Ennakonsäätimen modaus OM605

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja jean.s »

itehän laittelin 606 pyörään vaan nuo 603 jouset eikä kyllä kalissu oikeastaan ollenkaa ja ennakon laitoin mitä mynällä sanottiin. ei tullu kokeiltua et minkäläinen ois ollu 606 vakiojousilla, nii ei pysty suoraan sanomaan mitä on vaikutusta...
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyt on vertailtu OM605 ja OM601 ennakonsäätimiä, noiden jousissa ei ole kyllä tasan mitään eroa!

Kuva

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Ainakin om606 turbossa on erinlainen ennakonsäädin sekä alipainepumppu. Nuo on kyllä ihan samat osat mutta jossain moottoreissa on sitä ratasmallia missä on erinlainen pultin rikka ja alipainepumppu on ns.hahlo mallinen, eli siitä puuttuu vuoristorata kokonaan. Siinä kyseisessä mallissa on ne löysemmät jouset! Minkä vuotisesta om605 koneesta tuo kyseinen ratas?
W201 250D
W202 250D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

-96 mallista on tuo minun ratas ja tosiaan ihan perinteinen alipainepumppu oli luonnollisesti ko. rattaan kaverina!
Tuossakin pyörässä oli silti uudemman mallinen prikka, kuten kuvassa vasemmalla:
Kuva

Turhaan purettiin konehuone tähän malliin:
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo on kyllä yllätys kun monivenassa on käytetty vuoristorataa ja vanhanaikaista säädintä.

EDIT: Oli pakko katsoa KL varaosien sivulta ja siellä seisoi näin:

Alipainepumppu Pierburg no. 7.20607 Tuotenumero: 2971

Alipainepumppu 6/96- yksiputkinen Pierburg no. 7.24807 Tuotenumero: 8964

Eli moottori on ilmeisesti 5/96 tai vanhempi.

Aina ei voi käsittää tehtaan aivoituksia miksi päästetään pieni määrä uusia lohkoja maailmaan, ja niihin sopii vain vanhat lisälaitteet. Vaikka yhden tapin vaihdostahan tuossa on kyse eikä lohkon eroista.

Tuommosen näköinen on uudempi pumppu, jonka alta löytyy uudempi säädin.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Jubella on nyt käyny vanhanaikaset ja on käytetty väärää prikkaa tuossa pyörässä. Oli muuten just sama homma allekiroittaneen moottorissa. 602 Ennakon säädin ei pelaa oikeen tolla uudella prikalla.nuo kaksi pyörää on 601-3 moottorista ja tuo veskolan kuva juurikin näistä monivenoista. Oisko tullu alipainepumppu tiensäpäähän ja ollu halvempi vaihtoehto laittaa tuo vanha hiluineen tuonne.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

masa201 kirjoitti:Jubella on nyt käyny vanhanaikaset ja on käytetty väärää prikkaa tuossa pyörässä. Oli muuten just sama homma allekiroittaneen moottorissa. 602 Ennakon säädin ei pelaa oikeen tolla uudella prikalla.nuo kaksi pyörää on 601-3 moottorista ja tuo veskolan kuva juurikin näistä monivenoista. Oisko tullu alipainepumppu tiensäpäähän ja ollu halvempi vaihtoehto laittaa tuo vanha hiluineen tuonne.
Tuossa pyörässähän lukee että 605 04 että eiköhän se ihan 4/96 valmistetun monivenan pyörä ole, näkeehän sen ihan Mersun varaosaohjelmastakin että alkupään 605 turbot on vielä vanhalla pyörällä!
Ja tuskinpa sinne tehtaalla on väärää prikkaakaan laitettu, sitäpäitsi se on niin että uudempi säädin jumittaa tuolla vanhemmalla prikalla...
Viimeksi muokannut Jube, Pe 16.01.2015 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Kyllä mulla ainakin otti kiinni tolla uudella prikalla ja vanhalla liikku vapaasti.tuli tuo prikan levy p3ltiosa tohon rattaan päälle ja otti kiinni siinä. Ja oma on97 vm 605 turbo.kumma homma mä muistelin sen niin että uudella prikalla jumittaa juurikin tää vuoristorata pumppu.voin puhua taas mitä sattuu. :D enka huomannu noita pyörän numeroja kun kännykällä selailin.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei tuo pultti/prikka välttämättä ole ihan just samanlainen vaikka se siltä näyttää...tai ero voi olla ennakonsäätimessäkin.

