Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Lipsanen kirjoitti:Mä olisin jättänyt ton yhdenvaimentimen pois mistä ei virtaa suoraan läpi :thumbup:
Miksi?
Kaikki nuo on läpivirtaavia pönttöjä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jube kirjoitti:
Lipsanen kirjoitti:Mä olisin jättänyt ton yhdenvaimentimen pois mistä ei virtaa suoraan läpi :thumbup:
Miksi?
Kaikki nuo on läpivirtaavia pönttöjä :roll:
yks pönttö näyttää siltä että putket on eri reunoissa päädyissä, se oli sitten optinen harha
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hyvän näköstä tulee! eikä varmastikkaan ihan halpaa harrastamista. hieno katsoa rakentamista, kun budjetti ei ole jarruttelemassa liikoja. :thumbup:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

pera8x kirjoitti:hyvän näköstä tulee! eikä varmastikkaan ihan halpaa harrastamista. hieno katsoa rakentamista, kun budjetti ei ole jarruttelemassa liikoja. :thumbup:
Juu eihän se halpaa ole mutta toisaalta huonostikkaan ei kannata tehdä eikä paskoilla osilla rakentaa :thumbdown:
Tässä on tarkoitus tehdä hyvä ST tekniikka hyvään koriin ilman kompromisseja ja patentteja, katsotaan päästäänkö päämäärään?
Lipsanen kirjoitti:Yks pönttö näyttää siltä että putket on eri reunoissa päädyissä, se oli sitten optinen harha
Juu kyllä se optinen harha oli :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Hyvän näköstä settiä. Tuo putken loppuosa pirun siisti. Ei tule mustat sauhut suoraan takana tulevan tuulilasille :D vaikkakin maan kautta tulee.

Nuo hitsaus hommat vaatii kyllä motivaatiota. Ite sain justiin seitsemän tunnin hitsailut valmiiksi kun oli musson runko ruostunut pitkittäis suunnassa halki.

Rautapölyt joka röörissä ja äijä ihan puhki :D

Sori tämä OT loppu.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jube kirjoitti:
pera8x kirjoitti:hyvän näköstä tulee! eikä varmastikkaan ihan halpaa harrastamista. hieno katsoa rakentamista, kun budjetti ei ole jarruttelemassa liikoja. :thumbup:
Juu eihän se halpaa ole mutta toisaalta huonostikkaan ei kannata tehdä eikä paskoilla osilla rakentaa :thumbdown:
Tässä on tarkoitus tehdä hyvä ST tekniikka hyvään koriin ilman kompromisseja ja patentteja, katsotaan päästäänkö päämäärään?
Ei mitenkään vittuiluna, mutta miksi sinne pitää jättää joku surkee mersun manuaali? Se on varmasti se sulake. Jos kerran yritetään kunnolla tehdä niin miksei vaikka bemarin 6lovista yms?

Mutta tsemppiä rojektiin :) Omani juuri purin lihoiksi ja osat myyty eteenpäin, katotaan miltä tuntuu pidemmän päälle ajella monen vuoden jälkeen ihan vakiolla 300dt superien jälkeen :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sultzi kirjoitti:
Jube kirjoitti:
pera8x kirjoitti:hyvän näköstä tulee! eikä varmastikkaan ihan halpaa harrastamista. hieno katsoa rakentamista, kun budjetti ei ole jarruttelemassa liikoja. :thumbup:
Juu eihän se halpaa ole mutta toisaalta huonostikkaan ei kannata tehdä eikä paskoilla osilla rakentaa :thumbdown:
Tässä on tarkoitus tehdä hyvä ST tekniikka hyvään koriin ilman kompromisseja ja patentteja, katsotaan päästäänkö päämäärään?
Ei mitenkään vittuiluna, mutta miksi sinne pitää jättää joku surkee mersun manuaali? Se on varmasti se sulake. Jos kerran yritetään kunnolla tehdä niin miksei vaikka bemarin 6-lovista?
Mersun ZF tulee siksi että alkuperäinen nopeusmittari toimii normaalisti vaijerilla, jos se hajoaa niin sitten pohditaan tilannetta ja vaihtoehtoja uudelleen?
En kyllä näe miksi se ei normaalia käyttöä kestäisi mutta aika näyttä, tästä ollaan tekemässä mukavaa käyttöpeliä, ei drifting autoa :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikäs loota tässä olikaan? en jaksa kahlata koko topikkia läpi uudestaan. :D

ainakin omat kokemukset noista manuaaleista on ollu enemmän, tai vähemmän negatiivisia. jos siis puhutaan näistä w124 aikakauden toosista. ei kestä edes vajaa venttiilise pikkulohkon perässä. mutta aika näyttää. toisilla on kuulemma kestäynyt pidemmänkin aikaa..

