Foorumia tuli tässä kuukaus sitten aloitettua seuraamaan. Syynähän oli tietysti se että olin päässyt eroon siperian mersustani. Sehän ei varsinainen syy ole, vaan se että minulle ajautui tilaisuus kerrankin ostaa rahalla tilalle auto. Bensa, farkku ja manu oli ne suurimmat toiveet tässä asiassa. Isot kilometrit ei paljoa meikäläistä liikauta, sillä nykyisin omaa ajoa tulee todella vähän vuoteen. Nettihautomoa parikolme päivää kiivaasti katselin. Ja ei millään löytynyt miellyttäviä tuloksia tälle hintahaarukalle, mitä ladasta saaduilla euroilla katselin. Sitten juolahti jo muutamaa viikkoa aikaisemmin "koeajamani" auto, joka löytyi kaveriltani edelleen. Myynti hintaa kun hiottiin tarpeeksi sainkin kuin sainkin muutaman satasen panostuksella Ladan käytännössä vaihtumaan mun ekaan Mersuun..


Siinä se koko komeudessaan oli. 339tkm mittarissa 220bensa manuaalilla. Mukavasti liikuttaa tänkin painoista koppaa tuo moottori tai no miettikää kun vertauspohja on käytännössä kesän käytössä ollut 80heppainen Lada. Varusteita taas ei hirveästi ole napsittu tehtaalta tilatessa. (joku vois YV:nä laittaa miten selvittää nää varusteet). Edessä oli lisävalot, mutta ne annoin kaverille takaisin, muistoksi jäi maskin eteen reikä minkä täytin ruuvvilla. Tupla kilvet tässä, se todisteena rekisteriotteessa. Diplomaattiautona alkukilometrit kulkenut.

Olihan se ostos heti pestävä ja puunattava jotta kelpaa esitellä edes jotenkin kavereille. Eihän se uusi ole, mutta ei viellä kauheesti ruoste kuki, mutta kukkii kumminkin. Niille on keväällä tehtävä korjaus toimenpiteitä. Ketään ei varmaan yllätä että ne löytyi etulokareiden ja puskurin välistä suurimmat. Konetilan puolella pari holea.

Tulihan se varusteita sitten kokeiltua. Keppoisesti tuokin liikkui mesen perässä! Valotkin toimivat normaalisti, tosin mittaristoon syttyi polttimon palanut merkkivalo. Johtuisiko se siitä että kärrissä näkyi olevan ledivaloja?

Eipä mennyt aikaakaan niin taas pesuhommia ja vahausta. Samalla ebaystä tilattu keulamerkki istui keulaan. Voi että, kyllä merkki vaan tuo sitä "arvokkuutta" ajoon kun sitä pääsee ratin takaa tuijottelemaan. Tupakka muovit tuli laitettua myös! Talvirenkaat alle ja kappas kun alkoi noituminen. Eihän ne mahdu edessä pyörimään millään!! eli rälläkkä madallus oli tehty keväällä kesävanteita varten. Motonetistä jouset tilaukseen ja matalat kumet. Karkea arviointi ja kierros pois niin saatiin juuri oikea korkeus. Aavistuksen keulii, mutta keulikoot. Kesävanteita varastoon pyöritellessä tuli katsottua että renkaat on melko entiset eikä juurikaan käyneet omaan silmään. 16x7 on vaan ton kokoisessa autossa mielestäni UJOT. Vanteet vaihtui poppilaitteisiin.

Ja ei mennyt pitkään kun kesärenkaattomana olo alkoi ahdistaa ja tuli käytyä KPO:sta lääkettä ahdistukseen. 8,5x18 ja 9,5x18! Nämähän on melko tutut entisestä koslastani. Eivät tietysti samat vanteet, mutta tiedossa miten perseestä on näiden puhdistaminen jarrupölystä ja tuo hunajakenno rakenne ei todellakaan ole mikään helpoin pestä

virheitä/tehty/tullaan tekemään:
- etupuskuri rikki ja nippusiteillä lippa kasassa / vetolenkin luukku uupuu (joko luukku etsittävä tai kokopuskuri)
- johtotähti uupuu (korjattu)
- takakontin kahva poikki (korjattu ja toinen hankittu)
- apukuskin cromilista uupuu (löytyy ja kiinnitetty)
- etuvalot "sumussa" (vika paikallistettu, lasit melkein irti. hankitaan kristallit tai liimataan uusiksi / laitettu projektorivalot ja xenonit

- takavalot vaihtoon (kristallia?)
- keskikonsolin valot pimeänä (korjattu)
- rekisterikilvet suttuiset ja elämän nähneet (korjattu)
- maskin pysty ripa puuttuu (mietitään avantgardea)
- rekisterikilven valo palanut (vaihdettu molemmat ja vaihdettu uudelleen mutta ledeihin)
- tunkkaus luukut uupui (laitettu)
- konetila TÄYNNÄ puunlehtiä ja vesikourut tukossa (korjattu)
- Ruosteiden korjaus (osittain aloitettu)
- tuning rosterivaimentaja (vaihdettu järkevämpään)
- laseihin tupakkamuovit (laitettu)
- popit laitettava (focus black mk5 + focus 800d = pellinpärinää)
- sisustan valot lediksi (tehty osittain, mittaristoon tai keskikonsoliin ei kajota)
- suksiboksi katolle (boksi on, mutta telineet uupuu)
- etuvalojen pesureiden poisto
- sisustan vesihöyrypesu (tekemättä - ei laikkuja tai mitään, mutta ainahan mukavuutta voi lisätä)
- stancen hieronta kohdilleen kesän korvilla
- mieletön määrä yksityiskohtien korjausta ja hiomista
Äidinkieli ei ollut kouluaikoina mun juttu. Risut ruusut ja kaikki neuvvot on erittäin tervetulleita! Sinällään tämä ei mikään kauhea projekti ole, mutta ei varmaan liene yhtään pahitteeksi jos tälläisen tähän jätän?
