Antin W210 ja W123 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Maunu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.09.2014 23:22

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Hieno on peli! Ostin itse ensimmäiseksi Mersukseni saksasta ruostepuhtaan E200K:n. W210:n vuosimalli on 2001 ja Classic siinä kyljessä lukkee, eri mallien varustetasoihin en ole niin perehtynyt, mutta varustelista on aikalailla samanlainen mitä sinunkin väykyssä. Navigaattori lisänä (sain muuten vaihdettua vihdoin kielen englanniksi), mutta penkinlämmittimiä tai minkäänlaista moottorinlämmitintä ei ole. 149 000km oli ostohetkellä mittarissa mitä ihmeteltiin suuresti, mutta sisustan kunnon ja alkuperäisten moottorin hihnojen perusteella uskalsi saksassa maksaa 2650€ :) Iski se karhukin 1700€ hilloa päälle, mutta 12000km takana ilman suurempia ongelmia toukokuusta lähtien niin ei haittaa! Mutta tarinat sikseen, oli kysymyksiäkin:
Katselin juuri Calixin moottorinlämmittimien joukosta kaapelisarjat ja lämmittimen asennusohjeineen valmiiksi, meinasitko itse talveksi tehdä saman vai onko autossa jo lämmitin?
Lueskelin jostain että penkinlämmittimet on mahdollista asennella helpostikin, onko kokemusta?
Ja vielä mittaristosta, lämpötilan näyttävä vasemmanpuoleinen nestekidenäyttö on sökö, onkohan mittaristoon vaikea päästä käsiksi/saako sitä irti helposti? Olisi polttimokin mennyt.
Ensimmäinen päivä ja viesti mersuforumilla, olkaa armollisia :D
[Mercedes Benz E200 Kompressor 2001 W210]
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Maunu kirjoitti:Hieno on peli! Ostin itse ensimmäiseksi Mersukseni saksasta ruostepuhtaan E200K:n. W210:n vuosimalli on 2001 ja Classic siinä kyljessä lukkee, eri mallien varustetasoihin en ole niin perehtynyt, mutta varustelista on aikalailla samanlainen mitä sinunkin väykyssä. Navigaattori lisänä (sain muuten vaihdettua vihdoin kielen englanniksi), mutta penkinlämmittimiä tai minkäänlaista moottorinlämmitintä ei ole. 149 000km oli ostohetkellä mittarissa mitä ihmeteltiin suuresti, mutta sisustan kunnon ja alkuperäisten moottorin hihnojen perusteella uskalsi saksassa maksaa 2650€ :) Iski se karhukin 1700€ hilloa päälle, mutta 12000km takana ilman suurempia ongelmia toukokuusta lähtien niin ei haittaa! Mutta tarinat sikseen, oli kysymyksiäkin:
Katselin juuri Calixin moottorinlämmittimien joukosta kaapelisarjat ja lämmittimen asennusohjeineen valmiiksi, meinasitko itse talveksi tehdä saman vai onko autossa jo lämmitin?
Lueskelin jostain että penkinlämmittimet on mahdollista asennella helpostikin, onko kokemusta?
Ja vielä mittaristosta, lämpötilan näyttävä vasemmanpuoleinen nestekidenäyttö on sökö, onkohan mittaristoon vaikea päästä käsiksi/saako sitä irti helposti? Olisi polttimokin mennyt.
Ensimmäinen päivä ja viesti mersuforumilla, olkaa armollisia :D
Tervetuloa foorumille! Ja onneksi olkoon ekan mesen johdosta! :)

Varustetasoissa on ainakin eroa se että classicin puuosat on erinäköiset, kromilistoja ei ole ulkopuolella en muuta nyt heti keksi tosin puutkin on rahalla saanut vaihdettua ja rahalla on saanut mihin vaan varustelu tasoon melkein mitävaan :D Paitsi avantgarden sinisiä laseja ja matalampaa alustaa on vain avareissa käsittääkseni...

