Jusp33 kirjoitti:siitä vaan setvimään johtoja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
itelllä kohta varmaan sama edessä kun sähköt ihan sekasin :S ja on muute komee w201!
Tattista vaan!
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Joo niitä johtoja tuossa tuli muutama kuukaus sillon tällön tutkittua ja tinailtua läjää. Viime perjantaina tuli ekat testi-ajot otettua, nyt ajettu n.250km ja vielä mennää.
Havaintoja ja korjauksia vielä:
- Käynnistyksessä ja polkasussa tupsauttaa komeat siniset käryt putkesta. Epäilen et venttiilinvarrenkumit kovettunu tai pompanneet paikaltaan. Kone kun seiso tietääkseni puol vuotta kuusen alla. Kumit laittaa tilaukseen ja sellanen työkalu millä saa kans paikallaan painettua jouset irti.
- Starttaa hyvin, alkuun laitoin imunokan solenoidille 12v jännitteen, kylmänä lähti laakista, lämpimänä sai sahata ja todella vaikea alkukäynti. Kokeilin katkasta piuhan, seurauksena kylmänä ja kuumana lähtee kun antaa pientä pintakaasua avuksi. Vakio eculta ilmeisesti tulisi "ohjauspiuha" solenoidille, pitää sitä vielä kokeilla vaikuttaako miten toimintaa.
- Moottorijarrutuksen jälkee kun kaasua painaa niin röpeltää hetken tai tuntus joltai sytytyskatkokselta. Autossaha on nyt vakio 4v ja vaijerilla nopeus. Kaveri eppäili, jos ecu tartteis nopeustiedon, kuulema noin just oireillu jossai muis vehkeis. Kaavioita selates ei kyllä sattunu missää silmää mitää "speed" sanaa.
- Eculta lähteviä piuhoja jäi yli n. 10kpl. Siinä oli jotain katin jälkeisiä, ilmastoinnin tai flektin ohjaus?, vakionopeus ja joku hiilisäiliö mitä ei ole.
Kone lähtee kuitenki käyntii ja kulkee suht normisti niin kai nuo sitte on turhia tässä virityksessä, mikäli olen oikeita kaavioita katellu.
- Flekti on vielä toistaseks manuaalisesti katkasijan kautta päälle. M111 lämpötila-anturi ei taida aivan oikeeta tietoa antaa vakio mittarille, kun sielä viisari nousee vain ~50. Viereen pystyy tekemään m102 anturille kierteen niin sillähän saa mittarin näyttämään oikein.
- Toistaseks ei oo auto tai mikää osa palanu (kop kop). Ecussa on vakio ajonesto paikallaan.
Muuta ropleemaa eikai äkkiseltään nyt, jotain asennuskuvia lisäillä toinen päivä.