220 D ja EPC ongelma
220 D ja EPC ongelma
-97 väyrynen on kyseessä ja tämä Lucaksen pumppu vika. Mielen kiintoiseksi tekee se että auto pelaa normaalisti kun lämpötila on yli 11 astetta tai lämpimämpi. Kun lämpötila on alle niin vika iskee päälle. Kysymys kuuluukin. Mistä järjestelmä ottaa tuon lämpötilatiedon?
Re: 220 D ja EPC ongelma
Taitaapi olla imuilman lämpötila anturi..kai siinä nyt sellainen on?
Noi pumppu viat kyllä loppuu kun pistä boschin pumpun.
Noi pumppu viat kyllä loppuu kun pistä boschin pumpun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D ja EPC ongelma
Sehä on selvä että sillä tulee kuntoon. Osat on jo tiedossa ja yks pumppu vaihdettu aiemmin. Kiinnostaa vaan tutkia olisiko tuolla lämpötilan huijjaamisella oikeasti merkitystä. Eli osaako joku sanoa mitkä johdot MAP anturissa on lämpötilalle. Siihen voisi laittaa + 25° vastaavan vastuksen.
http://aijaa.com/jlYiUv" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö tämä imu putkessa oleva anturi ole MAP anturi. Tähän menee vain kaksi johtoa. Mittaako tämä vain painetta vaiko molempia ?
No sehän on juuri tämä imuilman lämpötila-anturi. Aletaampa modaamaan tätä vastuksella.
http://aijaa.com/jlYiUv" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö tämä imu putkessa oleva anturi ole MAP anturi. Tähän menee vain kaksi johtoa. Mittaako tämä vain painetta vaiko molempia ?
No sehän on juuri tämä imuilman lämpötila-anturi. Aletaampa modaamaan tätä vastuksella.