venäjän diesel
venäjän diesel
Kertokaas kokemuksia venäjän dieselistä??? pelaako mersut hyvin\onko ongelmii????
Oon itte meinannu et rupeaisin käymään siellä tankilla...
Oon itte meinannu et rupeaisin käymään siellä tankilla...
mb w210 290td -97
Re: venäjän diesel
Ei muutakuin kun Venäjälle vaan tankkaamaan, jos on tarvetta yhteisestä hyvästä lipsuminen. Jos kaikki tekisi samoin, kohtaesko101 kirjoitti:Kertokaas kokemuksia venäjän dieselistä??? pelaako mersut hyvin\onko ongelmii????
Oon itte meinannu et rupeaisin käymään siellä tankilla...
ajellaan hevosvetoisilla kulkuneuvoilla siihen tarkoitetuilla tiestöllä.
Venäjältä tulee nykyiselläänkin Suomen markkinoille dieselöljyä.....jalostamoketjun kautta.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: venäjän diesel
Käytä vaan ,ei mitään ongelmaa.se vaan ei taida olla niin kannattavaa kuin bensan tankkaus koska saatu hyöty menee kirkkaasti alle dieselveron ja pienenkulutuksen.
Mutta tosiaan polttoainen hinnat taitaa olla samanlaiset diesel/bensa.Samanlaisilla autoilla ne venäläisetkin ajavat,mersuilla siis länsimaisilla autoilla ja tietenkin ladoilla.
Ja perinne trktorindieseleillä ja cdi koneilla.Ainut ongelma oli takavuosina kun tuli kovat pakkaset niin ei heti myyty talviainetta.Nykyään kaikki on toisin eli kaikki pelaa.
joku kyllä kertoi ,venäläinen että venäläinen diesel on rankattu maailman huonoimmaksi diesel polttoaineeksi laadullisesti mutta tiedä häntä.Tehot kyllä vähän putoaa.
Matkailu joka tapauksessa avartaa.
Mutta tosiaan polttoainen hinnat taitaa olla samanlaiset diesel/bensa.Samanlaisilla autoilla ne venäläisetkin ajavat,mersuilla siis länsimaisilla autoilla ja tietenkin ladoilla.
Ja perinne trktorindieseleillä ja cdi koneilla.Ainut ongelma oli takavuosina kun tuli kovat pakkaset niin ei heti myyty talviainetta.Nykyään kaikki on toisin eli kaikki pelaa.
joku kyllä kertoi ,venäläinen että venäläinen diesel on rankattu maailman huonoimmaksi diesel polttoaineeksi laadullisesti mutta tiedä häntä.Tehot kyllä vähän putoaa.
Matkailu joka tapauksessa avartaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: venäjän diesel
Kymmenen vuotta sitten kun laiton Venäjän dieseliä 123 300D:hen niin kone kävi kuin sepelimylly. Ei hirvinnyt ajaa, piti tyhjentää tankki ja täyttää kotimaisella. Mut sitten 250D pelas ihan normaalisti samalla aineella. Mut silloin oli laatuvaihtelua myös bensassa, kakkoskopan Golf 1.8 kaasarikoneella nakutti kuin tikka 98 oktaanisella bensalla, ja 95 ei meinannut saada sammumaan kun kävi rajua jälkikäyntiä.
Mutta kyllä siellä nykyään polttoaineiden laatu on parantunut huomattavasti entiseen nähden. Ei muuta kuin tankkaus jonoon.
Mutta kyllä siellä nykyään polttoaineiden laatu on parantunut huomattavasti entiseen nähden. Ei muuta kuin tankkaus jonoon.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: venäjän diesel
Yksi kaveri esitteli kolmea mukia joissa oli eri reissuilla tankattua venäjän dieseliä. Yksi aivan sellaista hyytelöä ja kaksi muuta ihan eri värisiä ja hajuisia keskenään eli laatuvaihteluita ainakin on ja rajusti. Hänen vanhempi mersu (70 luvun tuote) ainakin kuitenkin pelasi tuolla jankilla ihan hyvin ja on jatkanut vuosikymmenen ainakin venäläisen dieselin käyttöä ilman ongelmia. Itse en ole rohjennut kertaakaan sitä riskiä ottaa.
300td -91, manuaali.
Re: venäjän diesel
Kuten atlas kertoi niin tehot hiukan häviä, mutta muuten pelaa normaalisti. Tais hiukan pakokaasun hajukin tuoksua omituiselle. Mutta siellä on sitä niin montaa eri laatua, että suosittelen tankkaamaan siellä vain niiltä virallisemmilta tunnettujen ketjujen huoltoasemilta, joissa laatukin on parempaa ja osassa aivan samaa kuin täällä lännessä.
Tien varrella, levikkeillä yms myös myydään peräkärrystä, tai kuormaauton säiliöstä suoraan näitä pimeitä polttoaineita, joidenka laadun perään ei voi oikein luottaa. Eivät ole niin tarkkoja säiliöiden puhtaudesta eikä siitä, mitä siellä on aiemmin ollut.
Jotenkin sellainen kutina, että näillä vanhan konsernin esikammio D ja TD koneilla voi ajaa ja tankata huolettomammin, kuin CDi malleja, jotka kannattaa tankata näiltä virallisilta asemmilta.
Meillä ei ollut polttoaineen kanssa muita ongelmia kuin tuo lievä tehottomuus, joka sekään ei varsinaisesti normaalia menoa haitannut. Talvella emme ole siellä ajaneet, joten talvi laadusta ei ole kokemuksia.
-M-
Tien varrella, levikkeillä yms myös myydään peräkärrystä, tai kuormaauton säiliöstä suoraan näitä pimeitä polttoaineita, joidenka laadun perään ei voi oikein luottaa. Eivät ole niin tarkkoja säiliöiden puhtaudesta eikä siitä, mitä siellä on aiemmin ollut.
Jotenkin sellainen kutina, että näillä vanhan konsernin esikammio D ja TD koneilla voi ajaa ja tankata huolettomammin, kuin CDi malleja, jotka kannattaa tankata näiltä virallisilta asemmilta.
Meillä ei ollut polttoaineen kanssa muita ongelmia kuin tuo lievä tehottomuus, joka sekään ei varsinaisesti normaalia menoa haitannut. Talvella emme ole siellä ajaneet, joten talvi laadusta ei ole kokemuksia.
-M-
Re: venäjän diesel
Moro
Olen kymmenen vuotta käyttänyt venäjän diiseliä 124-200d ei mitään ongelmia talvellakaan,tosin ostan aina
isommilta asemilta.Kyllä siellä näkee myös 2000-luvun autoja tankkaamassa Imatra-Vaalimaa välillä.
Olen kymmenen vuotta käyttänyt venäjän diiseliä 124-200d ei mitään ongelmia talvellakaan,tosin ostan aina
isommilta asemilta.Kyllä siellä näkee myös 2000-luvun autoja tankkaamassa Imatra-Vaalimaa välillä.
wallu
Re: venäjän diesel
Muutaman kerran tullut tälle vuodelle tankattua eastoilin dieseliä.Tankkaushanskat on kyllä paikallaan .Haju on kyllä aikamoinen suomen dieseliin verrattuna.
Paljonkos litran lekasta jetsinin votkaa 3.5 euroa joutuu maksamaan veroa/sakkoa jos jää rysän päältä kiinni .Vai riittääkö kun sen kaataa maahan.Olisi tietysti mahdollisuus tuoda se mahassa matkustajana,mutta litra votkaa jo kusettaakin aika lailla
Paljonkos litran lekasta jetsinin votkaa 3.5 euroa joutuu maksamaan veroa/sakkoa jos jää rysän päältä kiinni .Vai riittääkö kun sen kaataa maahan.Olisi tietysti mahdollisuus tuoda se mahassa matkustajana,mutta litra votkaa jo kusettaakin aika lailla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: venäjän diesel
Kunhan olet ollut maassa 20tuntia niin saat tuoda 1litra väkeviä kaksi laatikkoa olutta tai oluen sijasta viiniä +10litraa extraa bensaa mutta ei dieseliä.
dieseliä taas voi tuoda extraa kun maksaa siitä tullia.
Viini artikkelista en ole ihan varma.
dieseliä taas voi tuoda extraa kun maksaa siitä tullia.
Viini artikkelista en ole ihan varma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: venäjän diesel
hyvä idea. nyt pitää viisumia lähtee hakee.atlas kirjoitti:Kunhan olet ollut maassa 20tuntia niin saat tuoda 1litra väkeviä kaksi laatikkoa olutta tai oluen sijasta viiniä +10litraa extraa bensaa mutta ei dieseliä.
dieseliä taas voi tuoda extraa kun maksaa siitä tullia.
Viini artikkelista en ole ihan varma.
Liekkö kellään tietämystä mistä kannattas hommata, pika haulla näyttää oleva aika iso hinta haarukka Joensuun lähistöllä ollaan
mb w210 290td -97
Re: venäjän diesel
Yksi hyvä paikka olisi -karelian golden tours- siinä sokoksen vastapäätä rantakadulla.Nopeat toimitukset.esko101 kirjoitti:hyvä idea. nyt pitää viisumia lähtee hakee.atlas kirjoitti:Kunhan olet ollut maassa 20tuntia niin saat tuoda 1litra väkeviä kaksi laatikkoa olutta tai oluen sijasta viiniä +10litraa extraa bensaa mutta ei dieseliä.
dieseliä taas voi tuoda extraa kun maksaa siitä tullia.
Viini artikkelista en ole ihan varma.
Liekkö kellään tietämystä mistä kannattas hommata, pika haulla näyttää oleva aika iso hinta haarukka Joensuun lähistöllä ollaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: venäjän diesel
eli sinne siis hakemaan viisumit et pääsee naapurimaahan hakee dieseliä...
mb w210 290td -97
Re: venäjän diesel
Mutta asiaan dieseli maksaa tällä hetkellä noin 0,74e/l,joten rajan lähellä asuvien kannattaa käydä venäjän tankilla.
Itse ajan 25000km/vuodessa joten säästö on kohtalainen.
Itse ajan 25000km/vuodessa joten säästö on kohtalainen.
wallu
Re: venäjän diesel
0,70L Ihan sama mitä otatesko101 kirjoitti:paljonko on tän hetken hinta dieselillä??
Re: venäjän diesel
Ketjua siivottu, jatkakaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: venäjän diesel
Muija muuttaa Joensuuhun niin aattelin että vois Venäjällä käydä tankkaa. Mites tuota viisumia pitää osata perustella ja miten sitä haetaan? Jotain juttuja jo lueskelin.
Mikäs hyvä tankkauspaikka se on lähimpänä Joensuuta? Oliko Tohmajärven Neste?
Mikäs hyvä tankkauspaikka se on lähimpänä Joensuuta? Oliko Tohmajärven Neste?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: venäjän diesel
Viisumin saat haettua matkatoimiston kautta. Passin pitää olla tietysti voimassa eikä passista saa olla sivut nirhaantuneet. Myös todistus jatkuvasta matkavakuutuksesta tulee olla mukana ja olikohan vielä passikuvakin.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: venäjän diesel
Millaset kokemukset CDI-koneen tankkauksesta Venäjällä?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: venäjän diesel
Joo enpä kyllä paljoa suosittele venäjän tiisseliä cdi koneisiin. Vaikka polttoaineen laadun kehitys onkin mennyt huimasti eteenpäin viimosessa 5 vuodessa on se siltikin huonoa verrattuna suomessa myytävään aineeseen. JOS jostain aikoo tankata ni VAIN Neste/Shell, muilta en suosittele. Näiltä asemilta kun tankkaa ei pitäis cdin kanssa olla ongelmia, ehkä? Aine on aavistuksen kalliimpaa näillä asemilla mutta ainakin vältyt ongelmilta. Myös Nesteeltä tankattaessa huomaa erilaisen 'tuoksun' sekä energiaa siinä tuntuis olevan vähemmän (=kulutus hieman nousee). Sekä Nesteellä ainakin jonkunlainen vastuu aineen laadusta, mitä se käytännössä tarkottaa, niin ei kokemuksia.
