10-11 tuntia (ajoaika, lautta, lautan odotus). Muut tauot sitten päälle.hpl kirjoitti: Kuinka kauan menee Lyypekistä ajaessa Tukholmaan?
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
En katsonut kartasta muuta paljon siellä ajaneena Düsseldorf osuisi muistaakseni siihen välille:hpl kirjoitti:4.9 pitäisi lähteä Mercedes-Benz Niederlassung Mainfranken Schweinfurt liikkeestä hakemaan E 250 CDI Coupe Sportpaket AMG Avantgarde 2010. Lentäen aamulla Frankfurtiin ja siitä varmaan junalla perille? 6.9 lauantai iltana Tukholmasta laivaan.
Matkalla voisi käydä katsomassa jotain autoiluun (yleensä tekniikkaan) liittyvää mielenkiintoista, joten saa ehdottaa.
http://remise.de/Classic-Remise-Duessel ... ummary.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli entinen Meilenwerke, olen käynyt tuolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei se Düsseldorf ole kyllä siellä päin. Jos lähdet 4.9. reissuun niin mahdollisesti saat auton ajoon joko jo 4.9. tai vasta 5.9. riippuen milloin olet liikkeessä ja mihin kellonaikaan tuolla Schweinfurtissa saa auton vielä kilpiin. Ilmeisesti olet kuitenkin varmistanut myyjältä, että auto on lähtövalmis saman tien?
Käy ihan työstä ajaa tuolta jo esim. Hampuriin tai Lyypekkiin ja itse en kiertäisi yhtään. Matkalla kyllä pystyy välillä oikaisemaan jalkaansakin, mutta toisaalta siinä on tietöitä ja rekkaliikennettä. Alkupuolella matkaa on sitten melkoisia mäkiäkin eli jos ajat suoraan A7-tietä niin ei käy näkymät tylsiksi. Itse ajaisin tuosta yöksi Hampuriin ja olisin siellä sitten yön tai kaksi riippuen aikataulusta. Vähän säästät rahaa, jos ajat Tanskan halki etkä käytä Laivaa. Mutta silloin jää se Lyypekki näkemättä ja on kyllä näkemisen arvoinen (yö kenties siellä?). Hampurista ajaa Lyypekkiin 45 minuutissa, jos ei ole ruuhkaa. Tietöitä on ja rajoituksia jo tuollakin välillä. A1 on koko ajan remontissa ja huonossa kunnossa. Hampurista ehtii illaksi Tukholmaan, kun lähtee ajoissa, ajoi sitten Tanskan siltoja pitkin tai käytti Puttgardenin lauttaa.
Tulin kesälomareissusta matelemalla Berliinistä Hampurin kautta ja koko Tanskan halki Tukholmaan aamulaivalle 16 tunnissa plus kolme stoppia matkalla. Voin todeta, että kyllä väsytti, mutta Södertäljessä tiesi pääsevänsä perille. Pari muuta kertaa olen tänä vuonna tullut Hampurista Tukholmaan, mutta lähtenyt aamulla ja ollut illalla perillä. Ilmeisesti tulet päiväsaikaan niin silloin tuota väsymisongelmaa ei ole. Tankassa on sitten kauhea liikenne ja tietöitä, joissa voi joutua pysähtymäänkin ruuhkan takia. Samoin toki illalla Tukholmaan saavuttaessa voi olla autoja liikkeellä.
Käy ihan työstä ajaa tuolta jo esim. Hampuriin tai Lyypekkiin ja itse en kiertäisi yhtään. Matkalla kyllä pystyy välillä oikaisemaan jalkaansakin, mutta toisaalta siinä on tietöitä ja rekkaliikennettä. Alkupuolella matkaa on sitten melkoisia mäkiäkin eli jos ajat suoraan A7-tietä niin ei käy näkymät tylsiksi. Itse ajaisin tuosta yöksi Hampuriin ja olisin siellä sitten yön tai kaksi riippuen aikataulusta. Vähän säästät rahaa, jos ajat Tanskan halki etkä käytä Laivaa. Mutta silloin jää se Lyypekki näkemättä ja on kyllä näkemisen arvoinen (yö kenties siellä?). Hampurista ajaa Lyypekkiin 45 minuutissa, jos ei ole ruuhkaa. Tietöitä on ja rajoituksia jo tuollakin välillä. A1 on koko ajan remontissa ja huonossa kunnossa. Hampurista ehtii illaksi Tukholmaan, kun lähtee ajoissa, ajoi sitten Tanskan siltoja pitkin tai käytti Puttgardenin lauttaa.
Tulin kesälomareissusta matelemalla Berliinistä Hampurin kautta ja koko Tanskan halki Tukholmaan aamulaivalle 16 tunnissa plus kolme stoppia matkalla. Voin todeta, että kyllä väsytti, mutta Södertäljessä tiesi pääsevänsä perille. Pari muuta kertaa olen tänä vuonna tullut Hampurista Tukholmaan, mutta lähtenyt aamulla ja ollut illalla perillä. Ilmeisesti tulet päiväsaikaan niin silloin tuota väsymisongelmaa ei ole. Tankassa on sitten kauhea liikenne ja tietöitä, joissa voi joutua pysähtymäänkin ruuhkan takia. Samoin toki illalla Tukholmaan saavuttaessa voi olla autoja liikkeellä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Yksi tapa on ajaa illaksi Travemündeen ja ottaa yölautta Malmöhön, josta onkin sitten enää 6-7 tuntia Tukholmaan. Ei tule kovinkaan paljon kalliimmaksi kuin hotelliyö + lautta + silta + bensat Tanskan läpi (riippuu tietysti hieman siitä minkä hintaista hotellia käyttäisi)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Totta, nyt kun kartasta katsoin niin tuo kylä on Frankusta itään. Aikanaan sahasin tuota DUS-FRA väliä useasti. No ajaa sitten Berliinin Classic Remiseentn62634 kirjoitti:Ei se Düsseldorf ole kyllä siellä päin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joka osuukin mainiosti reitillekarra kirjoitti:No ajaa sitten Berliinin Classic Remiseen
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllä auto on valmiina kilvissä. Liikkessä meidän pitäisi olla n. klo 13.00. Otetaan vuokra auto kentältä, lähes sama hinta kuin kahden hengen junaliput. Liike maksaa taksin paikallisesta vuokraamosta, kunhan tullaan mersu-taksillaJos lähdet 4.9. reissuun niin mahdollisesti saat auton ajoon joko jo 4.9. tai vasta 5.9. riippuen milloin olet liikkeessä ja mihin kellonaikaan tuolla Schweinfurtissa saa auton vielä kilpiin. Ilmeisesti olet kuitenkin varmistanut myyjältä, että auto on lähtövalmis saman tien?
Apukuskiksi sain puhuttua rouvan, joten jätetään nuo auto museot välistä tällä kertaa. Reitiksi alkaa muodostua Erfurt:in kautta Goslar:iin yöksi. Sieltä Cellen kautta kohti pohjoista. Toinen yö olisi tarkoitus majoittua mahdollisimman lähellä Tanskan lauttaa. Onko kokemusta hotelleista tuolla?
Hyvä ja oikeastaan edullinen tapa siirtyä Ruotsin puolelle. Perjantai illan lähtö klo 22.00 oli myyty täyteen joten jäi pois vaihtoehdoista.Yksi tapa on ajaa illaksi Travemündeen ja ottaa yölautta Malmöhön, josta onkin sitten enää 6-7 tuntia Tukholmaan. Ei tule kovinkaan paljon kalliimmaksi kuin hotelliyö + lautta + silta + bensat Tanskan läpi (riippuu tietysti hieman siitä minkä hintaista hotellia käyttäisi)
C207 rouvalla, Fordilla mä itte
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eipä juuri, ja jos Goslar on lukittu ja yksi yö on tarkoitus yöpyä matkalla, niin ennemmin yöpyisin Malmössä kuin Saksan puolella.hpl kirjoitti:Reitiksi alkaa muodostua Erfurt:in kautta Goslar:iin yöksi. Sieltä Cellen kautta kohti pohjoista. Toinen yö olisi tarkoitus majoittua mahdollisimman lähellä Tanskan lauttaa. Onko kokemusta hotelleista tuolla?
e: Goslar - Puttgarden 370km, Rödby - Tukholma 809km vs Goslar-Puttgarden + Rödby-Malmö 566km, Malmö - Tukholma 614km.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Lyypekin Holiday Innissä olin kaksi yötä nyt elokuussa. Pihassa on ilmaisia paikkoja, jos ovat vapaana ja parkkihallissa maksullisia. Ei ole halvimmasta päästä hotellina, muttei huonoimmasta päästä. Siitä ei kauaa laivalle aja ja ajon voi jopa ajoittaa siten, ettei tarvitse odotella, kun katsoo aikataulut. Lyypekistä Heiligenhafeniin asti on moottoritietä ja loput normaalia tietä. Tankata kannattaa ajoissa esim. Lyypekissä Citti Tankilla tai Bei der Lohmühlen varrella olevilla asemilla. Aral ennen satamaa on rosvohintainen.hpl kirjoitti: Toinen yö olisi tarkoitus majoittua mahdollisimman lähellä Tanskan lauttaa. Onko kokemusta hotelleista tuolla?
Paras hinta-laatu suhde on mielestäni Hampurissa Lübecker Strassen Holiday Inn Expressissä. Yö 89e/2hh sisältää aamiaisen ja parkkihalli Rewen alakerrassa on kympin vuorokausi. Taso riittää varmasti naisihmisellekin.
Mutta Iso-Beltin ja Juutinrauman sillat maksavat yhteensä 52e (31e+21e) BroPas:n Bizz-lähetintä käyttäen niin ajan myös sitä kautta itse, vaikka ajoa tulee 150 km enemmän. Pelkkä Puttgardenista Rodbyhyn laivalla meno maksaa ProBas-hinnalla 87e (+Juutinrauma 21e). Tämä siis ihan yleisenä infona, jos joku pohtii reittejä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tässä etäisyysjärjestyksessä satamasta:hpl kirjoitti:Toinen yö olisi tarkoitus majoittua mahdollisimman lähellä Tanskan lauttaa. Onko kokemusta hotelleista tuolla?
Der Grünen Jäger, Gremersdorf (Edellinen risteys ennen Heiligenhafenia)
1 yö n. 10 vuotta sitten. Paikka on 70-luvulta ja sijainti keskellä ei mitään, onpa sentään oma ravintola josta sai olutta ja perusillallisen. Asiakkaita ainakin silloin todella harvakseen.
Etap, Lübeck
Useimmin kokeiltu (5-10 yötä). Luksus puuttuu mutta ei siitä tarvitse maksaakaan, toimii kun saapuu myöhään ja lähtee varhain. 1 km keskustaan. Ilmainen WLAN mutta se ei kuulu kaikissa huoneissa.
TRYP by Wyndham - Lübeck Aquamarin
1 yö (tarjous löytyi HRS.de:stä). Muina vieraina 2-3 bussikuormaa turisteja. Yhtä kaukana keskustasta kun Etap mutta nipin napin kävelymatkan päästä löytyy ehkä vähän enemän toimintaa: pari kauppaa, huoltamo, pizzeria.
Lyypekin Scandicissa on tullut myös nukuttua mutta se on nykyään suljettu.
Heiligenhafenista ja Neustadt in Holsteinista löytynee jokunen pieni hotelli lisää, näistä ei ole kokemuksia
Re: Tarinointia tuontiautoista
Miten tuolla Puttgardenin lautalla. Pitääkö olla kuinka paljon aikaisemmin? Onko siellä ruuhkaa aamuisin?
Jos ajaisi jonnekin Tanskan puolelle yöksi. Esim. Nyborg.
Sieltä ei tarvitse lähteä aamulla lautta aikataulun mukaan.
Ja toisaalta perjantaina ehtisi Saksan puolella pysähtyä rauhassa katteleen paikkoja, kun ei olisi turhan pitkä ajomatka.
Jos ajaisi jonnekin Tanskan puolelle yöksi. Esim. Nyborg.
Sieltä ei tarvitse lähteä aamulla lautta aikataulun mukaan.
Ja toisaalta perjantaina ehtisi Saksan puolella pysähtyä rauhassa katteleen paikkoja, kun ei olisi turhan pitkä ajomatka.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kerran olen mennyt aamulla, ei ollut ruuhkaa. Enkä usko, että syyskuun alussa on. Varttia ennen kun tulee satamaan niin pääsee hyvin suurella todennäköisyydellä seuraavaan laivaan. Myöhemminkin voi päästä. Lisäksi voit, jos olet varma aikatauluista, varata lipun tiettyyn laivaan, jolloin pääset ainakin.hpl kirjoitti:Miten tuolla Puttgardenin lautalla. Pitääkö olla kuinka paljon aikaisemmin? Onko siellä ruuhkaa aamuisin?
