Kiinnostaa erityisesti M112 ja siihen vertaisin M104 moottoria. Miksi M112 olisi huonompi kuin M104?
Mikäli V8 versioista M113 tai M119 löytyy kestävyydessä ylivertaisa tietoja edellämainittuihin kiinnostaa kovasti.
Perax8 hankki Bemarin ja ko. viestittelyssä annettiin ymmärtää, että 300tkm ja MB benskone on valmis, eikä voi korjata?
En ole onnistunut saamaan selkeää faktaa siitä, että näin on. Moottorin sylintereissä on ilmeisesti jokin pinnoite, joka siihen kemiallisesti? pinnoitetaan ja ko. pinnoitteella olevaa sylinteriä ei voi hoonata? Pitääkö paikkansa? Onko ylipäätään mitään syytä hoonailla?
En ole saanut kovin kirkasta kuvaa siitä kuinka pitkälle em. moottoreilla pääsee, kun tekee asianmukaiset huollot. Numeeriset arvot yläpäästä alkavat 320tkm ja jatkuvat 800tkm. Näyttäisi vaihdelaatikko antautuvan huomattavasti ennen ja ylipäätään bensa-autojen dokumentoitu huolto päättyy 300tkm jälkeen. Tosin esim. w210 kori ja 800tkm ei oikein ole uskottava mitenkään, ilman uudelleen rakentamista puolivälissä oli moottori mikä hyvänsä.
En ole erityisen kiinnostunut asentoantureista, ilmamääränmittareista, puolista, sytytystulpista, johtosarjojen hapertumisesta, releistä. Sytytystulppa saa olla vaikka kuinka hankala vaihdettava, mutta jos se on vaihdettu niin ei se varmasti moottoria riko. Johtoja ja letkuja vaihdellaan mutta ei näilläkään ymmärtääkseni voi irroittaa pintaa sylinteristä tai venyttää nokkaketjua. Olen varma että näitä ominaisuuksia on kaikissa vehkeissä. Ostan heti sellaisen missä ei ole.
Apulaitehihnat määrävälein ja niiden kiristimet vaihdettakoon n 200-250tkm, niin voitanee jättää nekin vähemmälle, vai onko parempaa tietoa?
EGR kiinnostaa, koska arvelisin imusarjasta irronneen "köntin" voivan vaikuttaa sylinterin tai männän pintaan. Onko oikeasti tietoa siitä, että 150tkm ja ERG on niin tukossa, että kone hajoaa? Imusarja irti ja likoamaan ja uudet EGR-venttiilit ja letkut on ominaisuus mikä on edessä kaikissa EGR-moottoreissa mutta onko se mönjä oikeasti päätynyt moottoriin itsestään, ilman että on ronkittu, on se vaan niin helvetin sitkeessä?
Onko tiedossa nokka-akseli tai laakerivaurioita? Minulla ei ole.
Miten ketjut? näistä M112 ja M113 en ainakaan ole mitää yleistä ketjuongelmaa tiedostanut.
M104 on jotain kansijuttuja mutta en niitä kovin ylivoimaisina pidä, ketjuista en ole kuullut edes mainittavan?
V8 Aaaaaah!



Oikeastaan tässä haetaan vahvistusta jo varsin vakaaseen mielipiteseen mutta kun nämä autohommat ovat hyvin pitkälle mielipide juttuja, hiukan niin kuin mitä tupakkia poltat tai mitä kaljaa juot, tumma vai vaalee nainen

Kesä-Mese 2015 lähestyy ja w210 Paavot huutavat kutsuen nimeäni Saksan autotalleissa, liikkeissä ja häkkimyymälöissä.