W203 C270 CDI laatikko luistaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.08.2012 22:19
W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Moro,
Autona -02 W203 C270 CDI, jossa 5 pykäläinen tomaattiloota perässä. Kilometrejä mittarissa 237tkm.
Oireet;
Vaihtanut muutaman kerran vapaalle kaasua painettaessa pohjaan ja pari kertaa jättänyt vaihteen päälle hieman kun on "revittänyt". Ilmeisesti 2-3 tai 3-4 vaihtaessa oireet ilmennyt. Pari kertaa vapaalle vaihtaessa nykäisi vaihteen heti takaisin ja kaikki toimi tämän jälkeen normaalisti. Muissa tapauksissa "vika" jäi päälle, mutta virrat kun käytti pois niin taas toimii.
Nämä oireet tulleet pitemmän ajon jälkeen.
Kunnolla lämmettyään myös välillä ihmeellinen "välikaasu" 3-4 vaihtaessa.
Kylmänä kun lähtee liikkeellä, 1-2 vaihtaminen hieman töksähtävä. Hyvin lyhyen matkan jälkeen ei tätä ongelmaa, ei myöskään rivakammin kiihdyttäessä ilmene töksähtävää vaihtoa vaikka laatikko kylmänä.
Autossa erillinen jäähdytin laatikolle.
Öljyt laatikkoon vaihdettu 4 kertaa, eli pitäisi olla hyvin jo huuhdeltukin, tietysti myös suodatin ja johtojen läpivientipalikka vaihdettu ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen. Öljyn mukana ei ole tullut mitään erityistä metallimujua.
Tunnistinlevy vaihdettiin myös juuri, jonka jälkeen tuntui että tilanne parani muttei kokonaan kuitenkaan poistanut vikaa.
Vikaakoodeiksi antoi ennen tunnistinlevyn vaihtoa ja sen jälkeen:
Epäuskottava kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä
ja
Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde
Kysymys kuuluukin:
Mitä arvoja tuolta koneelta (ei star) pitäisi seurata mistä ilmenisi mahdollinen luistaminen/väljyys vai tarvitaanko siihen jotain "hipo"laitteita jolla tällainen voitaisiin varmaksi todeta? Voiko sitä edes varmaksi todeta?
Vai mikä tuota laatikkoa voisi vaivata?
Apua kaivataan kovasti.
Kiitos.
Autona -02 W203 C270 CDI, jossa 5 pykäläinen tomaattiloota perässä. Kilometrejä mittarissa 237tkm.
Oireet;
Vaihtanut muutaman kerran vapaalle kaasua painettaessa pohjaan ja pari kertaa jättänyt vaihteen päälle hieman kun on "revittänyt". Ilmeisesti 2-3 tai 3-4 vaihtaessa oireet ilmennyt. Pari kertaa vapaalle vaihtaessa nykäisi vaihteen heti takaisin ja kaikki toimi tämän jälkeen normaalisti. Muissa tapauksissa "vika" jäi päälle, mutta virrat kun käytti pois niin taas toimii.
Nämä oireet tulleet pitemmän ajon jälkeen.
Kunnolla lämmettyään myös välillä ihmeellinen "välikaasu" 3-4 vaihtaessa.
Kylmänä kun lähtee liikkeellä, 1-2 vaihtaminen hieman töksähtävä. Hyvin lyhyen matkan jälkeen ei tätä ongelmaa, ei myöskään rivakammin kiihdyttäessä ilmene töksähtävää vaihtoa vaikka laatikko kylmänä.
Autossa erillinen jäähdytin laatikolle.
Öljyt laatikkoon vaihdettu 4 kertaa, eli pitäisi olla hyvin jo huuhdeltukin, tietysti myös suodatin ja johtojen läpivientipalikka vaihdettu ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen. Öljyn mukana ei ole tullut mitään erityistä metallimujua.
Tunnistinlevy vaihdettiin myös juuri, jonka jälkeen tuntui että tilanne parani muttei kokonaan kuitenkaan poistanut vikaa.
Vikaakoodeiksi antoi ennen tunnistinlevyn vaihtoa ja sen jälkeen:
Epäuskottava kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä
ja
Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde
Kysymys kuuluukin:
Mitä arvoja tuolta koneelta (ei star) pitäisi seurata mistä ilmenisi mahdollinen luistaminen/väljyys vai tarvitaanko siihen jotain "hipo"laitteita jolla tällainen voitaisiin varmaksi todeta? Voiko sitä edes varmaksi todeta?
Vai mikä tuota laatikkoa voisi vaivata?
Apua kaivataan kovasti.
Kiitos.
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Rouvan S203:sessa oli sama vika. Venttiilikoneistossa venttiili päästää paineet läpi.
Saksasta takuukorjattu laatikko tilalle tai Suomesta takuulaatikko; ei murheen häivää sen jälkeen.
Saksasta takuukorjattu laatikko tilalle tai Suomesta takuulaatikko; ei murheen häivää sen jälkeen.
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
.
Vikakoodi tulee siitä,kun laatikon sisällä olevat kytkinpakat luistaa.
Epämääräinen vaihtotapahtuma johtuu vaihteiston hydrauliyksikön kulumisesta.
Korjaaminen mielestäni kannattaa aloittaa hydr.yksikön vaihdolla,sekä solenoidi venttiilien testaamisella, ei tarvi vielä purkaa laatikkoa.
Kun öljyn ohivirtaamiset saa kuriin, niin pienellä tuurilla kytkipakoille menevä öljynpaine nouseesen verran, että luisto loppuu.
Vikakoodi tulee siitä,kun laatikon sisällä olevat kytkinpakat luistaa.
Epämääräinen vaihtotapahtuma johtuu vaihteiston hydrauliyksikön kulumisesta.
Korjaaminen mielestäni kannattaa aloittaa hydr.yksikön vaihdolla,sekä solenoidi venttiilien testaamisella, ei tarvi vielä purkaa laatikkoa.
Kun öljyn ohivirtaamiset saa kuriin, niin pienellä tuurilla kytkipakoille menevä öljynpaine nouseesen verran, että luisto loppuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Onko alkuperäinen erilinen lauhdutin josJesseJames kirjoitti:Moro,
Autona -02 W203 C270 CDI, jossa 5 pykäläinen tomaattiloota perässä. Kilometrejä mittarissa 237tkm.
Oireet;
Vaihtanut muutaman kerran vapaalle kaasua painettaessa pohjaan ja pari kertaa jättänyt vaihteen päälle hieman kun on "revittänyt". Ilmeisesti 2-3 tai 3-4 vaihtaessa oireet ilmennyt. Pari kertaa vapaalle vaihtaessa nykäisi vaihteen heti takaisin ja kaikki toimi tämän jälkeen normaalisti. Muissa tapauksissa "vika" jäi päälle, mutta virrat kun käytti pois niin taas toimii.
Nämä oireet tulleet pitemmän ajon jälkeen.
Kunnolla lämmettyään myös välillä ihmeellinen "välikaasu" 3-4 vaihtaessa.
Kylmänä kun lähtee liikkeellä, 1-2 vaihtaminen hieman töksähtävä. Hyvin lyhyen matkan jälkeen ei tätä ongelmaa, ei myöskään rivakammin kiihdyttäessä ilmene töksähtävää vaihtoa vaikka laatikko kylmänä.
Autossa erillinen jäähdytin laatikolle.
Öljyt laatikkoon vaihdettu 4 kertaa, eli pitäisi olla hyvin jo huuhdeltukin, tietysti myös suodatin ja johtojen läpivientipalikka vaihdettu ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen. Öljyn mukana ei ole tullut mitään erityistä metallimujua.
Tunnistinlevy vaihdettiin myös juuri, jonka jälkeen tuntui että tilanne parani muttei kokonaan kuitenkaan poistanut vikaa.
Vikaakoodeiksi antoi ennen tunnistinlevyn vaihtoa ja sen jälkeen:
Epäuskottava kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä
ja
Vaihteistossa on ei-sallittu välityssuhde
Kysymys kuuluukin:
Mitä arvoja tuolta koneelta (ei star) pitäisi seurata mistä ilmenisi mahdollinen luistaminen/väljyys vai tarvitaanko siihen jotain "hipo"laitteita jolla tällainen voitaisiin varmaksi todeta? Voiko sitä edes varmaksi todeta?
Vai mikä tuota laatikkoa voisi vaivata?
Apua kaivataan kovasti.
Kiitos.
ei niin onko siinä termostaati
mikä laite on tuo ei *:ri (tietäis ehkä mitä arvoja sillä on mahdolista nähdä)
mutta toden näköisesti tuokin tulee kuntoon parin ventiilin ylikokoon(niitä joutunut tekemään jopa uuteen) kairauksella
(harvemmin näihin kuvatun tapauksen vaivoihin on
syynä ollut mitään missä pitää koko laatiko remontoida/vaihtaa)
jos pakat olis lopuun kuleeneet olis siellä "möhnää paljon"
parilla kairauksella on tullut esim laatiko mikä teki ko oireita ~300tkm kuntoon
vaikaa loppu aikana ei kestänyt juuri kasuun koskea
ja ohjelmasta oli vääntöä laskettu alle 200cdi:in vakio väänön
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.08.2012 22:19
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Suurkiitokset vastauksista! Eiköhän noilla eväillä lähetä kokeilemaan josko laatikko kuntoon tulisi.
Lauhduttimesta en tiedä onko alkuperäinen, tai onko termostaattia, täytyy käydä paremmin väijymässä pellin alla.
Laitteena toimi autocom cdp, tekeeköhän sillä mitään tässä? Kaikenlaisia arvoja sieltä pystyi kyllä seuraamaan, vielä kun ymmärtäisi niitä kaikkia.
Lauhduttimesta en tiedä onko alkuperäinen, tai onko termostaattia, täytyy käydä paremmin väijymässä pellin alla.
Laitteena toimi autocom cdp, tekeeköhän sillä mitään tässä? Kaikenlaisia arvoja sieltä pystyi kyllä seuraamaan, vielä kun ymmärtäisi niitä kaikkia.

Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Luistot loppuu kyllä siihen kun tuo yksikkö kunnostetaan. Voi loppua ihan putsaamisella ja osien paikkoja vaihtamalla, siinä missä niitä nyt voi vaihtaa. Ei ne kytkinpakat miksikään mene. Mulla oli kans se vika, ja anto just noi kaks koodia. Laatikko oli sisältä täysin kunnossa.tuikku kirjoitti:.
Vikakoodi tulee siitä,kun laatikon sisällä olevat kytkinpakat luistaa.
Epämääräinen vaihtotapahtuma johtuu vaihteiston hydrauliyksikön kulumisesta.
Korjaaminen mielestäni kannattaa aloittaa hydr.yksikön vaihdolla,sekä solenoidi venttiilien testaamisella, ei tarvi vielä purkaa laatikkoa.
Kun öljyn ohivirtaamiset saa kuriin, niin pienellä tuurilla kytkipakoille menevä öljynpaine nouseesen verran, että luisto loppuu.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Jos on alkuperäinen niin on termostaati ja jos ei ole niin... siitä helposti tulevistaJesseJames kirjoitti:Suurkiitokset vastauksista! Eiköhän noilla eväillä lähetä kokeilemaan josko laatikko kuntoon tulisi.
Lauhduttimesta en tiedä onko alkuperäinen, tai onko termostaattia, täytyy käydä paremmin väijymässä pellin alla.
Laitteena toimi autocom cdp, tekeeköhän sillä mitään tässä?
Kaikenlaisia arvoja sieltä pystyi kyllä seuraamaan, vielä kun ymmärtäisi niitä kaikkia.
vaivoista oli jo juutua jossain muussa ketjussa,
arvomme koodin kannatta tarkistella pyörimis nopeuksia, lukitus lukua 0-255
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.08.2012 22:19
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Noniiin, homma edennyt sen verran että päästiin seuraamaan vähän kierroslukuja noilta antureilta ja havainnoitiin että 3 anturilta ei tule kokoajan lukua. Itseasiassa sieltä tuli kovin harvoin mitään lukua. Ei saa signaalia vai hä?
Voiko tämä johtua myös hydrauliyksiköstä vai onko tässä kyse jostain muusta?
Sellainen havainto myös että ongelmia ei ilmene käytännössä lainkaan "kylmänä", mutta ongelmat alkavat kun reilumman matkan on ajanut. (Hml-tre esimerkkinä matkasta)
Kiitos jälleen jo etukäteen jos joku osaa jeesata asiassa.
Voiko tämä johtua myös hydrauliyksiköstä vai onko tässä kyse jostain muusta?
Sellainen havainto myös että ongelmia ei ilmene käytännössä lainkaan "kylmänä", mutta ongelmat alkavat kun reilumman matkan on ajanut. (Hml-tre esimerkkinä matkasta)
Kiitos jälleen jo etukäteen jos joku osaa jeesata asiassa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Jaa, olikos EGS boxin öljyt jo vaihdettu kuivempiin ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Mitenks tuleeko oireet siinä kohdin kun öljy on lämmenyt,JesseJames kirjoitti:Noniiin, homma edennyt sen verran että päästiin seuraamaan vähän kierroslukuja noilta antureilta ja havainnoitiin että 3 anturilta ei tule kokoajan lukua. Itseasiassa sieltä tuli kovin harvoin mitään lukua. Ei saa signaalia vai hä?
Voiko tämä johtua myös hydrauliyksiköstä vai onko tässä kyse jostain muusta?
Sellainen havainto myös että ongelmia ei ilmene käytännössä lainkaan "kylmänä", mutta ongelmat alkavat kun reilumman matkan on ajanut. (Hml-tre esimerkkinä matkasta)
Kiitos jälleen jo etukäteen jos joku osaa jeesata asiassa.
ei koskaan ennen kun näytää että tietoa ei tule meneekö samantien vikatilaan
tarkistanut että öljyä ei ole vuotanut boxsin/liitimeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Joku paikka on väljänä ja kuuma öljy ei pysy sielä missä pitää. Mites se uus tai takuukunnostettu hydrauliyksikkö saksasta, sehän ei hirmukallis oo? Jotain väljää sielä joka tapauksessa on kun tuossa 3-4 vaihdossa on se välikaasu. Vaihde kytkeytyy hitaasti. Tai sitten "kairaa" sen vanhan yksikön.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.08.2012 22:19
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Egs boxin öljyjä ei ole vaihdettu, millainen homma tämä on?
Siltä tuo nyt vaikuttaa että öljyjen lämmettyä oireet alkavat. Täytyy nyt kylmänä sitä hieman kiusata ja varmistaa asia.
Ei mennyt vikatilaan vaikka kierrosluku katosikin. Vasta sitten saimme vikatilaan kun kunnolla antoi kenkää ja vaihde jäi päälle.
Öljyä ei ole valunut boksiin eikä liittimeen.
Hydrauliyksikköä siis vielä epäilette, siitä se on ilmeisesti lähdettävä seuraavaksi?
Mitenkäs muuten, voiko laatikon reistailulla ja pienellä moottorin kierrosten seilaamisella tyhjäkäynnillä olla tekemistä toistensa kanssa? Pieni "jurnutus" ääni kuuluu ja tuntuu samalla..
Tänään töiden jälkeen ihmettelin valoissa seistessäni tällaista, kierrokset siis hieman tippuvat normaalista tyhjäkäynnistä ja samalla tuntuu ihmeellinen jurnutus.
Siltä tuo nyt vaikuttaa että öljyjen lämmettyä oireet alkavat. Täytyy nyt kylmänä sitä hieman kiusata ja varmistaa asia.
Ei mennyt vikatilaan vaikka kierrosluku katosikin. Vasta sitten saimme vikatilaan kun kunnolla antoi kenkää ja vaihde jäi päälle.
Öljyä ei ole valunut boksiin eikä liittimeen.
Hydrauliyksikköä siis vielä epäilette, siitä se on ilmeisesti lähdettävä seuraavaksi?
Mitenkäs muuten, voiko laatikon reistailulla ja pienellä moottorin kierrosten seilaamisella tyhjäkäynnillä olla tekemistä toistensa kanssa? Pieni "jurnutus" ääni kuuluu ja tuntuu samalla..
Tänään töiden jälkeen ihmettelin valoissa seistessäni tällaista, kierrokset siis hieman tippuvat normaalista tyhjäkäynnistä ja samalla tuntuu ihmeellinen jurnutus.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
[quote="JesseJames"]Egs boxin öljyjä ei ole vaihdettu, millainen homma tämä on?
quote]
Ei tuolla kuulu olla yhtään öljyä.
quote]

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Eikä kuulukkan vaihtaa siellä ei kuulu olla yhtään öljyäJesseJames kirjoitti:Egs boxin öljyjä ei ole vaihdettu, millainen homma tämä on?
Siltä tuo nyt vaikuttaa että öljyjen lämmettyä oireet alkavat. Täytyy nyt kylmänä sitä hieman kiusata ja varmistaa asia.
Ei mennyt vikatilaan vaikka kierrosluku katosikin. Vasta sitten saimme vikatilaan kun kunnolla antoi kenkää ja vaihde jäi päälle.
