w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

w201 1,8

Onko kenelläkään kokemuksia takatukivarsien vaihdosta? Lähinnä kiinnostaisi tietää noi ebayssä myytävät sarjat.
Käykö ne tähän 1,8 kun ilmoittavat lähinnä 2.0 ylöspäin. Ja tekeekö niillä mitään. Eivät maksa ainakaan paljoa.
Tulisi huomattavasti edullisemmaksi ruuvata kerralla koko setti paikalleen, kuin vaihdella pusla kerrallaan aina katsastuksen yhteydessä.
Näitä tarkoitan: http://www.utsautoparts.com/pid13987971 ... 4+C124.htm

Toinen kysymys on noi pienet käyntihäiriöt. Moottori on jonkinlainen mekaaninen ruisku. Se tuppaa silloin tällöin sammumaan tyhjäkäynnillä. Kuitenkin käynnistyy aina normaalisti ja kun vähän kaasuttelee niin käy taas joutavaa.

Kiitos etukäteen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Putsaa lisäilma luisti ja etsi ilmavuotoja huohotin letkuista ja ruiskun alta kumikaukaloista.
Luulen että toi sarja käy ..kaikissahan on sama alusta..toi pikka kone on kuitenkin harvinainen..eikö siellä alhaalla ole taulukkoa kuten yleensä ebay sivuilla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

atlas kirjoitti:Putsaa lisäilma luisti ja etsi ilmavuotoja huohotin letkuista ja ruiskun alta kumikaukaloista.
Luulen että toi sarja käy ..kaikissahan on sama alusta..toi pikka kone on kuitenkin harvinainen..eikö siellä alhaalla ole taulukkoa kuten yleensä ebay sivuilla?
Kiitos.
Taulukossa on alkaen 2.0 mallista sopivuus tossa tukivarsisetissä.
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Tässä ebay saksa, mutta ei lue tota 1,8 moottoria
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5b055e2594" onclick="window.open(this.href);return false;
Sasasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.11.2014 19:55

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sasasd »

Miten sammuu tyhjäkäynnillä? Sammuuko kierroksilta tyhjäkäynnille palautuessa vai jopa paikallaan ollessa?
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Oikeastaan sekä että. Kyllä sammuu silloinkin kun jättää tyhjäkäynnille ruksuttamaan. Se kyllä joskus silleen ryntäyttää kun koittaa korjata itse sitä jos ei ehdi sammua.
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja wolf »

Kovastihan tuo vaikuttaisi tyhjäkäyntisäätimen takertelulta. Säätimestä on täällä kirjoiteltu melkein keskikokoisen romaanin verran mutta mitä teetkin sille ÄLÄ rassaa luistia ruuvimeisselillä tms. Se ei siedä vähäisiäkään naarmuja eikä skraadeja. Minä suosittelen alkuunsa käyntiä jossain (diesel)korjaamossa missä on ultraäänipesuvehkeet ja luistipään pesua sillä.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja markoala »

IZ_Fin kirjoitti:Tässä ebay saksa, mutta ei lue tota 1,8 moottoria
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5b055e2594" onclick="window.open(this.href);return false;


Lukee kun tarkkaa katsot :think:
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Hei kiitos vastauksista.
Joo näköjään just tossa tukivarsilionkissä onkuin onkin 1.8 :) (muissa ei ollut vaikka varmaan käykin)

Joo käyn pesemässä lisäilmaluistimen. Kiitos näistä vinkeistä.

Flektin anturin tilasin uuden kun ei pelittänyt. Johdolla yhdistin nastat ja magneettikytin toimi ja sähköt eli anturi rikki. Heräsi sellainen ajatus että eikö kukaan valmistaja tee noita antureita matalammalla lämpöarvolla? 100/95 on melko korkea varsinkin vanhaan autoon.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voisi sen löytääkin jostain alemman anturin mutta vanhemmuus ei haittaa lukua vaan pitää pitää paine järjestelmässä kun se nostaa kiehumis astetta ja tällöin anturin alue on hyvä miten inssi on sen suuunnitellut...itsekin kyllä haluaisin heiman matalemman anturin..ilmoita jos löydät käyvän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

atlas kirjoitti:Voisi sen löytääkin jostain alemman anturin mutta vanhemmuus ei haittaa lukua vaan pitää pitää paine järjestelmässä kun se nostaa kiehumis astetta ja tällöin anturin alue on hyvä miten inssi on sen suuunnitellut...itsekin kyllä haluaisin heiman matalemman anturin..ilmoita jos löydät käyvän.
Joo. Hommasin jo vakiomallisen.
Oma mielipiteeni asiasta on: Anturi on termarikopassa. Termari säätää moottorin normaalia käyntilämpötilaa. Tällä ei ole tekemistä periaatteessa jäähdyttäjän kanssa. Mielestäni on jo hieman liian myöhäistä alkaa jäähdyttämään vettä syylarissa jos se on jo 100´siellä.
Syylarissa pitäisi olla "reservissä" viileää vettä silloin kun moottori sitä tarvitsee, eli kun lämpötila alkaa mennä jo yli termarin säätämän.
Jos autossa on esim 80 tai 90 asteen termari ja syylarissa onkin jo 100´vettä niin lämpömittari kyllä kipuaa normaali käyntilämpötilaa ylemmäksi.
Ja mikä ikään tulee niin tarkoittaa kulahtanutta syylaria jossa rivoitus alkaa rapistua ja vanhoja vesiletkuja ym haperoita kansipahveja. Kyllä ne uudessa moottorissa kestää, mutta miksi turhaan rasittaa noita vanhana.
Voisihan sille tehdä "pakkokäyttö" kytkimen sisälle kesähelteitä varten. Ei vaan ole orkkis sitten enää :shifty:
Sasasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.11.2014 19:55

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sasasd »

Se anturi on tod.näk 3 pinninen ja löytyy siitä sylinterikannen etupäästä muiden antureiden vierestä. Näköjään erittäin yleistä noiden hajoaminen ajan myötä, omassakin oli rikki ja huomasin vasta kun lämmöt 110 ja ei laske. Mitään ei mennyt rikki eikä pitäisikään koska nämähän kestävät vaikka 120 astetta eli 100 asteessa ei mielestäni mitään hälyyttävää..
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

2 Pinninen oli ja vaihdoin.
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Palataan vielä tähän. Tyhjäkäynti"moottori" on nyt ultraäänipesty ja vika ei korjaantunut kokonaan. Ehkä käynti parani osittain. Nyt käy välillä yli 1000rmp tyhjää ja siitä välillä yrittää madaltua normaaliin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tutkihan alipaine ja huohotin letkuja..katso että kaasu palautuu varmasti kotiinsa.
...kokeile säätää tornista seosta mutta muista mistä läksit liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Kiitos, tutkitaan...
Tyhjäkäyntimottorin letkut kovettuneet mutta kutakuinkin kunnossa.
Se on kuitenkin nyt ollut parempi kuin aiemmin.
Kaasu kyllä palautuu, sitä tosiaan tutkin jo huoltoja tehdessä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja atlas »

No tossa oli juttua että kun näissä on kuluneet kaasuläpät ja se liika ilma tuleekin läpän ohi...tällöin siinä vieressä on sinettiliimalla säätö ruuvi..laske kierrokset ja ruuvaa sitä niin että läppä sulkeutuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
IZ_Fin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 01.10.2013 17:41

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja IZ_Fin »

Hyvä!
Vastaa Viestiin