Toinen kytkimeen liittyvä ongelma on sellainen, joka ilmenee vain sateisella/kostealla kelillä. Tällöin kytkin muuttuu aivan on/off malliksi, eli "haukkoo", kytkintä ei pysty luistattamaan oikeastaan yhtään... Esim. jos ajan risteykseen, vaihdan vaihteen 4 -> 3 50-60km/h vauhdissa moottorijarruttaakseni. Siitä vaikka ihan hiljakseen alkaa polinta nosteleen ylös, niin koko sen ajan kun kytkin yrittää vähän luistaa, niin koko auto tärisee vitusti (kojelautaki heiluu ylös-alas) ja kuulostaa tyyliin samalta, kuin yrittäis pakkia laittaa tossa vauhissa ilman kytkintä

Vähän kaipaisin vinkkiä lähinnä tuosta ensimäisenä kerrotusta viasta, että onko muilla ollut samanlaista ongelmaa, ja jos on, millä on korjaantunu. Ei viittis tämmösenä köyhänä opiskelijana alkaa summanmutikassa tilailee osia..