Eräänä yönä Mersusta poksahti takailmajousi rikki, kotiin matkaa "vain" 250km. Aikani jahkailtuani ja ihmeteltyäni päätin linkuttaa pohjaanlyöntikumin varassa kotiin. Matkalla yritin tutkia löytäisinkö jostain sulakkeen jottei jousien kompura hakkaisi itseään hengiltä. Siihen hätään en löytänyt sulakketta joten ajattelin että hakatkoon sitten, tappotuomiolla oli koko ilmajousitus muutenkin. Noh, siinä matkalla auto ilmoitti että sammuttaa radiota ym. kun virta vähissä. Viimein pääsin kotipihaan ja silloin oli virta jo aivan finaalissa. Seuraavan aamun työmatkasta johtuen auto seisoi siinä muutaman viikon ja kun palasin, vaihdoin autoon lähes uuden AGM akun jonka sain vaihtopalkalla eräästä toisesta autosta, joka oli menossa liikkeeseen vaihdossa uuteen autoon. Akun vaihto tapahtui kiireellä ja kuten arvaatte,ilman "apuvirtaa" toisesta akusta. Noh, auto starttasi ja pelasi ok ja ajoin sen hallille seisomaan. nyt kuukauden päästä kun kerkesin, purin ilmajouset pois ja laitoin Arnottin teräsjousikitin (bolt on sarja reilu 350€, ei paha)paikalleen ja lähdin koeajolle. Jousihommaan erittäin tyytyväisenä ajelin noin 100km lenkin kunnes taas alkoi tulla ilmoituksia että radiota ym. aletaaan hetken päästä sammuttamaan. Sattuipa muuten olemaan yleismittari mukana autossa joten sitten auton käydessä akusta mitatessa jännite oli vain reilu 10V. Akku on varmasti ehjä.
Osaisiko joku sanoa, onko mitään muita mahdollisia syitä kuin että laturi olisi sökö. Ei viitsisi 300€ sijoittaa turhaan laturiin jos vika ei olekaan siinä....lähinnä mietein että onko tuolla "epäonnistuneella" akun vaihdolla jotain tekemistä asian kanssa.
Pikaisia kommentteja otetaan vastaan, kiitos.
W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
-verovirkamies on jumalasi, älä pidä muita jumalia-
Re: W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
Toisesta kulkineesta vaihdoin jännitteensäätimen kun ei ladannut ja on toiminut nyt kuukauden. Oli paska jännitteensäädin kun ei toiminut kun tasan 10 vuotta, leima 07/2003.
Mitä tuossa wis tiedotteen latureista luin, niin siinä käskettiin tarkistamaan säädin kun suurin osa vaihtolatureista on ollut viallisia vain säätimen osalta.
Mitä tuossa wis tiedotteen latureista luin, niin siinä käskettiin tarkistamaan säädin kun suurin osa vaihtolatureista on ollut viallisia vain säätimen osalta.
Re: W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
Moi, kiitos vinkistä. Pystytkö pikaisesti vielä kertomaan mistä löydän tuon jännitteen säätimen?
-verovirkamies on jumalasi, älä pidä muita jumalia-
Re: W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
Laturin kyljessä, hiilipaketti.
Re: W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
Tuolla threadissa on linkkejä aiheeseen...kt9228 kirjoitti:Moi, kiitos vinkistä. Pystytkö pikaisesti vielä kertomaan mistä löydän tuon jännitteen säätimen?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 2&p=988616" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 (E 270cdi vm-04) lataus ongelma
Saako näitä helposti ostettua uusia? Onko ihan perus bulkki tavaraa jossain autosähkö liikkeissä?Maucca kirjoitti:Laturin kyljessä, hiilipaketti.
-verovirkamies on jumalasi, älä pidä muita jumalia-