Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo poijjaat älkää vaa koskeko niihi pumppuihinne! Siin pia joku jotai oppii ku ei turvaudu pumppu-asioissa mynämäenmestariin. Se sellainen oppiminen ei ole suotavaa.
PS. Nii mitähä se nokka-akseli mahtaa Hebeli sit oikei tehä?
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
PS. Nii mitähä se nokka-akseli mahtaa Hebeli sit oikei tehä?
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Terve. Säädin omasta 190 mersusta syöttöjä ja tyhjäkäyntiä. Laitoin kummatkin niin paljon että juuri ja juuri mahtuu kansi kiinni. Ottaa täydet kierrokset heti kun käynnistää. Onko vika tyhjäkäynnin hienosäädössä vai onko syöttäruuvia avattu liikaa koska syöttäpumpun kannessa on syöttöruuvin kohdalla uloke, mutta ei tyhjäkäynnin. Eli saanko säädettyä kierrokset tyhjäkäynnin hienosäädöstä vai pitääkö laittaa syöttöruuvi ja tyhjäkäynti samalle tasalle. Kone siis om601 ja vuosimalli 89. Kiitos jo etukäteen !
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 21.05.2014 01:09
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sprinteristä ruuvasin syöttöjä 2,5kierrosta ja tyhjäkäyntiä samanverran. max kierroksia en saanut ruuvattua, kun ei ollut sopivaa avainta lukitusmutteriin, joka olisi mahtunut tuonne väliin.
0-100 kiihtyvyys parani "vain" 25sekuntia... tarttee vielä noita kierroksia ruuvata ja tyhjäkäyntiä vähän, kun jää hieman leijaamaan...
Mutta ei voi kuin suositella. nyt vitosvaihdettakin pystyy jo käyttämään.
0-100 kiihtyvyys parani "vain" 25sekuntia... tarttee vielä noita kierroksia ruuvata ja tyhjäkäyntiä vähän, kun jää hieman leijaamaan...
Mutta ei voi kuin suositella. nyt vitosvaihdettakin pystyy jo käyttämään.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
V*ttu se sieltä mihinkää lähe. Se sinkuu tai siis "kiertyy" kai Ku se pumppu alkaa pyöriin jotenki niin raskaasti, ainaki mun kaveri vielä vahvisti tän asian ja se on ajoneuvoasentaja (tai siis valmistuu ens vuona) joten tietää mistä puhuu ja moni muukin kaveri on sanonu samaa...Choke kirjoitti: joo poijjaat älkää vaa koskeko niihi pumppuihinne! Siin pia joku jotai oppii ku ei turvaudu pumppu-asioissa mynämäenmestariin. Se sellainen oppiminen ei ole suotavaa.
PS. Nii mitähä se nokka-akseli mahtaa Hebeli sit oikei tehä?
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
Ja Perddulle semmoset terveiset että ei kannata koskea siihen pumppuun ku ei tiiä mitä tekkee. Oiskoha sitä sinkumista sullaki
W124 4ever
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tottahan se siellä kiertyy useitakin kertoja oman pyörähdysakselinsa ympäri
Selventäisitkö teoriaasi hieman pumpun "raskaasta" pyörimisestä?
Selventäisitkö teoriaasi hieman pumpun "raskaasta" pyörimisestä?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jännä homma, Kun itse Ensikertalaisena pumppua säädin, Osaaminen ja tietämys rajoittui netistä luettuihin ohjeisiin. Auto toimii hienosti, ja pientä tehon lisäystäkin on havaittavissa.Hebe124 kirjoitti:V*ttu se sieltä mihinkää lähe. Se sinkuu tai siis "kiertyy" kai Ku se pumppu alkaa pyöriin jotenki niin raskaasti, ainaki mun kaveri vielä vahvisti tän asian ja se on ajoneuvoasentaja (tai siis valmistuu ens vuona) joten tietää mistä puhuu ja moni muukin kaveri on sanonu samaa...Choke kirjoitti: joo poijjaat älkää vaa koskeko niihi pumppuihinne! Siin pia joku jotai oppii ku ei turvaudu pumppu-asioissa mynämäenmestariin. Se sellainen oppiminen ei ole suotavaa.
PS. Nii mitähä se nokka-akseli mahtaa Hebeli sit oikei tehä?
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
Ja Perddulle semmoset terveiset että ei kannata koskea siihen pumppuun ku ei tiiä mitä tekkee. Oiskoha sitä sinkumista sullaki
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo itekkin kun kirjottelin tuosta säätämisestä niin olin vain liikaa ruuvannut syöttöjä ja säädin samalle päivälle uudestaan. Nyt toimii hyvin kun pienensin syöttöjä ja kulkee hyvin ja ei jää huutamaan. Max kierroksia ruuvasin 2 kierrosta niin kiertää diisseliksi kyllä ihan tarpeeksi.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ostin auton puolivuotta sitten ja siitä asti ihmetellyt asiaa, käy kylmänä muutaman minuutin matalaa tyhjäkäyntiä ja sitten tyhjäkäynti nousee..
En tiedä kuvittelenko vain mutta kun vaihdoin paineventtiilien o-renkaat tyhjäkäynti nousi entisestään, yritin sitä silloin laskea tuosta hienosäädöstä ja siinä onnistuinkin, kylmänä vain tärryytti 400rpm tyhjäkäyntiä -> lämmetessään reilu 1000rpm....
Tänään otin asiaksi käyttää pumpun takamuksen auki. Pyöritin tyhjäkäynnin hienosäätöä ulos ettei olisi ihan pohjassa, auto käyntiin (2500rpm tyhjäkäynti), ja tuo punaisen motikan alla oleva tyhjäkäynnin säätö ei vaikuta yhtään mitään se pyöriikin niin kevyesti että sormin voi pyörittää. Laskin syöttöjä vähän jolla sain tyhjäkäynnin alemmas ja nyt auto vetää pirun laiskasti eikä savuta yhtään.
Mistä tuo kylmäkäynnin mataluus voisi johtua? Miksi tyhjäkäynnin säätö ei toimi vaikka syöttöjä ei olisikaan reilusti?
Kertokaapa jotain vinkkejä mitä tehdä? Jos en saa pumppua pelaamaan kotikonstein, lähetän sen pp-dieseliin säädettäväksi ja huolettavaksi (350e)
NIIN ja autohan on tosiaan -91 300d
En tiedä kuvittelenko vain mutta kun vaihdoin paineventtiilien o-renkaat tyhjäkäynti nousi entisestään, yritin sitä silloin laskea tuosta hienosäädöstä ja siinä onnistuinkin, kylmänä vain tärryytti 400rpm tyhjäkäyntiä -> lämmetessään reilu 1000rpm....
Tänään otin asiaksi käyttää pumpun takamuksen auki. Pyöritin tyhjäkäynnin hienosäätöä ulos ettei olisi ihan pohjassa, auto käyntiin (2500rpm tyhjäkäynti), ja tuo punaisen motikan alla oleva tyhjäkäynnin säätö ei vaikuta yhtään mitään se pyöriikin niin kevyesti että sormin voi pyörittää. Laskin syöttöjä vähän jolla sain tyhjäkäynnin alemmas ja nyt auto vetää pirun laiskasti eikä savuta yhtään.
Mistä tuo kylmäkäynnin mataluus voisi johtua? Miksi tyhjäkäynnin säätö ei toimi vaikka syöttöjä ei olisikaan reilusti?
Kertokaapa jotain vinkkejä mitä tehdä? Jos en saa pumppua pelaamaan kotikonstein, lähetän sen pp-dieseliin säädettäväksi ja huolettavaksi (350e)
NIIN ja autohan on tosiaan -91 300d
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sanosin että sulla kantaa kaasuvivusto, irrota se "koiranluu" tanko siitä pumpun kylestä ettei varmasti kanna tyhjäkäynnillä ja kokeile sitte uudestaan.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tervehdys pitkästä aikaa! Tuli pistettyä rahat pienen tauon jälkee tähelliseen. Oisin vaan kysässyt onko kellään vinkkiä ppd 6mm pumppu 606 perässä siin on 21'jykkii kulutus 9.5l 500km matka ajoon.. Pitäskö ajotuksen olla lähempänä tehdasarvoja ? Käynti on tosipehmeetä ei tosin muita ongelmia.
Edit. Soitto ppd ja 13-14jykk tämäpä vähän selventää asiaa
Edit. Soitto ppd ja 13-14jykk tämäpä vähän selventää asiaa
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mikähä lienee om602 vaparissa kun savuaa mustaa tyhjäkäynillä ja kierroksilla hirviästi ja ei oo vetoja. Ja kalkatus hirviä.kierrokset palauttaa hyvin mutta ottaa laiskasti,ajotus?
Menneitä paljon.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tyhjäkäynti säädetty hienosaatöruuvista/kellosta liian alas.Eetyzk kirjoitti:Mitäköhän pitääs säätää kun itellä on om602:en. Entinen omistaja reffasteli, että pumppu ruuvattu.
Mutta tyhjäkäyntikierroksen menee kuormituksen mukaan. Valot päällä ja D tupaan niin kierrokset tippuu tosi alas ja alkaa täriseen koko auto.
Site taas ku on valot pois päältä ja vapaalla, niin on taas turhan korkeet kierrokset.
Vad ska vi göra?
Aiheuttaa sen että tyhjäkäynniltä häviää voima.
Syöttöruuvista kiinnipäin siis.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuleeko muuten akseliin lisää nokkia sitämukaan kun sinkuu?Hebe124 kirjoitti:Ei missään nimessä kannata edes koskeakaan pumppuun jos et tiiä mitä teet. Olen kuullut paljon paikallisilta harrastajilta että nokka-akseli sinkuu virheellisestä säädöstä. Joten itse jättäisin nämä hommat asiantuntijalle.
Meinaan että voiko esim. neloskoneen nokasta saada kutoskoneeseen käypäsen jos oikein kovasti ruuvaa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jube kirjoitti:Tuleeko muuten akseliin lisää nokkia sitämukaan kun sinkuu?
Meinaan että voiko esim. neloskoneen nokasta saada kutoskoneeseen käypäsen jos oikein kovasti ruuvaa?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Osaakos pumppumiehet kertoa vinkkejä mistä ärsyttävä, pienivika autooni ilmestyi syöttöjen isommalle säädön jälkeen.
Eli aivan kaasupoljinta kevyesti painamalla auto meinaa ruveta sammumaan, tyhjäkäynti laskee siis niin reilusti että hädin tuskin pysyy käynnissä. Mutta sitten poljinta kun vähän enemmän painaa niin nousee kierrokset aivan normaalisti.
Ja taas kaasuvipua väärään suuntaan painaessa kierrokset vähän nousee. Vivusta irti laskettaessa taas käy tyhjäkäyntä normaalisti.
Syöttöjä nostettiin reilusti, niin paljon kuin sain jotta ei apulaitteiden täysrasituksella tyhjäkäynnillä sammu. Syöttöruuvia ja oikeassa yläkulmassa olevaa ruuvia säädin. Ja kierrokset tappiin. Niin ja tyhjäkäynti kohdilleen sitten hienosäädöstä.
Vika ollut niin pieni että ainakin vuoden päivät ajellut tyytyväisenä.
Auto on 190d 2.0
Eli aivan kaasupoljinta kevyesti painamalla auto meinaa ruveta sammumaan, tyhjäkäynti laskee siis niin reilusti että hädin tuskin pysyy käynnissä. Mutta sitten poljinta kun vähän enemmän painaa niin nousee kierrokset aivan normaalisti.
Ja taas kaasuvipua väärään suuntaan painaessa kierrokset vähän nousee. Vivusta irti laskettaessa taas käy tyhjäkäyntä normaalisti.
Syöttöjä nostettiin reilusti, niin paljon kuin sain jotta ei apulaitteiden täysrasituksella tyhjäkäynnillä sammu. Syöttöruuvia ja oikeassa yläkulmassa olevaa ruuvia säädin. Ja kierrokset tappiin. Niin ja tyhjäkäynti kohdilleen sitten hienosäädöstä.
Vika ollut niin pieni että ainakin vuoden päivät ajellut tyytyväisenä.
