![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W201 M111 Kompressor + Turbo
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
mikkelistä vois löytyä 230kompressor aika sopivasti.. pistä vaikka yv jos kiinnostaa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Knock....(((((
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
What are you determined detonation during initial setup?
you need something like this: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... t-can.html" onclick="window.open(this.href);return false;
you need something like this: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... t-can.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
I guess my timing map was too much advanced and the IAT compensation (retard) was too small at higher intake air temperatures.Mustela kirjoitti:What are you determined detonation during initial setup?
you need something like this: http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... t-can.html" onclick="window.open(this.href);return false;
There is a knock sound amplifier in the Adaptronic e420d but I couldn't get it running properly when I tested i because there was too much background noise. The knock didn't appear on quartermile pulls but this one mile pull was too much.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ti 01.07.2014 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
YV laitettu.jalkapuoli kirjoitti:mikkelistä vois löytyä 230kompressor aika sopivasti.. pistä vaikka yv jos kiinnostaa
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
No need to guess. Knocking need to listen!tomant kirjoitti:I guess my timing map was too much advanced and the IAT compensation (retard) was too small at higher intake air temperatures.
approximately! IAT compensation (retard):
Temp | ign retard
00 | 0
10 | 0.5
20 | 1
30 | 1.5
50 | 2
60 | 2.5
70 | 3.5
80 | 4.5
90 | 6
I dont use knock sound amp's.tomant kirjoitti: There is a knock sound amplifier in the Adaptronic e420d but I couldn't get it running properly when I tested i because there was too much background noise. The knock didn't appear on quartermile pulls but this one mile pull was too much.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
My old intake air temp retard was
Temp | ign retard
50 | 0
55 | 1
60 | 2
65 | 3
and so on
My new will be
Temp | ign retard
30 | 0
35 | 1
40 | 2
45 | 3
and so on
My coolant temp trim was
Temp | ign retard
100 | 0
105 | 1
110 | 2
115 | 3
and so on
My new will be
Temp | ign retard
90 | 0
95 | 1
100 | 2
105 | 3
and so on
tomant
Temp | ign retard
50 | 0
55 | 1
60 | 2
65 | 3
and so on
My new will be
Temp | ign retard
30 | 0
35 | 1
40 | 2
45 | 3
and so on
My coolant temp trim was
Temp | ign retard
100 | 0
105 | 1
110 | 2
115 | 3
and so on
My new will be
Temp | ign retard
90 | 0
95 | 1
100 | 2
105 | 3
and so on
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
30+, 50+ is wrong! Must be:tomant kirjoitti:My old intake air temp retard was
Temp | ign retard
50 | 0
55 | 1
60 | 2
65 | 3
and so on
My new will be
Temp | ign retard
30 | 0
35 | 1
40 | 2
45 | 3
and so on
My coolant temp trim was
60-100 | 0
100+ 1retard for 5deegres coolant temp
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
I disagree. The retard is 2,5 degrees at 60 *C which is not enough in my opinion. The change in retard from 30 to 60*C is only one degree which is also too little and doesn't help much against knock. E.g. Hondata recommends for Honda K-series 0 retard at 30*C, 5,25 retard at 55 *C and 10,75 retard at 80*C.Mustela kirjoitti:30+, 50+ is wrong! Must be:
[ https://lh4.googleusercontent.com/-yhs-2JJFsVE/U7PYpJuwfzI/AAAAAAAACvE/ua7JM8lkT9I/s800/iatt.JPG ]
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Now looked at the AEM EMS-4 calibration (evo 7, 2.2 engine, gt4202, 725 horsepower at the wheels)tomant kirjoitti:I disagree. The retard is 2,5 degrees at 60 *C which is not enough in my opinion. The change in retard from 30 to 60*C is only one degree which is also too little and doesn't help much against knock. E.g. Hondata recommends for Honda K-series 0 retard at 30*C, 5,25 retard at 55 *C and 10,75 retard at 80*C.Mustela kirjoitti:30+, 50+ is wrong! Must be:
[ https://lh4.googleusercontent.com/-yhs-2JJFsVE/U7PYpJuwfzI/AAAAAAAACvE/ua7JM8lkT9I/s800/iatt.JPG ]
tomant
0.5-1.5 retard every 10 degrees IAT.
