w201 2,5 dt.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se alipainepumppu ole ihan erilaisella pyöritysliitännällä.

En tiedä miksi vesipumppu pitäisi ottaa vnhasta, mutta katso tarkkaan tukkiiko se kaikki reijät. Viton om601 lohkossahan on erilainen vesipumppu verrattuna vanhempaam henkilöauton om601 lohkoon ja jos siinä valkkaa väärän vesipumpun niin se vuotaa.

Öljynsuodatin jalka kannattaa ottaa vanhasta jos sulla on siinä se jäähdytin käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Kylläpä tämäkin vastustaa. Kaks hehkua ihan sika jumissa. 1/4 vääntövarsi meni jo poikkikin noita yrittäessä saada auki. Ja yks hehku oli jo valmiiks poikkinaisena tuolla kannessa. Tarvii koittaa jollain saada ronkittua se pihalle sieltä. Samaten noi pari hehkua, mitkä on jumissa.

onko kellään mitään hyvää vinkkiä millä saa jumittuneet hehkut pois? Luulin, että ne on vaan cdi:n ominaisuuksia, mutta näköjään on esikammiokoneissa samaa vaivaa..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jokos koitit lämmittää niiden runkoa oikein kunnolla, pitkään pitää lämmittää kun se kansi jäähdyttää hehku tehokkasti. Työkalukaupoissa on semmosta erikoiskaasua polttimeen mistä saa todella kuuman liekin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Koitin butaanilla pikkasen lämmittää. Ei auttanut. Ruiskuttelin crc:tä, ni antaa vaikuttaa yän yli. Jos huamenna jatkais. Antaa sitten oikein kunnolla lämpöö ja toivoo, että ne irtoo..

meni jo yks tollanen kamasan 1/4 vääntövarsi poikki, kun koitin kylmiltään vääntää auki.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Veskola tarkoitti varmaan tätä http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Hi ... 33511/2531" onclick="window.open(this.href);return false;

Näppärä peli ja muistaakseni tuohon on vielä kuumempaa liekkiä antavaa kaasua
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Käy öljynsuodatinjalka vanhasta.

laita vaan se alipaine pumppu ja vesipumppu uudesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Vesipumpun lähtö lämppärille on erilainen tossa. Mut saakohan sen vaihdettua.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Saa vaihettua.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kohta lähen taas pajalle askarteleen. nyt niitä hyviä vinkkejä kaivattais noihin hehkujen irrotukseen. kaks on jumissa ja yks poikki. varsinkin ton poikkinaisen irrotukseen tarvis keksiä jotain. jos noi hehkut on ehjät, niin auttaiskoha se, jos antais sinne virtaa vaikka 5 minuuttia, että hehku lämpiää kunnolla?

mitä ainetta toi hehku on sisältä? tai eristeeltään kuoren ja keskinavan välistä? voiko sinne porata? jos sais jonkun jengan tehtyä, niin liukuvasarallahan ton jämän vois saada nuijittua pihalle. se osa hehkusta on jo poiss, missä on jenka. eli se pelkkä tappi enää siellä jumissa. tiedä vaan, että kuinka kauan se on tollasena siellä ollut, että lähteekö ikinä pois, jos ei ole toiminutkaan moneen vuoteen ja on vaan ajettu menemään.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

https://www.youtube.com/watch?v=Apmc9M-bwn8" onclick="window.open(this.href);return false;

Sama periaate kaikissa dieselmoottoreissa.
Lämpöä...lämpöä...lämpöä ja ruosteenirroitusaineilla / periaatteella lähtee kaikki hehkutulpat irti. Moottorin omaa painevoimaa voidaan hyötykäyttää myös, edellyttää saada moottori käyntiin.
+358 18B8FE99
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sen verran tiedän että se tappi katkeaa kyllä kun nykäisee esikmmion pois ja sen jälkeenhän sen voi vaikka naputella siitä lävitse, jos siinä ei ole enää sitä holkkiosuutta. Mitään fataalia vauriotakaan ei syntynyt esikammion aukkoon. Olin vain unohtanut ottaa hehkun pois ja käytin esikammion irti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Toi hehkun jämä lähti aika nätisti. Eka hitsattiin siihen plus napaan sopiva mutteri ja liukuvasaralla nykästiin keakusta pois. Sen jälkeen 7mm terällä reikää isommaks ja 8mm jenka perään ja taas liukuvasaralla loppu hehku irti.