Autossani on Webasto kyllä mutta en sitä aio käyttää, akku tuppaa tyhjenemään ja webastokin toimii joka toinen kerta kunnolla kun laittaa päälle joten minun on tarkoitus hankkia tähän Defan lohko-ja sisälämppäri tai yksi piuha puuttuu kaikki muu minulla on :) Näissä diesel koneissa on elementin paikka pakosarjan puolella ja on helppo asentaa kun tilaa on aika hyvin. Bensoissa kuten sinulla on elementin paikka imusarjan alla ja tilaa on vähemmän mutta kyllä sen on sine moni asentanut (itsellä ei ole ollut yhtään bensamersua vielä).

Penkinlämmittimien asennuksesta jälkeenpäin ei ole kokemusta mutta en usko se olevan mitenkään ylitsepääsemätön homma mutta itse en alkaisi siihen välttämättä, en tosin tiedä paljonko hommaa kyseinen projekti vaatii joten tämä sinun kannattaa selvittää enemmän tietävältä :D

JA mittariston polttimot on helppo vaihtaa, mittaristo lähtee vetämällä pois puulistan kohtaa reunoilta kun tunkee molemmin puolin jotkut puikot joissa koukku päässä ja kun saa koukuilla otteen mittaristosta vetää sen ulos ja polttimot näkyvät siellä taustalla :D Näytön korjaamisesta en tiedä onko mahdollista tehdä kotona. Mittaristossa on kaksi johtopistoketta joissa on lukitus joten älä riuhdo väkisin niitä irti! Ja kun laitat ne takaisin niin ennen kuin laitat mittariston takaisin paikalleen niin laita virrat päälle ja katso että mittaristo toimii oikein. Jos näyttöön tulee teksti "Display Defective" on pistokkeet laitettu väärässä järjestyksessä paikoilleen joten ei muuta kuin irti ja toisessa järjestyksessä kiinni niin toimii taas!


Toivottavasti olin edes hiukan avuksi :)


JA tulihan sitä tehtyä mesellekin jotain pitkästä aikaa, tummensin takasivulasit tänään, kalvo on 35% ja eteen tulee 50% ja takaikkunaan tulee kanssa kun haen kalvoa vaan lisää :)

Tässä pari kuvaa:

Nämä tarrat tuli poistettua pikkuikkunoista

Kuva

Ja tältä näyttävät tummennettuina

Kuva

Jatketaan taas...
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
Maunu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.09.2014 23:22

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja Maunu »

pake1 kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Hieno on peli! Ostin itse ensimmäiseksi Mersukseni saksasta ruostepuhtaan E200K:n. W210:n vuosimalli on 2001 ja Classic siinä kyljessä lukkee, eri mallien varustetasoihin en ole niin perehtynyt, mutta varustelista on aikalailla samanlainen mitä sinunkin väykyssä. Navigaattori lisänä (sain muuten vaihdettua vihdoin kielen englanniksi), mutta penkinlämmittimiä tai minkäänlaista moottorinlämmitintä ei ole. 149 000km oli ostohetkellä mittarissa mitä ihmeteltiin suuresti, mutta sisustan kunnon ja alkuperäisten moottorin hihnojen perusteella uskalsi saksassa maksaa 2650€ :) Iski se karhukin 1700€ hilloa päälle, mutta 12000km takana ilman suurempia ongelmia toukokuusta lähtien niin ei haittaa! Mutta tarinat sikseen, oli kysymyksiäkin:
Katselin juuri Calixin moottorinlämmittimien joukosta kaapelisarjat ja lämmittimen asennusohjeineen valmiiksi, meinasitko itse talveksi tehdä saman vai onko autossa jo lämmitin?
Lueskelin jostain että penkinlämmittimet on mahdollista asennella helpostikin, onko kokemusta?
Ja vielä mittaristosta, lämpötilan näyttävä vasemmanpuoleinen nestekidenäyttö on sökö, onkohan mittaristoon vaikea päästä käsiksi/saako sitä irti helposti? Olisi polttimokin mennyt.
Ensimmäinen päivä ja viesti mersuforumilla, olkaa armollisia :D
Tervetuloa foorumille! Ja onneksi olkoon ekan mesen johdosta! :)

Varustetasoissa on ainakin eroa se että classicin puuosat on erinäköiset, kromilistoja ei ole ulkopuolella en muuta nyt heti keksi tosin puutkin on rahalla saanut vaihdettua ja rahalla on saanut mihin vaan varustelu tasoon melkein mitävaan :D Paitsi avantgarden sinisiä laseja ja matalampaa alustaa on vain avareissa käsittääkseni...