Engine over a year, drag and city use. At This weekend overcome 300km/h and max=306.1 km/h (Can be more, but traffic)
2.6-2.8bar boost, pump gas(98ron)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... L_w4UlfpKU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... jujzzLvWtU" onclick="window.open(this.href);return false;
All OK.
Pay more attention to the main ignition table.
Adjust with a stethoscope and roll back 2-3 degrees.
II do not know much English, so I can not really explain((
IAT Trim is a relative value. Retard should not start with any temperature, and it should change the ign timing relative to the temperature is tuned main ign map.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
OK, but you can't compare a 725 WHP car with a 250 WHP engine. I believe you can't compare tuning values for a Mitsubishi engine to a Mercedes engine either.
You may be right about the relative value of the IAT compensation. My car never sees IAT values below +20*C at higher loads so that part does not interest me.
I try to put good allround values in the base fuel and ignition maps and then I try to use sensible and safe temperature compensations. I need to tune the base map better, maybe I will run them on a dyno when the engine is fixed. Your IAT compensation curve is not good for my setup.
tomant
You may be right about the relative value of the IAT compensation. My car never sees IAT values below +20*C at higher loads so that part does not interest me.
I try to put good allround values in the base fuel and ignition maps and then I try to use sensible and safe temperature compensations. I need to tune the base map better, maybe I will run them on a dyno when the engine is fixed. Your IAT compensation curve is not good for my setup.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Your case!
I will not argue)
I rework collector for 44mm wastegate. Soon 111 will fly again)))
I will not argue)
I rework collector for 44mm wastegate. Soon 111 will fly again)))
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
En löytänyt mistään tuollaista, voitko heittää jonkun linkin laitteesta, joka kuuntelee nakutusanturia ja tuikkaa valon päälle. Jaycarin, MSD:n ja muutaman muun apparaattia ei enää tehdä.Pansu kirjoitti:60eurolla saa jo nakutuksesta kertovan valon kabiiniin, niin tietää höllätä kaasua ajoissa jos oma korva ei sitä kerro
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Isolohko tulossa
2,3-litrainen kompressorikone tuli Ruotsista, kiitos Norrbottens Bildemonteringille
![Kuva](http://www.tomant.net/kuvat/KoneenVaihto-01.jpg)
tomant
![Kuva](http://www.tomant.net/kuvat/KoneenVaihto-01.jpg)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Meijän putkirunko autossa on saabin t8 koneena. Ja käytettiin saabin omaa APC boxia ja siitä tehtii nakuvalo ledillä.
jos kiinostaa niin pienellä rakentelulla nakuvalo
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kutus+ledi" onclick="window.open(this.href);return false;
tämä boxi ohjaa somenoidia mikä ohjaa ahtimen kelloa mikä tiputtaa ahdot kun nakuttaa. Siihe voi rakentaa vierelle ledin.
jos kiinostaa niin pienellä rakentelulla nakuvalo
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kutus+ledi" onclick="window.open(this.href);return false;
tämä boxi ohjaa somenoidia mikä ohjaa ahtimen kelloa mikä tiputtaa ahdot kun nakuttaa. Siihe voi rakentaa vierelle ledin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Saabin APC nakuvalona?
Kiitos vinkistä, Mr300!Mr300 kirjoitti:Meijän putkirunko autossa on saabin t8 koneena. Ja käytettiin saabin omaa APC boxia ja siitä tehtii nakuvalo ledillä.
jos kiinostaa niin pienellä rakentelulla nakuvalo
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... kutus+ledi" onclick="window.open(this.href);return false;
tämä boxi ohjaa somenoidia mikä ohjaa ahtimen kelloa mikä tiputtaa ahdot kun nakuttaa. Siihe voi rakentaa vierelle ledin.
Hommasin aikoinaan 8-tappisen APC-hilut tuota M102-konetta varten, mutta sitä ei tullut koskaan asennettua. Se ei vissiin toimi 16-venttiilisessä koneessa? Mitenköhän Sabin APC ylipäänsä toimisi Mersun koneessa, onkohan siitä kokemusta kellään? Yleensä kait oletetaan, että nakutustaajuudet olisivat verrannollisia sylinterin halkaisijaan ja se on erilainen Mersun M111- ja Saabin koneissa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
En tiedä miten toimisi tässä. Luulis että detonointi kuulostaisi samalta.
saabin apc se anturi on lohkoon kylkeen pultattu. Vissiin jonkimoinen mikrofoni.. eos.
helppo rakentaa toi ledi tuoho boxiin ja muutenki yksinkertainen. Tostaha voisi jalostaa ohjauksen esim bypassiin tms. Nakuttaa--> laskee ahdot. Saman yapasen mitä saabissa toimii.
saabin apc se anturi on lohkoon kylkeen pultattu. Vissiin jonkimoinen mikrofoni.. eos.
helppo rakentaa toi ledi tuoho boxiin ja muutenki yksinkertainen. Tostaha voisi jalostaa ohjauksen esim bypassiin tms. Nakuttaa--> laskee ahdot. Saman yapasen mitä saabissa toimii.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kone paikallaan, vielä riittää asennettavaa.
![Kuva](http://www.tomant.net/kuvat/KoneenVaihto-02.jpg)
tomant
![Kuva](http://www.tomant.net/kuvat/KoneenVaihto-02.jpg)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kysymys: Tässäkohtaa ku ensimmäinen kone on rikottu niin miksei voi investoida sen vertaa että hommaa ecun missä on nakutus tunnistimelle ominaisuudet? olettaen että nykyisessä semmosta ei ole koska et semmoista ole käyttöön ottanut?
jos väkisten haluu erillisen purkin niitä on kyllä ebay pullollaan laittaa hakusanaksi "knock gauge" vaikka britti ebayhyn.. tosin briteistä nuo laitteet ei tule tässä muutama linkki..
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 43caef9178" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 2a36e9e926" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Caspers-Elect ... 2ebec9221b" onclick="window.open(this.href);return false;
jos väkisten haluu erillisen purkin niitä on kyllä ebay pullollaan laittaa hakusanaksi "knock gauge" vaikka britti ebayhyn.. tosin briteistä nuo laitteet ei tule tässä muutama linkki..
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 43caef9178" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 2a36e9e926" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Caspers-Elect ... 2ebec9221b" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Kiitos kysymyksestä. Nykyisessä ECUssa nakutustunnistus on säätövaiheessa hoidettu vahvistimen ja kuulokkeiden avulla, mutta en ole saanut sitä säädettyä toimivaksi suuren taustakohinan vuoksi. ECUun löytyy uudempi softa, mutta en aio riskeerata sen päivitystä uuden koneen kanssa ja kesken ajokauden. Uusiin ECUihin en tällä haavaa aio investoida, kiitos.Exami kirjoitti:Kysymys: Tässäkohtaa ku ensimmäinen kone on rikottu niin miksei voi investoida sen vertaa että hommaa ecun missä on nakutus tunnistimelle ominaisuudet? olettaen että nykyisessä semmosta ei ole koska et semmoista ole käyttöön ottanut?
jos väkisten haluu erillisen purkin niitä on kyllä ebay pullollaan laittaa hakusanaksi "knock gauge" vaikka britti ebayhyn.. tosin briteistä nuo laitteet ei tule tässä muutama linkki..
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 43caef9178" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Knock-gauge-f ... 2a36e9e926" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Caspers-Elect ... 2ebec9221b" onclick="window.open(this.href);return false;
Noista linkeistä sen verran, että yksi laite toimii jenkkiautojen ECUn kanssa, toinen Megan tai Haltechin kanssa ja kolmas on tehty Liettuassa. Tuollaisia laitteita en tarvitse, kiitos. Arvostaisin todellisia käyttäjäkokemuksia nakutushälyttimestä, joka toimii itsenäisesti.
Yritän saada säädöt paremmin kohdalleen, että uusi kone antaisi hieman paremman suorituskyvyn ja sen kestävyys olisi parempi. Motopark ensi viikonloppuna on vielä tähtäimessä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Auto taas liikenteessä ja säätöjä parannellaan. Motoparkiin en ehtinyt, oliko siellä Mersuja vartilla?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
tomant kirjoitti:Auto taas liikenteessä ja säätöjä parannellaan. Motoparkiin en ehtinyt, oliko siellä Mersuja vartilla?
tomant
Me oltii 605 w201 ja meidän kanssa oli viivalla kossukoppanen 606. Muita ei tainnu olla
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Tuleekohan vartin tuloksia jonnekin näytille? Miten Mersut kulki?moku kirjoitti:...Me oltii 605 w201 ja meidän kanssa oli viivalla kossukoppanen 606. Muita ei tainnu olla
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
tomant kirjoitti:Tuleekohan vartin tuloksia jonnekin näytille? Miten Mersut kulki?moku kirjoitti:...Me oltii 605 w201 ja meidän kanssa oli viivalla kossukoppanen 606. Muita ei tainnu olla
tomant
Todella hyvin kulki, kun ottaa huomioon että auto liikkui ensimmäisen kerran ominvoimin la aamulla 4:44. Eikä perssiessä ollu paineita ja takatolpat kireimmällää, eikä kyllä nankikankitkaan parhaat olleet
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Tuossa jonkun yleisöstä kuvaama video: https://m.youtube.com/watch?v=X7-Kil2wv5o" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Ei kerenny Parkkiin kun tullu oltuu vesillä niin paljon. Harmi sinäänsä kun kaikki edellytykset uuteen ennätykseen olisi ollut. Olis pitänyt pakoputkisto tehdä ja sitä ei tässä kiireessä/helteessä ole jaksanut väkertää. Onneksi siellä jokunen mersu sentään viivalla oli ![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Burnout Partyssa 13,230 / 170,86 ja 60 ft 1,964 uudella koneella. Kompressori oli päällä, kun kaasuläppä vähintään 45% auki ja ahtopaine korkeintaan 0,8 bar (abs. 180 kPa). Turbo antoi painetta max 1,0 bar (abs 200 kPa). Auto toimi kohtalaisen hyvin, pito-ongelmia alkaa olla lähdössä ET Street Radialeilla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Good ET! How 0-100?
My w124 1/4mile time is 14+ (No traction on start + heavy weight).
0-100 on street tires: best - 6.0 stable - 6.4.
My w124 1/4mile time is 14+ (No traction on start + heavy weight).
0-100 on street tires: best - 6.0 stable - 6.4.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
Thanks! No 0-100 with ET Street Radials. Just one 0-100 with this setup and normal street tyres. It was 6.5 and 91 meters. This with kompressor under 0.8 bar and then turbo to 1.0 (same as 1/4 mile run).Mustela kirjoitti:Good ET! How 0-100?
My w124 1/4mile time is 14+ (No traction on start + heavy weight).
0-100 on street tires: best - 6.0 stable - 6.4.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
My kompressor gives up to 0.4bar, and works with the following conditions:
1. TPS at least 35%
2. MAP less than 150kPa absolute. (0.5bar boost)
3. Engine Speed less than ~2900rpm
4. Coolant temp at least 60°C
Turbo up to 1.1bar, but all tests on 0.7-0.9bar.
1. TPS at least 35%
2. MAP less than 150kPa absolute. (0.5bar boost)
3. Engine Speed less than ~2900rpm
4. Coolant temp at least 60°C
Turbo up to 1.1bar, but all tests on 0.7-0.9bar.
Re: W201 M111 Kompressor + Turbo
My settings for the kompressor are:Mustela kirjoitti:My kompressor gives up to 0.4bar, and works with the following conditions:
1. TPS at least 35%
2. MAP less than 150kPa absolute. (0.5bar boost)
3. Engine Speed less than ~2900rpm
4. Coolant temp at least 60°C
Turbo up to 1.1bar, but all tests on 0.7-0.9bar.
1. TPS at least 45%
2. MAP less than 180kPa abs (freewheeling when MAP more than 180 kPa)
3. Engine speed - no limits (just normal engine rev limit 3500 RPM under 40°C)
4. Coolant temp - no limits (just normal engine rev limit 3500 RPM under 40°C)
And setting for turbo is
1. Turbo wastegate 1.2 bar (gives 1.0 bar boost)
The turbo has a built-in bypass valve.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020