Pyydän jo anteeksi etukäteen, sillä vastaavia topicceja on varmasti jo tuhansittain, mutta en jaksanut alkaa selailemaan niin pitkälle.
Tosiaankin W202 CDI, olisi hankinnan alla. Itselläni on bensa W202 ollut kolme vuotta, joten korin ja alustan viat minulla suurinpiirtein tiedossa onkin. Tuosta CDI koneesta olen hyvin tasaisia arvioita kuullut. Ainut mikä askarruttaa on monien mainitsemat sähköviat. Ovatko nämä yleensä ihan perus komponenttien ja antureiden hajoamisia, vai suurempia vikoja? Kuten boxeja tai johtosarjoja? 200 ja 220 CDI:n kestävyyksissä ei taida eroja olla, eihän noilla koneilla muuta eroa ole kuin poraus? Ja kestääkö kys CDI koneet miten lastutusta?
Automaattilaatikot on myös aika vierasta aluetta itselle. Kaikki aina sanoo että "kato että laatikko vaihtaa normaalisti" elikkä mikä sitten on tolle mersun laatikolle normaalisti?
Itellä kymmenkunta cdi mersua ollu eikä nuissa nyt mitään kovin isoja murheita ole ollut. Vikatilaan meno herkkiähän nuo itellä on ollut mutta senkin syynä aina joku pieni anturivika tai muu vastaava kuten ahtopaineventtiili, ilmamassamittari, imusarjanläpät ei toimi kunnolla jne. Lähes jokainen on ollut itellä lastutettu enkä nää että se auton kestoon vaikuttaa milläänlailla. Mukavan pirteitä ovat lastulla ja pikkuruokasia!
Muunlaisia sähkövikoja ei ole yhessäkään ollut ja kaikilla ollu ajettu sitä perus 500tkm luokkaa. Automaattihan nuissa on jo tosi hyvä vaihtonen kunnossa ollessaan, senhän kyllä tuntee liikkeelle lähdössä ja vaihteen vaihtuessa jos se luistaa. Parissa on tainnu laatikko luistaa mutta öljyjen vaihdolla tullut kuntoon eli se on aika tarkka niistä.
Suuttimen vioista ja vuodoistahan ne palio puhuu ja se tullut itellä ostaessa monesti kahtottua että ei haise polttoaine pellin alla ja suojamuovin alta ei löydy mitään erikoista. Käyntiäänestähän kuulee onko suuttimet kunnossa että jos käy tasasesti ja sievästi.
Ruostehan niissä on ongelma, kannattaa käyttää melkeen helmamuoveista ne pienet tunkin muovilätkät irti ja kahtoa että sieltä löytyy tervettä peltiä ja että ne tunkinnosto kohan ympärykset on ehyet. Kylmiä ovat talvella jos ei alkuperänen polttoainelämmitin pelaa tai termostaatti ei ole kunnossa.
RedXIII kirjoitti:Pyydän jo anteeksi etukäteen, sillä vastaavia topicceja on varmasti jo tuhansittain, mutta en jaksanut alkaa selailemaan niin pitkälle.
Tosiaankin W202 CDI, olisi hankinnan alla. Itselläni on bensa W202 ollut kolme vuotta, joten korin ja alustan viat minulla suurinpiirtein tiedossa onkin. Tuosta CDI koneesta olen hyvin tasaisia arvioita kuullut. Ainut mikä askarruttaa on monien mainitsemat sähköviat. Ovatko nämä yleensä ihan perus komponenttien ja antureiden hajoamisia, vai suurempia vikoja? Kuten boxeja tai johtosarjoja? 200 ja 220 CDI:n kestävyyksissä ei taida eroja olla, eihän noilla koneilla muuta eroa ole kuin poraus? Ja kestääkö kys CDI koneet miten lastutusta?
Automaattilaatikot on myös aika vierasta aluetta itselle. Kaikki aina sanoo että "kato että laatikko vaihtaa normaalisti" elikkä mikä sitten on tolle mersun laatikolle normaalisti?
Itseasiassa 200 ja 220 koneet on samat, ohjelma on eri.
Diesel tekniikka kestää helposti 1000 000 kilometriä jos sitä käytetään oikein, joitain antureita ( hinta kymppejä), suuttimen tiivisteitä ( hinta euroja), tai polttoaineputkien tiivisteitä ehkä joutuu vaihtamaan. Huonolla tuurilla sitten menee tietty turbo ja kansi samassa rytäkässä.
Mulla nyt tuo 200cdi väyrysmersu ollut vajaat 100 000 km ajossa (tuli just 500 000 mittariin) koneeseen on vaihdettu öljyt ja suodattimet muutaman kerran ja 1 suuttimen tiiviste. Ostaessa siihen myyjä teetti remonttia jossa vaihdettiin tiivisteet ruiskutuspumppuun ja putkiin.
Tuon oikeastaan halusinkin kuulla.
Tuo että 200 ja 220 koneet on mekaanisesti samat, tuli itselle ihan uutena tietona. Mikä ton koneen varsinainen iskutilavuus mahtaa olla?
RedXIII kirjoitti:Tuon oikeastaan halusinkin kuulla.
Tuo että 200 ja 220 koneet on mekaanisesti samat, tuli itselle ihan uutena tietona. Mikä ton koneen varsinainen iskutilavuus mahtaa olla?
200cdi kytkin on pikkuinen kun 220cdi on jo isompi ja jos lisää tehoa kunnolla yli 200hp pääsee niin 270cdi kytkin sinne.
Automaattihan kestää sitten erilaisia voimia manuun nähden.
osien hinnat tulleet alas ja kunnostettua suuttimia alle 200e kpl,korkeapainepumppuja noin 500e ja käytettyä koko koneita ja niiden osia alkaa saada todella hyvin.
Turbojakin löytyy käytettyä eli ei sinne tarvitse uutta välttämättä kuin kulutus osaa laittaa.
Sitten vian osuessa kohdalle on järkevin päästä testeriin..vaikea arpoa vikaa mutta voihan täsmäosuma löytyä täältä forumiltakin.
Ei sitä cdi tekniikkaa tartte pelätä...tehokas ja pieniruokainen...parempi vain jos olisi weba valmiina ettei tule kylmä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor