MB V230
Re: MB V230
Mulla on tollanen pihassa, mitäs siitä nyt osaisi sanoa...ruosteessa alusta takaa ja takaluukun alareuna. Muuten ihan ok peli, tuttu moottori yms. tekniikka. Vähän kallis ajoneuvovero, kuten kaikissa 'vitobusseissa'.mikkotark kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Vitosta suunnitellusta tila-autosta?vaihtoplussassa näyttää olevan myynnissä V230 kaikilla herkuilla.
Tuossa on ilmajouset takana, ja kuulemma ovat aika vikaherkät. Mulla ne oli jo aiemmin vaihdettu vietereihin, ja ehkäpä madalluksen myötä niin kannattaa tehdäkin. Madallusta siis kaikki Vitot kaipaavat, ja tehoa tietysti tuosta kannattaa kutitella lisää. Kone on sama kuin Vito110D eli sikseen mukava virityksen kannalta.
Kun tuollaista monitoimiautoa tarvitsee niin tuo on oiva peli, penkit irtoaa kädenkäänteessa. Parhaillaan minulla on vain ne taaemmat penkit paikallaan, ja tavaraa (=koiria) mahtuu siihen väliin mukavasti. Mikäli asustelet lounais-suomessa niin poikkea katsomaan vaikka miitingin yhteydessä.
siinä on sateenvarjo ja henkarit vakiovarusteena
Lisää tietoa: www.skg.fi
V230 on tosiaan vähän Citroenin sukua yhdestä kohtaa;
Tuommoiseen vaihdoin taannoin vesipumpun,hihnankiristimen osia ja mitälie, auto oli kuitenkin nosturilla koholla.
Sitten kun laskin alas niin takapää meni ALAS, eli suunnilleen lattiaa myöten.
Auto käyntiin; ei vaikutusta.
Punainen merkkivalo jossa nuoli ylöspäin vilkkuu mittaristossa.
(tiedetään tiedetään, perä on maassa )
Lopen epätoivo iski ja soitin Veholle että mille aletaan.
Kertoivat että takaoven kun avaa niin sieltä löytyy nappi josta saa nostettua jousituksen ylös.
"No kiitos, kylläpä tämä tästä sitten..."
Kissan viikset siellä mitään nappia ollut.
Nappi oli keskellä kojelautaa.
Sillähän perä sitten nousi normaalikorkeuteen kun kerran painoi.
Vaan jos minä tuon systeemin olisin suunnitellut niin se merkkivalo olisi keskellä tuota nappia...
(Citikassa ei ole tuota kovin tarpeellista nappia ollenkaan)
mikkotark:ia eivät nämä kokemukset taida auttaa, mutta kirjoitin kuitenkin.
Tuommoiseen vaihdoin taannoin vesipumpun,hihnankiristimen osia ja mitälie, auto oli kuitenkin nosturilla koholla.
Sitten kun laskin alas niin takapää meni ALAS, eli suunnilleen lattiaa myöten.
Auto käyntiin; ei vaikutusta.
Punainen merkkivalo jossa nuoli ylöspäin vilkkuu mittaristossa.
(tiedetään tiedetään, perä on maassa )
Lopen epätoivo iski ja soitin Veholle että mille aletaan.
Kertoivat että takaoven kun avaa niin sieltä löytyy nappi josta saa nostettua jousituksen ylös.
"No kiitos, kylläpä tämä tästä sitten..."
Kissan viikset siellä mitään nappia ollut.
Nappi oli keskellä kojelautaa.
Sillähän perä sitten nousi normaalikorkeuteen kun kerran painoi.
Vaan jos minä tuon systeemin olisin suunnitellut niin se merkkivalo olisi keskellä tuota nappia...
(Citikassa ei ole tuota kovin tarpeellista nappia ollenkaan)
mikkotark:ia eivät nämä kokemukset taida auttaa, mutta kirjoitin kuitenkin.
wiimax.fi
Juu tuosta on muuten juttua käyttöohjeessa Sitä nappia pitäisi käytellä jo ennen kuin ottaa vekottimen ylös, esimerkiksi renkaiden vaihdon yhteydessä. Onneksi ei hajonnut mitäändealer kirjoitti:V230 on tosiaan vähän Citroenin sukua yhdestä kohtaa;
Tuommoiseen vaihdoin taannoin vesipumpun,hihnankiristimen osia ja mitälie, auto oli kuitenkin nosturilla koholla.
Sitten kun laskin alas niin takapää meni ALAS, eli suunnilleen lattiaa myöten.
Kaikenlaisia temppuja piti sillä napilla tehdä ohjeen mukaan, jotta se perä menee oikeaan korkeuteen
Tuosta minun autosta hajosi se dealerin mainitsema kiristysrulla kuten tällä forumilla on ollut puhettakin. Rulla yksinkertaisesti lensi moottorista kadulle keskellä Helsinkiä...oli siinä naurussa pitelemistä...että ainakin sen rullan suosiottelen vaihtamaan välittömästi.
On tuossa yksi hyvä puoli, ihan joka päivä ei tule samanlaista vastaan . Harmi, näyttää se auto hävinneen jo sieltä vaihtoplussasta...
http://www.nic.fi/~danes/w638_2
Nyt kun tuo nappula on minulla vapautunut alkuperäisestä tehtävästä, niin sen taakse tulee jotain muita toimintoja tulevaisuudessa, mutta niistä lisää myöhemmin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, hyvä syy ostaa suomiauto, heh, taitaakin olla se ainoa hyvä syy Tuli muuten ohjeelle sitten hintaadealer kirjoitti:"Juu tuosta on muuten juttua käyttöohjeessa "
Käyttöohjekirjat Mersuissa ovat enimmäkseen saksankielisiä ja dealer suomenkielinen.
Asiasta kolmanteen, dealer, milloin mielestäsi pitää 'huoltaa' ruiskusuuttimet. Silloin kun ne alkavat oireilemaan, vai voiko tehdä jonkinlaisen ennakkohuollon, jotta vältetään etukäteen ongelmat. Kysyin tuota merkkihuollosta muttei ne mitään osanneet sanoa. Mitä suuttimille siis kannattaa tehdä kun 210 tkm on takana, ja tarkoituksena on vähän ruuvaila tehoja lisää muutenkin. Löytyykö tuosta OM601:stä jotain muuta mitä kannattaa huollattaa etukäteen noilla kilometreilla, jotta vältetään esimerkiksi osien tippuileminen kadulle...siis määräaikaishuoltojen lisäksi.
Aina kun kyselen merkkihuollosta niin tulee tunne, ettei ne tunne näitä autoja ollenkaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mielestäni ruiskusuuttimille ei juuri muuta kannata tehdä kuin korkeintaan puhdistus esim. Forten aineilla, samalla puhdistuu ruiskutuspumppukin sikäli kun sinne nyt jotain on päässyt pesiytymään.
Sitten kun alkaa vikoa niin kärkien vaihto.
Yhtäkkiä ei tule erikoisempia tarkistuskohteita mieleen, paitsi juuri se hihnankiristinmekanismi
Turbodieselin ongelmana on pieni suunnitteluvaiheessa tullut virhe; kannen päässä on öljykanava niin lähellä ykkössylinteriä että kannentiiviste pettää siitä välistä, tekisi mieli sanoa että joka 110D:stä - kilometreillä 150000-250000 niitä on korjailtu.
Auto alkaa savuta hirveästi ja käydä nilkuttaa; kovapäisimmät ajavat vielä jonkin viikon ja sitten vaihdetaan kannentiivisteen lisäksi myös turbo.
Satakasi on samanlainen, mutta ilman turboa oleva saattaa kestää pitkäänkin.
Kun nyt alkuperäisestä aiheesta syrjään mentiin, niin tehdään vielä yksi aasinsilta; jos sylinterinkannen joutuu irrottamaan, kannattaa aina irrotella hehkutulpat ja voidella niiden kierteet.
Oikein huono säkä kun on, kansiremontin jälkeen pimenee hehku, ja katkeaa sisään irrotusvaiheessa; kansi irti...
Sitten kun alkaa vikoa niin kärkien vaihto.
Yhtäkkiä ei tule erikoisempia tarkistuskohteita mieleen, paitsi juuri se hihnankiristinmekanismi
Turbodieselin ongelmana on pieni suunnitteluvaiheessa tullut virhe; kannen päässä on öljykanava niin lähellä ykkössylinteriä että kannentiiviste pettää siitä välistä, tekisi mieli sanoa että joka 110D:stä - kilometreillä 150000-250000 niitä on korjailtu.
Auto alkaa savuta hirveästi ja käydä nilkuttaa; kovapäisimmät ajavat vielä jonkin viikon ja sitten vaihdetaan kannentiivisteen lisäksi myös turbo.
Satakasi on samanlainen, mutta ilman turboa oleva saattaa kestää pitkäänkin.
Kun nyt alkuperäisestä aiheesta syrjään mentiin, niin tehdään vielä yksi aasinsilta; jos sylinterinkannen joutuu irrottamaan, kannattaa aina irrotella hehkutulpat ja voidella niiden kierteet.
Oikein huono säkä kun on, kansiremontin jälkeen pimenee hehku, ja katkeaa sisään irrotusvaiheessa; kansi irti...
wiimax.fi
Kiitos Voi kunpa noista 'merkkiliikkeistäkin' saisi näin hyviä vastauksia, tulisi jokin peruste sen hinnoittelun pohjalle.dealer kirjoitti:Mielestäni ruiskusuuttimille ei juuri muuta kannata tehdä
<...>
Lisää tietoa: www.skg.fi