270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja olpek »

Onko yleistäettä paljon ajetussa käy moisesti? Kansi pahvi oli palanut minkä takia avattiin löytyikin ylläri, kansi oikein pahasti halki ja männissäkin alkavia halkeamia. Ei kaikissa mutta monessa. Männät kyllä ajattelin vielä ajavan asiansa , mutta kansi täytyy habkkia toinen. Onko ominaisuus kun mittarissa 621 tkm+ saksan tuonti. Vai kertooko jostain muustakin? Jollakin vastaavia kokemuksia?
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja olpek »

Oma ajatus on että kansipahvi on jo kauemman aikaa hieman vuotanut, ja täten nesteen kierto estynyt jonka seurauksena kansi halkeillut. Jäähdytys järjestelmässä on ollut mielestäni jo pitkän aikaa turhan kova paine.. Nyt vaan kun lämpimän tulo välillä kabiinin loppui, niin epäilykset heräsivät..
Vai onko alumiini vaan tullut tiensä päähän..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mäntiä kaiketi mennyt enemmän kuin kansia...sinuna toiset männät tai oikeastaan taitaa olla halvempi hankkia ehjä moottori.
Mielenkiinnosta niin onko ohjelmoitu ja paljon otettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jeps jos männissä on jotain niin vaihtoon
yleensähän noista menee 1 ja 3 mäntiä



-138





,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja olpek »

On jonkun aikaa ollu ohjelmoitu, siinä 200 nurkilla. Mutta ei todellakaan ole käytetty kiihdytys autona. Ajettu ohjelmoinnin jälkeen pitkää matka siivua rauhallisesti. Kulutus tippui matkassa reilulla puolella litralla mikä mielestäni käsittämätöntä. Meinaatteko että noi ohjelmoinnit syynä? Täytyy kyllä jenkki koneita ropanneena vain ihailla mersun laatua esim. Venttiileissä ohjurit aivan tihtit ja seeti pinnatkin vielä ihan kohtuullisia. Ja millä kilometreillä! Tästä autosta vain luoja tietää mitä todellisuudessa ajettu. saksan tuonti ja suomessa taxina. Jne..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5544
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja S202 »

Melkein vois kyllä veikata, että ohjelma tehty jotenkin väärin, ja ruiskutuksessa joku häiriö. Tai suuttimet ottaneet siipeensä kovemmasta ruiskutuspaineesta. Vähän perinteisimmistä moottoreista halkeilee männät jos suuttimet kusee, eli tiputtaa polttoainetta männän päälle. Joskus se suutin vikaantuu niin, että alkaa jostain reijästä puskemaan enemään tavaraa ja se liekki polttaa mäntään pikkuhiljaa reijän.
S124 300TE
W124 300D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja tuikku »

S202 kirjoitti:Melkein vois kyllä veikata, että ohjelma tehty jotenkin väärin, ja ruiskutuksessa joku häiriö. Tai suuttimet ottaneet siipeensä kovemmasta ruiskutuspaineesta. Vähän perinteisimmistä moottoreista halkeilee männät jos suuttimet kusee, eli tiputtaa polttoainetta männän päälle. Joskus se suutin vikaantuu niin, että alkaa jostain reijästä puskemaan enemään tavaraa ja se liekki polttaa mäntään pikkuhiljaa reijän.
No, kykenisitkö jotenkin perustelemaan tätä tuunauksen osuutta tässä ?

Kuitenkin +600tuhatta ajettu, minusta pikemminkin tuntuisi että kilometrit on vaan tulleet täyteen.
Vaikka se tuntuisi mitenkä katkeralta, niin mersuillekkin voi käydä niin.
Mäntiä ja kansiahan näistä on mennyt paljon pienemmilläkin kilometreillä.
Enpä usko että tässä on ajomäärän lisäksi enää tarvittu mitään lisäksi.
Ja kylläkyllä, epäilen että tässä on jossain vaiheessa ollut minulla näpit pelissä ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuskin on ohjelmasta kiinni jos on useita tuhansia jo ajeltu on autoja
millä on ajettu jo yli 600tkm ohjelma paikassaan ja vieläkin toimi
eri asia olis jos heti ohjelmoinin jälkeen olis mäntä sulanut puhki
kuten oli käynnyt yhdedessä talonkokoisessa asunto autossa
mihin oli joku optfirma laittanut mitä satuu ohjelman
eivätkä sitten saanet sitä edes omin voimin vakioksi latettua...


varsinki 5syl koneita kun on männän hajomisen jälkeen katselut niin usein siihen sylintirein yleensä 1 tai 3
on imusarjan kanavaissa ollut eniten kierätys töhnää




