W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Huh. nyt olis uus 3.0l motti paikallaan, jos huomenna sais savut, näkee onko minkä kuntonen Toinen kone ois tallin lattialla, niin siitä meinasin tehdä nyt vähä paremman, jos vähä kantta avartais ja laittas liekkirenkailla tiivisteen, mistähän sais liekkirenkaat? toimisko ihan laserilla tai vedellä leikatut kupari rinkulat? jos ajais vielä lohkoon urat niille....? onkohan nuo orkkis männät ja kanget miten kestävät? Ruotsin pojathan ottaa kovia lukuja "vakio" moottoreista, mutta epäilen vähä niiden kestävyyttä... kaveri soitti niille tästä rojektista ja sanoivat että vakio pahvi kestää 2baaria... kestihän se muutaman tunnin 0.5 baarillakin tosin vaikuttaahan tähän kestoon monet asiat...Tällästä tänään...
Re: W 202 Kilpuri rojekti
eiku ihan tuo m104. mut vanhemman mallin missä on vielä jakajan kansi nokan päässä...
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Ei kai tuosta mitään johtopäätöksiä voi vetää. Eihän tuota konetta ollut edes aukaistu? Eli paljon ajettu kansipahvi nyt saattaa hyvinkin laueta kun ruvetaan meininkejä lisäämään. Hajoaahan ne ihan vakio/katu käytössäkin. Eli pinnat plaanista läpi ja uusi laatutiiviste paikalleen niin luulis sen ihan huoletta ainakin 1 bar kestävän. Itsekin olisin hiukan skeptinen tuohon 2 bar meininkeihin.
Liekkirenkaita on leikattu kuparilevystä ja kovimmat säästäjät on käyttänyt hitsauslankaa. Kyllä nekin jotain kestää, mutta käytännön ero esim. hyvään vakioon on varmasti melko pieni.
Liekkirenkaita on leikattu kuparilevystä ja kovimmat säästäjät on käyttänyt hitsauslankaa. Kyllä nekin jotain kestää, mutta käytännön ero esim. hyvään vakioon on varmasti melko pieni.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Tuohon omaan koneeseen oli just tehty kansiremppa. Pinta oikastu yms. Mutta on vaan niin ohut se sylinterin ja vesikanavan väli. Ja onhan se tietty kovillakin tuossa kisa hommassa. Vois katu autosa mennä täyttä päätä Vakiopahvi...mutta kokeillaan tuota 3.0 litran versiota mitä tapahtuu. Mutta tuohon irto koneeseen kyllä laitan erilliset renkaat kuhan joudan sen purkamaan ja tutkimaan.
Re: W 202 Kilpuri rojekti
niin itsekkin epäilin että kestää normi 722.6 ihan hyvin. mutta mikäs tämä yk auto on? pitää keskittyä laatikkoon jos nyt sais tuon moottorin pelaamaan ensiks kunnolla...
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Kestäisköhän paremmin liimaamalla kansipahvi? Tieseli miehethän liimaa melkeinpä laita lukua myöten. Tietenkin puristukset on jo muutenkin ihan eriluokkaa, mutta hirmusia ahtojahan nuo jepet nuissa tuntuu pitävän.
Mulla on myös kaksi M104 vanhemman mallista moottoria jouten jos tarvit niitä enemmän
Mulla on myös kaksi M104 vanhemman mallista moottoria jouten jos tarvit niitä enemmän
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Ei kai se massatiivisteessäkää huonoo tee. Cometecin oon aina liimannu, myös ekan kerran kasattaessa ja ovat toimineet ongelmitta. Myös pakosarjan ja turbon kaikki tiivisteet oon laittanu vht.n liimalla. Ja jos en väärin muista niin cossun vakio tiivisteen myös liimasin...
