Kyseessä w201 190E 2.0 eli m102.962 koneella. Eli kun kone on vähän päässyt jäähtymään, eli lämmöt esim. 40 ja 80 välissä, niin auto luulee ilmeisesti että kone on jo kylmä sillä kun auton sitten käynnistää vaikkapa kaupassa käytyä, niin jos antaa hetken käydä tyhjäkäyntiä niin alkaa nostamaan kierroksia ja ne nousee jopa 3500rpm asti jos joutuu vaikka vielä parkkiksella vähän jonottamaan. Hetken ajon jälkeen käy sitten normaalisti. Luultavasti siis joku lämpöanturi hajalla? Onko muuten tuo kone jollain ke-jetronicilla vai jollain modernimmalla ruiskulla? Ja vielä jos joku viitsisi ohjeistaa tuossa ledi systeemin vikakoodien luvussa/voisi linkata jonkun ohjeen?
Edit: Ja jos löytyy tästä pk seudulta joku avulias näiden kanssa pulannut, niin otan mielelläni koodien luku apua vastaan!
Ei se ledillä löydy vaan diaknostiikka pistokkeesta pyöreästä kuskin puolelta pulssisuhde mittauksella ja % luvulla.
Joissakin uudemmissa on akun edessä pistoke sydeemi ja siitä saa ledillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tuosta mun autosta löytyy nuo molemmat pistokkeet eli tuota prosentti mittausta varten ja ledihässäkkää varten. Autohan on siis vm 89 ja muovikylkinen jo. Mutta tosiaan, kun koskaan en ole vastaavalla tavalla koodeja lukenut niin ei oikein nuo autodatan ohjeet uponneet päähän
Siellä on yksi 4-pinninen "yhdistelmäanturi" heti öljykorkin vieressä oikealla, jota lukee ECU ja sytytys. Kokeile kääntää anturin liitintä 180 astetta ja kuuntele muutoksia. Jos siis ECUn puoli on entinen ja kääntämällä käy nätisti tai nätimmin, niin anturi vaihtoon.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Täytyypä koittaa tuota. Mutta jos tuo on entinen, niin kuuluisiko sen oireilla muutenkin kuin pelkästään hieman jäähtyneellä koneella?
Edit: käynnissä ei siis muuta ongelmaa, kuin tuo hieman jäähtyneellä koneella käynnistäminen.
Tänään sain kokeiltua tuon liittimen kääntämisen ja positiivinen vaikutus sillä oli. Nyt jengat nousee enään 1500-2000rpm välille ja siitäki tippuu tyhjäkäynnille heti kun polkasee kaasua kerran. Millä nimellä tuo anturi muuten kulkee? motonetin sivuilta kattelin, niin jäähd.nesteen anturi oli se tuon anturin vieressä oleva jossa on vain yksi liitin..
Edit: luin tuon viestin uudelleen ja huomasin, että puhe oli 4 pinnisestä anturista, mutta siinä 2-napainen anturi vain ja sitten se yks napainen.. Käänsin siis sen 2-napaisen.