itse laittaisin ennemmin vaikka ihan vahvistamattoman 722.3:sen, kun yhtäkään mersun manuaalia saman ikäsistä laitteista. joku CDI:n manuaali vois olla ihan ok, mutta siinäkin tulee nopeusmittarin vaijerin kanssa vaikeuksia.

mut en ala lannistaan sen enempää näillä omilla höpinöilläni. toivotaan, että toi manuaali kestää ja toimii jubella hyvin. ainakin kytkin ja muu voimansiirto pitäis olla riittävä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

pera8x kirjoitti:mikäs loota tässä olikaan? en jaksa kahlata koko topikkia läpi uudestaan. :D
Vakajat, jarrut, perä ja laatikko puuttuu vielä kun tuntuu että mistään ei löydy järkevästi 300E-24 manuaalia osienluovuttajaksi :|
Vähän pakko laittaa talveksi alkuperäinen laatikko paikoilleen että saadaan auto ajoon koska tämähän on minun talvikäyttis :roll:

Mutta mehumaijaa ei tule eikä tilata! :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tässä putkisto valmiina ennen maalausta, tehtiin pönttöihin vielä tuommoset "kiilat" etteivät tartu kynnyksiin!

Kuva

Kuva

Kuva

Pitäisi olla DIY pukeksi ihan asiallinen, tai sellainen ainakin on yritetty saada aikaan :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Fiksu homma nuo kiilat :thumbup:
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja jean.s »

siitähän se valmistuu, ja hyvältä näyttää. ja tosiaan jos haluaa ripeän ja suht normaalin olosen käyttiksen nii mersun loota vaan paikolleen kestää normaalikäyttöä täysin. ite ajellu nyt muutaman vuojen m3 zf.llä kylläkin 5lovisena 603 ja 606 perässä nii ikävä on sitä mersun lootan matkustusmukavuutta.
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyt on 300E-24:sta kaupat sovittu, aika hemmetin kaukaa Ruotsinmaalta joutuu hakemaan mutta haettavahan se on kun hinta ja specsit natsaa!
Pidän soraäänistä huolimatta päätökseni sen suhteen että laatikoksi tulee sport ZF ja peräksi 3.42 välityksellä oleva ASD perä, tosin ilman ASD toimintoa mutta uskoisin että tällä setupilla kiihtyvyys ja käytännön suorituskyky saadaan myös välityksien osalta aika mukavaksi :thumbup:
Kova työ on kaikkineen vielä tekemättä kun siirretään 300-24:sta latikko, osa kardaanista, etunavat, etujarrut, alatukivarret, vakaajat ja apurunko kokonaisuudessaan ja kaikki tottakai uusilla osilla kasattuna...

Tännän kävin Hiflexillä teettämässä ahtimelle öljyletkun, ostamassa hukkiksen putkeen mutkat, pakopainemittarille nipan putkineen ja letkuineen, öljyt, nesteet, puslia, tankoja ja maaleja että saa nyt samoilla tulilla maalattua kivien hakkaamat helmamuovit, ritilämallin etupuskurin ja korjattua takapuskurin yläpuolella olevan klommon!
Tulomatkalla juuri puhuttiin kaverin kanssa että jos ei muuta niin on tämä varmasti ainakin pohjoismaiden kallein perusmallin mannelavetti, omallatavallaan harmittaa että tuli alettua tässä mittakaavassa rakentamaan vanhaa rönttään ja vieläpä pilaamaan museokuntoinen auto mutta toisaalta ei kun nuoruusvuodet tuli juuri tällaisesta "priimasta" 124:sta ST tekniikalla haaveiltua :roll:

