Autossa on joskus ollu kii tommonen 1-piirinen ilmastointi jonka johdotukset on integroitu johtosarjaan. Liittimiä on ohjausyksiköllekkin 2 kappaletta+sisäkierron nappi siinä katkaisijarivistössä.

Uus ohjausyksikkö on 1 liittimellä, elikkä kojelaudassa se jossa on mm. lämmönsäätimet.

Tommonen köntti tarttu mukaan samasta autosta josta purin ilmastoinnikin. Minkäänlaista kytkäriä en löytänyt tuolle ilmastoinnille niin täytyi purkaa taas kerran johtosarja palasiksi ja raakata sieltä erilleen ilmastointiin liittyvät jutut. Tuo uus on siis 2-piirinen automaatti-ilmastointi muistaakseni -93 300d W124:sesta. Päätin käyttää hyödyks tuota auton omaa orkkis johtosarjaa ja vaihtaa vaan liittimet niin tulee siistimpi asennus eikä jää ylimääräisiä piuhoja. Yleismittarilla vaan kokeilemaan mikä johto menee minnekkin orkkis johtosarjassa, ja vertailu uuteen johtosarjaan. Molemmista johto poikki liittimen juuresta ja piuhan juotto uuteen liittimeen. Loppuen lopuks jouduinkin lisäämään vaan muutaman piuhan, kun uus ilmastointi on 2-piirinen eli esim. närhenmunille tulee 1 johto enemmän.



Hidasta ja paskamaista hommaa....mut ei auta hätiä kun kostautuu kumminkin sit myöhemmin. Oon koittanu käyttää pääosin tuota orkkis johtosarjaa ja Mersun liittimiä niin ei tuu niitä hyppyjohtoja sit joka paikkaan. Alfamerin korjausoppaan hyvä kytkentäkaavio, yleismittari ja kolvi on olleet kyllä kullanarvoisia tässä hommassa


Bemarin kepin hahmottelua paikoilleen:

Pari reikää kardaanitunneliin:

Siinähän se istuu
