W203 -05 200 cdi Vaihde P:llä jumissa + ABS ja ESP valoshow

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
markku.v.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W203 -05 200 cdi Vaihde P:llä jumissa + ABS ja ESP valoshow

Viesti Kirjoittaja markku.v. »

Terve kaikille , kysyisin neuvoa seuraaviin probleemiin , kaikki alkoi klassisella suutin vuodolla . Rupesin itse vaihtamaan
+ kalvamaan suutinpohjia , homma meni muuten nappiin mutta katkaisin venymäpultin poikki. Kyselin tutuilta asentajilta
josko jotain innostaisi katkenneen pultin poraus/ ulosveto. Kukaan ei lämmennyt hankkeeseen eli ei auttanut kuin ryhtyä
itse kyseiseen hommaan. Projekti onnistui . Hain kauppiaalta 2 uutta suutinta ja auto käyntiin ja korjaus oli onnistunut
siinä mielessä että käryttäminen loppui ja vaikuttaa että ei ole vuotoa. Mutta nyt pääasiaan , automaatti laatikko oli
jumissa P- asennossa . Ohitus toiminnolla vaihteet kuitenkin toimivat, mutta ABS ja ESP valot alkoivat palaa + jarruvalo-
show alkoi. Tutkin ensimmäiseksi jarruvalokatkaisijan jota minun mallissa ei ollutkaan ( tarkistin useita kertoja) nähtävästi tunnistaa tehostimesta. ABS - anturit vaikutti olevan OK. Lataus jännite 13,8 akulta. Katsottiin yleisvika -
koodin lukijalla ilmoitti virtaongelma johto 30? ( mikä ihmeen johto ). Aukaisin ABS pumpun ja hiilet oli OK mutta
hieman jumittivat . Kysymykseni onkin kokeneemmilta että onko tutun kuuloisia vikoja ja mitä kannattaisi tässä
vaiheessa tehdä. Kiitokset etukäteen mahdollisille asiantuntijoille. Lisäys: Auto siis seisoi jonkun viikon tässä välissä
ennen kun sain porakoneen kouraani ja sen jälkeen alkoi vaihdelaatikko jumitus sekä ABS ja ESP valojen palaminen.
Hitto kun en saa Mersua leimalle.
Viimeksi muokannut markku.v., Ma 12.01.2015 09:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jupa
Mersumies
Mersumies

Re: Mersu W203 -05 200 cdi Automaatti laatikko jumissa P:llä

Viesti Kirjoittaja Jupa »

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... witch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmeisesti näissä viimeisissä 203 ei olekaan tuota jarruvalon katkaisijaa, mutta katoppas tämä linkki vielä, postaus 500

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... le-20.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
markku.v.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Mersu W203 -05 200 cdi Automaatti laatikko jumissa P:llä

Viesti Kirjoittaja markku.v. »

Kiitos Jupa vinkistä , tekninen Englanti minulla heikko , mutta suomennellaan nyt jo kuitenkin arvokasta tietoa ESP:stä
selvinnyt. Thanks.
Vastaa Viestiin