w202 220d kylmä käynnistys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w202 220d kylmä käynnistys

Viesti Kirjoittaja jesuu »

eli kylmänä lähtee vain parilla pytyllä käyntiin, sama homma oli viime talvena, koko kesän toimi hyvin, mutta nyt parin päivän aikana vika taas ilmestynyt, viime talvena ei vikaa löydetty :crazy:
Kuulema pukkaa vähän sinistä savua kun lyö kylmänä käyntiin :eh: , vikahan ilmestynyt nyt parin päivän aikana, toissäpäivänä oli lämpimässä tallissa ja silti lähti vaan parilla käyntiin.
Talvella vaihdettu pa-suodatinjalka, pa-jalasta pumpulle menevät kirkkaat putket, kone ei ole syönyt öljyä ollenkaan paitsi viime keväänä piti lisätä jäähdytinnestettä kun oli johonkin hävinnyt ja nyt taas uudestaan lisäsin vklp kun merkkivalo syttyi. Eli onko foorumilaisilla ideoita?
Autolla ajettu 345tkm, öljyt vasta vaihdettu, entinen omistaja vaihtanut 200tkm kohdalla ''Lucas'' pumpun liikkeessä, ainakin kuittien perusteella.
E. Ainakin viime talvena kirkkaaseen polttoaine putkeen tuli ilmaa, eli nafta lähti valumaan takaisin tankille, auttaisko jos laittaa takaisku venttiiliin linjastoon?
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: w202 220d kylmä käynnistys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taka isku siihen linjastoon koska tuo kielii silti imuvuotoa ja kylmemmällä kelillä se vielä voimistuu...ja o-renkaat jos on ollet oikeaa tavaraa niin voi kestää mutta ne jos vaihdat niin siellä ei sitten ole muita paikkoja mistä hörppii ilmaa.
Itselle sattui sellainen vastaan että suotimen tyvessä hieman dieseliä ja suotatinta ei oltu tarpeeksi piukalle vedetty ja tärinä aiheutti vuotoa ja sammuksissa sitä että ilmaa karkasi linjastoon..eli tutki sekin...tossa kun kone tärisee ainakin laitetuissa boshin pumpulle ..lucasin tärinää en muista miten oli.
Toinen juttu olisi että nyt ehkä kaksi hehkua olisi heikkoa...noita en kyllä itse lähtisi vaihtamaan kun katkeaa herkästi eli sen puoleen käänny ihan korjaamoon jossa oikeat työkalut jos katkeaa..lisää juttua haulla.
Jäähdytys neste voi tulla vähän jostain ihan mistä vaan ja sitä et huomaa kuin kylmällä koneella ..kuuman höyrystyy.
Kansi pahvi vikaan en usko kun näissä on metalli tiiviste..ei perinteistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pitääpä kokeilla ostaa tuo takaisku, mihin kohti sen laittaa linjastoa ja minka kokoisen 6,8 vai 10mm takaisku? :)
myös olen miettinyt noita hehkuja että saattaa joku kpl olla heikossa kunnossa, olisi talveksi tarkotus vaihtaa kaikki hehkut ihan varmuuden vuoksi :D
e. suodattimen jalka vaihdettiin ja kokeilin myös 2 eri suodattimella, että ei ainakaan sieltä pitäisi kiikastaa, ja pa letkuihin myös on vaihdettu o-renkaat vaan ei auttanut asiaa
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja fido »

jesuu kirjoitti:Pitääpä kokeilla ostaa tuo takaisku, mihin kohti sen laittaa linjastoa ja minka kokoisen 6,8 vai 10mm takaisku? :)
myös olen miettinyt noita hehkuja että saattaa joku kpl olla heikossa kunnossa, olisi talveksi tarkotus vaihtaa kaikki hehkut ihan varmuuden vuoksi :D
e. suodattimen jalka vaihdettiin ja kokeilin myös 2 eri suodattimella, että ei ainakaan sieltä pitäisi kiikastaa, ja pa letkuihin myös on vaihdettu o-renkaat vaan ei auttanut asiaa
Muistaakseni 10mm takaiskuventtiili.
Lucas siellä tempuilee tai ainaki mulla tempuilee ja oireilee hyvin paljo samalla tavalla.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Laita takaisku kun tulee metalliputkella kuskin puolelle ja muuttuu kumiletkuski ja menee sitten pumpulle niin siihen väliin...laita klemmari ,tai jos se hörii ilmaa siitä kun muuttuu metalliputkesta kumiletkuksi..se prässi liitos ollut parissa mersussa löysä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ongelmaan ehkä auttoi JEESUSTEIPPI :D pa-suodatimen metallinen kansi jonka pitäisi pitää pa-liitoksia kiinni suodattimen jalassa, niin ei painanut liittimiä ollenkaan, niin laittoin jeesusteipin palaset metalli kanteen että se painaisi liittimiä kunnolla jalkaan kiinni, niin hävisi ilmakuplat putkista ja lähti nykimättä käyntiin :o käytin myös pa-lämmitimestä letkun irti ja painoin kunnolla kiinni, joka on moottorin kyljessä imusarjan alla oleva mötikkä.
Huomenna näkee paremmin kun on yön seisonut että auttoiko se kunnolla :)
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ei kyllä autanut tuo jos kylmänä käynnistää niin lähtee pätkimällä käyntiin, mutta ei liiku enää kirkkaissa putkissa ollenkaan ilmakuplia kun on käynnissä :D mutta lähtee nafta valumaan takaisin tankille että pitää ens vk käydä ostamassa takaisku venttiili jos sillä paranis tuo :) niin oliko se putki 10mm joka muuttuu kuskin puolella metalliputkesta muoviseen? että tietää oikean kokoisen takaiskun ostaa? onko mahdollista että tuosta pa lämmitimestä joka moottorin kyljessä niin vetäisi ilmoja. :D
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jesuu kirjoitti:ei kyllä autanut tuo jos kylmänä käynnistää niin lähtee pätkimällä käyntiin, mutta ei liiku enää kirkkaissa putkissa ollenkaan ilmakuplia kun on käynnissä :D mutta lähtee nafta valumaan takaisin tankille että pitää ens vk käydä ostamassa takaisku venttiili jos sillä paranis tuo :) niin oliko se putki 10mm joka muuttuu kuskin puolella metalliputkesta muoviseen? että tietää oikean kokoisen takaiskun ostaa? onko mahdollista että tuosta pa lämmitimestä joka moottorin kyljessä niin vetäisi ilmoja. :D

10mm takaiskuventtiili jos on vakio letku vielä paikoillaan.

Sytyttääkö se koskaan epc-valoa kun kylmänä käynnistää?
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ei syty, käyntiin laittaa niin tyhjäkäynnillä käy epätasasesti, sitten kun painaa vähän kaasua niin käy hyvin, ja sitten kun päästää kaasun niin käy tyhjäkäynnillä epätasasesti vähän aikaa ja sitten loppuu
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Jospa sieltä on heivattu koko epc poltin pois..laitat sen paikalleen niin palaa jollottaa kokoajan..pumppu vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

poltin siellä on, 2 asentoon virtalukko niin nehän kaikki välähtää tauluun, mutta vissiin meinasit kun lähtee starttaamaan käyntiin että silloin palais :D ei pala silloin
e. pitääpä huomenna kipaista takaisku ostoksille :D ja kattoa mitä se sitten sanois :)
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jesuu kirjoitti:poltin siellä on, 2 asentoon virtalukko niin nehän kaikki välähtää tauluun, mutta vissiin meinasit kun lähtee starttaamaan käyntiin että silloin palais :D ei pala silloin
e. pitääpä huomenna kipaista takaisku ostoksille :D ja kattoa mitä se sitten sanois :)
Kummallista kun ei epc-valo pala vaikka ilmaa menee polttoainejärjestelmässä ku mulla se ainaki syttyy heti ku vetää jostain ilmaa. Esim vähän ennen kun loppuu polttoaine tankista syttyy epc-valo.
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lisää aiheeseen sen verran että tuli tänä päivänä otettua pois käytöstä tuo pa-lämmitin niin ensi vaikutelmat hyvät. Hyvin käynnistyy kylmänä ja en tiiä onko luulo tautia vai mitä mutta tuntuu että auto olis ruvennu vetämään paremmin varsinki matalilla kierroksilla isolla vaihteella kiihdyttäessä.

Suosittelen siis ehdottomasti kaikille jotka luucaksen kans on tekemisissä ottamaan tuon pa-lämmitimen pois käytöstä.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaiskuventtiili pitää olla molemmissa putkissa jos siitä aikoo apua saada, eli sekä tulo- että paluulinjassa. Paluulinjaan ei tietysti voi asentaa samanlaista kuin tulolinjaan, pitää olla solenoidiventtiili.
Itse olen nähnyt paremmaksi vaihtoehdoksi korjata ilmavuodot, mutta kukin tavallaan :D
wiimax.fi
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

dealer kirjoitti:Takaiskuventtiili pitää olla molemmissa putkissa jos siitä aikoo apua saada, eli sekä tulo- että paluulinjassa. Paluulinjaan ei tietysti voi asentaa samanlaista kuin tulolinjaan, pitää olla solenoidiventtiili.
Itse olen nähnyt paremmaksi vaihtoehdoksi korjata ilmavuodot, mutta kukin tavallaan :D
Ilmavuotoja yritetty korjata tai ainaki putkiston o-renkaat vaihdettu ja kaikki letkut ja klemmarit uuteen. Takaisku löytyy tulo muttei paluuputkesta.
Pumppu mulla varmaan on sökö tai ainaki niin vissiin staari ilmoitti ku käytin muutama kuukaus sitte teillä vikakoodit luetuttamassa.

Tämä pa-lämmittimen ohitus on vaan ollut ensimmäinen kikka jolla on ollut jotain vaikutusta. Tai sitte luulen vaan niin voi se olla että siellä taas epc-valo palaa ku ajeleen lähtee.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

fido kirjoitti:
dealer kirjoitti:Takaiskuventtiili pitää olla molemmissa putkissa jos siitä aikoo apua saada, eli sekä tulo- että paluulinjassa. Paluulinjaan ei tietysti voi asentaa samanlaista kuin tulolinjaan, pitää olla solenoidiventtiili.
Ilmavuotoja yritetty korjata tai ainaki putkiston o-renkaat vaihdettu ja kaikki letkut ja klemmarit uuteen. Takaisku löytyy tulo muttei paluuputkesta.
Pumppu mulla varmaan on sökö tai ainaki niin vissiin staari ilmoitti ku käytin muutama kuukaus sitte teillä vikakoodit luetuttamassa.

Tämä pa-lämmittimen ohitus on vaan ollut ensimmäinen kikka jolla on ollut jotain vaikutusta. Tai sitte luulen vaan niin voi se olla että siellä taas epc-valo palaa ku ajeleen lähtee.
Jos kylmäkäynnistyksessä rynkyttää ja sammu, on ilmaa polttoainelijoissa. >Jos lämpimänä sammuu ajosta, on vika ruiskutuspumpussa.
+358 18B8FE99
fido
Sisäänajossa
Sisäänajossa

J.Kulmala kirjoitti:Jos kylmäkäynnistyksessä rynkyttää ja sammu, on ilmaa polttoainelijoissa. >Jos lämpimänä sammuu ajosta, on vika ruiskutuspumpussa.
Molempia ilmennyt. Kylmä käynnistäessä aina ku pakkanen kiristyy -10 tai kylmemmäksi ja ajosta kahdesti kerran 500m jälkeen ja kerran 15km jälkeen.
Ei aina ole sammunut vaan on syttynyt epc-valo jonka takia olen itse sammuttanut auton.
jesuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

eipä tuo ole ajoa haittanut kun koskaan ei ole sammunut tai syttynyt epc valo, eli ilmavuoto pakosta jossain, nyt kun on aikaa niin pitääpä pukata auto nosturille ja katella kaikki letkut läpi, jopa meni katastuksestakin läpi heittämällä ja päästökin oli hyvät :D miten hehkut pystyi mittaamaan että ovatko kunnossa?
etrade
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja etrade »

Vastusmittauksella vaikka hehkureleen liittimen ja rungon väliltä tai pihtiamppeerimittarilla hehkunjohdosta.
http://www.ngk.de/fi/tekniikkaa-yksityi ... en-oikein/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin