W210 E320 CDI Ostamassa
W210 E320 CDI Ostamassa
Eli olisi tiedossa otsikon mukainen suomiauto 300tkm ajettuna vm 2000. Mitä erityistä autoa ostaessa tulee ottaa huomioon. Kortin saatuani ajelin 2vuotta w124 200E:llä ruiskukoneella oli varma peli. Mitään moitteen sanaa ei kaksnelosesta voi sanoa, mutta onko väyrynen lähellekkään yhtä luotettava peli? Tankkaus mahdollisuus itänaapurissa on joten polttoaine kulut ei varmasti tule olemaan niin päätähuimaavat myöskään. Kertokaa kokemuksia onko auto ostamisen arvoinen?
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
No, mulla on noita paavoja kaksin kappalein, bensa- ja juurikin kyseisenlainen 320cdi. Jotta kaipa se hankkimisen arvoinen peli sitten on. Se diisseli on parhaillaan myynnissäkin, kun ajotarpeet on niin rajusti vähentynyt, ettei sen pitämiselle oikein ole perusteita. Toisaalta, ei se myyminenkään välttämättä mikään järkevä teko ole... Ota tästä nyt sitten selvää
. Elämä on.
Haulla kyseisestä aiheesta täältä löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Toiset tykkää ja toiset ei sitten millään. Korroosiohan tuon ikäkauden mersuissa on jonkin sortin ongelma, mutta toisaalta, auto on jo ikääntynyttä sorttia. Tosiasia on, että noita on sekä tosi karmeassa kunnossa koristaan olevia että sitten ihan normaalisti ikäänteitä yksilöitä. Vaikka auto onb perusvahva, tekniikassakin on paljon semmoista, jonka ylläpito käy kukkarolle.
Autojen varustetasoissa on myös melkoisia eroja. Kyllähän tuolla paavolla on mukava taivalta taittaa, edelleenkin.
Vanhoissa autoissa luotettavuus on kyllä varmaan aika paljon tuuristakin kiinni, jos on kyllä uusissakin, mitä tässä on muutaman tuttavan kommelluksia viime aikoina seurannut. Omat paavot on kumpikin jouduttu kerran hinurilla siirtämään korjaamolle. Toisesta pimeni bensapumppu ja toisesta se klassinen asentotunnistin, nokka- vai kampiakselinko se nyt oli. Mutta on mulla kakkosnelosetkin matkalla pettäneet. Joskus oli ajossa rellu, joka toi aina kotiin, mutta pösön kanssa olen taipaleelle jäänyt.
Paavossa taitaa sopivan yksilön osuessa kohdalle olla parhaillaan eniten autoa rahalle kyseisen mallin elikaaren aikana.

Haulla kyseisestä aiheesta täältä löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Toiset tykkää ja toiset ei sitten millään. Korroosiohan tuon ikäkauden mersuissa on jonkin sortin ongelma, mutta toisaalta, auto on jo ikääntynyttä sorttia. Tosiasia on, että noita on sekä tosi karmeassa kunnossa koristaan olevia että sitten ihan normaalisti ikäänteitä yksilöitä. Vaikka auto onb perusvahva, tekniikassakin on paljon semmoista, jonka ylläpito käy kukkarolle.
Autojen varustetasoissa on myös melkoisia eroja. Kyllähän tuolla paavolla on mukava taivalta taittaa, edelleenkin.
Vanhoissa autoissa luotettavuus on kyllä varmaan aika paljon tuuristakin kiinni, jos on kyllä uusissakin, mitä tässä on muutaman tuttavan kommelluksia viime aikoina seurannut. Omat paavot on kumpikin jouduttu kerran hinurilla siirtämään korjaamolle. Toisesta pimeni bensapumppu ja toisesta se klassinen asentotunnistin, nokka- vai kampiakselinko se nyt oli. Mutta on mulla kakkosnelosetkin matkalla pettäneet. Joskus oli ajossa rellu, joka toi aina kotiin, mutta pösön kanssa olen taipaleelle jäänyt.
Paavossa taitaa sopivan yksilön osuessa kohdalle olla parhaillaan eniten autoa rahalle kyseisen mallin elikaaren aikana.
Viimeksi muokannut RH, Ti 05.08.2014 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
Joo, olenkin tietoinen nuista väyrysen ruosteongelmista, ymmärsin kuitenkin että varsinkin alkupään mallit --> vm95 ovat kovia ruostumaan. 220 cdi taitaa kuitenkin olla aika mopo nykypäivänä? 270cdi ja 320cdi kestävyydessä ei ilmeisesti eroa? Olen myös katsellut bemarin e46 320 dieseliä, mutta kun ajettuja kilometrejä katsoo ei taida olla epäilystäkään kumpi kestää paremmin mersu vai bmw. Onhan väyrynen omaan silmään vähän pappamalli, mutta isommilla vanteilla ja sopimalla madalluksella saapi ihan näyttäviä pelejä mitä olen muiden foorumilaisten autoja katsellut. 197hevosvoimaa ja 470nyyttonia vääntöä varmasti liikuttaa väyrystä mukavasti vaikka painava auto onkin.
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
Se kuutosdieselin äänimaailma on kyllä omansa
. Tunnelma on kuin kuorma-autoa polkisi
.
Perustekniikka noissa on tosi vahva ja tosiaan ihan vakiokuntoisenakin tuo pari sataa heppaa ja melkein puoli kiloa vääntöä on vielä tänä päivänäkin suupielet väkisin hymyyn kääntävä kokemus aina poljinta vähän reippaammin painaessa, vaikka tietysti vastaavat nykyautot suorittavat sitten joihan omilla lukemillaan. Ohi pääsee meikäläisissä oloissa aina vaivattomasti, eikä reippaampikaan ohittelu tee tankissa kummoista pyörrettä, toisin kuin isossa bensakoneessa, jossa ajotietokoneen lukemat "sekoaa" jokaisen reippaamman ohisyöksyn jälkeen
.
Polttoainetalous ei sulle tainnut olla varsinainen asia, mutta keskikulutus tuommoisella pyörii normiajossa ihan yrittämättä seitsemässä ja puolessa, jos nyt ei erityisen raskasjalkainen ole. Maantietaipaleella lukemat kirjoitetaan helposti hyvän matkaa kuutosella alkaviksi.
Katsoppa kuvia nimimerkki Kivirannan kasipaavosta. Paavo on rauhallisen ja tasapainoisen näköinen pirssi, sopusuhtaisesti ja maulla laiteltuna hyvinkin asiallisen. Ja hei, "pappabiiliksi" se varmaan on alun perin suunniteltukin, kuten kaikki E-sarjalaiset.


Perustekniikka noissa on tosi vahva ja tosiaan ihan vakiokuntoisenakin tuo pari sataa heppaa ja melkein puoli kiloa vääntöä on vielä tänä päivänäkin suupielet väkisin hymyyn kääntävä kokemus aina poljinta vähän reippaammin painaessa, vaikka tietysti vastaavat nykyautot suorittavat sitten joihan omilla lukemillaan. Ohi pääsee meikäläisissä oloissa aina vaivattomasti, eikä reippaampikaan ohittelu tee tankissa kummoista pyörrettä, toisin kuin isossa bensakoneessa, jossa ajotietokoneen lukemat "sekoaa" jokaisen reippaamman ohisyöksyn jälkeen

Polttoainetalous ei sulle tainnut olla varsinainen asia, mutta keskikulutus tuommoisella pyörii normiajossa ihan yrittämättä seitsemässä ja puolessa, jos nyt ei erityisen raskasjalkainen ole. Maantietaipaleella lukemat kirjoitetaan helposti hyvän matkaa kuutosella alkaviksi.
Katsoppa kuvia nimimerkki Kivirannan kasipaavosta. Paavo on rauhallisen ja tasapainoisen näköinen pirssi, sopusuhtaisesti ja maulla laiteltuna hyvinkin asiallisen. Ja hei, "pappabiiliksi" se varmaan on alun perin suunniteltukin, kuten kaikki E-sarjalaiset.
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
Kohta sitä lähdetään katsomaan yhtä väyrystä! Odotukset ovat suuret! 

Re: W210 E320 CDI Ostamassa
W124 jäi kyseisen autoliikkeen pihaan ja e320 cdi tarttui mukaan. 300tkm ajettu, suomiauto, musta nahkasisusta täysin ehjä, ilmastointi toimii moitteitta. Kyllä nousi hymy väkisinkin huulille kakssatasen bensan jäliltä kun väykällä painoin läpyskän pohjaan.
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
Ensi töiksesi vaihdat öljyt moottoriin ja laatikkoon ja suodatimmet. Vaikka väitäisi myyjä mitä tahansa, niin saat sielun rauhan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 E320 CDI Ostamassa
No wonderATO kirjoitti: Kyllä nousi hymy väkisinkin huulille kakssatasen bensan jäliltä kun väykällä painoin läpyskän pohjaan.

On se voima jotain ihan muuta kuin parilitraisen vaparibensanvajaan newtonin väännön aikaansaama työntö

