SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
alottelija
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 20.11.2014 00:52

SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja alottelija »

Kesätyörahoja tullut säästettyä muutama vuosi ja nyt olisi auton oston aika. Eli suurimpina kiinnostuksen kohteina ollut SLK R170 200 kompressor tai 203 kompressor tai 123 CE alle 3litranen.
Ensimmäinen auto tosiaan harkinnassa. Molemmat olisi mahtavia kesäautoja, mutta entä talvella? Kokemusta ei ole muista kuin 124 ja 115 mersuista.
Millainen SLK talvella ja muutenkin käyttöautona?
Suurin puute SLKssa kaksipaikkaisuus, mutta tätä kompensoi katon laskeminen :wink:
123sessa miinuksena yleinen korinvaihto ja ruoste..
slk203k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 17.11.2013 00:22

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja slk203k »

Itse olen ajanut neljä talvea SLK 230 Kompressor vm 1998 ei ole ollut mitään erityisiä talveen liittyviä ongelmia. Ohjaamo lämpiää todella nopeasti katto ei vuoda yms. Kysy jos tulee mieleen jotain erityistä.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

R170 korisessa paljon A202 -alkuista osaa, helppo ja halpa auto ylläpitää. Emännällä kolme kesää ollut kesäautona tuollainen prefacelift 230k automaatilla, ja meidän talouden kaikkien aikojen huolettomin ja vähävikaisin auto. Kattosyysteemin kuuluu toimia jouhevasti, eikä katon laskuun tai nousuun saa kulua mahdottomasti aikaa. Jos katto liikkuu hitaasti, voi olla hydraulisysteemin nesteet vähissä --> mahdollinen vuoto. Kori ei ole erityisen herkkä ruostumaan (noi tosin pääosin kesäautoja ja aika vähällä ajomäärällä), mutta kannattaa katsella läpi.

Jos vaan kattosysteemi toimii fiksusti, niin en mitään kallista huoltokohdetta keksi, pomminvarmaa tekniikkaa. Kompurakoneella liikkuukin ihan rivakasti, ja lyhyen akselivälin ansiosta mukavan leikkisä ajaa.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei SLK mitään järkevä talviauto aloittelijalle ole , varsinkaan oikeisiin talviolosuhteisiin . Käytös on kulmikas . Osta mieluummin C124-korinen MB .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Hyvillä nastarenkailla SLK:lla pärjää talvessa varmasti.
slk203k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Su 17.11.2013 00:22

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja slk203k »

Kyllä ASR tappaa suuremmat luistokulmat tehokkaasti:mrgreen: .
Karski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 17.05.2009 22:43
Paikkakunta: Espoo

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja Karski »

Idea on oikeasti älytön ja johtuu nuoruuden innokkuudesta.

Autofriikki ja -harrastaja ajelee ja pärjää toki millä tahansa, mutta vaikeutat vain elämääsi ostamalla ensiauton ilman takapenkkiä ja järkevää tavaratilaa. Edes kesärengassarjaa et pysty kuljettamaan SLK:n kyydissä kotiin. Lisäksi SLK:n ajokäytös on kulmikasta ja pääset talvella lapio/hiekoitushommiin.

Komppaan ensiautoksi C124:sta tai kolmossarjan bemaria, jos takavetoisessa on pysyttävä ja ystäväpiiri nauraa tojotille ja fordille...
be39
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ti 15.12.2009 23:08

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja be39 »

Kesärengassarja mahtuu autoon mainiosti, kokeiltu on. Itseasiassa autoon mahtuu 25 koppaa kaljaa.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: SLK R170 230 kompressor ensiautoksi

Viesti Kirjoittaja RAM »

Itse tulen ajaneeksi 99,9% ajoistani yksin. Katon kun laskee alas, mahtuu kyytiin vaikka tikapuut.
Mitäköhän kulmikkuudella tarkoitetaan. SLK on kevyt ja pieni, siinä varmaan selittyy suurimmat erot talviautona.

Toisaalta linja-autoon mahtuu paljon ihmisiä ja tavaraa, mutta sillä ei olekaan mitään tekemistä tämän asian kanssa :roll:
Vastaa Viestiin