Tietääpähän sitten jos seuraavaa joskus suunnittelee että mitä se oikeasti maksaa, ei osannut tätä suunnitellessa budjetoida että pikku nippelit vie 1/3 osan kokonaiskustannuksista eli kustannusarviolla on sytytetty sauna jo ajat sitten :wtf: :|

Ps: On muuten kohtuu ahdas sovitus viedä 3,5" DP ja 2" hukkaportin putki joustoineen rinnakkain/limittäin alas, otan kuvia kun kokonaisuus on valmis mutta voin sanoa että melko monimuotoinen tulee hukkaportin putkesta kun alkuperäisiä lämpöpeltejä ei poisteta eikä muokata!
Viimeksi muokannut Jube, Pe 05.09.2014 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Laitahan tänne sitten mittoja 300-24 vakaajista ja jarruista. Kiinnostaa tietää oman projektin takia. Joskus itellä oli ajossa 300te-24 mutta ei siitä tullut mitattua näitä mittoja, kun ei silloin voinut aavistaa että vielä joskus niitä tietoja olisi tarvunnut. (Eipä) :D
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja xr »

tympeä tuommonen tiuha välitys kun lähtee hakemaan kaupasta maitua niin parinkymmenen sekunnin päästa huomaa että välitys on loppu ja kone huutaa kun pajasirkkeli :D
2,87 laittaisin jos vähänkään puhutaan käyttöautosta ei oo häävi ajaa matkaajoa kun kone huutaa 3000 kierrosta
0-220 kiihdytyksessä kyseisellä tekniikalla on aivan sama käyttääkö siihen 4 tai 5 vaihdetta saattaa jopa tiuhemmilla välityksillä olla huonompikin kun hx 35 alkaa viidentonnin jälkeen käymään ahtaaksi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ääh, en minä ole koskaan ollut aavikkovälitysten ystävä :oops:
Harvennetaan perää sitten jos tarve vaatii, isoissa perssähän on valinnanvaraa aina 2,65 saakka...

Kun noista ASD peristä löytyy monenlaista tarinaa ja tarinan kertojaa niin kertokaapa joku oikeasti tietävä onko perässä muuta lukkoa kuin 0-40km/h hydraulisesti toimiva lukko?
Mm. Tällaiset kommentit, minulle täysin puuntakaa tulleet kommentit löytyi foorumilta:

”Perässähän on 30% lukko vaikka putket eivät ole kiinni. Pienissä nopeuksissa saisi olla 100% lukko toiminnassa mutta muuten pelaa hyvin. w201 ei muuta tarvinnut vaihtaa kun lyhyemmät vetarit, kardaanin kiinnitys laippa voi olla eri kokoinen. Vetaritkin voi laittaa vanhat kun ottaa lukko sylinterit pois ja laittaa normiperän stefat ja vanhasta perästä vetarin tumpit. Kummankin perän tulee olla isoja periä. Mulla perässä Castrol SAF-XJ lukkoperä olyt ja hyvin pelaa”

”Käyttöohjeen sivulla 70 on maininta, että väännöstä riippuva enintään 35% lukko on "aina" päällä. ”
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Tallissa yski asd perä irrallaan. Eikä kyllä lukota yhtään ilman painetta. Jostainpäin foorumia löysin tiedon, jossa sanottiin että perälle tulee kaksi eri painetta. 100% tulee täysillä hydraulipaineilla, ja se 30% jonkun paineensäätimen kautta. Tarinoita on monta, ja tämäkin päättely perustuu siihen että tuo perä ei lukota irrallaan ollessa. Ja senkin kunto on myyjän puheiden varassa.

Rasvanipan meinasin siihem laittaa ja vähän kiriä kiinteästi. Siitäkin oli tarinaa että, 80nm voimalla kun lähtee laipat pyörimään eri suuntaan, on painetta tarpeeksi ja saattaa kestääkkin.

Projektista nostan kyllä molemmat peukut. Erittäin siistiä jälkeä ja hyvin kerrottu.
Audi S2
MB s124 om605
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyt on DP lopullisessa muodossa, yllättävän hyvin hukkaportin putki loppujenlopuksi mahtui tulemaan alas! :thumbup:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

2" v-panta liitos oli tarkoitus laittaa myös hukkaportin putken alapäähän mutta jätettiin laittamatta koska DP:n saa alakautta helposti pois tuollaisenaankin, yksi vuotokohta vähemmän... :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja johani »

Minä olen saanut sellasen käsityksen että sutiessa ja kolmion syttyessä mittaristoon lukko on 100% 0-40km/h ja siitä eteempäi paine laskee ja lukko 35%. ja tarinana kerrottakoon että kaveri otti huiput 300DT 210km/h, 130km/h jälkeen sytty kolmio etu ja takarenkaiden kokoeron takia ja ASD merkkivalo jäi palamaan ~190km/h vauhissa, ja kyllä se perä irtos parkkiksella vielä kuivalla asfaltilla 5 henkeä autonkyydissä kahella renkaalla sutimaan vaikka oli vikatila päällä ja iliman että paineventtiili anto perälle lisäpainetta, tämä tietysti riippuu perän kitkapintojen kuluneisuudesta ja muista muuttujista mutta olihan tuollaki autolla ajettu se yli puolimiljoonaa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla oli joskus vapari 124 300d ASD:llä varustettuna. nosturille nostettuna perä oli täysin avoin auto sammutettuna. käynnissä en muista kokeilleeni kuinka perä toimi renkaat ilmassa. ajossa kuitenkin tuntui, että on aina lukko. sitä, että kuinka kova paine sinne tulee missäkin vauhdissa, siitä ei ole mitään hajua. mutta talven liukkailla cruisaillessa ei se koskaan sutinu pelkästään toisella renkaalla, aina oli molemmat mukana. ja kesällä sutimiset.. no se oli vapari. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Joskus jotain asd perän korjaus ohjeita lueskelin ja siinä oli että perässä pitäisi olla 80Nm esijännitys uusilla levyillä ja muutenkin oikeissa välyksissä ollesaaan.

Yhdessäkään asd:ssä jota olen käsissä pyöritellyt ei ole ollut esijännitystä. Onko nämä kaikki vaan niin kuluneita.
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja jean.s »

mulla ei muuta tietoa oo ku omat kokeilut.. eli ajelin jonku aikaa pelkällä asd perällä siinä oli suht hyvässä kunnossa olevat kitkalevyt ja se kyllä ainaki talvikelillä piti riittävästi ja veti aina kahella. mut sitte kesäksi siirtelin loputki asd hilut autoon nii ei tullu kokeiltua et pitääkö kuin asvaltilla. tosiaan muutaman noita purkaneena ja kunnostaneena jos en ihan väärässä ole niin kun veto tulee niin planeettapyöräthän tavallaan panavat toisiaan ulospäin näin myös kitkalevyt kiristyy niin vois olettaa että hyvillä kitkoilla oleva perä jotenkin pitää ilman painettakin.

toinen minkä huomasin nykyste omassa autossa, kun jätin mittariston takaa asd nopeus tunnistin piuhan pois ku mittari muuttu sähköseksi, niin tuntus että lukko pitäis isommissa nopeuksissa paremmin. en tiiä sitte onko vain tuntua.. ite aatelin että vois olla mahollista ku jostaki lukenu että lukon teho heikkenee nopeuden mukaan että ottasko se juuri sen tiedon mittariston takaa ja abseilta vain pyörintänopus eron, tiiä sitte onko mitään perää väitteellä. joku tietävämpi voi korjata.
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja dealer »

xr kirjoitti:2,87 laittaisin jos vähänkään puhutaan käyttöautosta ei oo häävi ajaa matkaajoa kun kone huutaa 3000 kierrosta
300E-24 orkkis perävälitys on 3,27, että ei kai tuo 3,42:lla kovin huuda, vai onko 300E-24:ssa kierrokset alunperin lähellä kolmea tonnia satasessa ?
wiimax.fi
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Kyllä eron huomas,kun vaihto asd perän lukottoman tilalle ja se on ilman paineita.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tekikös noi hiflexillä mukisematta sulle ton ahtimen öljyletkun? mulla ei suostuneet tampereen hiflexillä tekeen, kun sanoin, että turbon öljynkierrolle tarvis letkun pätkän. jotakin mutisivat, ettei ota sitä riskiä, jos menee poikki, tai liitos vuotaa ja ruiskuttaa kuumaan pakosarjaan öljyt auto palaa ja kaikki kuolee..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

