W202:n iskareista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

W202:n iskareista

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Minut pääsi yllättämään viime viikolla auto kolmion takaa, osuen suoraan oikeaan etupyörään. Vain oikean puoleinen iskari vaihdetaan vakuutuslaitoksen piikkiin. Vähän huolestuttaa se, että yksi iskari on erilainen kuin kolme muuta (autolla on ajetttu 66 tkm), vaikuttaako tämä ajamiseen, turvallisuuteen yms. Tuulilasi-lehdessäkin sanottiin, että iskarit pitää vaihtaa molemilta puolilta samalla akselilla. Korjaamossa yhden iskarin vaihtoa perustellaan sillä, että vaihdettu osa on alkuperäinen MB-varaosa ja kilometrejä on vähän.

Kysymys foorumilaisille, onko samalla akselilla olevat iskarit liian erilaisia 66 tkm jälkeen ? ja kuinka paljon yleensä W202:n iskareilla ajetaan ennen vaihtoa ?
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ei kannata olla huolissan. Vähän on autollasi ajettu, varmaan iskunvaimentajat ovat vielä hyvässä iskussa. Riippuu tapauksesta ja yksilöstä, mutta noilla alkuperäisillä iskareilla voi hyvinkin ajella jopa 300 000, näin olen kuullut.
Mutta on tapauksia että kestäävät vain murto-osan tuosta lukemasta.

Nykyjään kun on noita iskaritestejä tuolla katsastuksessakin kerran vuodessa, niin kyllä se testi jotakin kertoo niiden kunnosta, jos et malta odottaa sinne, saahan sitä testiä muuallakin, mutta vakuutusyhtiöt toimivat juuri noin kun sinun tapauksessasi, eikä sille mitään voi.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

En nyt muista 202 etupään rakennetta katsomatta, mutta jos iskari on varrestaan vääntynyt niin kyllä siellä on muutakin mennyt vinoon. Esim alapallon tappi ja se ylätuki mikälie ja raidetangonpää ja vanne. Mun mielestä iskari on pienin murhe. Kyllä vakuutusyhtiön piikkiin pitäis tarkastaa kaikki osat mihin osuma on tullut.

Onko korjaamo jokin isompi pulju missä tiedetää Mersuista jotain, todennäköisesti katsottu päällisin puolin että kaikki ok ja tehty edes jotain ->hei vaihdetaanko iskari.

Valita, vaadi, vittuile, vonkaa, ilmoita kuluttaja-asiamiehelle, vakuutusyhtiöön, että mersu kuntoon perkele. Hae toisesta korjaamosta lausunto jos kinaavat mitä pitäisi vaihtaa.
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joppe »

keef kirjoitti:En nyt muista 202 etupään rakennetta katsomatta, mutta jos iskari on varrestaan vääntynyt niin kyllä siellä on muutakin mennyt vinoon. Esim alapallon tappi ja se ylätuki mikälie ja raidetangonpää ja vanne. Mun mielestä iskari on pienin murhe. Kyllä vakuutusyhtiön piikkiin pitäis tarkastaa kaikki osat mihin osuma on tullut.

Onko korjaamo jokin isompi pulju missä tiedetää Mersuista jotain, todennäköisesti katsottu päällisin puolin että kaikki ok ja tehty edes jotain ->hei vaihdetaanko iskari.

Valita, vaadi, vittuile, vonkaa, ilmoita kuluttaja-asiamiehelle, vakuutusyhtiöön, että mersu kuntoon perkele. Hae toisesta korjaamosta lausunto jos kinaavat mitä pitäisi vaihtaa.
Toki sieltä muutakin korjataan kuin iskarit, pyörä kääntyi 45 asteen kulmaan, ja peltiä rypistyi hiukan. Korjaus tehdään Veholla, luulisi kuntoon tulevan.

On lohduttavaa kuulla (Benzo), että iskarien odotettava ikä on kohtuullisen pitkä, varsinkin kun uusi iskari on alkuperäisosa.