Melkoisen palapelin on mersu saanut aikaan, jos romukopasta alkaa etsimään sopivaa osaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Itsekkin olin siinä uskossa että monivenassa AINA tuo hahlomallinen pumppu ja ratas. Ihmettelin jo oman moottorin kohdalla että miksi on jonkun pitänyt vaihtaa sinne vanha vuoristorata mallinen ratas ja pumppu kun omansa ois ollut niin paljon "turvallisempi" vaihtoehto ja pirusti mukavampikin asentaa.. Om606 koneissa on ollut kyllä tähän asti aina tuo uudempi pumppu, sekä vaparissa että turbossa ja vanhin kone mikä mulla on ollut niin -94 tai 95vm.
W201 250D
W202 250D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

Se on jokatapauksessa varmaa että alkupään OM605 koneissa on ollut vuoristorata säädintä ja vanhan mallin pumppua, katsottu purkuautoni alustanumerolla EPC:stä!
OM606 koneissa ilmeisesti on aina uudemmat hilppeet..

Nyt kun kalibroitiin ajoitusmerkki, laitettiin pumppu tarkalleen oikeaan aikaan ja lisättiin polttoaineen esilämmitin niin lähti kalinat, tohtii taas suhistella isolla kaasulla menemään :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tässä oman 605 mosan säädin.
Kuva
just samanlainen kun 601-3 mutta laitoin varmuudenvuoks sen 602 säätimen ja vanhan prikan.just sama vuoristorata.
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mamu »

Täytyykin kuvailla tuo oma ennakonsäädin. Ostin -96 605 motin, mutta siitä puuttui alipainepumppu, syöttöpumppu ja nuo pultit. Hätä ei kuitenkaan ole tämännäköinen, jos siinäkin on vanhasta motista osat, niin kyllähän tuolta tallista 602 osia löytyy.

Semi-OT: Olikos se joku polttoaineen esilämmitin, joka on kannessa neljällä torxilla kiinni ihan suodatinjalan vieressä?
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Juu ei.laita vaan 602 osat sinne. Käy yhtälailla myös 606 moottoriin :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa ennen osien kokoonpanemista miettiä hetki miten se öljyä ruiskuttava tappi toimii jatkossa. Uudemmalla pumpulla öljy suihkutetaan pumpun "sisälle" jakokopassa oleva reijän lävitse. Vanhalla pumpulla roiskitaan öljy ilmaan 45 asteen kulmassa suunnilleen vuoristoradan suuntaan.

Varminta on pysytellä alkuperäisessä systeemissä tai vaihtaa se tappi.

Kolmas vaihtoehto on korvata pumppu sähköisellä, jolloin voi käyttää kumpaa ennakonsäädintä haluaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:Kannattaa ennen osien kokoonpanemista miettiä hetki miten se öljyä ruiskuttava tappi toimii jatkossa. Uudemmalla pumpulla öljy suihkutetaan pumpun "sisälle" jakokopassa oleva reijän lävitse. Vanhalla pumpulla roiskitaan öljy ilmaan 45 asteen kulmassa suunnilleen vuoristoradan suuntaan.
Ei sitä Veskola turhan tarkkaan kannata mitään miettiä, liika pikkutarkkuus on kato teknistä kypsymättömyyttä! :lol:
Eikö se ole Suomalainen tapa että ensin tehdään tonnilla-parilla vahinkoa, sitten kokeillaan vielä toisen kerran ja jos taas tulee tuhoa niin aletaan miettimään menikö joku pieleen? :thumbup:
Viimeksi muokannut Jube, La 17.01.2015 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

hmm. mitenkäs se öljynruiskutus pelaskaan täs vuoristorata pumpussa? ei kait tuota tartte ottaa huomioon muussakun tossa uudemmassa versiossa jos näitä sekottelee.ja veskolahan sanoi 96-> uudemmat pitäs olla tuolla hahlopumpulla.omaani en ole muuttanu mitään muuta kun ton rattaan 602 moottorista ja pumpun tietenkin eli siinäkin oli tuollanen vuoristorata pumppu valmiina joten tuskin siinä mitään vahinkoa syntyy. ite tutkin kyllä huolellisesti kun rupean osia sekotteleen enkä tee perstuntumalta yhtään mitään.eli tuonhan voi selvittää tosta mosan päivämääristä kumpi pumppu sinne sopii. eikä tosiaan tutkimatta kannata vaihella mitään.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mielestäni kerroin tarkkaan tuossa yllä miten se pumpun öljyäminen eroaa, siellä lohkossa on kahta erilaista tappia. Uudemmassa tappi tiivistyy O renkaalla jakokoppaan siten, että öljy pääsee uudenmallisen pumpun sisälle. Mikäli vastassa on vanhan mallin pumppu öljyn paine painaa sen tiivistettä vasten ja voi alkaa vuotamaan jos tiiviste pettää.

Uudemman mallin pumppu todennäköisesti tuhoutuu ennenkkin tai myöhemmin asennettuna vanhempaan lohkoon. Vanhempi pumppu uudemmassa lohkossa on luultavasti pitkäikäisempi, mutta itse en uskaltaisi jättää vuoristorataa huonolle voitelulle, kun seuraukset siitäkin on pahimmillaan katastrofaaliset.

Eli vuoristorataisen ja hahlovetoisen osat kun pitää visusti erillään, koske myös lohkoa, niin menee hyvin. Usein vain on tainnut tapahtua sitten, että hahlovetoisen lohkoon on kylmästi asennettu vuoristoratainen ennakonsäädin ja pumppu koska nuo monivenat myydään usein ilman sitä kallista hahlovetopumppua.

Tosin nämä ST:t hajoaa kaiketi aina ennen kuin se pumppu ehtii hajota huonompaan voiteluunsa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja T-D »

Tosin nämä ST:t hajoaa kaiketi aina ennen kuin se pumppu ehtii hajota huonompaan voiteluunsa.[/quote]


Eipäs aliarvioida! Lohko kesti aika tarkkaan 500km kauemmin kuin vuoristorata pumppu uudenmallin öljyruutalla :D
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Juu tuolla omalla ajoin 40tkm ennen kun kammio ja vaihteisto petti sen jälkeen rupesin sitä laittelemaan. Ja siinä oli jo valmiina se vuoristorata pumppu. Jos se ei käy laittaa hahlopumpun tilalle vuoristorataan niin ei varmaan kannata.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tosta kalinasta, että miks sitä esiintyy ilman ahtopainetta...

Luulisin että liittyy palamisvastukseen. Vähä niinku bensakoneissa, ennakkoo muutetaan myös ahtopaineen mukaan. Eli, erilainen seos palaa erilailla... Toki äkkiseltään aattelis että mitä enemmän painetta ja lämpöä, sitä äkkiempää syttyy... Bensakoneessahan asia ei iha näin ole...

Tosta ennakosta, juuri niinku Jeemu sanoi, pitäs kokonaisennakko tietää. Se onki hankalampi homma... Tähän liittyy ylipäätään pumpun ennakko joo, mutta sitten myös suutinputkien "venymä", suuttimen reijän koko (joo, "tappisuutin virtaa tarpeeks, ei tartte muuttaa..."), sitä kautta vaikutus ruiskutuspaineeseen ja kammiokoneissa vielä koneen sisällä tapahtuviin kaasuvirtauksiin. Tuo on kyllä sellane juttu että luulen niin, että oikeaa kokonaisennakkoa jokasella kierrosluvulla ei tiedä kukaan... testiä ja arvailua, tokihan se riittää, jos vehkeet saa kulkemaan.

Lisäksi, tietääkö kukaan mikä on ruiskutuspaine koneessa? Mun tietääkseni ei... Suutinten aukasupaine tiedetään, mutta paine voi kasvaa, ja kasvaakin sen jälkeen ku tappisuutin on selällään. Sen tietää jo ihan siitä, että sylinterissä on hetkellisesti aika helevetin kova paine, tarkemmin sanottuna sillä hetkellä ku soosi palaa. Ja tämä paine on todellakin suurempi kuin 120bar, eli silloinhan palava soosi pitäis mennä suuttimesta pumppuunpäin eikä toisinpäin, niinku olis suotavaa...? :wtf:

Ja jos suuttimmen aukasupainetta nostetaan, vois sumu parantua siinä alkutilanteessa. Loppupainehhan on sama -> samanlainen sumu samanlaisesta reijästä. Jos suuttimen jousen liikerata piisaa, tästäkään en tiiä että riittäkö?

Ja jos suuttimen aukasupainetta muuttaa, mun mielestä tilanne paraneis, kunha vaa muistaa myös pumpun ennakkoa muuttaa. Silloin pumpulta vaaditaan enempi ennakkoa ku sen pitääki kasvattaa painetta enemmän ennenku soppa on kammiossa...

Sylinterin tehollisesta keskipaineesta kun puhutaan, ei se välttämättä ole yli 120bar, mutta hetkellisesti luulisin olevan. Tää ois kyllä sellanen juttu, että pitäs jonku mitata. Suuttimen yläpäähän, suutinputken viereen reikä, ja siihen muhvi, johon korkeapainemittari sekä mielellään takaiskuventtiili. Sitte vedättämään. Toinen juttu mikä ois mielenkiintonen mitata, ois just toi sylinterin max paine, hehku pois ja siihe reikään mittarilaitteet. Ite tuon tekisinkin mutta tällähetkellä ei oo yhtään toimivaa konetta... :DD
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Jube kirjoitti:Nyt on vertailtu OM605 ja OM601 ennakonsäätimiä, noiden jousissa ei ole kyllä tasan mitään eroa!

[ [url=http://img.photobucket.com/albums/v695/jube83/Mobile%20Uploads/FullSizeRender_zpsd37c8fa8.jpg] ][/url]

[ [url=http://img.photobucket.com/albums/v695/jube83/Mobile%20Uploads/FullSizeRender_zps9210bc7e.jpg] ][/url]


Huomasin että omassa ennakonsäätimessä on erilaiset jouset kuin sun säätimissä :shock:

ja noi painot punnitsin muuten vain niin molemmat painaa mulla 97g kappale.

sitte huomasin että yksi paino on kulunut erilailla kuin toinen. pitäis näkyä kuvassa joss molemmat vaa´alla.


En tiedä onko merkitystä mutta tuo kuluneempi paino on vastakkaisella puolella säädintä joss lukee toi 601 20



Niin ja tämä on OM605 turbokoneesta.


EDIT: Näkyykö noi kuvat teille? yks kuva on olevinas esillä ja muista pitää klikata että näkee ne :wtf:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mjiivee, To 02.04.2015 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tää vissiin on nyt tuo hahlo ratas eli uudempi malli ?
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

masa201 kirjoitti:Tää vissiin on nyt tuo hahlo ratas eli uudempi malli ?
vuoristorata mallia tuo säädin. Ei hahlomallinen.

Siks ihmettelinkin kun tänään ihmettelin tota omaa säädintä ja törmäsin juben viestiin jossa sillä oli kaks säädintä kuvassa joissa erilaiset jouset ku mulla. Miksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Nyt pistit pahan mä ainakin olen aivan sekaste ny näitten kanssa :lol: montako eria tota vuoristorataa nyt on ?
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Mitäköhän juben säätimen puntit painaa jos niissä on eroa ja siksi olisi eri jouset :wtf:
En tiiä itekkään enään mitä näistä ajattelisi. en pysty mittaamaan jousivoimaa tosta ni ihmettelyks menee.
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Mittailin äsken noita jousia.

Halkaisija: 11,55mm
vapaa pituus: 53,50mm
Langan paksuus 2,2mm

Jousen kierroksia 15 josta neljä "venytettyä"

Mittasin myös tuon matkan säätimeltä stoppariin joka oli 6,95mm


Jos jotakin nämä tiedot kiinnostaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mamu »

Hyvä, että Markus on avannu dataa tänne! ^^ 8)

Omassa koneessa on nyt siis uudenmallin ap-pumppu, sekä ennakonsäädin (uudenmallin 605). Säätimessä 602 turbon jouset, jotka hiukan tymäkämmät. 602 pumppu ja marmorilta tulee keskiviikkona ohut prikka ja ryssäkierrepultti.
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja Jube »

mamu kirjoitti:Hyvä, että Markus on avannu dataa tänne! ^^ 8)
Kyllä, iso kiitos siitä vaikka Suomalaisethan itkee nyt norsun kyyneleitä kun tieto leviää :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Ennakonsäätimen modaus OM605

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Jube kirjoitti:
mamu kirjoitti:Hyvä, että Markus on avannu dataa tänne! ^^ 8)
Kyllä, iso kiitos siitä vaikka Suomalaisethan itkee nyt norsun kyyneleitä kun tieto leviää :thumbup:

No kyl nyt on parempi mieli :D
Vastaa Viestiin