Goodwill ja airmatic
Goodwill ja airmatic
94tkm mittarissa ja vuoden 2011 s212 istuu maassa kuin rusakko. Kompura rikki, ohjausyksikkö rikki ja x määrä piuhoja vaihdettava... Kustannusarvio 2300e. ketuttaa niin, että kädessä on tulostinlämmin tarjous opel insigniasta.
Se valittamisesta. Eli onko kenelläkään kokemuksia goodwillistä airmaticin suhteen?
Se valittamisesta. Eli onko kenelläkään kokemuksia goodwillistä airmaticin suhteen?
S212 250cdi A
Re: Goodwill ja airmatic
mistäs tämmönen katastrofi aiheutunut että tollanen määrä kerralla pam?
jos näin MB:llä todettu niin pitäs sieltä GW kysely tehdä automaattisesti, vastaantulosta ei tietoa mutta aina jos aukoton huoltohistoria niin auttaa
jos näin MB:llä todettu niin pitäs sieltä GW kysely tehdä automaattisesti, vastaantulosta ei tietoa mutta aina jos aukoton huoltohistoria niin auttaa
Re: Goodwill ja airmatic
Jos nyt en väärin ymmärtänyt niin laukaisevana tekijänä oli oikosulku kompurassa. Ja merkkihuollon aukoton huoltokirja löytyy. Kyselyn sanoivat lähettävänsä tehtaalle päin, joten sitä odotellessa.shade_z kirjoitti:mistäs tämmönen katastrofi aiheutunut että tollanen määrä kerralla pam?
jos näin MB:llä todettu niin pitäs sieltä GW kysely tehdä automaattisesti, vastaantulosta ei tietoa mutta aina jos aukoton huoltohistoria niin auttaa
S212 250cdi A
Re: Goodwill ja airmatic
Sen kyselyn tekee siinä nopeasti ja vastauksenkin saa samantein ellei mene "lisäkäsittelyyn" johon vastaus seuraavanapäivänä.
Ihme jos eivät samantein sitä tosiaan tehneet
Ihme jos eivät samantein sitä tosiaan tehneet
Re: Goodwill ja airmatic
Eilen lähetettyyn kyselyyn ei ainakaan vielä tänään ollut saapunut tehtaan vastausta, auto tosin oli tullut kuntoon.shade_z kirjoitti:Sen kyselyn tekee siinä nopeasti ja vastauksenkin saa samantein ellei mene "lisäkäsittelyyn" johon vastaus seuraavanapäivänä.
Ihme jos eivät samantein sitä tosiaan tehneet
S212 250cdi A
Re: Goodwill ja airmatic
Eihän sinne ole laitettu isompaa sulaketta kompressorille? Ei se 212:n kompressori kovin suojaisessa paikassa ole ja vikaantuminen suolasuihkusta ulkoa ja sisältä voisi sen jumiin ja rikki saada mutta sulakkeen sentään pitäisi suojata johdot sulamiselta.
Tuo 2300 Euroako meni pelkästään kompuraan ja johtosarjaan plus työhön, jousia ei vaihdettu? Tosi suolaista.
Tuo 2300 Euroako meni pelkästään kompuraan ja johtosarjaan plus työhön, jousia ei vaihdettu? Tosi suolaista.
Re: Goodwill ja airmatic
Nyt on reuhka kotona ja sain negatiivisen vastauksen goodwilliin liittyen. Vikana oli tosiaan kompressorin sisäinen sähkövika, mikä on kuumentanut johdot ja liittimet aiheuttaen etusulakerasian rikkoutumisen. Kompura, sulakerasia, johdot ja liittimet vaihdettu. Kustannus 2000€. Jotta vitutuksen saa tarpeeksi korkealle, niin kävinpä pyytämässä tarjousta uuteen. Vaihtohyvitys 27500€ => Arvonalennus 3 vuoden ja 10 päivän aikana 50500€DBFI kirjoitti:Eihän sinne ole laitettu isompaa sulaketta kompressorille? Ei se 212:n kompressori kovin suojaisessa paikassa ole ja vikaantuminen suolasuihkusta ulkoa ja sisältä voisi sen jumiin ja rikki saada mutta sulakkeen sentään pitäisi suojata johdot sulamiselta.
Tuo 2300 Euroako meni pelkästään kompuraan ja johtosarjaan plus työhön, jousia ei vaihdettu? Tosi suolaista.
S212 250cdi A
Re: Goodwill ja airmatic
Olis kyllä luullu menevän goodwill takuuseen... Noinkin tuore peli
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Goodwill ja airmatic
Onkohan oikeasti olemassa mitään ns goodwill-korvauksia ? Luulen todellisuudessa korvausvelvollisuuden tulevan valmistajan virhevastuusta sekä kuluttajan oikeuksista ?
Meillä yleisesti luullaan , että takuuajan jälkeen ei ole enää valmistajalla korvausvelvollisuusta
Meillä yleisesti luullaan , että takuuajan jälkeen ei ole enää valmistajalla korvausvelvollisuusta
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Goodwill ja airmatic
Kuluttaja-asiamiestä asialle vaan.
Asia on juurikin kuin Sportsman ilmaisi. Ne mitään hyväntekijöitä ole...
Asia on juurikin kuin Sportsman ilmaisi. Ne mitään hyväntekijöitä ole...
Re: Goodwill ja airmatic
Goodwill on myyjäosapuolen (tehtaan) termi. Sillä saadaan aikaan vaikutelma, että heidän korvauksensa on jotenkin erityisen hyvän tahdon osoitus. Sitä se voi joissain tapauksissa ollakin, usein kuitenkaan ei.
Vapaaehtoisesti korvaaminen takuun jälkeen voi johtua ainakin kahdesta syystä:
- tehdas (tai myyjä) tietää, että jos asiakas rupeaa riitelemään, he joutuvat joka tapauksessa maksumieheksi
- tehdas (tai myyjä) tosissaan haluaa investoida asiakkaan tyytyväisenä pitämiseen
Nämä eivät tietenkään ole toisiaan poissulkevia.
Jos noin uudesta ja vähän ajetusta autosta hajoaa kompressori, niin kyllä itsekin kysyisin kuluttajaneuvonnasta miten vedotaan myyjän virhevastuuseen (joka on lain mukainen velvollisuus, ei mikään goodwill-asia. Ks. kuluttajansuojalaki 5. luku 12§ 2. mom 5. kohta - olettaen tietysti, että kyseessä on elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välinen kauppa)
Vapaaehtoisesti korvaaminen takuun jälkeen voi johtua ainakin kahdesta syystä:
- tehdas (tai myyjä) tietää, että jos asiakas rupeaa riitelemään, he joutuvat joka tapauksessa maksumieheksi
- tehdas (tai myyjä) tosissaan haluaa investoida asiakkaan tyytyväisenä pitämiseen
Nämä eivät tietenkään ole toisiaan poissulkevia.
Jos noin uudesta ja vähän ajetusta autosta hajoaa kompressori, niin kyllä itsekin kysyisin kuluttajaneuvonnasta miten vedotaan myyjän virhevastuuseen (joka on lain mukainen velvollisuus, ei mikään goodwill-asia. Ks. kuluttajansuojalaki 5. luku 12§ 2. mom 5. kohta - olettaen tietysti, että kyseessä on elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välinen kauppa)
Re: Goodwill ja airmatic
No perhana, katsotaanpa tapahtuuko mitään tuota kautta. Tosin pienen vivahteen tuo, että kyseinen auto on muuttoauto, mutta Google osasi etsiä lomakkeet joita käyttää tällaisessa tilanteessatj86430 kirjoitti:Goodwill on myyjäosapuolen (tehtaan) termi. Sillä saadaan aikaan vaikutelma, että heidän korvauksensa on jotenkin erityisen hyvän tahdon osoitus. Sitä se voi joissain tapauksissa ollakin, usein kuitenkaan ei.
Vapaaehtoisesti korvaaminen takuun jälkeen voi johtua ainakin kahdesta syystä:
- tehdas (tai myyjä) tietää, että jos asiakas rupeaa riitelemään, he joutuvat joka tapauksessa maksumieheksi
- tehdas (tai myyjä) tosissaan haluaa investoida asiakkaan tyytyväisenä pitämiseen
Nämä eivät tietenkään ole toisiaan poissulkevia.
Jos noin uudesta ja vähän ajetusta autosta hajoaa kompressori, niin kyllä itsekin kysyisin kuluttajaneuvonnasta miten vedotaan myyjän virhevastuuseen (joka on lain mukainen velvollisuus, ei mikään goodwill-asia. Ks. kuluttajansuojalaki 5. luku 12§ 2. mom 5. kohta - olettaen tietysti, että kyseessä on elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välinen kauppa)
S212 250cdi A
Re: Goodwill ja airmatic
Oman S212 taka-akseliston ilmajousitus uusittiin tänään. Etuakselilla rautajouset. Kilometrejä nyt 120k ja autossa on itseostamani mersun jatkotakuu, jonka ehdot käytännössä samat kuin jungesternessä. Vein auton huoltoon juuri ennen kuin 120k tulee täyteen, joten oma osuuteni osista on 20%. Kun hain auton, kertoivat että Daimler AG oli maksanut 50% goodwillinä, joten laskun loppusumma osista oli 76,60€. Allekirjoittamassani työselosteessa luki "Airmatic hinterachse alles", mutta en saanut itselleni tarkkaa listaa mitä oli tehty. Kaipa vaihtoivat kaiken muun paitsi kompuran ja ohjausyksikön (auto vajosi vain kylmällä, mutta nousi itsestään ylös kun käynnisti koneen)?hapero79 kirjoitti:94tkm mittarissa ja vuoden 2011 s212 istuu maassa kuin rusakko. Kompura rikki, ohjausyksikkö rikki ja x määrä piuhoja vaihdettava... Kustannusarvio 2300e. ketuttaa niin, että kädessä on tulostinlämmin tarjous opel insigniasta.
Se valittamisesta. Eli onko kenelläkään kokemuksia goodwillistä airmaticin suhteen?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015