220 D ja EPC ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jouscar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 16.01.2009 17:11

220 D ja EPC ongelma

Viesti Kirjoittaja jouscar »

-97 väyrynen on kyseessä ja tämä Lucaksen pumppu vika. Mielen kiintoiseksi tekee se että auto pelaa normaalisti kun lämpötila on yli 11 astetta tai lämpimämpi. Kun lämpötila on alle niin vika iskee päälle. Kysymys kuuluukin. Mistä järjestelmä ottaa tuon lämpötilatiedon?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 220 D ja EPC ongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taitaapi olla imuilman lämpötila anturi..kai siinä nyt sellainen on?
Noi pumppu viat kyllä loppuu kun pistä boschin pumpun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jouscar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 16.01.2009 17:11

Re: 220 D ja EPC ongelma

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Sehä on selvä että sillä tulee kuntoon. Osat on jo tiedossa ja yks pumppu vaihdettu aiemmin. Kiinnostaa vaan tutkia olisiko tuolla lämpötilan huijjaamisella oikeasti merkitystä. Eli osaako joku sanoa mitkä johdot MAP anturissa on lämpötilalle. Siihen voisi laittaa + 25° vastaavan vastuksen.



http://aijaa.com/jlYiUv" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikö tämä imu putkessa oleva anturi ole MAP anturi. Tähän menee vain kaksi johtoa. Mittaako tämä vain painetta vaiko molempia ?

No sehän on juuri tämä imuilman lämpötila-anturi. Aletaampa modaamaan tätä vastuksella.
Vastaa Viestiin