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Hei! Itellä kans ajatus laittaa toi ecumasterin emu moottorinohjaus mersun 3.0 m104 seen. mitenkäs onko se yhteen sopiva noitten mersun omien boschin anturien kans ? ja ootko totetuttanu triggerillä ja mistä hommasit triggeripyörän. ite tein 0.4 mm urat lohkoon joka pytylle siihen sylinteri reijän ja vesiuran väliin siis koko sylinterireijän ympärille yhtenäinen ura ja pukkasin 0,5 rosteri langat sinne liimalla jotka painaa pahvin omia liekki renkaita. sitten vielä vakio reinzin pahvi vht.n kupariliimalla kiinni.. saas nähä mitä kestää jos ei kestä niin seuraavaan lohkoon urat jyrsiä ja oikeen irto renkailla.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: W 202 Kilpuri rojekti
sopii omien antureiden kaa, jos on hukkakipinä puolilla varustettu m104 kone, niin pistin boschin -203 loppuisen kipinän vahvistimen puolille varmuuden vuoksi, pitäis riittää ecun omatkin sytty lähdöt suoraan puolille, mut noin nyt ainakin pelaa hienosti! Mulle jäi nyt yks ylimääräinen 60-2 kiekko, mikä on sovitettu mesen hihnapyörään ja anturi telinekkin löytyy
Kyllä sen luulisi tuolla rosterilanka jutulla pelaavan ihan hyvin, kunhan jokin lujittaa sitä liekkirengasta. Mullakin suurin syy vaurioon oli tuo mb:n oma typerä muovi imusarja, joka aiheutti 2 ja 5 pytyn laihalla käynnin
Kyllä sen luulisi tuolla rosterilanka jutulla pelaavan ihan hyvin, kunhan jokin lujittaa sitä liekkirengasta. Mullakin suurin syy vaurioon oli tuo mb:n oma typerä muovi imusarja, joka aiheutti 2 ja 5 pytyn laihalla käynnin
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Ajattelin käyttää noita VAG 1.8t puolia. Laitas kova tarjous noista triggeristä ja anturin kiinnikkeestä, ja jos muutaman kuvan sais. jos vaan oot siis myymäs pitääkös toi olla sitte vr-anturilla vai ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: W 202 Kilpuri rojekti
toimii millä anturilla vain. vr tarvii suojatut piuhat, itellä mersun oma vr anturi ja ei ainakaan mtn. ongelmia. saisko noista 40€ sis. hihnapyörän ja trikkerin ja anturitelineen. teline näyttäis olevan ooppelin hall anturille nopealla vilkaisulla, ei siis mun tekemiä. pitää pistää kuva kun kerkiin.
Re: W 202 Kilpuri rojekti
No nyt pyörii mese taas uudella moottorilla! Piti vaan aikalailla vaihtaa kaikki koneen ulkopuoliset osat tosta vanhasta, kaikki vähän erilaista ja kaikenlisäks kävin säätämässä kaverin autoa, missä emu myöskin, niin se aiheutti jonki korruptoitumisen tuohon mun omaan boksiin, rassasin monta tuntia ja ihmettelin miks käy hassusti ja kastelee millon mitäkin tulppaa, sit tajusin ladata rullilla ajetun ohjelman ja johan rokkaa
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Anteeksi kun tungettelen, muttä mikä tää YK Auton laatikonohjaus on, tai että minkä hintainen ja kuinka hyvin pelaa? Ylipäätään harkinnassa edullinen ja toimiva ohjaus tuohon 722.6 lootaan, kun ei tuota omaa taida saada kunnolla pelaamaan. Jos huijais eculle että manuaaliloota ja heittäis alkuperäisen TCU:n mäkeen ja tilalle joku toimivaEetyzk kirjoitti:Kestää ihan hyvin VAHVISTAMATONKIN w210:n 300turbodieselin loota.
Serkkupojalla 3 kesää ny ollu om606:n perässä. (penkitetty:485hp/720nm)
YK Auton laatikonohjauksella. Se tosin pitää paineet aina ku ei oo vaihto menossa niin täysillä, niin seki sitä säästää, ettei pääse luistaan.
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Nopealla googlettamisella ensimmäinen kotimainen: http://sporttiauto.com/kauppa/index.php ... uct_id=219" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: W 202 Kilpuri rojekti
tai http://www.ebay.com/itm/Ecumaster-EMU-E ... a0&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 202 Kilpuri rojekti
askartelin tuon nokan säädön käyttöön tänään, mitenkähän sen kuuluu toimia alunperin, et millon on myöhäsellään ja milloin aikasellaa? lauantaina meinasin käyttää rullilla sitä niin ois hyvä olla joku lähtökohta.... kun aika iso tuntuu olevan se kääntö ku jos lyö vaikka 1200rpm sen päälle niin meinaa sammua... ja jännä nähä millanen käytännön ero tulee verrattuna tuohon 2.8:n penkkilappuun.
Re: W 202 Kilpuri rojekti
M111-koneessa imunokka on myöhäisellä tyhjäkäynnillä (0-1200) aikaisella keskialueella (1200-4300) ja myöhäisellä yläkierroksilla (4300-). Tuossa M104-koneessa lienee sama periaate, kierrokset voivat hieman vaihdella. Tämä muuttuva imunokan ajoitus tuli aiemmin koneeseen M119 ja siinä oli sama periaate.pontsei kirjoitti:askartelin tuon nokan säädön käyttöön tänään, mitenkähän sen kuuluu toimia alunperin, et millon on myöhäsellään ja milloin aikasellaa?...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W 202 Kilpuri rojekti
joo, näin sen jotenkin ajattelinkin olevan. pitää kokeilla penkissä, miten vaikuttaa. Tavoite olis vaan että sais mahd. alhaalta ahtimen heräämään, huipputeholla ja väännöllä ei ole niin iso merkitys, koska talvi tulee, niin rupeaa piikit olemaan ihmeissään yli 500nm väännöstä
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Mielenkiintonen projekti sulla. Itse ole suunnitellut 3,0 m104moottoriin laittavani 3,2 kannen, jos saan ne käymään. Sen muovi-imusarjan tilalle pitäisi kehitellä parempi ja öljypumppu vaihtaa parempaan.
Tämmösiä ajatuksia aattelin jakaa. Saa vapaasti käyttää jos on kehityskelpoisia.
Tämmösiä ajatuksia aattelin jakaa. Saa vapaasti käyttää jos on kehityskelpoisia.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: W 202 Kilpuri rojekti
kynnen ajatuksia finsquirt sivustollatomant kirjoitti:M111-koneessa imunokka on myöhäisellä tyhjäkäynnillä (0-1200) aikaisella keskialueella (1200-4300) ja myöhäisellä yläkierroksilla (4300-). Tuossa M104-koneessa lienee sama periaate, kierrokset voivat hieman vaihdella. Tämä muuttuva imunokan ajoitus tuli aiemmin koneeseen M119 ja siinä oli sama periaate.pontsei kirjoitti:askartelin tuon nokan säädön käyttöön tänään, mitenkähän sen kuuluu toimia alunperin, et millon on myöhäsellään ja milloin aikasellaa?...
tomant
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... =12&t=5511" onclick="window.open(this.href);return false;]imunokka toimi suunilleen näin.
0 rpm - 2000 rpm: myöhäisellä
2000 rpm - 5000 rpm: aikaisella
5000 rpm -> myöhäisellä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Tarkemman vaihtokohdan yläkierroksilla voi selvittää vertailemalla tilannetta nokka myöhäisellä vs. nokka aikaisella kiihtyvyys- tai dynomittauksella. Kierrosluku varmaan vaihtelee konekohtaisesti.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W 202 Kilpuri rojekti
on tullu vastaan tämä öljypumppu homma monessa paikassa, niin onkos m104 oma pumppu huono, vai onko vaan diisselissä tehokkaampi
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Purin tässä aikani kuluksi toisen varamottorin mikä tuli nuissa konekaupoissa mukana... ilmeni että nämä mun 3 litraisena ostetut koneet onkin 3.2 litrasia. Eli saiskos tämän nyt "stroukattua" sillä 350dsl akselilla isommaksi? ja saako minkä laitteen männillä ja kangilla pyörimään? vai pitääkö hommata ihan tako kamat? ois aika miehekäs tollanen jokin 3.5 litranen turbo pannu
Re: W 202 Kilpuri rojekti
jotain juttua M104 strooukkaamisesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Tälläinen ero on nyt 2.8 ja 3.2 männällä. oikealla kuvassa 2.8 mäntä, ajattelin että siinä olisi lyhyempi kanki, mut eipäs olekkaan ja 2.8 lohkossa ei ole öljy ruuttia, paikat on kyllä. eli sen koneen osilla ei stroukata ja sen lisäksi tuo 3.2 litrasen mäntä on pari milliä matalampi. äkkiseltään kun kalkuloin, niin pitäisi löytää 139mm kanki, niin kävisi vakio 3.2 männällä ja 350dsl akselilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Olisiko kuitenkin fiksumpaa teettää mittatilaus männät. Tekisi tuon 12mm pienemmällä pk:lla? Tulisi järkevämpi kampikulma ja kone kiertäisi herkemmin kun olisi kevyempi mäntä. Sikäli mikäli noissa varaa on, mutta kuvassa ainakin näyttää siltä. Tietysti vakiot kanget ei kestä jos hulluna meinaa ahtaa, mutta ei ne sitten kestä vakio männätkään. Tosin tarviiko ahtaa 3,5l kone? Volvon koneista saa yli 400 hv vaparinakin.
Ihan mielenkiintoinen projekti kyllä kaiken kaikkiaan. Se on sitte eri asia onko tuossa mitään järkeä. 0,3l lisää tilavuutta ja jos joutuu veivit ja männät vaihtamaan kampiakseleineen on kustannukset melkoiset. Vaparina ymmärtäisin, mutta ahdettuna kun saa siitä 3.2 koneestakin 200hv/litra helpohkosti. On siinäkin jo soratie rullalla.
Ja eihän näissä järkeä olekaan, joten sitä lienee turha miettiä
Ihan mielenkiintoinen projekti kyllä kaiken kaikkiaan. Se on sitte eri asia onko tuossa mitään järkeä. 0,3l lisää tilavuutta ja jos joutuu veivit ja männät vaihtamaan kampiakseleineen on kustannukset melkoiset. Vaparina ymmärtäisin, mutta ahdettuna kun saa siitä 3.2 koneestakin 200hv/litra helpohkosti. On siinäkin jo soratie rullalla.
Ja eihän näissä järkeä olekaan, joten sitä lienee turha miettiä
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 202 Kilpuri rojekti
Mites ois turbosaabin männät? Ne on 90mm halkasijaltaan ja 24mm tapilla ja valmiiksi turbokäyttöön suunniteltu.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78