Autossani on Webasto kyllä mutta en sitä aio käyttää, akku tuppaa tyhjenemään ja webastokin toimii joka toinen kerta kunnolla kun laittaa päälle joten minun on tarkoitus hankkia tähän Defan lohko-ja sisälämppäri tai yksi piuha puuttuu kaikki muu minulla on :) Näissä diesel koneissa on elementin paikka pakosarjan puolella ja on helppo asentaa kun tilaa on aika hyvin. Bensoissa kuten sinulla on elementin paikka imusarjan alla ja tilaa on vähemmän mutta kyllä sen on sine moni asentanut (itsellä ei ole ollut yhtään bensamersua vielä).

Penkinlämmittimien asennuksesta jälkeenpäin ei ole kokemusta mutta en usko se olevan mitenkään ylitsepääsemätön homma mutta itse en alkaisi siihen välttämättä, en tosin tiedä paljonko hommaa kyseinen projekti vaatii joten tämä sinun kannattaa selvittää enemmän tietävältä :D

JA mittariston polttimot on helppo vaihtaa, mittaristo lähtee vetämällä pois puulistan kohtaa reunoilta kun tunkee molemmin puolin jotkut puikot joissa koukku päässä ja kun saa koukuilla otteen mittaristosta vetää sen ulos ja polttimot näkyvät siellä taustalla :D Näytön korjaamisesta en tiedä onko mahdollista tehdä kotona. Mittaristossa on kaksi johtopistoketta joissa on lukitus joten älä riuhdo väkisin niitä irti! Ja kun laitat ne takaisin niin ennen kuin laitat mittariston takaisin paikalleen niin laita virrat päälle ja katso että mittaristo toimii oikein. Jos näyttöön tulee teksti "Display Defective" on pistokkeet laitettu väärässä järjestyksessä paikoilleen joten ei muuta kuin irti ja toisessa järjestyksessä kiinni niin toimii taas!


Toivottavasti olin edes hiukan avuksi :)


JA tulihan sitä tehtyä mesellekin jotain pitkästä aikaa, tummensin takasivulasit tänään, kalvo on 35% ja eteen tulee 50% ja takaikkunaan tulee kanssa kun haen kalvoa vaan lisää :)

Tässä pari kuvaa:

Nämä tarrat tuli poistettua pikkuikkunoista

Kuva

Ja tältä näyttävät tummennettuina

Kuva

Jatketaan taas...

Terve taas! Kiitos tiedoista. Tulikin asennettua eilen Calixin elementti ja johtosarja paikoilleen pistokkeineen. Oli mielenkiintoinen homma kun kymmenkunta anturin kiinnikettä, sähköjohto/anturinjohtoteline, polttoaineletku sekä koko imusarja piti nostaa elementin reiän edestä pois... :D Sitten 13 vuotta kiinni ollut tulppa ei meinannut millläään lähteä irti. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt on kaikki ok ilman suurempia vahinkoja. Voisin laittaa operaatiosta vähän kuvia ja ohjeita, mikäli jotain nyt joskus kiinnostaa tehdä sama operaatio.

Vielä olisi sisätilapistokkeen asennus kun haaroitussarja tuli hankittua samaan syssyyn. Sitten pitäisi alkaa mittaristoa tutkimaan.

Penkinlämmittimiinkin voisin perehtyä jos aikaa ja mielenkiintoa riittää...

Nastarenkaat löytyy sodankylästä joltain lapinmieheltä, joka tulee viikonloppuna Keski-Suomeen päin :D Sitten alkaakin Mersu olla kunnossa talven rientoja varten! :)

Tyylikkäät kalvot muuten! :)
[Mercedes Benz E200 Kompressor 2001 W210]
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Hyvä että onnistui lämppärin asennus :) Ja kiitos kehuista :)

Tänään tuli sitten tummennettua loputkin lasit, tässä takalasi, siitä ei tullut ihan pro mutta eipä ollut kallis investointi kun ite teki!

Kuva

Kuva

Ja Etusivuikkunatkin saivat sen kalvonsa eli edessä on 50% ja takana 35%

Etuset:

Kuva


Tuli auto tänään ulkoa pestyäkin ST1:sen itsepalvelupesussa mutta oli jo sen verran hämärää etten saanut hyviä kuvia pestystä autosta :/

Mutta kyllä niitä vielä tulee ;)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
Maunu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.09.2014 23:22

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Nättiä nättiä. Laitappa vielä takaapäin kuva pestystä autosta :P Mistä hommasit kalvot?

Siihen lämppäriin liittyen: miten sisätilapistokkeesi on kiinni ja mitä kautta sait johdot kulkemaan? Omassa kaarassa on apukuskin lattiatasossa vasemmalla puolella yhdellä ruuvilla oleva luukku (näyttää ilmanvaihtoluukulta). Voikohan siihen soveltaa jonkun kiinnikkeen pistokkeelle ja laittaa johdot sitä kautta läpi?

Ensi viikolla on tarkoitus viedä rojekti loppuun ni silloin kerkiää tutkimaan, mutta etukäteen näitä kysymyksiä hyvä viljellä :)
Mersu_saksassa2.jpg
Ja vielä omasta mesestä näytekappale :) Saksassa otettu huhtikuun lopulla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
[Mercedes Benz E200 Kompressor 2001 W210]
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Maunu kirjoitti:Nättiä nättiä. Laitappa vielä takaapäin kuva pestystä autosta :P Mistä hommasit kalvot?

Siihen lämppäriin liittyen: miten sisätilapistokkeesi on kiinni ja mitä kautta sait johdot kulkemaan? Omassa kaarassa on apukuskin lattiatasossa vasemmalla puolella yhdellä ruuvilla oleva luukku (näyttää ilmanvaihtoluukulta). Voikohan siihen soveltaa jonkun kiinnikkeen pistokkeelle ja laittaa johdot sitä kautta läpi?

Ensi viikolla on tarkoitus viedä rojekti loppuun ni silloin kerkiää tutkimaan, mutta etukäteen näitä kysymyksiä hyvä viljellä :)

Ja vielä omasta mesestä näytekappale :) Saksassa otettu huhtikuun lopulla
Kalvot on suoraan paikallisesta honkkarista eli M+:ssaa ovat merkiltään, sitä olen aina näissä hommissa käyttänyt ja olen ollut ihan tyytyväinen, ei ainakan ole kallista 13e rulla :)

Ja lämppärin pistokkeesta ei ole kuvaa, kun sellaista ei siis vielä ole :D Tarkoitus on siis itsekin vasta asentaa se mutta pelkääjän jalkotilaan oikeeseen sivupaneeliin se varmaan kiinnitetään :) Ja siellä pelkäänjän puolella pitäisi olla läpivienti, ainakin vanhemmissa koreissa on siellä läpivienti josta menee mm. alipaineletkuja läpi sieltä itsellä on kaikissa mennyt tähän asti :)

Ja hieno tuo sinunkin väyrysesi on! :thumbup:

Tässä viikon aikana on tullut tehtyä vähän kaiken näköistä autoille, viime viikonloppuna tehtiin isäni kanssa uusi kulma äitini Väykkyyn kun joku on siihen peruuttanut kuorma-autolla päin( vissiinkin) ja peltiseppiä emme ole eikä nyt haettu ihan priimaa, tai siis sellaista tehtaaltatullutta lookia toki parhaamme teimme ja onnistuttiinkin ihan hyvin omaan makuun tässä vähän kuvaa opeaatiosta :) Kulma on siis valimistettu lasikuitukitistä.

