Auto lipsahti yhtäkkisesti vikatilaan ja eipä vaihtanut isommalle. Laatikko 722.9 ja kone OM642 ajettu noin 245tkm. Tekaisin pikatestin ja purkki (*-sellainen) ilmoitti seuraavanlaiset koodit
1) 0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS) signaali ei ole käytettävissä
2) 2668-002 Tarkasta rakenneosa G3/2 (happitunnistin enne KAT). Moottorijarrutus Virhe Raja-arvo on alittunut.
3) 912D Hehkutuksen merkkivalon lamppu palanut
Kysymys kuuluukin, voiko nuo vikakoodit olla toisiinsa liittyviä? Hehkutuksen merkkivalo palaa ainakin mittariston merkkivalo testissä, joten ko. merkkilamppu ei ainakaan ole palanut.
Vaihteistoöljyt vaihdettu historian aikana useasti ja viimeksi 40tkm sitten. Öljymäärä/-laatu pitäisi olla OK (lpt:n mukaan mitattu). Joskus vaihteisto "tökkää" varsinkin pienemmälle vaihtaessa hiljaisessa vauhdissa. Yleensä vaihtaa pehmeästi. Täyskaasulla kiihdyttäessä tuntuu jonkinlainen repäisy, mutta kun ei vertailukohtaa niin ei osaa sanoa kuuluuko ns. asiaan. Ja nyt kun vika tuli päälle on hiukkaspöntössä poltto päällä. Välillä tuntuu että polttelee useasti, täyttöaste ei kuitenkaan korkea. Imusarjan läppämoottori tuli kesällä liiallisen öljyn syöneenä tiensä päähän ja nyt killuu erikseen konehuoneessa vatkaten tyhjää, läpät kiinnitetty auki asentoon.
Josko kellään valistuneita arvauksia? Itse kallistun tuon happitunnistimen puoleen...voisiko sekin vaikuttaa vaihteiston vaihtamiseen...aivan kuin olisin joskus tällä foorumilta asiasta lukaissut, mutta nyt ei äkkihätään löytynyt.
S211 vikakoodeja
S211 vikakoodeja
EQB 300 4-matic -23
Re: S211 vikakoodeja
Tuossa omassa autossa mennyt kanssa muutaman kerran laatikko vikatilaan.
Vikatila uusiutuu noin 200km välein.
Star herjasi samaa vikakoodia (turbiinin kierroslukutunnistin)
Öljyt vaihdettu huuhtelemalla.Kyb vaihdettu,johdinlevy putsattu.
Taitaa mennä nyt sitten johdinlevy vaihtoon.
Tämän voi tehdä vain veho 7 vaihteeseen.
Kustantaa tonnin verran.
Ajettu 280 tkm.
Vikatila uusiutuu noin 200km välein.
Star herjasi samaa vikakoodia (turbiinin kierroslukutunnistin)
Öljyt vaihdettu huuhtelemalla.Kyb vaihdettu,johdinlevy putsattu.
Taitaa mennä nyt sitten johdinlevy vaihtoon.
Tämän voi tehdä vain veho 7 vaihteeseen.
Kustantaa tonnin verran.
Ajettu 280 tkm.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Re: S211 vikakoodeja
kojamo kirjoitti: Taitaa mennä nyt sitten johdinlevy vaihtoon.
Tämän voi tehdä vain veho 7 vaihteeseen.
.


syystä että? CDI203, sano nyt että bull****** ??????
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 vikakoodeja
Tähän voin vastata CDI203 puolesta koska olen ollut niin paljon sen kanssa tekemisissä, että bull******* 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S211 vikakoodeja
Toivaan että olisi,mutta saatujeni tietojen mukaan tämä johdinlevy vaatii ohjelmointia.
Ja tätä ei voitaisi tehdä kuin vehossa.
CDI203:lle olen YV:tä lähetellyt muutamaan otteeseen,taitaa olla kiireitä näiden romujen kanssa.
Ja tätä ei voitaisi tehdä kuin vehossa.
CDI203:lle olen YV:tä lähetellyt muutamaan otteeseen,taitaa olla kiireitä näiden romujen kanssa.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Re: S211 vikakoodeja
Tähän olisin kovasti odottanut kommentteja asiantuntijoilta,auto pitäisi saada kuntoon.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.