Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Tsau! en nopealla etsinnällä löytäny mitään tästä joten aattelin kysästä täällä. Minkäslainen auto on kokonaisuudessaan? Ois alle 400tkm ajettu tulossa ehkä uudeksi käyttöautoksi tyyppivikoja? kestävä kone automaatilla? Itehä oon vielä aika tietämätön näistä kaikista joten oikeastaan saa kertoa plussat ja miinukset mitä tulee mieleen! Tässä kuussa leimattu niin kai luulis kunnossa olevan
Kiitän ja kuittaan!
Kiitän ja kuittaan!
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Ruostuu herkkään eli tukipa takapää helmat puskurien alle ja varapyörä kotelo ympäristö.
Sitten Lucas syöttöpumppu...ei kestävä ja sen 2te joka kerran upottaa pumppuun ja kestääkö edes 100tkm kun taas...voihan sinne tunkea mekaanisen mutta vain manuaaliin.
Konehan on muuten kestävä mutta toi pumppu.
Tutki muitakin vaihto ehtoja erilaisilla koneilla ja koe aja.
Kokeile myös cdi moottorisia...tai 300 turbo diesel
Sitten Lucas syöttöpumppu...ei kestävä ja sen 2te joka kerran upottaa pumppuun ja kestääkö edes 100tkm kun taas...voihan sinne tunkea mekaanisen mutta vain manuaaliin.
Konehan on muuten kestävä mutta toi pumppu.
Tutki muitakin vaihto ehtoja erilaisilla koneilla ja koe aja.
Kokeile myös cdi moottorisia...tai 300 turbo diesel
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Alkaa olla pikkuhiljaa ehtoopuolella nämä vehkeet. Ruoste ja Lucas suurin ongelmat, kuten Atlas kirjoitti. Auto itsessään on ihan ok ajaa yms.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Jep. Pitääpä tutkailla sitten tarkemmin. Kiitos molemmille
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Isän C220D:ssä ollut Lucas-pumppuvika jo kuutisen vuotta,mittarissa nyt 320tkm eli ei lähde normaalihehkutuksen jälkeen käyntiin kun EPC-valo palaa loimottaa,mutta vika on ollut helppo kiertää...hehkutuksen jälkeen kääntää virrat pois ja starttaa sit heti ja moottori käynnistyy normaalisti.Minusta Lucas-pumppuvika EI aina tarkoita remonttia,ainakaan isän 202-sarjalaisen pumpulle ei ole tehty mitään.
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Pe 13.02.2015 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
näihän se on en anna tuon pumpun häiritä kuitenkaa. Jostai voi mennä pumppu ja jostai vaikka koko moottori ja jostai ei mitään välttämättä pitkään aikaa.
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
mutta jos ihan käyttöautoks pidemmäksikin aikaa tuota harkitset, niin varaudu siihen, että hyvin suurella todennäkösyydellä se pumppu hajoaa ja joudut sille jotain tekeen, että auto taas kulkee. tuo todellakin on surullisen kuuluisa tuo luukaksen pumppu. miten se menikään... varmaan hyvä saarnamies, mutta surkea pumpuntekijä.Rytmihairio kirjoitti:näihän se on en anna tuon pumpun häiritä kuitenkaa. Jostai voi mennä pumppu ja jostai vaikka koko moottori ja jostai ei mitään välttämättä pitkään aikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Mulla on ollu 7 vuotta C220d farmari lucas pumpulla. Oli pumppu vaihdettu edellisen omistajan toimesta 300 000 kohdalla, nyt siinä on 520 000 km mittarissa, eikä vielä ole ihmeemmin oireillut.
Kaverilla oli -97 väyrynen 220D ja seki ajo sillä 400000 - > 650000 ilman pumppumurheita, eikä mitään tietoo oliko koskaan vaihettu.
Toisilla ne ei sitte kestä sataa tuhatta. Vaikuttaneeko siihen ajotapa jotenkin.
Toi 2k€ on vissiin vähän yläkanttiin hinnoiteltu vaihto. 1500 kai on lähempänä oikeeta, eli jos saat alta tonnin helmen korin, niin se on vasta 2500 euron auto uudella pumpulla ja kestää sitten varmaan sen 300 000 ajaa.