Kuva

Ja tälläinen siitä tuli, kuvasta voi havaita että pieniä virheitä pinnassa on mutta mielestäni aika hyvä kun ottaa huomioon että on tehty pihalla kahdessa päivässä :D Ja kiirettä piti kun iltaisin tuleen aina tuo kaste tähän vuoden aikaan :) mielipiteitä voi kertoa, en ole ammattilainen huomioikaa se kuitenkin ;)

Kuva

Ja tälläviikolla olen oman autoni pintapeltien ruosteet korjannut tässä viikolla, ei nekään ammatti jälkeä ole mutta kelpaavat minulle 19 vuotta vanhaan autoon :D Maalit on paukkupullosta mutta on ihan liikkeestä haettu kyljestä sävy koneella ottaen eli ei mitään mastonia sentään käytetty kumpaakaan autoon, äitin autosta pitäs vielä kaaria puhdistella joku päivä ja oma auto myllyttää jotta sumurajat saa pois :) Olisihan tuossa vielä pihalla yksi W124 johon tarttis kans tehtä pientä fiksiä, tää on mersuperheen arkea :lol: Kuvia tästä minun autoon kohdistuvasta työstä ei ole mutta pestystä autosta ennen urakkaa löytyy ja laitan ne tähän seuraavaksi :)

Kuva
Avantgarde-maskia se huutaa keulalle ja toinen umpio otti pesussa vettä eikä ole vieläkään tullut pois(viikossa) :( Mut tarkemmin kun katoin on jotkut Depot noikin eli jotain tarviketta, pitää perehtyä joku ilta tuohonkin :)

Kuva

Kuva

Kuva
Huomaa tallin seinällä oleva kyltti ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Mun ja äitin väyryset vierekkäin :)

Mutta mutta pitää palailla taas kun tulee taas jotain "jännittävää" tehtyä :D
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Morjesta taasen kaikille!

On tässä jotain taas autolle tehty, tuli alkuviikosta käytyä Loimaalla Raptec:illa ja mukaan tarttui tälläinen :)

Kuva

Eli alkuperäinen avantgarde-maskihan tuo vain on :)

Sitten eilen tuli haettua led-parkki ja -pakkivalot ja ne näyttävät tälläsiltä :) Maski on myös kuvissa paikoilleen asennettu jo :)

Kuva

Kuva

Nää peruutusvalot tuli tosin palautettua kauppaan kun eivät toimineet toivotulla tavalla eli canbus-merkinnästä huolimatta tuli vikailmoitus kun pakin laitto päälle. Onneksi paikallinen Varaosahalli antoi rahat takaisin ja sain jatkaa tyytyväisenä elämääni :D

Ja kuten jotkut huomasivat ledit ovat erisävyä kuin perus halogeenit, tästä häiriintynenä tilasin eilen xenonit lyhyisiin Elekma Oy:stä Ei voi kuin kehua, tilasin tosiaan eilen klo 14-15 asiakaspalvelu puhelimessa todella hyvää, mukavaa ja asiantuntevaa ja yllätyksekseni valot tuli Kempeleestä Raumalle noin 24 tunnissa! Uskomatonta mielestäni :)

Ja tässä kuva paketista, Ollo-merkkisethän nuo on kuten kuvasta näkee, on ne jo asennettukin mutta oli sen verran pimeää jo että eipä siitä kuvasta selvää olisi saanut :)

Kuva

Että sellasta tällä kertaa, seuraavaa odotellessa :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Noniin terve vain tännekin välillä! :)

Eipä tässä nyt ole paljoa mitään ole autolle tullut tehtyä, jotain kuitenkin ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Elikkäs tässä nyt näkyy nuo edellisestä viestissäni mainitsemani xenonit ja onhan tuohon keulalle tuollainen Lagunan lippa ilmestynyt, se projekti on hiukan kesken, tarkoitus on siis leikata vielä nuo kulmat tasaisiksi etteivät mene tuolla tavalla alas :)

Tuli auto myös huollettua n. viikko sitten kaikki suotimet ja öljyt on nyt uudet, kilometrejä itse ajamina takana kohta 10tkm, hyvin pelittää, löpöä menee tosin 10l/100km tai enemmän mutta 3.11 on tarkoitus viedä paikalliselle korjaamolle ennakon säätöön, jos se vaikka hiukan auttaisi :)

ETS:än poiskytkentäänkin on paneuduttu ja siihenkin on ratkaisu saatu, jarruvalojen sulake pois ja siihen kytkin+sulake väliin, tarttis vaan sekin toteuttaa loppuun, nyt on vielä ilman mitään virityksiä :D

Tänään tuli sisälle asennettua moniväri led-nauhat jalkatiloihin, niistä ei nyt kuvaa ole mutta ehkä jossain vaiheessa tulee :)

