Noin vuosi sitten tuli paluu bensa autoon, kahden diisseli baijerin jälkeen, e46 320d ja e91 320d. Bemarit oli viimesen päällä varmoja ja ok ajettavia. Parissa vuodessa tuli about 100tkm rullailtua, eikä kertaakaan jääty välille. Suurin vika oli e46 laturin hiilien loppuminen. Kilometrejä ei kuitenkaan enää tullu entiseen tahtiin ja oli syytä vaihtaa halvempaan bensa vehkeeseen.
Sittepä löytyikin Oulusta -88 vuosimallin jenkeistä uitettu 300ce autom. kaikilla herkuilla. Oli vähän ajettu, jtn 127tml ja korikin moittettomassa kunnossa. Linkin takaa löytyy entisen omistajan projekti kertomuksia. -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=125227" onclick="window.open(this.href);return false;

10,000 mailia oon kerenny vuodessa ajaa, ja pajalla on saanu viettää aikaa liiankin paljon. Pääsyyllinen on ollut m103, juurikaan muuta hyvää sanottavaa kyseistä moottorista ei ole kuin äänet 4000rpm jälkeen

Jopa niinkin yksinkertainen huolto kuin öljynvaihto tuotti suuren määrän tuskaa ja kirosanoja.


Kyseessä on vähän harvinaisempi coupe suomenmaalla,nii ei tee mieli luopua ei sitte millään. Varustelutaso hyvä,kori hyvä, ajettavuus mainio ja ulkonäkökin miellyttää omaa silmää. Mutta moottori pilaa koko keksinnön.
Nyt kun leimakin meni viime kuun lopussa umpeen ja öljynpaineetkaan ei löytänyt takaisin koneeseen, tuli ajankohtaiseksi toteuttaa pitkin kevättä pyörinyt tekniikan vaihto. Tekniikka tulee kokoaisuudessaan sportline sedanista, om603 turbo. Vaihtoon menee siis ainakin moottori,laatikko,perä. Onko jotain tähdellisiä osia mitä ei tarvi välttämättä vaihtaa? Esim tankki?
Alkuun ois tarkotus purkaa diisselitekniikka ja katsoa kaikki kuntoon valmiiksi ennen istutusta coupeen. Mitään virityksiä ei ole tulossa ihan heti. Tarkotuksena tehdä luotettava,toimiva ja nautiskella tasaista kyydistä, ainakin hetken.


Jos jollain on kokemusta tällaisesta swapista, saa antaa neuvoja/vinkkejä yms mitää pitää ottaa huomioon.¨
Loppuun vielä pari kuvaa nykykunnosta.




