Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tossa imunokassa on tosiaan se milli enempi nostoa.mutta eiköhän noita keppejä saa teetettyä mille nostolle haluaa ja asteille eikä pitäs olla onkelma laittaa isompaakin nostoa kun tuo 1mm ja molempiin,isontaa venttiileitä ja kairaa monttua mäntään jos tuntuu ahristavan sieltä.ei vaan vakio venanjousilla paljoo kannata keppienpäitä kasvatella ja jyrkennellä. :roll: kaverilla oli nuo normi kepit 605 mosassa ja vaihto tuon vaparin imunokan ns tukehtuminen ennen turbon heräämistä väheni ja pysty lisään soppaa koneeseen eli on siitä apua ja luultavasti huomais pennkkilapussakin.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tietääkös joku minkä vehkeen jäykemmät jouset ja retainerit käy näihin niin tietoa otettais mielellään vastaan. On niin köppäsen muotoset nää venanjouset ettei tuohon pysty oikeen mitään säätään,ja säätämisellä tarkotan sisäjousia noitten omien sisälle.oli omassa tokassa d rojektissa chevyvanin sisäjouset ja oli siinä alpina b10 lestiin tehty nokkakin. :wink:
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja masa201 »

J.Kulmala kirjoitti:
masa201 kirjoitti:Tossa imunokassa on tosiaan se milli enempi nostoa.mutta eiköhän noita keppejä saa teetettyä mille nostolle haluaa ja asteille eikä pitäs olla onkelma laittaa isompaakin nostoa kun tuo 1mm ja molempiin,isontaa venttiileitä ja kairaa monttua mäntään jos tuntuu ahristavan sieltä.ei vaan vakio venanjousilla paljoo kannata keppienpäitä kasvatella ja jyrkennellä. :roll: kaverilla oli nuo normi kepit 605 mosassa ja vaihto tuon vaparin imunokan ns tukehtuminen ennen turbon heräämistä väheni ja pysty lisään soppaa koneeseen eli on siitä apua ja luultavasti huomais pennkkilapussakin.

Tuossa kertomassasi tapauksessa on suunnittelu virhettä.
Ruiskutuspumpun elementit turboahtimen valintaan ja "suorituskykyyn" on mitoituksellisesti pielessä. Jonkin verran tukehtumista olisi voinut parantaa ruiskutusennakon säädöllä, ahto-coolerin mitoituksella, ruiskutusta muokkaamalla jne. jne.
Myös täytöksen suhteen on oltava tarkkana, erityisesti palotilaa muokkaamalla /tilavuutta suurentamalla voi tehdä ilman moottoritekniikan tietämystä huonoja ratkaisuja.
Jos oot sattumoisin avannu tollasta 604-6moottoria niin männissä on jo valmiiksi kairatut kolot.ja oli tossa mun tokassa rojektissa muuten sorvatut männäkki :wink: tuota kaverin omaa ois tosin voinu saada säätelemällä paremmaksi mutta värkki on poistunu jo aikojasitten katukuvasta.ja omaan 605 mosaan tuskin tulee tota tukehtumis onkelmaa on tuo remmi noille alakierroksille.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eiköhän ne kolot mikkä on siinä männässä ole sen takia ettei venttiili ota mukiin ykk? Eikä niitten kairauksessa kylläkään pitäs olla mitään ongelmaa jos isompaa venttiiliä laitetaan.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Nämä J.Kulmalan 2viimesintä viestii on kyl asiaa.. Moni saa mäntiä sulaan jos näitä kulmalan kertomia asioita ei ota huomioon.
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Sori nyt tämä offtopic jauhaminen.. Muttakun tuosta palotilan muokkaamisesta. Ei se venttiilin koloja suurentamalla mäntiä sulamaan saa. Keskellä olevaan palotilaan en koskisi, vaikka tuskin sekään esikammiokonees niin herkkä alue on kun suoraruikkaris. Kusevat suuttimet ja väärä ennakko on ennemminki myrkkyä moottorille.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Jukki kirjoitti:Sori nyt tämä offtopic jauhaminen.. Muttakun tuosta palotilan muokkaamisesta. Ei se venttiilin koloja suurentamalla mäntiä sulamaan saa. Keskellä olevaan palotilaan en koskisi, vaikka tuskin sekään esikammiokonees niin herkkä alue on kun suoraruikkaris. Kusevat suuttimet ja väärä ennakko on ennemminki myrkkyä moottorille.
Samaa mieltä.laita jube penkkilappua näkyviin niin saa haaveilla tuon oman 605 pannun penkityksestä :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Esson baari jannut ny selvittää ensin nokkien erot.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kulmala, rumilus, hitsari jne. voisi nyt vähän himmailla tuota postailua ettei mene asiallinen topic ihan pe*seelleen :|
Ps. Onko w124 300TE-12:ssa jämerämpi laatikko mitä perus imudieselissä kun tuli tänään ostettua semmonen?
Pps. Huomenna otan Mersun päivittäiseen käyttöön kun laitoin avon seisontaan, saas nähdä miten talvi sujuu ST:n kanssa, tottapa se jaksaa sutia välitykset loppuun viimeistään sitten kun "tehoa" alkaa sataa taivaalta? :mrgreen: :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mites välitykset osu? Onko perävälitys sopiva?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Noniin, tänään taas ajeltu Mersulla ja hienosti se pelaa :thumbup:
Bonanzaa ja laatikon tyhjäkäynti rallatusta lukuunottamatta aivan vakio auton tuntoinen, jopa kytkin on erittäin mielyttävä käyttää!

Pumppu on nyt ajoitusmerkin mukaa 22 EYKK, toimii paremmin kuin 20 EYKK mutta rapisee 2000-3000rpm, onkohan tuo rapina pitkässä juoksussa vaarallista koneelle?
Hauskinta kai tässä on se, että vaikka autoa on nyt poljettukkin niin kulutus on pienempi mitä vanhalla koneella, nyt ajettu tankkauksen jälkeen 520km ja viisari on varttitankin ja puolen tankin välissä :wtf:
JP74 kirjoitti:Mites välitykset osu? Onko perävälitys sopiva?
Auton alkuperäisellä voimansiirrolla joka nyt on vielä paikoillaan 2300rpm@100km/h ja 300te:ssä 2750rpm@100km/h eli aika tiheät on välityksen bensassa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jube kirjoitti:Hauskinta kai tässä on se, että vaikka autoa on nyt poljettukkin niin kulutus on pienempi mitä vanhalla koneella, nyt ajettu tankkauksen jälkeen 520km ja viisari on varttitankin ja puolen tankin välissä :wtf:

Omissa tarkoittaisi selvästi alle 6 alkavaa kulutuslukemaa jotain 5.3 tms.

Ittellä nyt 598 ja aavistus matkaa puoleen tankkiin tarkoittaa karvan vajaa 6
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

J.Kulmala kirjoitti:
Jube kirjoitti:
onkohan tuo rapina pitkässä juoksussa vaarallista koneelle?
On vaarallista.
Kysymyksessä on epätäydellinen palaminen.
Muutoksia palotapahtumaan tehtävä välittömästi, muokkaamalla mäntiä tai kannen rakenteita.
Ensimmäiseksi esikammion kuulat hakkaantuu irti, koska palotapahtuma ei tapahdu oikeassa paikassa.
Välittömiä toimenpiteitä heti, ainakin ahtopaineeen alentaminen, ruiskutusmäärn pienentäminen ja ruiskutusennakon muuttaminen.
Yksi kokeilunarvoinen vaihtoehto olisi nostaa moottori toimitalämpöä, vaihtalla termostaatti yli 90 asteiseksi ja ahtoilman lämmön nostaminen. ( Coolerin ohitus tai vaihto toiseen )

Rapina esiintyy siis nuilla kierroksilla ennen ahtopaineen nousua ja loppuu välittömästi ahtopaineen noustua hieman?
Itellä on ollut tuo rapina joka autossa eikä ole ollut vaarallista.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Jube »

jukkis. kirjoitti:Rapina esiintyy siis nuilla kierroksilla ennen ahtopaineen nousua ja loppuu välittömästi ahtopaineen noustua hieman?
Itellä on ollut tuo rapina joka autossa eikä ole ollut vaarallista.
Kyllä, juuri kuvailemastasi äänestä on kyse!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Voisko tuon yhden aistillisen potkia jo *ittuun? Eihän täälä foorumilla voi viihtyä :thumbdown: Siks mäki touhuan mese.fiil paljo enee :ugeek:

Ettei menis ihan hukkaan tämäki palsta niin oma kapeekantinen nakutteli samalla tavalla aikanaan,siihen ei auttanut mikään :evil: Nokkaketju,suuttimet,ajoitusta ruvailtiin ja koko muu kone oli ennestään "uutta". Kaverin väljempään?? koneeseen laitettiin mun pumppu ja viripalikat= käynti tasainen ja ei "kolinoita" :crazy: Molemmat kapeita tbo koneita alunalkaen.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

Terho P kirjoitti:Voisko tuon yhden aistillisen potkia jo *ittuun? Eihän täälä foorumilla voi viihtyä :thumbdown: Siks mäki touhuan mese.fiil paljo enee :ugeek:
Laitoin ylläpidolle kyselyä miten tuota paskapostailua saatais vähän himmattua?
Harmittaa kun menee asiapitoinen ja varmasti monelle hyödyllinen topic aivan persiilleen yhden sankarin takia :|
Ps. Kirjauduin itsekkin tänään Meselle kuuden vuoden tauon jälkeen :wtf:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 OM605 ST -Ajossa-

Viesti Kirjoittaja Choke »

J.Kulmala kirjoitti:
Jube kirjoitti:
onkohan tuo rapina pitkässä juoksussa vaarallista koneelle?
On vaarallista.
Kysymyksessä on epätäydellinen palaminen.
Muutoksia palotapahtumaan tehtävä välittömästi, muokkaamalla mäntiä tai kannen rakenteita.
Ensimmäiseksi esikammion kuulat hakkaantuu irti, koska palotapahtuma ei tapahdu oikeassa paikassa.
Välittömiä toimenpiteitä heti, ainakin ahtopaineeen alentaminen, ruiskutusmäärn pienentäminen ja ruiskutusennakon muuttaminen.
Yksi kokeilunarvoinen vaihtoehto olisi nostaa moottori toimitalämpöä, vaihtalla termostaatti yli 90 asteiseksi ja ahtoilman lämmön nostaminen. ( Coolerin ohitus tai vaihto toiseen )

:lol: mitä minun viinan polttamat silmäni juuri lukivat

Mut asiaan ni ehkä hiuka liikaa ennakkoa kumminki? 20 taitaa olla mynäläisen kaseissa se suositus. Ainaha nuo esikammiot hiuka kalisee ja kolisee enempi tai vähempi.

Tiivistettynä, jos tuntuu rokkaava ni anna kalista vaa kuha se kalina lakkaa ku hönkä o pääl
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja johani »

https://www.youtube.com/watch?v=U7tywICLsVc" onclick="window.open(this.href);return false;
samanlaista rapinaa ku tässä 9sek kohalla ?

mitenkä on muuten kierrosherkkyyden laita ? huomattava ero ? mukavampi ajettava ? lähtee heti eikä miettimättä ?
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Mistäs muuten tuo johtuu? Jääkö sylinteriin palamatonta niin paljon että seuraavassa puristustahdissa syttyy ennen ykk? Kun taas paineilla palaa pois?
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Tulee todennäköisesti siitä että ennakko käy aikasella johtuen ennakonsäätimestä.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja masa201 »

aniemiko kirjoitti:Tulee todennäköisesti siitä että ennakko käy aikasella johtuen ennakonsäätimestä.
Mietin vain kun katto noita peltolan jotain vanhoja viteoita niin ilman remmiahdinta rahinaa mutta remmiahtimella ei rahinoita tai rapinoita.no senkin näkee kun omaa pääsee koittaan tosissaan. Mutta joku ennakko homma siinä on joko tuo säädin tai sitten tuo että jää palamatonta sylinteriin ja siks syttyy ennakossa.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja pera8x »

8mm tapeista ei kokemusta, mutta ainakin seiskoilla on ihan normaalia, että rapisee jossain määrin ennenku on painetta kattilassa. kai sen isommilla elementeillä vähän kuuluukin rapista. jos ei rapise ollenkaan, niin todennäkösesti ennakko liian myöhäsellä, jos taas ahtopaineillakin rapisee, niin ennakko liian aikasella, tai sitten jotain muuta vikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tuli tuossa päiviteltyä sisustan ilmettä vähän uudempaan suuntaan E-mallin airbag ratilla ja nahkaisella vaihdekepin pussilla sekä lyhyellä orkkis nupilla!
Lisäksi vaihdoin molempiin oviin samalla avaimella toimivat lukkopesät sekä kävin kaikki konehuoneen klemmarit ja liitokset läpi että uskaltaa taas painaa kaasua :thumbup:

Aamulla vähän lapsetti kun menin töihin niin tuli tallissa olevan varalaatikon turvin tehtyä muutama riskivaihto, kakkoselta kun nakkaa rivakasti kolmoselle (kuitenkin hemmosti kaasua löysäten) niin tuntuu lyövän kolmosen loppuun asti tyhjää eli kyllä siellä yli 100hv täytyy olla :clap:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tietokoneohjatulla suoraruiskulla tuon rapinan saisi kuriin, mutta ei siihen kannata sen enempää kiinnittää huomiota mekaanisen kanssa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:Tietokoneohjatulla suoraruiskulla tuon rapinan saisi kuriin, mutta ei siihen kannata sen enempää kiinnittää huomiota mekaanisen kanssa.
Eli ei muuta kuin kovaa ajoa vaan! :thumbup:
Bonanzan kun saisi pois niin auto olisi normi ajossa kuin vakio w124 :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

pera8x kirjoitti:8mm tapeista ei kokemusta, mutta ainakin seiskoilla on ihan normaalia, että rapisee jossain määrin ennenku on painetta kattilassa. kai sen isommilla elementeillä vähän kuuluukin rapista. jos ei rapise ollenkaan, niin todennäkösesti ennakko liian myöhäsellä, jos taas ahtopaineillakin rapisee, niin ennakko liian aikasella, tai sitten jotain muuta vikaa.

7:n tapeilla rapisee kans ennen ahtoja kun alkaa käskeä ja ei o mikään superi. Tosin kyseesssä on kapeakantinen. Lähes 100t on menty tällä setapilla. Jos menee rikki ni menkööt.

Nyt ihan yleisest iniin mitä väliä jos mosa sulaa tai menee rikki. Tähän projektiin on pistetty senverta rahaa että yx motin repeäminen on pikkujuttu. Jube pistää uutta osaa uusin silmin ja taas mennään ja niin mäkin jos mosa repeää :clap:

Toki järjenkäyttö on sallittua Pistä rapinasta videolinkki ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos on varma ennakkomerkin sijainnista niin varmasti kannattaa pitää se siinä 20 asteen kohdalla niin ei ala ne esikammiot hajoilemaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Raskaalla vauhtipyörällä pääsee bonanzasta eroon.

Kokeiltu on.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

veskola kirjoitti:Jos on varma ennakkomerkin sijainnista niin varmasti kannattaa pitää se siinä 20 asteen kohdalla niin ei ala ne esikammiot hajoilemaan.
20 asteta ...Yllättävän iso ero 7mm tapeilla ja 1.1 bar ahdoila väännössä ja tehossa vs 19 :wink:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben talviauto w124 250d -91 OM605 ST

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:Jos on varma ennakkomerkin sijainnista niin varmasti kannattaa pitää se siinä 20 asteen kohdalla niin ei ala ne esikammiot hajoilemaan.
Tämä tarkastetaan lähiaikoina heittokellolla, pitää vaan saada yksi (vaikka rikkinäinen) monivenan kammio että saa teettää "bracketin" isolle vetovasaralle!
aniemiko kirjoitti:Raskaalla vauhtipyörällä pääsee bonanzasta eroon.

Kokeiltu on.
Sitten saa olla Bonanzaa, 20kg vauhtiksia ei onneksi enään ole eikä myöskään tule!
On meinaan senverran kierrosherkkä kokoisekseen dieseliksi nyt että "me like" :thumbup:
Viimeksi muokannut Jube, Pe 17.10.2014 23:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin