w210 250Turbo nafta ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Joonas250
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 18.08.2014 13:50

w210 250Turbo nafta ongelma

Viesti Kirjoittaja Joonas250 »

Morjesta!

Itelläni on siis w210 250turbodiesel autona, ihan ekana täytyy todeta että KYLLÄ se on sama moottori mikä on 124 ollut käytössä. kyseistä yhdistelmää tehtiin muutamia kappeleita belgiaan.

joo eli ajattelin ihan lähtee kyseleen että onko vastaavia ongelmia ollut teillä 124 tai väyrysessä.

auto käy ja kukkuu hienosti mutta jos sen jättää yön yli tasamaalle niin joutuu sahaan pitkään ennenkö käymään lähtee, mutta jos auton jättää nokka alaspäin niin se lähtee samantien tulille..?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 250Turbo nafta ongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

124 koriin ei ole ikinä saanut 250 moniventtiilikonetta turbolla.

Moottori on sama mitä w202 korisissa c-mersuissa on ollut.

Itse vikaan sen verran että hyvinkin tuttu vika tuolle moottorille, vetää ilmaa jostain muovisista polttoaineletkuista, niiden tiivisteistä tai sammutinventtiilistä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
beechcraft549
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 19.05.2009 19:41

Re: w210 250Turbo nafta ongelma

Viesti Kirjoittaja beechcraft549 »

Mulla on samanlaisessa autossa sama vika.
On selvä että on kyse ilmavaivasta . Jostakin se "hörii" ilmaa sisään ja polttoaine valuu takaisin tankkiin. Olisko kellään kokemusta mikä vois olla todennäköisi paikka? PA suodatinkin menee ilmeisesti tyhjäksi koska vaatii niin pitkän sahauksen lähteäkseen käyntiin. Ilmaa kiertää pumpun ympärillä kiertävissä läpinäkyvissä muoviputkissa auton käydessä.
beechcraft549
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 19.05.2009 19:41

Re: w210 250Turbo nafta ongelma

Viesti Kirjoittaja beechcraft549 »

Heippa konkarit :) .

Kirjoitin aiemmin "ilmavaivoista". Nyt ilmavaivat pahentuneet. Jo kaupassakäynnin aikana karkaa naftaa tankkiin. Parilla pysäyksellä sahaan akun tyhjäksi ja sit sylettää.

"On selvä että on kyse ilmavaivasta . Jostakin se "hörii" ilmaa sisään ja polttoaine valuu takaisin tankkiin. Olisko kellään kokemusta mikä vois olla todennäköisi paikka? PA suodatinkin menee ilmeisesti tyhjäksi koska vaatii niin pitkän sahauksen lähteäkseen käyntiin. Ilmaa kiertää pumpun ympärillä kiertävissä läpinäkyvissä muoviputkissa auton käydessä."

Olen vaihtanut ruiskutuspumpun ympärillä olevien läpinäkyvien muoviputkien 0- renkaat , lisäksi myös karkeasuodattimen 0-renkaan sekä pa. hienosuodattimen.

Onko autossa erillinen polttoaineen siirtopumppu vai hoitaako ruiskutuspumppu ko. homman? Jos on , niin mistä se löytyy ja miltä se näyttää?

Jos ruiskutuspumppu hoitaa homman niin PA järjestelmässä on "alipaine" ennen ruiskutuspumppua.
Vastaa Viestiin