Öljyä ei ole valunut boksiin eikä liittimeen.
Hydrauliyksikköä siis vielä epäilette, siitä se on ilmeisesti lähdettävä seuraavaksi?
Mitenkäs muuten, voiko laatikon reistailulla ja pienellä moottorin kierrosten seilaamisella tyhjäkäynnillä olla tekemistä toistensa kanssa? Pieni "jurnutus" ääni kuuluu ja tuntuu samalla..
Tänään töiden jälkeen ihmettelin valoissa seistessäni tällaista, kierrokset siis hieman tippuvat normaalista tyhjäkäynnistä ja samalla tuntuu ihmeellinen jurnutus.
kuvailun perustella paine vuoto on kyseesä 99% varmuudella
ja kuntoon tulee pari reikää kairaamalla yli kokoon
(voi vuotaa muualtakin kuin hydrauliyksiköstä)
jos tärinään on vain vaihde päällä niin kyllä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 31.08.2012 22:19
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Hahah no minä ihmettelinkin miksi siellä öljyä olisi. 
Tärisee myös n, r ja p. Ties lie mistä tuo johtuu..
Nyt tullut tuokin sitten kokeiltua että kylmänä ei saa millään vikatilaan, kaikki toimii hyvin. Lämmettyään vasta rupeaa oireilemaan ja mitä enemmän lämpeää, sitä helpommin saa laatikon oikuttelemaan. (Onneksi tulee talvi
)
Nyt sitten tarvinnee ottaa tuo hydrauliyksikkö irti ja korjauttaa se. Katsotaan taas kun saa hommaa eteenpäin löytyykö vika sieltä.

Tärisee myös n, r ja p. Ties lie mistä tuo johtuu..
Nyt tullut tuokin sitten kokeiltua että kylmänä ei saa millään vikatilaan, kaikki toimii hyvin. Lämmettyään vasta rupeaa oireilemaan ja mitä enemmän lämpeää, sitä helpommin saa laatikon oikuttelemaan. (Onneksi tulee talvi

Nyt sitten tarvinnee ottaa tuo hydrauliyksikkö irti ja korjauttaa se. Katsotaan taas kun saa hommaa eteenpäin löytyykö vika sieltä.
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Itellä aivan samat oireet.. Tuliko kairaamisella kuntoon? Katselin että sonnax tarjoaa overlap venttiileihin jotain o rengas tiivistettyjä "hattuja". Riittääkö niiden laitto yleensä vai täytyykö venttiileitä kairata ylikokoon? Jos täytyy niin mitkä ?? 3-4 vaihto kara, mutta mikä muu, kun cdi 203 puheli kahdesta
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Missäpäin vaikutat?
Mulla oli ML:ssä samat oireet juuri ja korjautin hydraulilohkon Päivisellä Parolassa. Tuli aika hyvä. Ilmeisaesti turbiini täytyy vielä rempata, koska lukko luistaa vähän tarpeettoman paljon.
Tuota ennen oli siis vaihdettu öljyt muutamaan kertaan, vaihdettu turbiinin lukkoventtiili ja laatikon sähkömysteerio ja töpseli ja tarkistettu kontrolliboksin kuivuus.
Risto
Mulla oli ML:ssä samat oireet juuri ja korjautin hydraulilohkon Päivisellä Parolassa. Tuli aika hyvä. Ilmeisaesti turbiini täytyy vielä rempata, koska lukko luistaa vähän tarpeettoman paljon.
Tuota ennen oli siis vaihdettu öljyt muutamaan kertaan, vaihdettu turbiinin lukkoventtiili ja laatikon sähkömysteerio ja töpseli ja tarkistettu kontrolliboksin kuivuus.
Risto
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Turku-hanko-tampere akselilla. Paljonko tuo homma kustansi?
Re: W203 C270 CDI laatikko luistaa?
Hinta-arvio oli ~650€. Venttiilihomma taitaa olla aika perus näissä sähkölootissa. Varmaan saman saa muistakin paikoista samalla rahalla. Kannattaa kysellä. Sähkömysteerio kannattaa testauttaa jollakulla Starilaisella. Anturin pätkimisen löytää lyhyellä ajolenkillä kyllä. Se kannattaa uusia siinä samalla, kun laatikkoa avataan. Sinänsä purku ja kasaus ei poikkea paljoakaan pelkästä öljynvaihdosta.
Risto
Risto