W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 13.10.2013 11:35
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Lähti aukeamaan normaalisti, ylösnostettaesssa kuului takaovesta kräks ja jäi siihen. Käsin sitten väkisin kiinni. Olisko arvauksia mitä todennäköisimmin hajosi? Onko kovakin homma saada takaoven ovipaneelia irti jotta näkis sinne?

Kitoos jo etukäteen...
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tyyppivika 210-korisessa. Muovinen nostimen osa menee rikki. Joku US-foorumeilla väitti että vanhemman korimallin vastaava metalliosa sopii tilalle.

Tyyppivioille googlekin tarjoaa jos jonkinlaista tietoa:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Make67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 13.10.2013 11:35
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Re: W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kiitokset tosta linkistä, siinä on kyllä asia selostettu hyvin.
Oisko vielä joku kotomaassa paininu ongelman kans jotta olis omakohtaista kokemusta duunista?
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
mattipw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 01.06.2013 16:51

Re: W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Viesti Kirjoittaja mattipw »

Olen vastikään vaihtanut veljeni autoon molemmille puolille uudet nostinmekanismit.
Homma on helppo. Ensin poistetaan sisäpuolen ovenavausvivun alta muovinen kuppi.
Sitten sisäpuolen vetimen alapuolella oleva pyöreä suojatulppa. Kumpaisenkin muovin
takaa paljastuu ruuvi, jotka avataan. Oven lukon suojana oleva pieni muoviosa irroitetaan.
Se puristaa oven verhouslevyä.
Seuraavaksi irrotetaan verhouspahvi varovasti vääntäen muovinastat auki ovesta.
Kun ovipahvi on nastoistaan auki, sitä nostetaan alareunasta melko voimakkaasti.
Ovipahvi irtoaa lasin reunasta. Sitten irrotetaan johtojen liittimet.
Ovessa oleva suojamuovi irrotetaan varovasti niin että lasikoneisto tulee näkyviin.
Lasinnostomoottori on kiinni nostomekanismissa kahdella ruuvilla. Ruuvit auki ja
moottorin päästä nostamalla se irtoaa.
Sitten irrotetaan lasin alareunassa oleva "saattaja", joka liukuu mekanismissa.
Kun se on irrotettu, nostetaan lasi reilusti ylöspäin ja kiilataan puukiiloilla pysymään
paikoillaan. Sitten porataan 5mm poralla kolme vetoniittiä joilla nostomekanismi on
kiinni ovessa. Asennettaessa voi käyttää myös ruuveja, jos ei löydy näin isoja niittivärkkejä.
Asennus suoritetaan päinvastaisessa järjestyksessä. Nostomekanismi maksaa KL 63€/kpl.
Nostomoottorilla ei ole tiettyä asentoa suhteessa nostomekanismiin. Mekanismin vaihtotyö
on parinkymmenen minuutin luokkaa.
Make67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 13.10.2013 11:35
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Re: W210 -00 sedan, lasinnostin: kräks, jäi puolitiehen??

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Suuret kiitokset seikkaperäisestä ohjeesta. Luulisin näillä ohjeilla onnistuvani hommasta.
Tää on kyllä hienoo kun apu on näinkin lähellä eli läppärin ruudulla hemmetin hyvän foorumin ja sen jäsenten kirjoituksissa :clap: !!!
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
Vastaa Viestiin