Kokemuksia Red Line Seal Saver (722.4-vaihteisto vuotaa)
Kokemuksia Red Line Seal Saver (722.4-vaihteisto vuotaa)
Onko kokemuksia esim Red Line Seal Saverista öljyvuotojen kanssa? Netissä jotkut kehuvat tuota parhaaksi esim metsäkoneen hydraulivuotoihin. Tosin on aika arvokasta. Onko muista kokemuksia?
Noita öljyä tihkuvia vehkeitä olisi useampia Mersun 722.4 automaatista Toyotan jakovaihteiston kautta traktoriin. On kyllä tiedossa, ettei nuo aineet ihmeitä tee, mutta juuri nyt ei olisi aikaa lähteä remppaamaan esim tuota 722.4 automaattia, joka lorottelee välillä aika reilustikin.
Nimimerkillä: 120 km/h (=3700rpm) + 400km = litra moottoriöljyä ja litra vaihteistoöljyä... Korkeintaan satasen vauhdissa ei kulu moottoriöljyä merkittävästi. Vaihteisto taas vuotaa ylämerkistä alamerkkiin nopeasti, mutta sitten vuoto vähenee alamerkin kohdilla, jossa sitten yleensä öljyjä pidän.
Nyt haetaan siis kokemuksia noista litkuista ensiapuun.
Noita öljyä tihkuvia vehkeitä olisi useampia Mersun 722.4 automaatista Toyotan jakovaihteiston kautta traktoriin. On kyllä tiedossa, ettei nuo aineet ihmeitä tee, mutta juuri nyt ei olisi aikaa lähteä remppaamaan esim tuota 722.4 automaattia, joka lorottelee välillä aika reilustikin.
Nimimerkillä: 120 km/h (=3700rpm) + 400km = litra moottoriöljyä ja litra vaihteistoöljyä... Korkeintaan satasen vauhdissa ei kulu moottoriöljyä merkittävästi. Vaihteisto taas vuotaa ylämerkistä alamerkkiin nopeasti, mutta sitten vuoto vähenee alamerkin kohdilla, jossa sitten yleensä öljyjä pidän.
Nyt haetaan siis kokemuksia noista litkuista ensiapuun.
Viimeksi muokannut osilpi, Pe 24.10.2014 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Itse laitoin jotain motonetin tiivisteen pehmentäjää automaatti askiin ja harmitti kyllä kokeilu kun laatikon käytös muuttui...mutta nyt ei enää muistakaan miten se silloin toimi kun on tottunut tähän.
Ei se varmaan ihan kaikkeen vuotoon auta ..sullakin varmaan mittatikku putken tyvi o-rengas vuotaa.
Ei se varmaan ihan kaikkeen vuotoon auta ..sullakin varmaan mittatikku putken tyvi o-rengas vuotaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Itsellä hyviä kokoemuksia tuosta Red Line Seal Saver aineesta. Useampaan autoon olen koittanut ja siitä on apua ollut esim. W124 perän stefat heitti vuotamasta, Porschen kovettuneet ventiilinvarren kumit korjaantu ja kampiakselin taka stefa vuoti reilusti Saverilla ja n. 2tkm ajon jälkeen vuoto on vähentynyt muutamaan tippaan.
Olen myös Mesen laatikkoon tuota lisännyt kun on pientä hikoilua ollut ja on auttanut siihenkin eikä laatikko ole tuosta aineesta mitenkään oireillut.
Eihän tuo rikkoutunutta tiivistettä enää korjaa, mutta ajan ja käytönpuutteen vuoksi kovettuneet tiivisteet pehmittää.
Olen myös Mesen laatikkoon tuota lisännyt kun on pientä hikoilua ollut ja on auttanut siihenkin eikä laatikko ole tuosta aineesta mitenkään oireillut.
Eihän tuo rikkoutunutta tiivistettä enää korjaa, mutta ajan ja käytönpuutteen vuoksi kovettuneet tiivisteet pehmittää.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Onko tuo yleinen vika? En ole saanut paikallisettua vuotoa, mutta tuo varmaan olisi helppo kokeilla vaihtaa.atlas kirjoitti:sullakin varmaan mittatikku putken tyvi o-rengas vuotaa.
Kyllä taidan tuota Seal Saveria kokeilla. Minkä verran Arto laitoit sinne laatikkoon? Koko 2dl purkki?
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Puolipurkkia kun ei ollut varsinaisesti vuoto. Tässä vähän ohjeistusta:osilpi kirjoitti:Onko tuo yleinen vika? En ole saanut paikallisettua vuotoa, mutta tuo varmaan olisi helppo kokeilla vaihtaa.atlas kirjoitti:sullakin varmaan mittatikku putken tyvi o-rengas vuotaa.
Kyllä taidan tuota Seal Saveria kokeilla. Minkä verran Arto laitoit sinne laatikkoon? Koko 2dl purkki?
http://www.roadmachine.fi/redline/sealsaver.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
On yleinen vika tuo mittatikun juuren o-renkaan vuoto. Parin euron o-rengas vaikka veholta suoraan. Bräkliinillä laatikon kylki puhtaaksi ja auto käyntiin. Sitten sammuksiin. Sammuksissa laatikon öljypinta nousee ja sotkee lootan ja näet jos vuotaa sieltä putken juuresta. Jos siinä on vuoto niin parempi vaihtaa se o-rengas. Putken juuren puhistus ettei roskat mene lootaan, kuusiokolopultti auki, putki ylös, uusi tiiviste paikalleen ja pyöräyttää vähän atf:ää liukasteeksi ja paikalleen. Ei tarvitse erikoisaineilla paikata.osilpi kirjoitti:Onko tuo yleinen vika? En ole saanut paikallisettua vuotoa, mutta tuo varmaan olisi helppo kokeilla vaihtaa.atlas kirjoitti:sullakin varmaan mittatikku putken tyvi o-rengas vuotaa.
Kyllä taidan tuota Seal Saveria kokeilla. Minkä verran Arto laitoit sinne laatikkoon? Koko 2dl purkki?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Putsasin koko vaihteiston puhtaaksi. Oli puolivälistä alaspäin ihan öljyssä. Näki kuitenkin selvästi, ettei vuota sisääntulo- eikä ulosmenoakseleista. Vaihteiston täytin vielä hieman ylitäyteen, jotta näkisi mistä vuotaa.
Tietenkään koekäytön ja sammutuksien aikana ei tullut tipan tippaa öljyä mistään Ajoin sitten kotiin. Varmaan auton alla aamulla kuitenkin taas lätäkkö ja ajoviima sotkee jäljet matkalla takaisin työpaikalle.
Tilasin sen mittatikun o-renkaan ja samalla vaihdan uudet öljyt suodattimineen tiivisteineen, niin katsotaan sitten uudestaan. Osat tilasin ihan Veholta, koska viimekertainen tarviketiiviste ei ollut tiivis (MannFilter) ja jouduin laittamaan vanhan alkuperäismallisen takaisin (oli hyvässä kunnossa).
Jos noista ei ole apua, niin sitten tuota Seal Saveria.
Tietenkään koekäytön ja sammutuksien aikana ei tullut tipan tippaa öljyä mistään Ajoin sitten kotiin. Varmaan auton alla aamulla kuitenkin taas lätäkkö ja ajoviima sotkee jäljet matkalla takaisin työpaikalle.
Tilasin sen mittatikun o-renkaan ja samalla vaihdan uudet öljyt suodattimineen tiivisteineen, niin katsotaan sitten uudestaan. Osat tilasin ihan Veholta, koska viimekertainen tarviketiiviste ei ollut tiivis (MannFilter) ja jouduin laittamaan vanhan alkuperäismallisen takaisin (oli hyvässä kunnossa).
Jos noista ei ole apua, niin sitten tuota Seal Saveria.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Edellinen ajokkini oli vm-88 tenava automaatti. Siinä kanssa vajeni öljyt. Kohteeksi paljastui toisiopumpun o-rengas laatikon oikealla poskella. Noissa vanhoissahan oli kaksi oljypumppua. Laatikkoa joutuu laskemaan vähän alas jotta pääsee käsiksi. Enenpää en tiedä, työn teki paikallinen spesiaalikorjaamo, ei marmoritiskikorjaamo.
Re: Kokemuksia esim Red Line Seal Saver tai vastaavista
Vaihtelin vaihteistoöljyt uusine alkuperäisine tiivisteineen. Red Line samalla sisään. Viikon verran oli kivaa, kun katoksen lattia oli kuiva. Nyt taas tihkuttaa jostain apumiehen puolelta (ehkä puolet siitä, mitä aiemmin on vuotanut). Öljypohjan tiivisteen saumakin oli tosin märkä, mutta näyttäisi ehkä tulevan kuitenkin jostain öljypohjan tiivisteen yläpuolelta. Ei vaan ole helppoa paikallistaa. Putsailin taas laatikkoa lisää ja koitetaan metsästää sitä vuotokohtaa.
Mittatikun o-rengasta en saanut vaihdettua, koska 6-kolokanta nylppääntyi heti kättelyssä. Tosin se ei kyllä vuoda, vaan tikun juuri on ihan kuiva.
Mittatikun o-rengasta en saanut vaihdettua, koska 6-kolokanta nylppääntyi heti kättelyssä. Tosin se ei kyllä vuoda, vaan tikun juuri on ihan kuiva.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Kokemuksia Red Line Seal Saver (722.4-vaihteisto vuotaa)
mullakin vuoti tosta toisiopumpun o renkaasta. se on helppo vaihtaa itsekkin, eikä tartte mitään spesiaali osaamista, tai työkaluja. 4 kuusiokolopultilla kiinni. pultit irti ja pumppu pois. uus o-rengas paikoilleen ja pumppu takas lootan kylkeen. helppo homma. tosin ainakin tenavassa pikkasen ahdas väli irrottaa, jos on loota paikoillaan, mutta onnistuu kyllä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kokemuksia Red Line Seal Saver (722.4-vaihteisto vuotaa)
Onko tuo toisiopumppu sellainen valkoinen noin 5 cm läpimitaltaan oleva laite apukuskin puolella? En tarkemmin tutkinut sitä, mutta voisi kyllä olla vuotokohta.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Re: Kokemuksia Red Line Seal Saver (722.4-vaihteisto vuotaa)
Vuoto paikallistettu ainakin valkoisen nuolen osoittamaan mokkulaan. Toisiopumppu lienee kuvan vasemmassa laidassa oleva mokkula, joten mikä tuo valkoisen nuolen osoittama mokkula on? Saako sinne kohtuullisella työllä vaihdettua tiivisteet?
Samoin punaisen nuolen osoittama kickdown -vaijerin juuri saattaa tihkua (tai sitten se öljy vaan leviää sinne ajoviiman mukana). Minkälainen homma sinne on uusia tiivisteet?
Samoin punaisen nuolen osoittama kickdown -vaijerin juuri saattaa tihkua (tai sitten se öljy vaan leviää sinne ajoviiman mukana). Minkälainen homma sinne on uusia tiivisteet?
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"