Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...
Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
dieselflosse kirjoitti:Kävi lipsahdus. Tuli ostettua 124 200D
Ensimmäinen kysymys tuli mieleeni, kun avasin konepellin kotipihalla. Miten öljyn mittatikun putki on kiinni lohkossa? Tai siis kuuluisi olla. Tuskin narulla kumminkaan...
Muuten on yksi siisteimmin käyvistä 200D-koneista, johon olen törmännyt.
Olikos se irti yläpäästä jos se nyt kerta narulla on kiinni? Nettiautoa selaamaan niin näkee miten se on kiinni jos oli kyse yläpäänkiinnityksestä.
Jos yläpää on pultilla niin yleisesti vetäisee putken pois ja alaosassa on o-rengas.
Muttakun joitain putkia on ilman tukea ja tuntuu että se on hitsattu sinne alas kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Laiska kun olen, niin muutin vain tämän ketjun otsikon kuvaamaan perimmäistä ajatustani.
Eli, ostin tuon 124 200D automaatin siinä tarkoituksessa, että swappaan siitä koneen tuohon käyttikseeni 190E automaagiin. Olen siinä käsityksessä, että laatikko on noissa sama, mutta turbiini saattaa olla eri. Olenko oikeassa?
Koneet lienevät painoltaan niin lähellä toisiaan, ettei jousia tarvitse vaihtaa? Koneen kannatintyynyt lienevät samat?
Jos jollakulla on kokemuksia vastaavasta swapista, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Bensa koneen tilalle siis toi dieseli?
Pieni ero siinä turbiinissa on ...jotkut kyllä sanoo että ei ole mutta parempi olisi laittaa se dieselin silti.
Askiin menee suoraan ,ottaa bensapumpun pois välistä ja tankin sisään vaihdat harvemman sihdin niin toimii talvemmakin..tai otat sen kokonaan pois....ainakin kun olen vaihdellut tankkeja niin tosi tiheä on bensan sihti dieseliin nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Perä tosiaan taitaa bensavehkeessä olla hieman tiheämpi. Pirteästihän tuo sillä lähtisi, mutta saattaisi matka-ajossa alkaa kyllästyttää. Olisikohan tuon luovuttajan perä sopiva vai onko 124:sissa tiheämpi?
Automaateissa harvemmat ja manu askisissa tiheämmät mutta katso perän takakannen vierestä välitys mikä siellä nyt on niin raati voi kanssa auttaa ja miettiä sopivaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nyt taisi käydä vanhanaikaiset. Ajelin 200D:n rasvamontulle ja yllätyksekseni pohja on pientä peräosaston pintaruostetta lukuunottamatta täysin ehjä.
Eihän tuota taida lihoiksi raaskia laittaa. Sisätilan imurointi, jarrujen herkistely ja leimalle... Pari pientä ruostepilkkua pois pinnasta ja kas vanhus muuttuu edustavaksi mustaksi limusiiniksi