Tuossa 260:ssä on jatkuvasti paineet yli kahden sekä kylmällä että lämpimällä koneella.
Tuossa tänään koeajetussa ja jo lähes ostetussa 300:ssa oli paineet kylmänä hieman yli 2, lämpimänä vähän alle 2 ja D silmässä jonkun verran yli 1. Paineet kyllä nousi salamannopeasti kaasutellessa.
2. Economy-mittari oli tyhjäkäynnillä pari pykälää yli minimin P silmässä, vaikka kone oli kohtuullisen lämmin. Sitten kun painoi hieman kaasua, mittari oli jokseenkin nollassa. Mistä kertoo?
Nimittäin tuossa 260:ssä mittari on jatkuvasti nollassa, paitsi kovilla pakkasilla.
3. Minimaalista värinää paisuntasäiliössä ja hieman plörinää kaasutellessa reippaammin. Tuskin kyse kuitenkaan kansipahvista tai kannen halkeamisesta? Nimittäin tuo 325 Bemarin säiliö porisee siihen malliin, että oksat poies. Ja koneeseen on sentään tehty lähes täydellinen remontti, jonka jälkeen ajettu ~30tkm. Eipä ole ainakaan vaikuttanut koneen käyntiin / ajoon millään tavalla. 260:ssa taas paisuntasäiliön pinta on tyyni ku *, vaikka polkis kaasua silmät tapillaan. Sen sijaan kone vuotaa ainakin jakopäästä sekä venttiilikopan tiivisteestä öljyä ja jossain vaiheessa oli kohtalaista j-nestevuotoa, jota en saanut paikallistettua. Eli, onko tuollainen j-nesteen pienimuotoinen elämöinti tuolla säiliössä normaalia, vai onko aina kyse kansiviasta?
Huom. 260:llä ajettu ~240th ja 300:lla mittarin mukaan