Jos ajaisi jonnekin Tanskan puolelle yöksi. Esim. Nyborg.
Sieltä ei tarvitse lähteä aamulla lautta aikataulun mukaan.
Ja toisaalta perjantaina ehtisi Saksan puolella pysähtyä rauhassa katteleen paikkoja, kun ei olisi turhan pitkä ajomatka.
Itse en nykyään enää koskaan yövy Tanskassa, koska se on niin kalllis. Sekä Saksa että Ruotsi ovat paljon halvempia.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei siellä Puttgardenissa laivaa tarvi kauaa odottaa, vaikkei aikatauluja katselisikaan. Homma toimii pikkuisen rivakammin kuin ruotsinlaivoilla eli ei satamassa juuri etukäteen tarvi olla. Heinäkuussa ajoin maksukopille, siitä laivaan sisään ja laiva lähti. Kokonaissuoritus n. 5 minuuttia eli sattumalta tulin paikalle juuri sopivasti.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tanskaan ei tosiaan kannata jättää mitään muuta kuin kuset pönttöön. Koko maassa ei ole läpiajotyylillä mentynä mitään muuta nähtävää kuin isot sillat. Moottoritien varressa on pari Statoilin huoltoasemaa ja pusikkoa.tj86430 kirjoitti: Itse en nykyään enää koskaan yövy Tanskassa, koska se on niin kalllis. Sekä Saksa että Ruotsi ovat paljon halvempia.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ruuhkaa ei ole ollut koskaan kun olen siitä mennyt, mutta kiireisimpään loma-aikaan on ilmeisesti sekin mahdollista (taitaa olla tältä vuotta se riski ohi).
Virallinen check-in aika on 15 min ennen lähtöä, flex-lipulla 5 min ennen: http://www.scandlines.de/de/kunden-serv ... ragen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytännössä normaalilipulla pääsy lauttaan loppuu kun jono on ajanut sisään eli vähän myöhemminkin voi vielä ehtiä, jos lippujonossa edessä ei ole ketään.
Vikingille ehtii juuri ja juuri kun lähtee matkaan Lyypekistä aamukuudelta. Ennen käytin Finnlinkiä (Kapellskär-Naantali), viimeinen vuoro lähtee 01.00 ja check-in on 24.00. Sille mennessä ehtii nukkumaan pitempään ja tekemään taxfree-ostokset Heiligenhafenista ja satamasta. Se on vaan nykyään hieman kalliimpi vaihtoehto kun Tukholman laivat.
EDIT: Tanskan puolelta halpa hotellivaihtoehto on tietenkin Köpiksen Omenahotelli, sitäkin on kerran kokeiltu.
Virallinen check-in aika on 15 min ennen lähtöä, flex-lipulla 5 min ennen: http://www.scandlines.de/de/kunden-serv ... ragen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytännössä normaalilipulla pääsy lauttaan loppuu kun jono on ajanut sisään eli vähän myöhemminkin voi vielä ehtiä, jos lippujonossa edessä ei ole ketään.
Vikingille ehtii juuri ja juuri kun lähtee matkaan Lyypekistä aamukuudelta. Ennen käytin Finnlinkiä (Kapellskär-Naantali), viimeinen vuoro lähtee 01.00 ja check-in on 24.00. Sille mennessä ehtii nukkumaan pitempään ja tekemään taxfree-ostokset Heiligenhafenista ja satamasta. Se on vaan nykyään hieman kalliimpi vaihtoehto kun Tukholman laivat.
EDIT: Tanskan puolelta halpa hotellivaihtoehto on tietenkin Köpiksen Omenahotelli, sitäkin on kerran kokeiltu.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viime joulukuussa oli myrskyn jälkeen jonoa Rodbyn satamaan 10 km Saksaan päin mennessä.
Heinäkuussa lähdin Hampurista 7:00 ja hyvin ehti Viking Linelle, vaikka Ruotsissa oli auto kaiteessa Skoonessa ja moottoritie tukossa ja pysähdyksissä.
Heinäkuussa lähdin Hampurista 7:00 ja hyvin ehti Viking Linelle, vaikka Ruotsissa oli auto kaiteessa Skoonessa ja moottoritie tukossa ja pysähdyksissä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
No ei sitten. Käykää vaikka Reeperbaanillatj86430 kirjoitti:Joka osuukin mainiosti reitillekarra kirjoitti:No ajaa sitten Berliinin Classic Remiseen
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
karra kirjoitti: No ei sitten. Käykää vaikka Reeperbaanilla
Ja jos ostaa auton Kölnin suunnalta, kannattaa poiketa Pascha-klubilla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko Puttgarden-Rodby lautan hinta tosiaan jo 87 euroa? Muistelisin että vuosi sitten pääsi vielä noin viidelläkympillä...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viimeinen rutistus vielä ennen kun silta valmistuu, pitää saada kasaan vähintään 1560 miljoonaa € ja vähän voittoakin ennen vuotta 2021.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandlines" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.femern.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandlines" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.femern.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuossa ylhäällä mainitussa Lyybekin HI-hotellissa oltiin myös juuri pari yötä sitten. 135€ aamiaisineen remontoitu huone. Ihan ok hotelli.
Tukholmasta Lyynekkiin meni aika pienillä tauoilla n. 10 tuntia. Tultiin lauttojen kautta, molempiin suoraan sisään ja liikkeelle. Putgarten-Rodby maksaa pelkästään neljältä hengeltä nykyään 92e=ryöstöä. Silta Malmöön maksaa luokkaa 45-50€. Yhdistetty lauttalippu Hgör-Hborg + Pgarten-Rby makssa luokkaa 125€.
Jaa olihan mulla kysyttävääkin. Mites se olikaan, onnistuiko saksalaisilla normaalikilvillä auton tuonti Suomeen ja sitten normaalit autoveroilmoitukset+rekisteröinnit?
Ajatuksena siis ostaa äiteelle auto, mutta minun nimiini Saksassa. Minun nimiin sen vuoksi, että voin ostaa auton hyvissä ajoin ennen muorin tuloa Saksaan kun sopiva "helmi" kohdalle sattuu. Eli ei ole aikarajaa puneisen vientikilven kautta. Eli muori ajaa minin nimissä olevan auton Suomeen valtakirjan kanssa ja hoitaa sitten jatkotoimet Suomessa. Laittaa minulle kilvet takaisin jotta minä saan auton pois Saksan rekisteristä. Onnistuuko ja miksei onnistuisi?
Vastaavalla tavallahan minun ja vaimoni täytyy viedä omat autot aikoinaan Suomeen, vai pitääkö meidänkin ensin ottaa autoihimme siirtokilvet jotta saadaan Saksan rekisteröinnit katkeamaan....
Marko
Tukholmasta Lyynekkiin meni aika pienillä tauoilla n. 10 tuntia. Tultiin lauttojen kautta, molempiin suoraan sisään ja liikkeelle. Putgarten-Rodby maksaa pelkästään neljältä hengeltä nykyään 92e=ryöstöä. Silta Malmöön maksaa luokkaa 45-50€. Yhdistetty lauttalippu Hgör-Hborg + Pgarten-Rby makssa luokkaa 125€.
Jaa olihan mulla kysyttävääkin. Mites se olikaan, onnistuiko saksalaisilla normaalikilvillä auton tuonti Suomeen ja sitten normaalit autoveroilmoitukset+rekisteröinnit?
Ajatuksena siis ostaa äiteelle auto, mutta minun nimiini Saksassa. Minun nimiin sen vuoksi, että voin ostaa auton hyvissä ajoin ennen muorin tuloa Saksaan kun sopiva "helmi" kohdalle sattuu. Eli ei ole aikarajaa puneisen vientikilven kautta. Eli muori ajaa minin nimissä olevan auton Suomeen valtakirjan kanssa ja hoitaa sitten jatkotoimet Suomessa. Laittaa minulle kilvet takaisin jotta minä saan auton pois Saksan rekisteristä. Onnistuuko ja miksei onnistuisi?
Vastaavalla tavallahan minun ja vaimoni täytyy viedä omat autot aikoinaan Suomeen, vai pitääkö meidänkin ensin ottaa autoihimme siirtokilvet jotta saadaan Saksan rekisteröinnit katkeamaan....
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jaa, vähän OT, mutta ihanan kallista on tuo A207:n käyttömaksu Saksassa... 423€.
Vertailun vuoksi tuollainen perusgolf luokkaa 110€.
Marko
Vertailun vuoksi tuollainen perusgolf luokkaa 110€.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kokemusta ei ole mutta pitäisihän se käydä kun ajossa on mukana se valtakirja ja rekisteröitäessä normaalisti omistusosa + kauppakirja. Muistelisin että ulkomaankilvet voisi palauttaa suurlähetystöön, kannattaa selvittää ja hoitaa kilvistä poisto ennen kun luovuttaa alkuperäisen rekisteriotteen suomalaisen katsastusmiehen käteen.MarkoV kirjoitti:onnistuiko saksalaisilla normaalikilvillä auton tuonti Suomeen ja sitten normaalit autoveroilmoitukset+rekisteröinnit?
Mutta eikö kahdet keltaiset kilvet aja saman asian helpommalla (yhdet siirto- ja koeajoon ja toiset Suomeen vientiä varten)?
Re: Tarinointia tuontiautoista
En ole vielä ehtinyt keltaisiin kilpiin perehtyä, mutta...jysi kirjoitti:Kokemusta ei ole mutta pitäisihän se käydä kun ajossa on mukana se valtakirja ja rekisteröitäessä normaalisti omistusosa + kauppakirja. Muistelisin että ulkomaankilvet voisi palauttaa suurlähetystöön, kannattaa selvittää ja hoitaa kilvistä poisto ennen kun luovuttaa alkuperäisen rekisteriotteen suomalaisen katsastusmiehen käteen.MarkoV kirjoitti:onnistuiko saksalaisilla normaalikilvillä auton tuonti Suomeen ja sitten normaalit autoveroilmoitukset+rekisteröinnit?
Mutta eikö kahdet keltaiset kilvet aja saman asian helpommalla (yhdet siirto- ja koeajoon ja toiset Suomeen vientiä varten)?
-Ei taida keltaiset kilvet oikein toimia. Sisko ja muori tekevät pikkuloma-ajelua siinä samalla, eli päivät ei riitä keltaisissa kilvissä.
-Ja autossahan tulee olla jonkinlaiset kilvet myös kun se seisoo tuossa kadunvarressa oston ja viennin välisen ajan. Täällähän ei auto voi olla kilvettömänä käytännössä kuin omassa pihassa...
-Keltaisissa kilvissä on myös riski (tosin pieni), että Tanskassa tai ruotsissa meno päättyy. Ovat välillä ottaneet kantaa, että keltaisilla kilvillä ei heidän huudeilla ajella...
Tietysti voisi auton ostaa ensin omiin nimiin, ja sitten ennen lähtöä tehdä omistajanvaihdos ja laittaa rouvat matkaan punaisilla kilvillä. Noihan se oikein menisi, mutta tulee noita reksiteröintikuluja vähän turhaan...
Pitänee ihan käydä konttorilla kysymässä eri vaihtoehdot, mutta voisin mielestäni ostaa auton suoraan punanislle kilville. Kuukauden puaniset on vielä kohtuuhintaiset jos se kuuausi olisi riittävä aika. T'm' nyt riippuu siitä, milloin se helmi löytyy...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: Tarinointia tuontiautoista
Markolle: Jos Saksasta tulee Suomeen ajoa, hanki Juutinrauman sillan BroPas-lähetin. Vuosimaksu on 38e, mutta jo yhdellä meno-paluulla sillalla säästää, kun ylitys on 21e sitä käyttäen. Lisäksi Puttgardenin laivalla saa 5e alennuksen. Kopeilla ei tarvi asioida ja tulee imukupilla tuulilasiin. Ei siis autokohtainen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tänää pitäisi auto maksaa ja torstaina lähdetään hakemaan
Tälläinen kyseessä
Sales name E 250 CDI
Delivery date 2010-06-11
PAINT1 792U
Interior color 101A
Engine 651911 30 263889
SA codes
Code Value
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
236 DAY DRIVING LIGHT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
277 SPORTS STEERING WHEEL
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
2R8 COMPLETE WINTER WHEEL, L. ALLOY 5-SPOKE DESIGN 18"
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
652 SUMMER TIRES MOUNTED
70O No code designation available
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
76V SPEED + LOAD INDEX 91Y+94Y XL
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
792U PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
801 YOM 10/1
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
F207 MODEL SERIES 207
FC COUPE
GM MANUAL TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U26 FLOOR MATS - AMG
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Tälläinen kyseessä
Sales name E 250 CDI
Delivery date 2010-06-11
PAINT1 792U
Interior color 101A
Engine 651911 30 263889
SA codes
Code Value
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
236 DAY DRIVING LIGHT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
277 SPORTS STEERING WHEEL
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
2R8 COMPLETE WINTER WHEEL, L. ALLOY 5-SPOKE DESIGN 18"
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
652 SUMMER TIRES MOUNTED
70O No code designation available
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
76V SPEED + LOAD INDEX 91Y+94Y XL
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES
792U PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
801 YOM 10/1
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
F207 MODEL SERIES 207
FC COUPE
GM MANUAL TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U26 FLOOR MATS - AMG
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
C207 rouvalla, Fordilla mä itte
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jahas on taas yksi reissu takana ja tässä hieman huomioita:
Kilpien saanti on vähän vaikeutunut , sillä monessa paikassa pitää olla mukana todistus asuinpaikasta sekä myös jo olla auto ostettuna .
Näin siis myös ns keltapäisten kilpien kanssa . Myös netissä tilattavissa kilvissä pitää olla tuo auton vin-numero. Määräykset on muuttuneet kai kesän alussa.
Toistaalta Saksa on liittovaltio, joten eri paikoissa on näköjään eri sännöt. Hampurista sain kilvet ihan vanhaan malliin , mutta saa kuulema vain yhden parin kerrallaan, mutta
se riittää minulle . Toisaalta nuo muuttuneet säännöt kilvissä tuovat yhden lisäyön reissuun .
Itse katselin sopivaa käyttäautoa talveksi ja vielä sellaista missä olisi koukku ja penkinlämmittimet kangaspenkein ....
Tein asiat kuten ennenkin eli : Katselin sopivia mobilesta ja rastin välillä postinumerolla hakusädettä rajaten . Näin saan tietyn paikan ehdokkaat , koko Saksaa en jaksa kiertää.
Sopivien osoitteet laitan vielä map24.de kartalle , jotta näen miten on järkevintä kiertää ehdokkaat läpi.
Laitan ehdokkaat omaan paremmuusjärjestykseen ja sitten lentolippua ostamaan . Sas:lla on kätevä ostaa lentolippu sillä kauppa on 24 tunnin avokauppa , jolloin jo ostetun lipun voi perua ja saa kaikki rahat takaisin . Tämä joskus joskus on mobileen tullut uusia mielenkiintoisia ehdokkaitan lentolipun oston jälkeen .
No "yllättäen " ensimmäinen mersu oli sitä mitä ilmoituksessa myyjä (Saksalainen ) kertoi. En näe syytä tällöin lähteä kiertämään muita listalla olleita ..
Finnlinesillä tulin takaisin Suomeen ja hytti omassa käytössä sekä auto , hinta oli 576 euroa . Joten en löydä syytä lähteä ajamaan Ruotsin läpi. Lisäksi
Saksan oluet on hyviä ja hyvä paikka on ostaa ne satamasta . Vai pitääkö joku , Rostokker olut 0,5 litraa 24 kpl hinta 13,95 euroa , kalliina ?
Ai niin se auto. Ostin W203-220 cdi facelilf-farkun . Tuonti ei minusta juurikaan rahallisesti kannata , mutta en toisaalta löydä Suomesta sillä hinnalla mitä auto minulle maksoi (auton kokonaishinta minulle Suomen kilvissä) , mitään vastaavaa nettiauton tarjonnasta...
Kilpien saanti on vähän vaikeutunut , sillä monessa paikassa pitää olla mukana todistus asuinpaikasta sekä myös jo olla auto ostettuna .
Näin siis myös ns keltapäisten kilpien kanssa . Myös netissä tilattavissa kilvissä pitää olla tuo auton vin-numero. Määräykset on muuttuneet kai kesän alussa.
Toistaalta Saksa on liittovaltio, joten eri paikoissa on näköjään eri sännöt. Hampurista sain kilvet ihan vanhaan malliin , mutta saa kuulema vain yhden parin kerrallaan, mutta
se riittää minulle . Toisaalta nuo muuttuneet säännöt kilvissä tuovat yhden lisäyön reissuun .
Itse katselin sopivaa käyttäautoa talveksi ja vielä sellaista missä olisi koukku ja penkinlämmittimet kangaspenkein ....
Tein asiat kuten ennenkin eli : Katselin sopivia mobilesta ja rastin välillä postinumerolla hakusädettä rajaten . Näin saan tietyn paikan ehdokkaat , koko Saksaa en jaksa kiertää.
Sopivien osoitteet laitan vielä map24.de kartalle , jotta näen miten on järkevintä kiertää ehdokkaat läpi.
Laitan ehdokkaat omaan paremmuusjärjestykseen ja sitten lentolippua ostamaan . Sas:lla on kätevä ostaa lentolippu sillä kauppa on 24 tunnin avokauppa , jolloin jo ostetun lipun voi perua ja saa kaikki rahat takaisin . Tämä joskus joskus on mobileen tullut uusia mielenkiintoisia ehdokkaitan lentolipun oston jälkeen .
No "yllättäen " ensimmäinen mersu oli sitä mitä ilmoituksessa myyjä (Saksalainen ) kertoi. En näe syytä tällöin lähteä kiertämään muita listalla olleita ..
Finnlinesillä tulin takaisin Suomeen ja hytti omassa käytössä sekä auto , hinta oli 576 euroa . Joten en löydä syytä lähteä ajamaan Ruotsin läpi. Lisäksi
Saksan oluet on hyviä ja hyvä paikka on ostaa ne satamasta . Vai pitääkö joku , Rostokker olut 0,5 litraa 24 kpl hinta 13,95 euroa , kalliina ?
Ai niin se auto. Ostin W203-220 cdi facelilf-farkun . Tuonti ei minusta juurikaan rahallisesti kannata , mutta en toisaalta löydä Suomesta sillä hinnalla mitä auto minulle maksoi (auton kokonaishinta minulle Suomen kilvissä) , mitään vastaavaa nettiauton tarjonnasta...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Noh.. Ajo esim. Flensburgista Turkuun laivan ja hytin kanssa maksaa noin 220 euroa eli on tuo Finnlines minulle kallis, kun olen persaukinen. Berliinin Alexanderplatzin Pennyssä oli Gutshaus-olut 0,5 litraa 20 kpl hintaan 4,69 euroa plus pantti. Sitä pidin halpana.sportsman kirjoitti: Finnlinesillä tulin takaisin Suomeen ja hytti omassa käytössä sekä auto , hinta oli 576 euroa . Joten en löydä syytä lähteä ajamaan Ruotsin läpi. Lisäksi
Saksan oluet on hyviä ja hyvä paikka on ostaa ne satamasta . Vai pitääkö joku , Rostokker olut 0,5 litraa 24 kpl hinta 13,95 euroa , kalliina ?
Ai niin se auto. Ostin W203-220 cdi facelilf-farkun . Tuonti ei minusta juurikaan rahallisesti kannata , mutta en toisaalta löydä Suomesta sillä hinnalla mitä auto minulle maksoi (auton kokonaishinta minulle Suomen kilvissä) , mitään vastaavaa nettiauton tarjonnasta...
Mutta onnea uudelle autolle!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulle on tulossa nyt Amerikasta auto; ensimmäistä kertaa tällaisessa rojektissa mukana. Kontti on saapunut satamaan/huolitsijalle viime torstaina ja jouduin tekemään valtakirjan että auton voi tullata puolestani. Auton maksoin tammikusssa välittäjälle. Nyt kun kontti on oman maan kamaralla maksoin välittäjän komission sekä merirahdin Suomeen että sisämaanrahdin Las Vegasista Los Angelesiin. Merirahti 1300 euroa, auton nouto Vegasista Losin terminaaliin 295 euroa nollaverolla siis. Komissio jääköön liikesalaisuudeksi Autolle haetaan tullivapautta sen hinnan ja harvinaisuuden perusteella; pitäs onnistui huolitsijan mukaan mutta alvihan tästä huvista on maksettava.
Niin auto on vaalean metallinsininen 1980 450 SEL 6.9 suoraan ajosta, harrastajaperheeltä. Löysin sen itse, tai osasin kysyä kun soitin heille yhdestä toisesta autosta.
Laittelen oman topikin pystyyn jahka saan auton kotiin .
Niin auto on vaalean metallinsininen 1980 450 SEL 6.9 suoraan ajosta, harrastajaperheeltä. Löysin sen itse, tai osasin kysyä kun soitin heille yhdestä toisesta autosta.
Laittelen oman topikin pystyyn jahka saan auton kotiin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224