Eipä tässä jatketaan harrastuksia! :D
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Myitkö jo nuo ankaa vanteesi??
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

ClubKRP kirjoitti:Myitkö jo nuo ankaa vanteesi??
Juu kyllä ne ovat jo myyty valitettavasti :/


Eipä ole täälläkään hetkeen tullut päiviteltyä mitään, mutta eipä tässä paljoa ole tapahatunut autollekaan sinäaikana :D Lähinnä on vain ajettu ja tankkailtu sitä mukaa mitä tarve on ollut itse olen ihan kohta tällä 15tkm ajanut ja hyvin on pelannut. Kulutuskin saatiin pumpunajoitusta säätämällä aisoihin nykyjään menee se 7-8,5l/100km :)

Ja vaikkei paljoa ole tullut tehtyä niin jotain kuitenkin, kuvia ei ole tällähätää tarjota mutta lisävalot tuli talveksi keulalle mustaksi dipatun maskin kera, tämä on siis vain talveksi, avantgarde odottelee kevättä ;)

Ja sitten tuli vähän saatua innostusta internetistä tehdä tähän uusi etupuskuri, lasikuituhommiin tarttis siis jossain vaiheessa alkaa, tarkoitus olisi kesäksi saada se valmiiksi, samalla tulee myös hankkimani faceliftin helmat paikalleen, takapuskurikin saa mahdollisesti vähän kuitua ja muotoa jos intoni riittää :)

Ja niille jotka pelästyi lasikuitupuskurista niin tarkoitus on yhdistää kaksi puskuria, väykystä yläosa ja alaosa tulee mersusta myös, en vielä tosin paljasta että mistä korista ;) Tästä tulee lisää infoa kun saadaan se puuha alulle, pyritään kuitenkin pysymään mersumaisen hillityssä lookissa, ei tästä mitään tojotaa tehdä :lol:

Perusruostekorjaukseni eivät olleetkaan niin purevat kun ovat nekin alkaneet kukkimaan uusiksi, mutta sekin tullaan korjaamaan myös :)

Vanteetkin on käynyt mielessä, rahaa ei ole tällähetkellä mutta katsotaan ;)

Palailen piakkoin taas, ja uskoisin että kuvien kera silloin :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Noniin nyt on puskurin teko aloitettu hiukan, siivottu lähinnä työskentelytilaa itselle, mutta hiljaa hyvä tulee, tuli tota toista puskuria hiukan jo leikeltyäkin ja tuloksena oli että tarvitaan toinen samanlainen vielä kun pitää hiukan täytettä saada sivuille :D

Mutta ensiksi laitan vähän fiilistely kuvaa auton nykykuosista, ei ole paljoa pesty näin talvella siitä pahoitteluni mutta kai niista jotain saa irti :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sellainen talvilookki :)

Ja tässä vielä keva ennen kun aloitin lattialla olevan puskurin leikkuuta :)

Kuva

Ja lisää tulee kunhan löytäisin toisen tuollaisen w203:sen etupuskimen :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Eipä ole tuo puskurin teko oikein edistynyt, ei yksinkertaisesti ole löytynyt toista tollasta W203:sen puskuria kun on päädyista liian lyhyt väykkyyn niin pitää saada vähän toisesta täytettä :) Tarjota saa sellaista puskuria kuin edellisen viestin kuvassa näkyy jos löytyy ja saa olla rikki :)

Mutta jotakin olen taas joutunut ja halunnut tähän tehdä ja tehnyt olen kanssa :D

Eli pariviikkoa takasin laturi sano poks ja uusi piti laittaa tilalle, maksoi 150e ja asennus oli helppo, kerrankin oli vaparista jotain hyötyä :D Ja tämä oli eka osa joka tästä minun omistuksessani (18tkm) on mennyt ja olihan tuo alkuperäinen minkä pois otin että kyllä sekin ruhtinaalliset 350tkm kestikin :)

30min ja laturi oli kontin pohjalla

Kuva

Ja 33min ja se oli taas tutussa paikassaan :)

Kuva

Sitten viimeviikonloppuna tuli asennettua vähän äänentoiston parannusta hattuhyllylle, sinne asennettiin MDS X-citen 6x9, aluksi laitettiin vahvarin kautta mutta häiriöäänien vuoksi kytkettiin auton omiin johtoihin, rahaa kun saan ostan uusia vahvareita, tuo nykyinen on aikansa jo elänyt :D tässä vielä kuvaa asennuksesta ja hienon kalvoasennukseni näette samalla, kaunis se ei ole, siihenkin paneudutaan kevväämmällä

Kuva

Palaillaan... ;)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Hei tännekin taas välillä!

