W108/W109 tekniset mitat vrt W115

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

W108/W109 tekniset mitat vrt W115

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eräs toveri oli pamauttanut tyhmyytensä esille väittäen, että otsikossa olevat autot olisivat samanlaisia, mitä nyt valot keulassa on vähän erinäköiset.

Tietysti tuo koko kommentti pitäisi jättää täysin omaan arvoonsa, varsinkin kun ko. lauseen loihtijakin ajaa itse Ooppelilla ja Mazda on mielestään paras auto maan päällä. :lol:

Mutta tekisi kuitenkin mieli pistää poika polvilleen ja täräyttää numeroilla näytettävää faktaa esiin. :twisted:

Eli oliskos jollakin senverran viitseliäisyyttä, että kirjoittaisi minulle näin foorumin kautta, että mitkä olivat W108/W109:n akselimitat ja korin pituudet sekä leveydet sekä myös mahdolliset kokonaispainot eri malleilla. Itselläni nimittäin ei ole minkäänlaista kirjallisuutta W108 aikakauden tuotteista - ainoastaan muutama paperinpala W100:sesta, mutta sehän on kokonaan toinen juttu.

Terveisin nimimerkki: "Kaikkitietävät kylähullut järjestykseen!" :wink:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

250SE 1966 (W108)

Akseliväli 2750 mm
Raideleveys edessä 1482 mm
Takana 1485 mm
Pituus 4900 mm
Leveys 1810 mm
Korkeus 1440 mm
Omapaino 1480 kg


220D 1968 (W115)

Akseliväli 2750 mm
Raideleveys edessä 1448 mm
Takana 1440 mm
Pituus 4686 mm
Leveys 1772 mm
Korkeus 1441 mm
Omapaino 1374 kg


300SEL 6.3 1968 (W109)

Akseliväli 2851 mm
Raideleveys edessä 1480 mm
Takana 1492 mm
Pituus 4997 mm
Leveys 1810 mm
Korkeus 1410 mm
Omapaino 1780 kg
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tängjuu veri makkara :!: :D

Mistäpä löysit nuo tiedot, jos arvaa kysymän.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Höh, olin laittavinani linkin jo tuohon äskeiseen viestiin... Sama pää kesät talvet, vaikka voissa paistais.

Mutta jos kuuseen kurkottaa, sen vanhana osaa: http://www.carfolio.com
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sivonen kirjoitti:Mutta jos kuuseen kurkottaa, sen vanhana osaa: http://www.carfolio.com
Kas, meillähän on tuleva (jos ei jo nykyinenkin) keräilyharvinaisuus kun ei listalta löydy ollenkaan :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Tämä kylähullu taas yllättyi, että eroa on noinkin vähän! :shock: Ei siis mikään ihme, että aikoinaan (Mobilistin mukaan) osa isomman Mersun omistajista oli kuulemma vähän näreissään uudesta pienennetystä mallista (w114/115). Rahvas kun kuulemma sotki ison Mersun ja halvan "kansanmersun", mikä tietenkin tiesi statuksen pienentymistä kalliimman mallin omistajille. :wink:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin