Moi
Autoni Mersedes-Benz ilmoitti tänään tylysti Moottorin häiriökoodia. Paikallisessa Mersun huollossa vikakoodi luettiin ja se ilmoitti imunokan asematunnistimen ja jäähdytysnesteen lämpötilantunnistimen hetkellistä toimintahäiriöstä. Paikallinen mersuhuolto puhdisti liittimet ja nollasi vikakoodit. Ajaessani n.40km moottorin häiriökoodi syttyi uudestaan. Tällä kertaa luetin koodin toisessa paikassa ja vikakoodiksi paljastui sama ( imunokka akselin sylinteririvi 1 asematunnistimessa tilapäinen toimintahäiriö). Mielestäni kummallakin kerralla vikakoodi alkoi palaa käynnistyksen jälkeen, ei suorassa ajossa.
Kysyisinkin, että mikä mahdollinen muu vikapaikka voi olla kyseessä kuin itse anturi. Kuulin kaikenlaista vaihtoehtoa liikkeessä. Onko ajaminen turvallista vaikka valo palaa ( huoltoon kun ei saa ihan heti meilläpäin). Onko mahdollista, että auto ajaa itsensä " suoja asetukselle" kierroksien yms. suhteen jos kuittaamatta liian kauan? Autolla ajettu vajaat 120 tuhatta ja viimeinen huolto 116 tuhannen kohdalla. Ketju vikaa tai löysyyttä en itse jaksaisi uskoa noilla kilometreillä. Millainen osa vaihtaa kotikonstein? Näyttää olevan myynnissä kyseisiä antureita monessa paikassa. Vikakoodi täytyy kuitenkin kuitata( vaikka itse vaihtaisikin) liikkeessä.
-Mvä
Imunokan asematunnistin vika
Imunokan asematunnistin vika
Viimeksi muokannut Mvä, Ke 04.02.2015 20:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Imunokan asematunnistin vika
Niin .. Auto oli C250 CDI -12 Automaatti
Re: Imunokan asematunnistin vika
Aika suoraanhan tuo koodi sen kertoo.Mvä kirjoitti:Kysyisinkin, että mikä on mahdollinen vikapaikka?
Imunokka-akselin asentotunnistin.