W201 on jo pidempään ollut sellainen vika, että kilometrimittari ei pyöri tai pyörähtää vain satunaisesti vähän eteenpäin. Nopeusmittari toimii kyllä.
Googlailin asiaa aiemmin ja silloin löysin postauksen jossa kerrottiin, että mittaristossa jokin ratas on tehnyt akselillaan sivuttaissiirtymän pois paikaltaan ja siksi kilometrit ei kerry ja, että vian voi korjata lukitsemalla liimalla rattaan oikealle paikalleen.
Mittaristosta on myös osa valoista palanut ja yritin alkaa irroittaa mittaristoa. Sain vedettyä mittariston irti, mutta nopeusmittarin kaapeli on niin lyhyt, että en saa vedettyä sitä kohtuullisella voimalla riittävästi, että saisin käden mahtumaan taakse ja irroitettua nopeusmittarin vaijerin kiinnitysmutterin. Vaiejeri ei mene jalkatilan kautta kuten joissain muissa mersuissa ja siellä ei ole mitään mistä saisi annettua vaijerille löysää. Veijerin voisi irroittaa vaihdelaatikosta, mutta tuntuisi, että sitäkään kautta ei saisi kuoreen löysää. W201 mallissa on ilmeisesti vaijerin irroitus vaikeampaa kun muissa mersuissa.
Osaisiko joku neuvoa miten nopeusmittarin kaapelin saisi irti ilman, että joutuu käyttämään niin paljon voimaa, että jotain hajoaa?
Vaihtoehtoisesti osaisitteko suositella jotain mittarikorjaamoa mielellään pääkaupunkiseudulta? Voin itse kyllä korjata mittariston rattaat ja vaihtaa polttimot kunhan saisi vain sen ehjänä irti ja takaisin kiinni.
Kiitos neuvoista jo etukäteen
W201 kilometrimittari ei pyöri
Re: W201 kilometrimittari ei pyöri
Itse irroittelin aina sieltä alapaneelin kautta. Käsi sisään vain siitä kojelaudan poikkipalkin ja puhaltimen putken välistä. Ahdasta on ja isomman miehen käsi ei siitä varmasti edes mene. Toinen vaihtoehto on todella sieltä laatikon päästä irroitella. Sieltä pitäisi varmaan saada löysää vaijeriin tarpeeksi. Itse en ole kokeillut.
Ratasta en kyllä itse saanut millään liimalla lukittua paikoilleen. Ongelmana on kun koko akseli siinä pyörii niin sitä ei noin vain liimaillakkaan mitenkään. Huomaat kyllä kun saat mittariston irti. Itse tyydyin aina painelemaan tuota takaisinpäin kun tarvetta oli. Vian korjaaminen kun oli itsellä jo sellainen 5min homma purkamisineen ja kasaamisineen. Se tappihan pääsee liikkumaan vain silloin kun trippiä nollailee. Silloin on suurin risti että se lipsahtaa jälleen pois paikalta. Toki ajossakin saattaa tärinästä liikkua.
Ratasta en kyllä itse saanut millään liimalla lukittua paikoilleen. Ongelmana on kun koko akseli siinä pyörii niin sitä ei noin vain liimaillakkaan mitenkään. Huomaat kyllä kun saat mittariston irti. Itse tyydyin aina painelemaan tuota takaisinpäin kun tarvetta oli. Vian korjaaminen kun oli itsellä jo sellainen 5min homma purkamisineen ja kasaamisineen. Se tappihan pääsee liikkumaan vain silloin kun trippiä nollailee. Silloin on suurin risti että se lipsahtaa jälleen pois paikalta. Toki ajossakin saattaa tärinästä liikkua.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: W201 kilometrimittari ei pyöri
Kiitos neuvoista ja alapaneelin kautta mittarin vaijerin sai kierrettyä auki. Käänsin ilmanvaihtoputken sivuun niin sai paremmin tilaa.