Auto on 190d 2.0
om601
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hienosäädöstä tiputettu tyhjäkäynti liian alas?vi[[e kirjoitti:Osaakos pumppumiehet kertoa vinkkejä mistä ärsyttävä, pienivika autooni ilmestyi syöttöjen isommalle säädön jälkeen.
Eli aivan kaasupoljinta kevyesti painamalla auto meinaa ruveta sammumaan, tyhjäkäynti laskee siis niin reilusti että hädin tuskin pysyy käynnissä. Mutta sitten poljinta kun vähän enemmän painaa niin nousee kierrokset aivan normaalisti.
Ja taas kaasuvipua väärään suuntaan painaessa kierrokset vähän nousee. Vivusta irti laskettaessa taas käy tyhjäkäyntä normaalisti.
Syöttöjä nostettiin reilusti, niin paljon kuin sain jotta ei apulaitteiden täysrasituksella tyhjäkäynnillä sammu. Syöttöruuvia ja oikeassa yläkulmassa olevaa ruuvia säädin. Ja kierrokset tappiin. Niin ja tyhjäkäynti kohdilleen sitten hienosäädöstä.
Vika ollut niin pieni että ainakin vuoden päivät ajellut tyytyväisenä.
Auto on 190d 2.0
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 09.12.2014 11:31
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hebe124 kirjoitti:Ei missään nimessä kannata edes koskeakaan pumppuun jos et tiiä mitä teet. Olen kuullut paljon paikallisilta harrastajilta että nokka-akseli sinkuu virheellisestä säädöstä. Joten itse jättäisin nämä hommat asiantuntijalle.
Hebehei!
Kun nokka-akseli "sinkuu" eli ilmeisesti tarkoitat kiertymistä niin tämä on mahdollista kun puhutaan isoista väännöistä ja kuormituksista. Nokka-akselin kiertyminen on iso ongelma nimenomaan kiihdytys autoissa. Kampiakseli pyörittää nokka-akselia hillittömällä väännöllä sekä koneessa on todella jäykät venajouset korkeille kierroksille, jotka yhdessä aiheuttavat nokka-akselin kiertymisen jolloin nokan etupään suhde takapäähän voi olla pahimmillaan 7-8astetta pielessä korkeilla kierroksilla (takapää jäljessä) jolloin viimeisten pyttyjen venat liikkuvat jäljessä kiertokangen suhteen. Nämäkin oireet lähinnä kannen alapuolisella rullanokalla varustetuilla kisakoneilla.
Enpä ihan heti usko että vakio diesel mersusta saa syöttöjä säätämällä nokka-akselia kiertymään yhtään millään.
Ei taida vasta valmistuva kaveri tietää mistä puhuu.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
hebeli on nyt kyllä aika pahasti kuutamolla.. ei se pumpun nokka-akseli pääse kiertymään yhtään minnekkään siellä pumpussa, vaikka kuinka säätelis mitä ruuvveja tahansa. ensinnäkin nokka on niin lyhkänen, ettei se kierry. toisekseen luulisin sen olevan sen verran kovaa tavaraa, että jo asteen verran kiertyminen sais koko nokan katkeamaan.
pelkkää hölynpölyä höpötykset jostain sinkoomisesta. se sun kaveris taitaa olla sellanen perus "pizza naama", mikä on kohta valmistumassa amiksesta ja luulee tietävänsä kaikesta kaiken, mikä liittyy autoihin, kun on kerta auton asentaja. usko pois, kyllä sitä on vielä paljon oppimista tuollakin alalla. ei ne amiksessa kaikkea osaa/kerkiä kertoa siinä kolmessa vuodessa. ja tuskin siellä tänä päivänä perehdytään juuri ollenkaan tälläsiin kivikautisiin diiselimoottoreiden syöttöpumppuihin.
pelkkää hölynpölyä höpötykset jostain sinkoomisesta. se sun kaveris taitaa olla sellanen perus "pizza naama", mikä on kohta valmistumassa amiksesta ja luulee tietävänsä kaikesta kaiken, mikä liittyy autoihin, kun on kerta auton asentaja. usko pois, kyllä sitä on vielä paljon oppimista tuollakin alalla. ei ne amiksessa kaikkea osaa/kerkiä kertoa siinä kolmessa vuodessa. ja tuskin siellä tänä päivänä perehdytään juuri ollenkaan tälläsiin kivikautisiin diiselimoottoreiden syöttöpumppuihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuolla toisessa topiikissa jo kiteytettiin tämä asia erittäin hyvin:
Yksi tapa vähentää moista on jättää reagoimatta selkeisiin trollauksiin. Näyttää olevan 98% viesteistä kirjoitettu pe tai la iltana, joten senkin perusteella niiden sisältö kannattaa hypätä yli.
Tämä foorumi on pidetty onnistuneesti puhtaana trollauksesta yli kymmenvuotta ja juuri sen takia tätä on niin mukava lueskella. Sama pidetään seuraavat 10 vuotta ja tähänkin tapaukseen tullaan kyllä puuttumaan mikäli jatkossa tarve vaatii. Ensimmäinen vaihe on päästä ns. tarkkailulistalle jolloin viestien sisältö luetaan tarkasti. Tämä on jo tapahtunut.tahtoomersun kirjoitti:Lienee sellaista kieli poskessa tehtyä provosointia, kuten se jarrujen hitsaaminenkin, eli ei kannata käämejä käräyttää. Kaverilla lentää kuivat aina, kun joku innostuu kirjoituksista.Hebe124 kirjoitti:joku vois ny valasta että onko tässä hehkutulpassa mitää eroo esim pensakoneen tulppaan verrattuna eikös noil ole sama toiminta periaate eli sytyttää pensan/dieselin?
Yksi tapa vähentää moista on jättää reagoimatta selkeisiin trollauksiin. Näyttää olevan 98% viesteistä kirjoitettu pe tai la iltana, joten senkin perusteella niiden sisältö kannattaa hypätä yli.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
aivan. välillä vaan vaikea erottaa onko ihminen oikeasti vaan sen verran tyhmä, kun nyt sattuu oleen, vai onko se tahalteen tyhmä. no, eipä näistä ota selvää. onhan meitä moneen junaan ja osa jää asemallekkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Herlevin pumppujen omistajat tai muutenvaan tietäjät,minkälaista ennakkoa näitten kans on tavattu käyttää? Omassa näyttäis ruiskutus alkavan noin 16-17astetta eykk ja hieman tuntuis heräävän nihkeästi.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joutsenkaulamenetelmällä katsottaessa ? Kokeile 20 astetta, taitaa hienosäätövara riittää siihen tuurilla ellei ole jo ihan laidassa. Kampiakselin merkki nyt ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus ole aina, joten kannattaa kuulostella, ettei mene liian aikaiselle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Joo kyllä. Säätövara oli tapissaan mutta nyt pumppua pyöräytetty boorillaan uuteen kohtaan niin taas on varaa.Pitää koittaa tämmätä tuohon 20:neen ja katsoa mitä tapahtuu.veskola kirjoitti:Joutsenkaulamenetelmällä katsottaessa ? Kokeile 20 astetta, taitaa hienosäätövara riittää siihen tuurilla ellei ole jo ihan laidassa. Kampiakselin merkki nyt ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus ole aina, joten kannattaa kuulostella, ettei mene liian aikaiselle.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
20 ollut ainakin kaikissa mitä meille on tullut.Aroniitti kirjoitti:Joo kyllä. Säätövara oli tapissaan mutta nyt pumppua pyöräytetty boorillaan uuteen kohtaan niin taas on varaa.Pitää koittaa tämmätä tuohon 20:neen ja katsoa mitä tapahtuu.veskola kirjoitti:Joutsenkaulamenetelmällä katsottaessa ? Kokeile 20 astetta, taitaa hienosäätövara riittää siihen tuurilla ellei ole jo ihan laidassa. Kampiakselin merkki nyt ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus ole aina, joten kannattaa kuulostella, ettei mene liian aikaiselle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
Näin meillä!
Late Lapista.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
+1pera8x kirjoitti:ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
pera8x kirjoitti:. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hyvin sanottu Ja onko kukaan sattunut suunittelemaan omatekoista pumpun säätöpenkkiä ?pera8x kirjoitti:ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.