270 CDI:n vesipumpun vaihto
270 CDI:n vesipumpun vaihto
Miten onnistuu CLK 270 CDI:n vesipumpun vaihto kotikonstein? Täytyykö purkaa muita osia ennenkuin pumpun saa irti? Avautuvatko kaikki kiinnityspultit jäähdyttimen suuntaan? Entä miten hihnan kiristys- ja ohjausrulla irtoavat?
Re: 270 CDI:n vesipumpun vaihto
No jos tossa viispyttysessä ei oo mitään erityistä vrt. nelimukinen, niin helppohomma.
Kiristin löysälle (tähän taisi sopia sekä torxhylsy että kärki) ja hihna pois.
Vesipumpun pultit auki (muistaakseni toxhylsy), vanha pois ja uusi tilalle.
Jäähdytinnesteet voi laske syylärin päädystä pois, ja näin välttää sotkeminen, tai sitten raottaa pumppua varovasti ja antaa nesteen tulla pumpun ja lohkon välistä. Remontin päätteeksi jos pesee konetilan, niin väliäkö tuolla.
Ja nesteeksi ainakin Korrek G48 ja motonetin myymä FebiBilsteinin pullossa olevat käy.
Ja kaikki kiinnistyspultit oikeankätisellä kierteellä. Kiristin kahdella pultilla kiinni, ja ohjainrulla keskeltä pultilla kines. Muistaakseni ei tarvii ottaa pois vesipumpun vaihdon takia?
Kiristin löysälle (tähän taisi sopia sekä torxhylsy että kärki) ja hihna pois.
Vesipumpun pultit auki (muistaakseni toxhylsy), vanha pois ja uusi tilalle.
Jäähdytinnesteet voi laske syylärin päädystä pois, ja näin välttää sotkeminen, tai sitten raottaa pumppua varovasti ja antaa nesteen tulla pumpun ja lohkon välistä. Remontin päätteeksi jos pesee konetilan, niin väliäkö tuolla.
Ja nesteeksi ainakin Korrek G48 ja motonetin myymä FebiBilsteinin pullossa olevat käy.
Ja kaikki kiinnistyspultit oikeankätisellä kierteellä. Kiristin kahdella pultilla kiinni, ja ohjainrulla keskeltä pultilla kines. Muistaakseni ei tarvii ottaa pois vesipumpun vaihdon takia?
Monesti tulee ihmeteltyä peltistä tiivistettä pumpun mukana mutta laittaa sen paperisen tai liimalla...itse en keksinyt sen peltisen funktiota.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Minä löysin sille sellaisen funktion että se kuuluu tiivisteeksi moottorin ja pumpun väliin. Ei vuotanut.atlas kirjoitti:Monesti tulee ihmeteltyä peltistä tiivistettä pumpun mukana mutta laittaa sen paperisen tai liimalla...itse en keksinyt sen peltisen funktiota.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D