Tälläinen on mieltä poltellut.
Huomenna olisi tarkoitus lähteä katsomaan 230 vuodelta -75.
Auto tulisi kesäiseen harrasteajoon.
Neuvoja w115:n ostoa harkitsevalle?
Neuvoja w115:n ostoa harkitsevalle?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
takaovien aukeavuutta kannattaa ihmetellä, vanhemmiten huonolla hoidolla olleet yksilöt "nitkahtavat" takapäästään ja tällöin takaovet aukenevat huonosti eli ovien karmit ahdistavat ovien aukenemista...
kuskin jalkotilasta kaasupolkimien ympäristöstä tuppaavat kanssa ruostumaan
(jos kuitenkin kyseessä 6-koneellinen 230.6 niin kannattaa tarkistaa zenithien kiihdytyspumppujen toiminta, sillä nykypäivänä osien saatavuus a.o. kaasuttimiin on aika huono)
muutenhan tuollainen on aika loisto valinta kesäautoksi
kuskin jalkotilasta kaasupolkimien ympäristöstä tuppaavat kanssa ruostumaan
(jos kuitenkin kyseessä 6-koneellinen 230.6 niin kannattaa tarkistaa zenithien kiihdytyspumppujen toiminta, sillä nykypäivänä osien saatavuus a.o. kaasuttimiin on aika huono)
muutenhan tuollainen on aika loisto valinta kesäautoksi

low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Harmi, tämä havittelemani yksilö ehti mennä, juuri kun piti hakeman se itselleni.
Mutta jatketaan etsintöjä, periksi ei anneta..
Mutta jatketaan etsintöjä, periksi ei anneta..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Helmoja kannattaa tökkiä meisselillä, hyvännäköinenkin voi olla aika rapsakka. Älä kuitenkaan hakkaa niitä, voi tulla silmä kipeäksi jos auton omistaja on aggressiivisempaa sorttia.
Nitkahtaminen jo mainittiinkin... Katso että takaovien rako on joka puolella samanlainen. Jos oven taka-alareunassa on pienempi rako kuin muualla, niin tietää runkopalkin oikaisua ja hitsausta. Kannattaa myös katsoa takaapäin kylkilistaa pitkin, että lista ei tee mutkaa takaoven ja lokasuojan saumassa.
Takakontista matot pois. Katso ainakin lokasuojan ja pohjan sauma, sekä oikeassa ja vasemmassa reunassa olevat "vesisäiliöt". Eli reunoissa on kolot, jotka muuttuvat aikojen saatossa ammeiksi.
Kurkkaa penkinpäällisten alle.
Aja teräviin monttuihin. Saattaa kuulua aika rajua kolinaa takapyörien tuennasta.
Takapää kannattaa nostaa ilmaan ja ravistella renkaita oikein kunnolla. Laakerit on aika keljut vaihtaa.
Nitkahtaminen jo mainittiinkin... Katso että takaovien rako on joka puolella samanlainen. Jos oven taka-alareunassa on pienempi rako kuin muualla, niin tietää runkopalkin oikaisua ja hitsausta. Kannattaa myös katsoa takaapäin kylkilistaa pitkin, että lista ei tee mutkaa takaoven ja lokasuojan saumassa.
Takakontista matot pois. Katso ainakin lokasuojan ja pohjan sauma, sekä oikeassa ja vasemmassa reunassa olevat "vesisäiliöt". Eli reunoissa on kolot, jotka muuttuvat aikojen saatossa ammeiksi.
Kurkkaa penkinpäällisten alle.

Aja teräviin monttuihin. Saattaa kuulua aika rajua kolinaa takapyörien tuennasta.
Takapää kannattaa nostaa ilmaan ja ravistella renkaita oikein kunnolla. Laakerit on aika keljut vaihtaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Mites tuota, bensamersua kun haen, niin onko koneissa mitään erityistä huomioitavaa?
Mitkä ovat muuten w115:n kone/teho vaihtoehdot?
Ja kun vielä automaatti toiveena, niin onko laatikoista minkälaisia kokemuksia?
Mitkä ovat muuten w115:n kone/teho vaihtoehdot?
Ja kun vielä automaatti toiveena, niin onko laatikoista minkälaisia kokemuksia?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Jos tehokasta pystäriä tarvitset, niin katse pitänee kääntää W114:n suuntaan (samannäköinen kuin W115). Jollen väärin muista, niin 280 moottori potkii 165 heposen voimalla,ja 280E:ssä on 185 metwurstiaihiota.
Automaattilaatikko toimii ehjänä kuin unelma, ja se on helppo säätää mieleisekseen.
Automaattilaatikko toimii ehjänä kuin unelma, ja se on helppo säätää mieleisekseen.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Mulla olisi yksi loistopeli sulle kesäautoksi..
230 1973, tosin kutonen on vaihdettu luotettavampaan neloseen.. Eli jos vielä etsit niin katsele myydään osasto niin löydät mitä etsitkin
ja tuossa autossa ei ole ruosteessa kuin takahelma ja etupyörän kaari, muut on tehokkaasti paikattu.. Takakontti on ruodussaan ja ovet aukeaa loistavasti ja noin..
puhelin olis
auto on järvenpäässä
230 1973, tosin kutonen on vaihdettu luotettavampaan neloseen.. Eli jos vielä etsit niin katsele myydään osasto niin löydät mitä etsitkin

ja tuossa autossa ei ole ruosteessa kuin takahelma ja etupyörän kaari, muut on tehokkaasti paikattu.. Takakontti on ruodussaan ja ovet aukeaa loistavasti ja noin..
puhelin olis
auto on järvenpäässä
Viimeksi muokannut RRustler, Ma 14.09.2009 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"w115/230.4 1973.Dot."
Mullahan on tuollainen '75 230.4 W115 ollut ajossa kolmisen vuotta nyt (tosin vain kesäisin) ilman minkäännäköisiä ongelmia (sytytystä piti säätää välillä ja takaluukusta on valo palanut
, mutta ei mitään kunnollista).
Noista kakkossarjalaisista 200:ssa on noin 90 heppaa ja 230.4:ssä 110hv / 186Nm. Hyvin tuolla pääsee ohi, kunhan jaksaa kickdownia vähän polkea.
Kannattaa katsastaa kaikkien tiivisteiden ympäristöt, ovet ovat todella helposti ruostuvia ja voivat olla umpimätiä, vaikka ulospäin näyttää hyvältä. Myös tuulenohjainten alle kannattaa vähän kurkkia, niihin kun jää helposti muhimaan multaa.
Ei voi kyllä muuta kuin suositella varauksettomasti, mikäli ei tarvitse talvella ajaa. On se sääli mädättää noin kauniita autoja suomen suolaloskassa. Tehostimilla ajettavuus on varsin mainio, eikä meteliäkään tule kuin tuulen suhinoista aerodynamiikan heikkouden takia.
Nyt kun vielä noitten pystärien hinnat on melkoisen alhaalla ja tarvikevaraosia saa perusmalleihin puoli-ilmaiseksi, niin ei tarvitse miettiä vaihtoehtoja!
Tuli tuossa vielä mieleen, että konevaihtoehdot ovat 200D (55hv), 220D (60hv), 240D, 300D (vai oliko se 240D 3.0, 80hv kuitenkin), 200, 220, 230.4, 230.6, 250, 280 ja 280E. Korjatkaa jos olen väärässä.

Noista kakkossarjalaisista 200:ssa on noin 90 heppaa ja 230.4:ssä 110hv / 186Nm. Hyvin tuolla pääsee ohi, kunhan jaksaa kickdownia vähän polkea.
Kannattaa katsastaa kaikkien tiivisteiden ympäristöt, ovet ovat todella helposti ruostuvia ja voivat olla umpimätiä, vaikka ulospäin näyttää hyvältä. Myös tuulenohjainten alle kannattaa vähän kurkkia, niihin kun jää helposti muhimaan multaa.
Ei voi kyllä muuta kuin suositella varauksettomasti, mikäli ei tarvitse talvella ajaa. On se sääli mädättää noin kauniita autoja suomen suolaloskassa. Tehostimilla ajettavuus on varsin mainio, eikä meteliäkään tule kuin tuulen suhinoista aerodynamiikan heikkouden takia.
Nyt kun vielä noitten pystärien hinnat on melkoisen alhaalla ja tarvikevaraosia saa perusmalleihin puoli-ilmaiseksi, niin ei tarvitse miettiä vaihtoehtoja!
Tuli tuossa vielä mieleen, että konevaihtoehdot ovat 200D (55hv), 220D (60hv), 240D, 300D (vai oliko se 240D 3.0, 80hv kuitenkin), 200, 220, 230.4, 230.6, 250, 280 ja 280E. Korjatkaa jos olen väärässä.