mutta sittenpä vasta haasteita tulikin. Seuraava hehku katkes just jengan alusta. Eli tarttis päästä kiertään pihalle, eikä ole mitään kantaa mistä kääntää. Ja äärimmäisen tiukassa tuntuis olevan sekin. Ja sitten on vielä yks hehku, mikä kanssa ihan jumissa.. no, tarvii koittaa sitä, mitä ei ole vielä kokeillut.
W201 250DT 20V
w201 190E
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Ei niitä hehkutulppia kannattaisi tieten katkoa, koska antamani neuvot kyllä tepsii jumiin. Poraaminen on viimeinen toimenpide jos ei muuten irtoa.
+358 18B8FE99
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

No eipä niitä nyt huvinpäiten sinne katkotakkaan. Eikä tota konetta saa käymään tossa pöydällä keskenään. Enkä ala laittaan sitä tollasenaan tonne autoon vaan sen takia, että saan sen käyntiin ja kuumaks. Kyllähän nyt jotenki on sieltä saatava pihalle. Koko päivä menny pelkkien hehkujen kanssa pelleilyyn.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Hehkujen irroitus tosiaan olisi viisainta kun saa moottorin käymään ja kuumaksi, mutta tokihan se aina vähän arveluttaa sellaista konetta keulalle heittää, ja vain toivoa, että lähtisivät sitten joskus irti..

Jos jenka-osan saa pois, niin lopusta tapista ei kannata niin murehtia. Hieman öljyä perään ja se lähtee sieltä kyllä sitten aikanaan kun moottorin saa käymään..

Itseltä löytyy tällainen sarja hehkuja ja muita varten, ja on kyllä jo hintansa pariin kertaan tienannut:
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/5714 ... stahlwille

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kuinka moni nosti tällä viikolla tenavasta 2,5 turbo koneen poies? ainakin kaks :D samat kuviot oli täällä päin. mitenköhän rumiluksen neuvoja voi käyttää jos kansi on jo pöydällä :D :lol:

kylläpä oli iso plussa ku huomas että "mitä hittoa täshän on lukkopelti pulteilla kiinni" :o

omaan olin laittamassa uutta kantta 605 tiivisteellä. kunnes putsailin lohkon pintaa ja ihmettelin kun 1. mäntä vähän heiluu. aloin sitten pyörittää konetta ja aina 1. männän yk ja ak kohdassa kolahtaa? autohan tuli mulle kansi vikasena. en oo vielä purkanu muuta kun lisäöljypohjan irti joka oli kahdella pultilla kiinni ja siellä metalli silppua :evil:

saas nähä miten se manne mua koijas :evil:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tänäänkin pikkasen edetty. tosin ei hehkujen osalta, mutta muuten. ajattelin, että vaihtelu virkistää ja jätin hehku probleemaan odotteleen parempaa aikaa. hain biilteemasta 5 kpl mitta-astioita ja tein niistä sopivan telineen. sitten panin syöttöpumpun "penkkiin" ja aloin tutkailla soppamääriä eri pyttyjen kesken. eli käytännössä siis sorviin kaikkine adaptereineen ja muine hiluineen, että pääsee vähän pyöritteleen ja katteleen kuinka tavara liikkuu.

no eihän se kovin hyvältä näyttänyt, kun ekan kerran sai löpölöistä mitta-astioihin. kakkos ja kolmos pytyn soppamäärät ihan mitä sattuu verrattuna muihin. sitten pikanen tutkailu ja johan selvis vikakin. noiden kyseisten pyttyjen osalta oli irronnu pumpusta säätötangon liitos elementtiä kääntävään osaan. eli säädetty liian rajoille. no, siinähän sitä sitten pyöriteltiin ja mittailittin ja laitettiin kaikki takas paikoilleen. nyt alkaa näyttää jo vähän paremmalta. sain sopat täys kaasulla kohdilleen aika hyvin. ja soppamäärä olis jotain 110 milliä. ei ihan niin hyvä, kun ammattilaisten tekemissä pumpuissa, mutta ihan ok kuitenkin. prosentuaalinen ero pyttyjen kesken jotain max 3%. riittää mulle. mutta sitten tulikin se erikoisuus. mittasin pikkukaasulla, eli pienellä syöttömäärällä samalla tavalla ja eri oli jotakin 50% luokkaa. ei varmastikkaan käy kovin nätisti tyhjäkäyntiä, jos tollaset erot pyttyjen kesken..

kuinkas noi nyt sitten oikea oppisesti kuuluisi säätää? täsyskaasulla, vai tyhjäkäynti asennossa? suurimmaks osakshan tolla ajetaan lähinnä pintakaasulla, jos esim. matkaa taittaa. niin äkkiä vois kuvitella, että on parempi, jos motti pelaa paremmin osakaasulla, kun täyskaasulla. noin niinku kulutuksen ja toiminna suhteen..

tollaseen tulokeen pääsin täyskaasumittauksella.
Kuva

ja tollanen se oli mittauksen alussa, kun oli kaikki vähän persiillään.
Kuva

nyt jos vielä sais jotain tolkkua tohon, että kuinka noi kuuluu säätää. ja kuinka paljon noissa kuuluu olla heittoa pyttyä kohden täys kaasulla ja pintakaasulla? ei varmaan kukaan tiedä, paitsi joku pumppu spesialisti ja sekään ei luultavasti ole kovin innokas kertoon tietojaan.

tossa vielä pieni video tosta touhusta. http://pera8x.kuvat.fi/kuvat/mersu/20140929_190532.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitkäs elementit pumppussa on?


Ruotsin göran on tuollaisia kuvaillut:
https://www.youtube.com/watch?v=93hpKUK128o" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jonkun joskus nähny säätävän siten että kierrokset mitä enimmän ajan moottori käy kun sillä ajetaan eli noin 2000r/m. Sorvin pitää tossa kohtaa pyöriä sen 1000r/m.

Tuolla kierrosluvulla auto kulkee noin 80km/h (ja jos on vitospykälä ni pikkasen enemmän) joka lie on se tavallisin kierrosluku mitä enimmän ajan käytetään ja ajetaan ja silloin pa-kulutuskin on optimaalisimmillaan.

Jos tuolla säädöllä tyhjäkäynnin syöttöerot eli sorvin 325r/m on vielä suuret ni menee puihin.... Sulkeutuuhan ne paineventtiilit kunnolla ja onhan elementit kunossa jne? Niin ja säätötangonkin pitäis olla kohdillaan et ei ole tuolla kierrosluvulla syöttö täysillä. Silloin olis tilane jossa moottorin tyhjäkäynnillä olisi pedaali suorana ja silleenhän se ei normaalisti ole. No joo mutta tänhän sä takuulla tiedätkin kun säätöhommeliin olet lähteny.

Ja varmaan ajatkin ainetta suuttimienläpi?

Edit: Kattoin ton videon ja ei tainnu olla suuttimia paikoillaan? Voin olla ja toivottavasti olen pahasti väärässä mutta veikkaan et pieleen menee säätö jokatapauksessa vaikka ilman suuttimia olisi kuinka tasan :?:
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja james96 »

Eihän sillä oo mitään väliä onko suuttimet kiinni vai ei kun ne ei vaikuta syötön määrään.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

7mm elementit. En tiedä valmistajaa. Jokkut sakemannien tapit kuiteski. Ja juu, ei ole suuttimia paikallaan. Kaiken järjen mukaan suuttimilla ei pitäis olla kauheesti merkitystä tähän touhuun, kunhan niissä on avautumispaineet suunnileen samoissa.

tarvii koittaa säätää sillain, että pelaa pintakaasulla hyvin ja kattoo minkälaista ero on sitten täyskaasuasennossa. uusiks meni siis.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ihan mielenkiinnosta jos kohtuudella onnistuu niin kun saat säädetyksi kohdilleen ni laita johonkin yksi suutin kiinni ja aja jonkin aikaa et onko siinäkin pinta tasan muitten kans missä suutinta ei ole? Suuttimen ylivuoto pitäis vissiin kans ohjata siihen mittalasiin tuossa tapauksessa.

Varmaan olen hakoteilläkin tuossa et pitäis olla suuttimet paikoillaan? Mietin vaan että voiko se elementti pukata massansa vauhdilla pitempää iskua kuin mitä nokka edellyttäisi? Kierroksilla se voisi esiintyä jos se niin tekisi? Elementti ja sen alla oleva nostaja toisinsanoen hyppää nokka-akselin nokasta "irti" huippukohdassa ja antaa pidemän iskun ja siis enemmän p-ainetta kun suuttimen vastapainetta ei ole ?

Mitenkä lie on jäykkä se jousi on joka palautta tapin sekä nostajan?

Edit Jatketaas näilla hajatelmilla

Elementtihän täyttyy jokatapauksessa aina täyteen eikö? Riippuen syötönsäätötangon asennosta elmentissä oleva ura tukkeutuu jossain vaiheessa "työtahtia"? Jos nilkka on suorana on p-ainemäärä maksimi mitä elementti voi tuottaa? No osakaasulla kun elementin työtahti alkaa pitäisi elementin urasta päästä ylimäärä p-aine poistumaan?

Jos suuttimen vastapainetta ei ole onko mahdollista että kierroksilla polttoaineen syöttö alkaa vaikka elementin ura on vielä avoinna?

En todellakaan ole mikään pumpputietäjä mutta heittelen kaikenlaista sontaa tänne toisten harmiksi :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Ei se varmaan missään tilanteessä tee noin, kun yllä kuvailit. Luulisin. Senverran jykevät jouset ja nafta kuitenkin vastassa. Suuttimien kanssa todellinen syöttömäärä varmaan inansa vähemmän, kun ilman. Nestekkin painuu pikkasen kasaan, vaikka käytännössä sitä ei yleensä oteta missään huomioon. Sen verran pientä se kuitenkin.

No oli, miten oli. En jaksa päätäni vaivata liiaksi "insinöörien" jutuilla. Mulle riittää, kun vaan toimii ja pelaa hyvin. Oli syätöt mitä tahansa milläkin alueella.

tänään sain aika hyvinkin aikaseks. Rukkailin noiden hehkujen kanssa ja samalla pumppu pyöri sorvissa. Vuoron perään aina kumpaakin. Lopputuloksena, että sain säädettyä pumpun lähes tyhjäkäyntisyätöillä, pikkasen suuremmilla kuitenkin suunnilleen tasaan ja kierroksillakin heittoa vaan max. n. 10%. Nyt ainakin lukujen perusteella pumppu on niin hyvä, kun sen kotitallissa vaan saa säädettyä. Taikka siia niin hyvä, kun minä sen saan tehtyä.

hehkutkin sain kaikki vanhat irti vaurioittamatta kannen kierteitä. Jouduin aika paljon poraileen ja vingutteleen, mutta kun sopivan tekniikan löysi, niin sittenhän se meni kohtuu vikkelästikkin. Liukuvasara oli taas pääosissa tässäkin toimenpiteessä. Ja lopulta uudet hehkut paikallensa kuparitahnan kanssa, josko lähtis sitten edes vähän helpommalla ens kerralla irti..

ja kirjotusvirheistä saa kiittää taas puhelinta.

jokunen kännykkä kuvakin tuli räpsästyä, mutta tuskin saan niitä tänään laitettua, kun oon vielä pajalla. Ja ehtoommalla sitten ei enää jaksa. No, laitan jahka kerkiän ja jaksan.

ainakin uskallan nytten alkaa kasata tota konetta ja laittaa syöttöpumpun siihen. Ja lopulta koko paketin autoon. Tästä on hyvä jatkaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aiheesta en tiedä mitään mutta itse ajaisin suuttimien lävitse, sillainhan ne isot pojat tekee. Ei kai se ole iso temppu kokeilla miten muuttuu tulokset.
Lisää tietoa: www.skg.fi
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Noitten hehkujen irrotuksesta tulee näköjään hiukan myöhässä, ite oon ottanu aina irti ne pulttipyssyllä hiljokseen limpulla kilkuttelemalla ei ole ikään menny poikki hehkut,kannataa kokeilla lähtee todella helposti.
värit väreihin ja loput maihin.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

masa201 kirjoitti:Noitten hehkujen irrotuksesta tulee näköjään hiukan myöhässä, ite oon ottanu aina irti ne pulttipyssyllä hiljokseen limpulla kilkuttelemalla ei ole ikään menny poikki hehkut,kannataa kokeilla lähtee todella helposti.

Paras konsti jos vaan omistaa sopivan iskevän pultti/mutterivääntimen. Hiukan kun antaa lämpöä ja WD-40 tai vastaavaa niin hehkut lähtee vaivattomasti ehjänä pois.
+358 18B8FE99
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Eikös toi pulttipyssy ole iskevä mutterinväännin :lol: ei niitä ole tarttenu lämmitellä tai rasvailla omis vaihoissa, tuo rosteri tuppaa leikkaan melko lujasti kiinni alumiiniin ja vieläkun on karstaa hehkussa ja siihen laittaa vääntövoimaa niin varmasti hirttää kiinni tolleen hiljokseen kilkuttelemalla tulee kivuttomasti irti.mutta vääntipäs ammattimiehet isäukon autosta hehkut poikki kun olin töissä toisellapaikkakunnalla vaikka käskin sanoa että noin lähtee ilman murheita irti eipä olleet kuunnelleet ja asentaja vääns 220d:stä 2 hehkua poikki tulikin puolentunninhommasta viidentunnin jopi :lol:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Noi mun hehkut oli ainakin niin tiukassa, että vaikea uskoa, että niitä olis millään poppakonsteilla sieltä ehjänä saanut. Crc:ssä lionnu kolme päivää ja silti yhtä jumisaa. Yjtä hehkua nitkutettiin räikällä varmaan kaks tuntia edea takas n. asteen parin käännöksellä. Eipä ne siitä muuksi muuttuneet. Poikki vaan ja väkivalloin pihalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Koitappas seuraavalla kerralla noin miten oon tehny tuollanen heläys/kolaus saa ihmeitä aikaan.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 2,5 dt.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Joo pylttipyssyllä pienellä paineella lähtee kaikista parhaiten.
Vastaa Viestiin