Näiltä muilta huoltamoilta saa välillä aivan paskaa ainetta. Yleisestikkin laatu on huonompaa, mutta välillä tulee oikein kunnon ylilyöntejä. Tykkäävät lantrata dieselin sekaa noita alle 80okt bensalitkuja koska se on niin halpaa (tämä paikallisten suusta kuultuna). Ongelmat ilmenee mm. ettei autot lähe käyntiin (tästä voi kysyä faktaa vaikka dieselkorjaamolta että vika ollut aineessa). Tälläkin hetkellä tallissa seisoo yks koenäyte kanisteri, joka on otettu isolta huoltoasemaketjulta, kun myivät huonoa ainetta (ei kuitenkaan neste/shell). Tankanneilla oli ongelmia että tosi pitkillä starteilla vasta sai auton käyntiin. Dieseli haisee tosi oudolla ja sit ku tehtiin pieni kotilaboratoriotesti, laitettiin muutama desi astiaan ja sytytettiin palamaan.. mitä helvettiä, haisee AIVAN lamppuöljylle?? Just samanlaine käry mikä tulee entisajan myrskylyhtyä poltellessa.. Ken ei usko, tervetuloa katsomaan.. Näyte otettu n. 1kk sitten. Jos aihe todellakin kiinnostaa et minkälaisia ongelmia ollut dieselin takia autoissa ni voin antaa erittäin hyvän vinkin yv.nä mistä kysellä. On vuosikymmenien kokemusta aiheesta
Niin, ja arvatkaapa miten sitä talvilaatua tehhää? No lantrataa tietenki kerosiiniä sekaan. Sen kyllä huomaa jo katkustakin ja jos tullissa käypi vaikka rekkapuolella talvisaikaan ni tuoksu on ku lentokentällä... Kerosiini on hemmetin kuivaa ainetta eli syö kyllä suuttimet todella nopeasti vrt. suomi aine jossa voitelu kohdallaan. Myös käyntiääni muuttuu nakuttavemmaks/terävemmäks. Esimerkkinä vaikka sprinter 316cdi.. Ajettiin vain rus dieselillä niin eka suutinremontti 130tkm. Sen jälkeen aina suomi aineella ja auto lähti poies kun mittarissa 430tkm eikä suuttimiin tarvinnut kajota... liekkö sit vaa tuuria.. Neste/Shell asemilta ei ole tullut tietoon tätä lantrausta, muilta kyllä.
..itsekin joudun venäjällä käymään ja tankkaan aina suomesta niin kauan kun cdi autolla liikun. Entisajan esikammiokoneissa pelaa aivan moitteetta ja niitä kyllä uskaltaisin tankata nou problem! (paitsi jos sitä överiks lantrattua paskaa tankkaa). Niissä ei pienet kerosiinilantrinkit haittaa tai huonompi laatu nää korkeapainejärjestelmät tuntuu olevan aika herkkiä...
Näiltä muilta huoltamoilta saa välillä aivan paskaa ainetta. Yleisestikkin laatu on huonompaa, mutta välillä tulee oikein kunnon ylilyöntejä. Tykkäävät lantrata dieselin sekaa noita alle 80okt bensalitkuja koska se on niin halpaa (tämä paikallisten suusta kuultuna). Ongelmat ilmenee mm. ettei autot lähe käyntiin (tästä voi kysyä faktaa vaikka dieselkorjaamolta että vika ollut aineessa). Tälläkin hetkellä tallissa seisoo yks koenäyte kanisteri, joka on otettu isolta huoltoasemaketjulta, kun myivät huonoa ainetta (ei kuitenkaan neste/shell). Tankanneilla oli ongelmia että tosi pitkillä starteilla vasta sai auton käyntiin. Dieseli haisee tosi oudolla ja sit ku tehtiin pieni kotilaboratoriotesti, laitettiin muutama desi astiaan ja sytytettiin palamaan.. mitä helvettiä, haisee AIVAN lamppuöljylle?? Just samanlaine käry mikä tulee entisajan myrskylyhtyä poltellessa.. Ken ei usko, tervetuloa katsomaan.. Näyte otettu n. 1kk sitten. Jos aihe todellakin kiinnostaa et minkälaisia ongelmia ollut dieselin takia autoissa ni voin antaa erittäin hyvän vinkin yv.nä mistä kysellä. On vuosikymmenien kokemusta aiheesta
Niin, ja arvatkaapa miten sitä talvilaatua tehhää? No lantrataa tietenki kerosiiniä sekaan. Sen kyllä huomaa jo katkustakin ja jos tullissa käypi vaikka rekkapuolella talvisaikaan ni tuoksu on ku lentokentällä... Kerosiini on hemmetin kuivaa ainetta eli syö kyllä suuttimet todella nopeasti vrt. suomi aine jossa voitelu kohdallaan. Myös käyntiääni muuttuu nakuttavemmaks/terävemmäks. Esimerkkinä vaikka sprinter 316cdi.. Ajettiin vain rus dieselillä niin eka suutinremontti 130tkm. Sen jälkeen aina suomi aineella ja auto lähti poies kun mittarissa 430tkm eikä suuttimiin tarvinnut kajota... liekkö sit vaa tuuria.. Neste/Shell asemilta ei ole tullut tietoon tätä lantrausta, muilta kyllä.
..itsekin joudun venäjällä käymään ja tankkaan aina suomesta niin kauan kun cdi autolla liikun. Entisajan esikammiokoneissa pelaa aivan moitteetta ja niitä kyllä uskaltaisin tankata nou problem! (paitsi jos sitä överiks lantrattua paskaa tankkaa). Niissä ei pienet kerosiinilantrinkit haittaa tai huonompi laatu nää korkeapainejärjestelmät tuntuu olevan aika herkkiä...
Re: venäjän diesel
Itsekin tankkaan cdi:tä vain Nesteen asemalla. Olen myös kuulluut että talvilaatua tehdään kerosiinin avulla. Laatu tosiaan vaihtelee laidasta laitaan ja bensassakin väri joka kerta vissiin erilaista Nesteen tuotteeseen olen minäkin ollut tyytyväinen ja heidän alekorttinsa toimii Baltian maissa myös.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: venäjän diesel
Itse olen tankannut Imatran ylityspaikalla heti venäjänpuolella vasemalla olevalla asemalla 7-vuotta ensin 124 200d ja nyt toistavuotta
w204 200cdi en ole huomannut kummassakaan autossa mitään ongelmia polttoaineen suhteen,myonteinen asia on 0,711e litrahinta.
Onko kellään ollut ongelmia kyseisen huoltamon polttoaineissa?
w204 200cdi en ole huomannut kummassakaan autossa mitään ongelmia polttoaineen suhteen,myonteinen asia on 0,711e litrahinta.
Onko kellään ollut ongelmia kyseisen huoltamon polttoaineissa?
wallu
Re: venäjän diesel
Suomestako öky venäläiset vie dieselinsä?
Aika paljon parempi autokanta kuin meillä
Aika paljon parempi autokanta kuin meillä
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: venäjän diesel
Kuulostaa siltä että jos Nesteellä tankkaa niin ei ole pelättävää.
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)