pera8x kirjoitti:tekikös noi hiflexillä mukisematta sulle ton ahtimen öljyletkun? mulla ei suostuneet tampereen hiflexillä tekeen, kun sanoin, että turbon öljynkierrolle tarvis letkun pätkän. jotakin mutisivat, ettei ota sitä riskiä, jos menee poikki, tai liitos vuotaa ja ruiskuttaa kuumaan pakosarjaan öljyt auto palaa ja kaikki kuolee..
Joo yritti sönköttää että teräspunos teflon letkusta pitäisi tehdä mutta sanoin määrätietoisella äänellä että 1/4" hydrauliikkaletkua 80cm 90 asteen kulmapäillä!
Vähän se ukko mulkoili minua kun alkoi letkua prässäämään :wtf:
dealer kirjoitti:
xr kirjoitti:2,87 laittaisin jos vähänkään puhutaan käyttöautosta ei oo häävi ajaa matkaajoa kun kone huutaa 3000 kierrosta
300E-24 orkkis perävälitys on 3,27, että ei kai tuo 3,42:lla kovin huuda, vai onko 300E-24:ssa kierrokset alunperin lähellä kolmea tonnia satasessa ?
Tuskin liiaksi asti huutaa, manuaalivaihteisessa 300-24 farkussa on vakiona tuo 3,42 ja sellaisesta tulee voimansiirto!
Viimeksi muokannut Jube, Su 07.09.2014 17:01. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja JP74 »

pera8x kirjoitti:tekikös noi hiflexillä mukisematta sulle ton ahtimen öljyletkun? mulla ei suostuneet tampereen hiflexillä tekeen, kun sanoin, että turbon öljynkierrolle tarvis letkun pätkän. jotakin mutisivat, ettei ota sitä riskiä, jos menee poikki, tai liitos vuotaa ja ruiskuttaa kuumaan pakosarjaan öljyt auto palaa ja kaikki kuolee..

Hytarilla Jkl:ssä eivät kanssa tee letkuja, jos menee sanomaan, että turbon öljynkiertoon. Tosin eipä tuonne ilman eväitä kannata muutenkaan mennä...
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Omissa ainakaan lukkoa ei ole yhtään autokäynnissä. Olen kokeillu sen molemmista silleen et toinen takanen ilmaan ja kone käyntiin. Käsin pyörii rengas ja helposti.

Perän tasauspyörien geometria on sellainen että kun kitkapinnat on kunnossa niin kun käsketään -->pienet tasauspyörät pakottaa isoja tasauspyöriä vasten kitkalevyjä. Mitä enemmän vääntöä sitä enemmän lukkoa. Mut tällaisessa tilanteessa hydrauliikaa ei paljon edes tarvitsisi. Iso vääntömomentti jo isessään painaa kitkalevyjä voimakkaasti nippuun. Silloin kun on paljon vääntöä niin kummankin renkaan alla täytyy olla hyvä pito ja renkaat pitää tai sitten lipsuu yhtähyvin :)

Jos on niin että toinen ratas on jäällä ja toinen asfaltilla niin eipä siinä geometriat paljoa auta kun vähänkin antaa punetta niin jäänpuoleinen rengas lipsuu. Samalleen käy jos ollaan asfaltilla ja toisen renkaan alla on hiekkaa tai soraa. Ei tu sitä isoa vääntömomenttia joka lukon 100% pitämiseksi vaadittaisiin ja sitähän tässä ilmiselvästi haetaan :lol:

Voi sanoa että silloin kun lukkoa oikeasti tarvitaisin niin silloin pitää painaa kitkalevyjä jollain konstilla hydraulisesti. Jos pistää rasvanipat ni kitkapinnat kuluu alta aikayksikön kun kaupunkia ajaa ja käännöksiä tulee tämäntästä.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja Jube »

Putkistoon ruiskutettu pari kerrosta Tikkurilan Termalia pintaan:

Kuva

Kuva

Kuva

Pakosarja, ahtimen pakopesä ja DP on nyt hiekkapuhallettavana jonka jälkeen pinnoitetaan ja asennetaan lopullisesti paikoilleen!
Hiljaa hyvä tulloo, luovuin kiirehtimisestä 2000-luvun alussa kun muutin Helsingistä takaisin pohjoiseen :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Putki on ainakin komia :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin