kiinnityspultit saa irti vasta sitten kun lukko on auki.
Testerillä voi löytyä jokin lukon toimintaan vaikuttava vika (virta tai kommunikaatio puuttuu). Mutta jos auto lähtee käyntiin eli ajonesto on OK, saattaa olla niinkin että rattilukon moottori on rikki ja sitten menee saha- ja porahommiksi. Rattilukon saa irti kun rattipylväs on irti ja penkissä. Jos lukon rikkoo, moottoria ei saa korjattua ja sitten pitää virta- ja rattilukko vaihtaa parina ja parittaa vielä ECU:lle sopivaksi.
Taidan pistää isolla lekalla kylkeen sitä virtalukkoa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
LopenUupunut kirjoitti:Jep, huomasin tuon pulttijutun melko nopeasti äheltäessä....fuck.jysi kirjoitti:Virtalukko on vielä helppo korjattava mutta sähköinen rattilukko on siitä metka peli että sen kiinnityspultit saa irti vasta sitten kun lukko on auki.
Testerillä voi löytyä jokin lukon toimintaan vaikuttava vika (virta tai kommunikaatio puuttuu). Mutta jos auto lähtee käyntiin eli ajonesto on OK, saattaa olla niinkin että rattilukon moottori on rikki ja sitten menee saha- ja porahommiksi. Rattilukon saa irti kun rattipylväs on irti ja penkissä. Jos lukon rikkoo, moottoria ei saa korjattua ja sitten pitää virta- ja rattilukko vaihtaa parina ja parittaa vielä ECU:lle sopivaksi.
Taidan pistää isolla lekalla kylkeen sitä virtalukkoa....
.
Sitä jos murjoo ja on tarkoitus vielä käytää niin kannatta varoa sen sisällä olvia sähköosia ne jos murjoutuu niin loppu se käyminen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Ok.
Mikähän tuohon rattilukkoon on lie iskenyt kun se ei ole ennen virtalukon jumittumista kenkkuillut yhtään....jumisi lukkotilaan juurikin avaimen jumittumisen jälkeen.
Voiko olla siis "varkaustilassa" johtojen irroittelun tuloksena ?
.
Mikähän tuohon rattilukkoon on lie iskenyt kun se ei ole ennen virtalukon jumittumista kenkkuillut yhtään....jumisi lukkotilaan juurikin avaimen jumittumisen jälkeen.
Voiko olla siis "varkaustilassa" johtojen irroittelun tuloksena ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Käymään kun lähtee normaliisti avaimesta niinLopenUupunut kirjoitti:Ok.
Mikähän tuohon rattilukkoon on lie iskenyt kun se ei ole ennen virtalukon jumittumista kenkkuillut yhtään....jumisi lukkotilaan juurikin avaimen jumittumisen jälkeen.
Voiko olla siis "varkaustilassa" johtojen irroittelun tuloksena ?
.
Useimiten mekaaninen vaiva(kulumaa, tönkäirti, tms jumitusta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väyrynen käynnistyy, rattilukko ei aukea.
Juu mulle kävi sama homma ...abskin pihalla vietin yhden päivän ratin alla..ei se lähde irti ku poraamalla se pultti irti(työläs homma)se pultti on sellane avain joka ei lähde kun yhdessä asennossa.porailet niin pitkään jotta rattilukko lähtee rattitangon peltikuorestaan irti.joutuu purkaa mittariston edestä pois.Uusi tilaukseen ja muista tilata se poraamasi pulttikin ei tule toimituksen mukana...ja eikun uusi paikalleen ja ajoon.
Re: Stna
Morjesta!
Nyt ois mullakin onkelmaa virtalukon ja rattilukon kanssa. Auto on w210 vm -96 E230 pensa. Avaimena mekaaninen linkku avain joka rupesi takertelemaan aika ajoin, ostin uuden patruunan jonka mukana tuli kaksi vanhemman mallin avainta. Patruunan vaihdettua auto ei lähde päälle eikä rattilukko aukea. Myös tausta peilin punainen ja vihreä valo vilkkuvat. otin virtalukon kehyksen irti jossa näytti olevan johto ja jonka päässä anturi, laitoin vanhan linkkuavaimen kehykseen niin valot sammuivat taustapeilistä mutta rattilukko on edelleen päällä eikä anna startata, menee kyllä virtalukon kaikki muut asennot läpi. Auttakaas ne kellä on vastaavaa ollu tarvis saada auto liikenteeseen ja mahd. nopeesti.
Nyt ois mullakin onkelmaa virtalukon ja rattilukon kanssa. Auto on w210 vm -96 E230 pensa. Avaimena mekaaninen linkku avain joka rupesi takertelemaan aika ajoin, ostin uuden patruunan jonka mukana tuli kaksi vanhemman mallin avainta. Patruunan vaihdettua auto ei lähde päälle eikä rattilukko aukea. Myös tausta peilin punainen ja vihreä valo vilkkuvat. otin virtalukon kehyksen irti jossa näytti olevan johto ja jonka päässä anturi, laitoin vanhan linkkuavaimen kehykseen niin valot sammuivat taustapeilistä mutta rattilukko on edelleen päällä eikä anna startata, menee kyllä virtalukon kaikki muut asennot läpi. Auttakaas ne kellä on vastaavaa ollu tarvis saada auto liikenteeseen ja mahd. nopeesti.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Re: Stna
Olisiko myös virtalukon pohja viallinen. Starilla tuota voisi katsella miksei anna avata rattilukkoa. on myös mahdollista, että käynnistyksen esto päällä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Stna
Mitenkäs sitten sen virtalukon pohjan saa vaihdettua? Voiko rattilukkoa poistaa käytöstä jotenkin. Äsken koitin niin sain kerran jopa starttaamaan ja lähti käymäänkin normaalisti mutta rattilukko on ja pysyy lukossa.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Re: Stna
Nyt ei muistu mieleen kuinka tuosta sai sen rattilukon pois. Piti purkaa koko vitalukko hässäkkä pois. Kyllä pian joku joka muistaa vastaa tänne
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Stna
Jees, pitä huomenna tutkia sitä paremmin, ilmeisesti kuskin jalkotilasta verhoilu auki ja mittaristokin pois? Noh, eiköhän joku valota asiaa vaan kun kerkiää nämä avunhuudot huomaamaan.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"