-133







,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja olpek »

Nonii löyty -04 ml kansi. Osanumeron loppu on eri, mutta mittailun ja vertailu kyllä näyttäs että kannet samanlaisia. Onko kokemuksia onko eroja? Joutu vaan ostaa koko osakasan. Kahden koneen rääppeet. Hyvä läpällinen imusarja, parit kampurat, 9 mäntää ja kankea, lohkot, yms.. Kait noillaki joku arvo on? Muuttuuko osat vm01 vm04'seen?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5544
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja S202 »

tuikku kirjoitti:
S202 kirjoitti:Melkein vois kyllä veikata, että ohjelma tehty jotenkin väärin, ja ruiskutuksessa joku häiriö. Tai suuttimet ottaneet siipeensä kovemmasta ruiskutuspaineesta. Vähän perinteisimmistä moottoreista halkeilee männät jos suuttimet kusee, eli tiputtaa polttoainetta männän päälle. Joskus se suutin vikaantuu niin, että alkaa jostain reijästä puskemaan enemään tavaraa ja se liekki polttaa mäntään pikkuhiljaa reijän.
No, kykenisitkö jotenkin perustelemaan tätä tuunauksen osuutta tässä ?

Kuitenkin +600tuhatta ajettu, minusta pikemminkin tuntuisi että kilometrit on vaan tulleet täyteen.
Vaikka se tuntuisi mitenkä katkeralta, niin mersuillekkin voi käydä niin.
Mäntiä ja kansiahan näistä on mennyt paljon pienemmilläkin kilometreillä.
Enpä usko että tässä on ajomäärän lisäksi enää tarvittu mitään lisäksi.
Ja kylläkyllä, epäilen että tässä on jossain vaiheessa ollut minulla näpit pelissä ...
No en muuten kuin että kai sen ohjelman voi joku poropeukalo tehdä väärin, tai huonosti? Kannen nyt saa halki väärällä käytöllä, eikä se tai männätkää iän myötä parane, mutta se mäntien halkeilu ei ole normaalia. Kusevat suuttimet saa mäntien laet hapertumaan ja halkeilemaan, no voisko kannentiivisteen runsas vuoto tehdä saman?
S124 300TE
W124 300D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kylläkyllä eikä se tieten tehon lisäys auta nyt yhtään tässä asiassa.
Ei kait vielä kukaan ole ole ilennyt sanoa, että lastutettuna kestää paremmin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja olpek »

Nonii, korjattu vaihtokansi löytys ja auto taas liikkeellä. Jospa sillä sitten seuraavat 600 tkm... :) Männät jätettiin simmoisenaan sinne, vaikka oli pieniä alkavia halkemia. Todettiin että 5 pytyssä on jo pitkän aikaa ollut nestevuotoa, sylinteri oli ottanut hieman siipeensä. Ei maksanut vaivaa alkaa vaihtamaan alakautta mäntiä paikallaan. Kannen mukana tuli kahden purku koneen osa jämät niin nyt on vara lohkoakin ja ehjä mäntä sarja.. Pitänee tehdä kokonaan toinen alakerta mikäli noi männät alkaa oireilemaan.

Aloin miettimään auton todellisia kilsoja.. Auton tuli taloon 5 vuotta vanhana, mittarissa silloin 250tkm. Tuolloin laatikko sohlasi (3 ja 4 välissä nosti kierroksia), sen öljy oli kuin pahimmankin dieselin jäteöljyn näköistä. meneekö öljy sellaiseksi noissa kilsoissa vaikka ei olisi ikinä vaihdettu?? No huuhtelu ja tiuhatvaihdot sen jälkeen, sekä johdinlevy+kyb sekä overlap sleevet jossain vaiheessa. Nykyään sama laatikko toimii paremmin kuin koskaan.. :D Auto oli kuitenkin suomessa vielä taksina 250tkm-580tkm.

Jos joku kehtaa tulla haukkumaan mersun cdi koneita ja 722.6 toosia niin haluan kyllä kunnon perusteet, tai yleensäkin w210 faceliftiä.. Vieläkun pellit olisi audin tekemät..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270 cdi kansi halki ja männät vm. 2001

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös yleisesti kun järki ihmiset haluavat diesel auton ja ajetaan paljon niin yleensä järki valinta kallistuu mersuun..ainakin jotka ovat muitakin merkkejä kokeilleet.
Cdi moottori on mersulla kyllä hyvä...tokko tuolla on täyttä tai huonoa moottoria ollenkaan..OM604 mutta sen huono osa on vain Lucas pumppu muuten kone kestää kauheasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin