s210 tärinävaivat palas

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

s210 tärinävaivat palas

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Puolitoista vuotta taistelin, lopulta kardaanin uusiminen ja kannatinlaakerin tuen oikea kohdistaminen korjas tilanteen kokonaista 5tkm ajaksi :evil:

Eli pari viikkoa sitten ajoin huoltoaseman pihaan ja siitä lähtiessä alkoi tuntua taas pieni epämääräinen juputus jostain. Koiranluut meni vaihtoon, katsastuksessa sanottiin että hieman väljää kuskin puolella edessä. Ei vaikutusta. Muutama päivä takaperin lähin koeajamaan vähän enemmän, p-paikalta lähtiessä takaisin paluusuuntaan = täydet käännetty vasempaan meni välittömästi pahemmaksi. Ei muutaku auto jälleen ylös ja ihmettelemään, ei edestä eikä takaa mitään väljää havaittavissa. Eilen illalla kesken ajon heitti kerrasta pahemmaksi, ratissa tuntuu nyt terävämmin, aiemmin lähinnä korin tärinän välittyminen mutta nyt tuntuis tulevan selkeämmin ja terävämmin läpi eli renkaat-hammastanko-ratti akselilta. Aamulla taas ylös, kuskin etupyörän laakeri vähän väljä, mistään ei edelleenkään muuta väljää. Laakerin kiristely ei vaikuttanut ajoon millään tavalla.

Kävi tänään sen verran huollossa että hihnan kiristin vaihdettiin ja siinä yhteydessä kerrottiin että tandempumppu alkais olla vaihdon tarpeessa. Voiko mitenkään pumppu tehdä takaiskareiden / hammastangon kautta sen että tuntuu että renkaat irtoamassa?

Jos tästä JKL/K-S alueelta löytyis joku halukas edes koeajamaan ko. laitoksen että alkais löytyä ees jotain syytä. Ei viitsisi korjaamoilla käyttää ja maksaa siitä ettei tule selvyyttä viasta.
Kokeiltu nyt useasti sammutella ajosta, rullailtu vapaalla kytkin ylhäällä ja alhaalla eikä sillä ole ollut vaikutusta. Kytkin ja painelaakeri on vaihtamatta, mutta voiko sitä kautta tulla tuollaista?
Vastaa Viestiin