Heti alkuun kerrottakoon että puskurin teko ei ole edistynyt, ei ole vain löytynyt vielä tarpeeksi intoa, tarvikkeet olen kyllä hankkinut :)

Kesä tekee pikkuhiljaa tuloaan ja niimpä päätin että kyllä carlssonit vaati pientä fiksiä että kehtaa alle laittaa, joten varaa maalaukseen ei ollut niin päätin teipata ne nyt ainakin näin ensihätään, tälläiset niista tuli:

Kuva

Eli väri on metallinhohto valkoinen, enkä nyt mikään ammattimies teippauksen suhteen ole joten eivät ne täydelliset ole mutta paremmat mitä kulahtaneet ja naarmuiset hopeat :)

Sitten tuli vanteet nakattua alle sekä maski vaihdettua ja pestyä auto ulkoa ja sisältä, sisäpesuun käytettiin kaverin Kärcher painehuuhtelulaitetta, kyllä eron huomasi ja haju autossa muuttui aivan täysin, paljon puhtaampi tuoksu tuon savukkeen käryn tilalla.

Tältä auto näyttää kesäkuosissaan, speisereitä laitetaan kun rahoitus antaa myöden sille...

Kuva

Ja tässä kuvaa vielä vedestä jota auton sisältä tuli kun vähän pestiin :D

Kuva

Että sellasta tähän hätään, lisää tulee kun on aihetta :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1106
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Alkekirjoittaneen silmään vanteet näytti paremmilta alkuperäisessä värissä...
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Sharedoc kirjoitti:Alkekirjoittaneen silmään vanteet näytti paremmilta alkuperäisessä värissä...
Makunsa kullakin, omaan silmään passaavat todella hyvin, kiitos asiallisesta kommentistasi! :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Antin W210

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Hellou tännekin taas!

Nyt on tullut välillä tehtyä muutakin kun ajeltua ja tankattua väyrystä. Nimittäin tuli hankittua tuollainen W123 250 aut. vuosimallia 1980 joka on seissyt viimeiset 14 vuotta.

Vikoja on seuraavia: Sisusta homeessa, ehjä kuitenkin;jarrut jumissa;kaasuvivusta jumissa ja kone ulkoa hapettunut, startti naksuu vaan; Lattia vaihtokunnossa niikuin takaovetkin; Etu ja takalasi paskana;mätää siellä täällä :D

Plussaa mitä keksin: kaikki osat tallessa, sisusta ehjä, hitsattu 14v sitten kokonaan, tosin siitä nyt jäljellä paljoo ole mutta jotan kuitenkin :D Ja ei ollut kallis

Tarkoitus olisi liikenteessä tällä vielä ajaa, se on auki vielä että koska ja millaisella kokoonpanolla mutta hiljaa hyvä tulee :)

Ja nyt niitä kuvia jottei pelkkää tekstiä

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Siinä sitä kuvasaastetta, kaunis olkoot katsojan silmässä :D Ja tätä nyt aletaan sitten rakentelemaan, sisustan olen irti jo purkanut ja hiukan moottoria elvytellyt, käyntivaiheessa ei vielä kuitenkaan olla, mielessä on Diesel moottorikin käynyt kun on kuulemma tuon koneen kaasari sitten enemmän kuin perseestä :D

Mutta tästä tulee kuvaa ja infoo kun jotain saan aikaiseksi, hitsauskone pitää nyt ainakin eka hankkii ja leikata kaikki mätä pois...

Ja onhan tossa väyryseenkin tehty perus pesu ja ehostusta, ja evrymodin tein tuohon, vaikka onkin vapari niin kyllä se piristi vanhaa mersua ihan hyvin :P Ja osat makso 5e ja mustaa tulee 8)

Palaillaan :wave:
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Vastaa Viestiin