Jos se on hyvällä pidolla ollut niin miksei, mutta noita 2001-2002 väyrysiä saa jo niin halvalla, että kyllä suosittelisin CDi koneista väyrystä. on ihan eri maailmasta teho ja vääntö.
Kaverilla oli -97 väyrynen 220D ja seki ajo sillä 400000 - > 650000 ilman pumppumurheita, eikä mitään tietoo oliko koskaan vaihettu.
Toisilla ne ei sitte kestä sataa tuhatta. Vaikuttaneeko siihen ajotapa jotenkin.
Toi 2k€ on vissiin vähän yläkanttiin hinnoiteltu vaihto. 1500 kai on lähempänä oikeeta, eli jos saat alta tonnin helmen korin, niin se on vasta 2500 euron auto uudella pumpulla ja kestää sitten varmaan sen 300 000 ajaa.
Jos se on hyvällä pidolla ollut niin miksei, mutta noita 2001-2002 väyrysiä saa jo niin halvalla, että kyllä suosittelisin CDi koneista väyrystä. on ihan eri maailmasta teho ja vääntö.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Tulihan se hankittua. vaihossaha meni entine calibra ja ihan hyvältä vaikuttaa, ihan vähä pientä ruosteen alkua kaarissa. tuli tossa n. 150km ajeltua. Putki vuotaa vähä ja vissii kuuluisat(?) Suuttimetkin kun puhaltaa vähä diisseliä ohjaamoon.. mutta mikäpä harrastus ei maksais
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Dodiin onnea uuteen autoon
Tuossa ei pitäisi vielä olla vuotavan suuttimen ongelmaa, kun on etukammio kone.
Sensijaan suuttimien paluupuolen letkut alkaa usein noissa vuotamaan. Letku maksaa suunnilleen vitosen metri ja sitä menee alle puoli metriä yhteensä. On suhteellisen helppo vaihtaa.
Voi vuotaa pumpustakin jolloin on kalliimpi homma...
Tuossa ei pitäisi vielä olla vuotavan suuttimen ongelmaa, kun on etukammio kone.
Sensijaan suuttimien paluupuolen letkut alkaa usein noissa vuotamaan. Letku maksaa suunnilleen vitosen metri ja sitä menee alle puoli metriä yhteensä. On suhteellisen helppo vaihtaa.
Voi vuotaa pumpustakin jolloin on kalliimpi homma...
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Onnittelut! Siinä pienikuluksinen auto pitkäksi aikaa,kunhan pidät pahimmat ruosteet jotakuinkin kurissa ja omistajan nuhteessa.Rytmihairio kirjoitti:Tulihan se hankittua. vaihossaha meni entine calibra ja ihan hyvältä vaikuttaa, ihan vähä pientä ruosteen alkua kaarissa. tuli tossa n. 150km ajeltua. Putki vuotaa vähä ja vissii kuuluisat(?) Suuttimetkin kun puhaltaa vähä diisseliä ohjaamoon.. mutta mikäpä harrastus ei maksais
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Imusarjasta akselilta ota läppä pis ja pistä pellinpala egr putkessa olevaan liitokseen niin saa puhdasta ilmaa kone eikä karstoitu ja imuputken läppä ei rajoita ilmaa kanssa....ei näy pakokaasutestissä mitenkään toi muutos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Kiitos vuaan! Juu pitää tuo läppäkin kahtoo samalla
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Auttakaahan vielä vähän tietämätöntä öljyt ajattelin jos vaihtais perään ja moottoriin.. minkäslaista kannattaa kaataa??
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Hyvin on omat mersut noilla Bilteman öljyillä toimineet,kermaperseiden
touhua käyttää jotain kallista öljyä.
touhua käyttää jotain kallista öljyä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53
Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998
Voi wiineri sentää joutuuko tässä pelkäämää että vaihdelaatikko menossa peeaskaks 4 vaihteella 80km/h vauhis kierrokset n. 3.5 ja ei vaiha sit millään isompaa.. 'pakkovaihteet' tuntu toimivan, ainaki jokasella pääs etiäpäin ja pakkilla taakse.