Vakuutusyhtiöistä sen verran, että otti luijille saada sijaisauto, kesti 4 päivää päätös. Vauhditin sitä, menemällä vakuutusyhtiöön, kyselin vähän, josko lopettaisi vakuutukset yhtiössä, kun kestää nuo sijaisautopäätökset niin kauan. Myönteinen päätös tuli 10 minuutissa.

No otin sijaisauton autoksi Avensisksen, kun oli ylivoimaisen halpa luokassaan. Melko hyvä ajettava sinänsä, mutta uskomattaman suuri kääntöympyrä, ja pikkusen nirinää ja räminnä mukulakivillä 16 tkm ajetulla menopelillä.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Joppe kirjoitti:
keef kirjoitti:En nyt muista 202 etupään rakennetta katsomatta, mutta jos iskari on varrestaan vääntynyt niin kyllä siellä on muutakin mennyt vinoon. Esim alapallon tappi ja se ylätuki mikälie ja raidetangonpää ja vanne. Mun mielestä iskari on pienin murhe. Kyllä vakuutusyhtiön piikkiin pitäis tarkastaa kaikki osat mihin osuma on tullut.

Onko korjaamo jokin isompi pulju missä tiedetää Mersuista jotain, todennäköisesti katsottu päällisin puolin että kaikki ok ja tehty edes jotain ->hei vaihdetaanko iskari.

Valita, vaadi, vittuile, vonkaa, ilmoita kuluttaja-asiamiehelle, vakuutusyhtiöön, että mersu kuntoon perkele. Hae toisesta korjaamosta lausunto jos kinaavat mitä pitäisi vaihtaa.
Toki sieltä muutakin korjataan kuin iskarit, pyörä kääntyi 45 asteen kulmaan, ja peltiä rypistyi hiukan. Korjaus tehdään Veholla, luulisi kuntoon tulevan.
:D No itse ostaisin sen toisenkin iskarin ja käskisin vaihtaan omaan piikkiin, ei maksa kauheesti. Onhan iskari monta vuotta vanha vaikkei paljon ajettu, ei ole tosin menny miksikään noissa kilometreissä.
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joppe »

keef kirjoitti:
Joppe kirjoitti:
keef kirjoitti:En nyt muista 202 etupään rakennetta katsomatta, mutta jos iskari on varrestaan vääntynyt niin kyllä siellä on muutakin mennyt vinoon. Esim alapallon tappi ja se ylätuki mikälie ja raidetangonpää ja vanne. Mun mielestä iskari on pienin murhe. Kyllä vakuutusyhtiön piikkiin pitäis tarkastaa kaikki osat mihin osuma on tullut.

Onko korjaamo jokin isompi pulju missä tiedetää Mersuista jotain, todennäköisesti katsottu päällisin puolin että kaikki ok ja tehty edes jotain ->hei vaihdetaanko iskari.

Valita, vaadi, vittuile, vonkaa, ilmoita kuluttaja-asiamiehelle, vakuutusyhtiöön, että mersu kuntoon perkele. Hae toisesta korjaamosta lausunto jos kinaavat mitä pitäisi vaihtaa.
Toki sieltä muutakin korjataan kuin iskarit, pyörä kääntyi 45 asteen kulmaan, ja peltiä rypistyi hiukan. Korjaus tehdään Veholla, luulisi kuntoon tulevan.
:D No itse ostaisin sen toisenkin iskarin ja käskisin vaihtaan omaan piikkiin, ei maksa kauheesti. Onhan iskari monta vuotta vanha vaikkei paljon ajettu, ei ole tosin menny miksikään noissa kilometreissä.
Tulin samaan tulokseen, eli vaihdatan toisenkin iskarin varmuuden vuoksi, eli samalla akseliila on samanikäiset iskarit. Ensi helmikuussa on katsastus, jossa sitten nähdään takaiskarien kunto
Vastaa Viestiin