En osannut ottaa mittarin neulaa irti ja mittari särkyi ennen kun pääsin edes yrittämään matkamittarin koneiston korjausta. Neula ei lähtenyt helposti vetämällä ja löysin ohjeen viisarin pyörittämisestä vastapäivään jonka seurauksena neulan vieteri meni sykkerölle. No sain sitten hankittua toimivan purkumittarin. Varaosanumero ei ollut sama, mutta matkamittariin virhettä tulee vain noin 8% joten se ei haitanne.
Muistelen, että joskus aiemmin kaikki mittariston merkkivalot olisivat palaneet kun virta on päällä ja ennen kun starttaa auton. Nyt virrat päälle käännettäessä ainoastaan ABS merkkivalo vilahtaa päälle muutamaksi sekunniksi. Käsijarrun merkkivalo palaa jos käsijarru on päällä ja pitkien valojen merkkivalo palaa jos pitkät valot on päällä. Ylijänniterele on vaihdettu 1.5 vuotta sitten.
Osaisiko joku nevoa miksi merkkivalot eivät pala kun on virrat päällä ja ennen kun käynnistää auton? Vaihdoin mittaristoon kaikki polttimot ja kaikki johdot tuli mielestäni laitettua kiinni. Tutkin sulakerasian ja sielläkin pitäisi kaiken olla kunnossa. Merkkivalot eivät tainneet toimia ennen mittariremonttia joten niiden toimimattomuus ei mene tämän remontin piikkiin, mutta joskus ne ovat toimineet. Mittariston sisällä oli samanlaisella kiinnityksellä kun lampunkanta punainen nippeli, jonka polttimoa vastaava osuus oli piirilevyn näköinen. Mikähän komponentti tämä on?
En osannut ottaa mittarin neulaa irti ja mittari särkyi ennen kun pääsin edes yrittämään matkamittarin koneiston korjausta. Neula ei lähtenyt helposti vetämällä ja löysin ohjeen viisarin pyörittämisestä vastapäivään jonka seurauksena neulan vieteri meni sykkerölle. No sain sitten hankittua toimivan purkumittarin. Varaosanumero ei ollut sama, mutta matkamittariin virhettä tulee vain noin 8% joten se ei haitanne.
Muistelen, että joskus aiemmin kaikki mittariston merkkivalot olisivat palaneet kun virta on päällä ja ennen kun starttaa auton. Nyt virrat päälle käännettäessä ainoastaan ABS merkkivalo vilahtaa päälle muutamaksi sekunniksi. Käsijarrun merkkivalo palaa jos käsijarru on päällä ja pitkien valojen merkkivalo palaa jos pitkät valot on päällä. Ylijänniterele on vaihdettu 1.5 vuotta sitten.
Osaisiko joku nevoa miksi merkkivalot eivät pala kun on virrat päällä ja ennen kun käynnistää auton? Vaihdoin mittaristoon kaikki polttimot ja kaikki johdot tuli mielestäni laitettua kiinni. Tutkin sulakerasian ja sielläkin pitäisi kaiken olla kunnossa. Merkkivalot eivät tainneet toimia ennen mittariremonttia joten niiden toimimattomuus ei mene tämän remontin piikkiin, mutta joskus ne ovat toimineet. Mittariston sisällä oli samanlaisella kiinnityksellä kun lampunkanta punainen nippeli, jonka polttimoa vastaava osuus oli piirilevyn näköinen. Mikähän komponentti tämä on?
Re: W201 kilometrimittari ei pyöri
Punakanta on sulake mittariston valoille.
Tosta virta hommelista niin vika voi olla virtalukon pohjassa...mutta käypä ensin sulakkeet hiekkapaperin kanssa läpi hioen päät puhtaiksi.
Tosta virta hommelista niin vika voi olla virtalukon pohjassa...mutta käypä ensin sulakkeet hiekkapaperin kanssa läpi hioen päät puhtaiksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-